پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 6 Jun 2024
 
۰

دعوای ما دشمن را امیدوار می‌کند

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 219980
هر گونه مخالفت ما با يكديگر، هر گونه دعوا و نزاع ما با يكديگر، دشمنان را اميدوار ميكند، خوشحال مي‌كند."
پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان در سلسله مطالبی تحت عنوان «رقابت غیرمؤمنانه بر خلاف نص صریح رهبری»؛ گوشه هایی از تخریب های صورت گرفته شده در دور اول انتخابات بر علیه جبهه متحد اصولگرایان را منتشر می کند:
 
شیوع انواع تخریب ها در دور اول انتخابات نهم از طرف برخی گروههای جدایی طلب که اثبات خود را در نفی دیگران می دیدند و رقابت انتخاباتی را عرصه انگ زنی و تهمت پراکنی نسبت به رقبا می پنداشتند، به قدری ناجوانمردانه و به دور از اخلاق اسلامی و تقوای سیاسی شد که حتی رهبر معظم انقلاب در سخنان نورورزی خود در مشهد به این موضوع اشاره کرده و فرمودند: "خودمان را مقيد كنيم به اخلاق اسلامى ... اين معنايش اين نيست كه همه يك جور فكر كنند؛ معنايش اين است كه اگر دو جور فكر ميكنند، دست‌به‌گريبان نشوند. هر گونه مخالفت ما با يكديگر، هر گونه دعوا و نزاع ما با يكديگر، دشمنان را اميدوار ميكند، خوشحال مي‌كند."

اما چه شد که ایشان لازم دیدند تا اینگونه خطاب به برخی از جریانات ضد وحدت را که با افتخار از لزوم رقابت اصولگرایان سخن می گفتند، تذکر دهند. برای پی بردن به حکمت فرمایشات مقام معظم رهبری و ابعاد تخریب ها و تلاش برای ایجاد نزاع در درون خیمه اصولگرایان بد نیست نگاهی به تخریب های انجام شده در دور اول انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشته باشیم. تا بلکه چرایی این مسئله را از رفتار دور از تقوا و غیر اسلامی انجام شده دریابیم:

هفدهم دیماه سال گذشته در فاصله زمانی دو ماه مانده به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در حالی که اخبار خوشی از وحدت میان جریانات اصولگرایی از طرفین جبهه متحد و جبهه پایداری به گوش می رسید به ناگاه انتشار لیستی تخریبی با عنوان جعلی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در شماره سی و هفتم نشریه 9 دی به مدیرمسئولی حجت الاسلام حمید رسایی باعث شدت گرفتن شکاف دوباره میان اصولگرایان شد.
 

در میان افرادی که در لیست تخریبی نشریه 9 دی به عنوان نامزدهای انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان معرفی شدند ، چهره هایی از سوی گردانندگان نشریه گنجانده شده بود که برخی از آنها کارنامه درخشانی در دوران فتنه پس از انتخابات 88 نداشتند و حتی بعضی جزو مردودین فتنه محسوب می شدند، اما در کمال تعجب با وجود آن که جبهه متحد اصولگرایان بارها به صورت رسمی حضور مردودین فتنه را به عنوان خط قرمز فهرست انتخاباتی خود اعلام کرده بود و گردانندگان این نشریه از این موضوع با خبر بودند، با این حال نشریه 9 دی خلاف مشی اصولگرایانه و برای ایجاد واکنش منفی در افکار عمومی در صفحه اول نشریه خود، به صورت رسمی تخریب رقیب از طریق انتشار این لیست جعلی کلید زد.

لیست تخریبی که در میان عکسهای آن در صفحه اول تصاویر کسانی چون عباسپور، کاتوزیان، مطهری، مریم بهروزی، حجت الاسلام نواب، امیدوار رضایی و غفوری فرد به چشم می خورد و بعدها درز مان مشخص شد که از میان 15 تصویر منتشر شده در لیست تخریبی نشریه 9 دی تنها 7 نفر آنها – یعنی کمتر از نیمی از آن- در فهرست نامزدهای انتخاباتی اصولگرایان حضور داشتند. بی دقتی تخریبگران به قدری بود که حتی برخی از افرادی که برای شرکت در انتخابات ثبت نام نکرده بودند – مانند عبدالحسین روح الامینی- در لیست تخریبی نشریه 9 دی گنجانده شده بود.
 
تخریبگران برای برای غبارآلود کردن فضا و جلوگیری از تشخیص حق از باطل در متن گزارش مربوطه که با عنوان «رقابت سنگین  این بار در خانواده نظام» در نشریه 9 دی منتشر شد، این گونه عنوان کردند:

«منطق جبهه پایداری این است که جای دادن برخی از ساکتین فتنه 88 و برخی از همراهان فتنه در لیست جبهه متحد، عدول از خلوص اصولگرایی است»(1) تا به نوعی تاکیدی باشد بر خط تخریبی و کذب «حضور همراهان فتنه در لیست جبهه متحد». امری که با انتشار فهرست رسمی جبهه متحد اصولگرایان کذب بودن آن مشخص شد و در حقیقت نشریه 9 دی و گردانندگان آن هم لیست انتخاباتی جغلی  از جانب رقیب اعلام می کردند و هم بر اساس آن لیست رقیب را تخریب می کردند!

رفتار غیر اخلاقی و بی تقوایی تخریب گران تا آنجا پیش رفت که حتی در متن گزارش مربوطه اسامی نامزدهای جبهه متحد را از طرف خود اعلام کردند: «به نظر می رسد از طرف جبهه متحد اصولگرایی آقایان "کاتوزیان، عباسپور، غفوری فرد، علی مطهری، شیخ الاسلام (از طرف آقای دکتر لاریجانی)، مجید حسینی، خانی (از طرف قالیباف)، علوی، روح الامینی، امیدوار رضایی (از طرف محسن رضایی)، باهنر، بادامچیان، حبیبی، افتخاری، صدر، یحیوی، ترقی، بهروزی (از طرف طیف سنتی راست)، ابوترابی، مصباحی مقدم، کازرونی، نواب، انصاریان (از طرف جامعه روحانیت مبارز)،  زاکانی، فدائی، سروری، نجابت، توکلی، خانم الهیان، حداد عادل (از طرف جمعیت رهپویان و ایثارگران) در انتخابات حاضر شوند.»(2)

چینش اسامی در لیست تخریبی به نحوی قرار گرفته بود که اولا با اسامی افراد مردود یا ساکت فتنه شروع می شد  و اسامی افرادی که کارنامه درخشانی در برخورد با فتنه داشته بودند در آخر قرار گرفته بود و ثانیا افراد در لیست تخریبی دسته بندی و به افراد یا طیفهای مختلف نسبت داده شده بودند، در حالی که هر دو این القائات کذب و عیرواقعی بود که نیتی جز تخریب و از بین بردن وجهه اصولگرایان نداشت. زیرا اولا بعدها اثبات شد در بین 6 نفر اولین اسامی نسبت داده شده از سوی این نشریه – که عمدتا از افراد مردود یا ساکت فتنه بودند-  حتی یکی از آنها در فهرست اصولگرایان قرار ندارد و در بین 11 نفر اول هم تنها یکی از اسامی درست از آب درآمد!

ثانیا هماطور که از ابتدا هم توسط تصمیم گیران جبهه متحد اصولگرایی تاکید شد و در آخر هم به صورت عملی اثبات شد، فهرست اصولگرایان بر اساس شاخص های اصولگرایی تشکیل شد و انگ سهیه بندی افراد در لیست اصولگرایان بی تقوایی دیگری بود که بعدها در نامه های منتشره مشخص شد که اتفاقا جزو خواهش های خود تخریبگران از جبهه متحد و  سازوکار ساری و جاری آنان در تدوین لیست خود آنها بوده است.

انتشار این لیست تخریبی با انتقاد گسترده اصولگرایان و فعالان انتخاباتی مواجه شد تا جایی که خود این نشریه هم مجبور به صدور اطلاعیه شد. برخی دانشجویان دانشگاههای تهران هم در نامه ای به آیت الله مصباح یزدی در همان زمان به رفتار برخی رفتارهای تخریبی و وحدت شکنانه از جمله انتشار لیست تخریبی 9 دی و تفاوت آن با نظرات آیت الله مصباح یزدی این گونه اشاره کردند: «برخی رفتارها در این مسیر از برخی افراد جبهه پایداری مشاهده می شود که در تضاد آشکار با گفتمان ناب اصولگرایی است؛ مورد اخیر آن انتساب لیستی به جبهه متحد اصولگرایان  که بوی اختلاف افکنی داشت و بلافاصله از سوی مسوولین جبهه متحد تکذیب شد. آیا این مواضع با نظر حضرتعالی در خصوص ضرورت کار گفتمانی و غیرحزبی جبهه پایداری تنافر ندارد؟»

اما سرانجام نماینده جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در هیات داوری جبهه متحد اصولگرایان در اظهار نظری، دلیل اصلی انتشار لیست تخریبی را رمز گشایی کرد: جبهه متحد و جبهه پایداری در آن زمان در حال گفتگو برای وحدت و فضای بین آنها فضای تفاهم و وحدت بوده است.

آیت الله کعبی چنین اظهار نظر کرد: «به نظر من راهی که در پیش گرفته شده درست نیست .... در حال حاضر گفتگوهایی صورت گرفته تا در مورد بعضی کاندیداها به دیدگاه مشترک برسیم و حتی بعضی از موسسین پایداری ممکن است در لیست جبهه متحد اصولگرایان حضور داشته باشند؛ جبهه پایداری نیز از برخی اعضای جبهه متحد اصولگرایان دعوت کرده و در کل فضای بین جبهه متحد و دیگر اعضا، فضای تفاهم و وحدت است .... اما توصیه من این است که اصولگرایان و شخصیت هایی که رسانه ها را در اختیار دارند از تخریب یکدیگر بپرهیزند و فضای ایجاد تفاهم و تبیین ملاک ها را برای مردم در دستور العمل خود قرار بدهند و با تاسی از فرمایش رهبر انقلاب به جای نفی دیگران از نقاط مثبت خود بگویند.»


پی نوشت ها:
(1)    «رقابت سنگین ؛ این بار در خانواده نظام»؛ هفدهم دیماه 1391؛ شماره سی و هفتم؛ هفته نامه 9 دی
(2)    همان
(3)    « توصیه هایی به وحدت شکنان » گفتگوی تفصیلی با آیت الله عباس کعبی ؛ دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ؛ سایت جبهه متحد اصولگرایان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *