يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

روایت همسر شهیدرضایی‌نژاد از خاطراتش در دانشگاه تهران

سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۱
کد مطلب: 219338
همسر شهید رضایی‌نژاد از خاطرات خود با همسر شهیدش در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت
به گزارش جهان به نقل از فارس، همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد طی سخنانی در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا که عصر امروز در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به دوران تحصیلش در دانشکده حقوق دانشگاه تهران گفت: ‌این دانشکده برای من یادآور داریوش عزیز است؛ بوفه اینجا من را یاد روزهایی می‌اندازد که در ماه رمضان با داریوش روزه‌هایمان را باز می‌کردیم.

وی افزود: نیمکت‌های اینجا من را یاد روزهایی می‌اندازد که با داریوش روی نیمکت‌ها حرف می‌زدم.

همسر شهید رضایی‌نژاد ادامه داد: ‌هیچوقت فکر نمی‌کردم روزی به عنوان همسر شهید برای دانشجویان در اینجا صحبت کنم.

وی گفت: اولین و مهمترین خصوصیت دانشجویان و شهیدان راه علم و کشور، وطن‌پرستی و علاقه آنها به مملکت بود که با دادن جانشان این وطن‌پرستی را به حد اعلا رساندند.

وی با بیان اینکه تاریخ در مورد این شهدا قضاوت خواهد کرد، افزود: دشمن از وجود برخی نخبگان احساس خطر کرد و دست به حذف فیزیکی آنها زد.

همسر شهید رضایی‌نژاد ادامه داد: همسرم هرگز آرام نمی‌نشست تا آن وظیفه‌ای که به او محول شده بود را به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه به شهدای جهاد علمی کشور پیشنهادهای خوبی شده بود تا زندگی راحتی داشته باشند، گفت: این شهدا برای پول کار نمی‌کردند و همواره بسیجی‌وار زیستند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم حسین یکتا راوی جبهه و جنگ طی سخنانی، گفت: دستگاه شهدا، دستگاه عجیبی است، وقتی که ما در حال به خواب رفتن هستیم، یک‌دفعه می‌گویند شهید گمنام آورده‌اند و یا بچه‌های هسته‌ای را ترور می‌کنند؛ به هرحال به هر نحو که شده ما را بیدار می‌کنند.

وی با ذکر این مسئله که شهدا با ائمه ارتباط داشتند، گفت: خون شهید کل معادلات دشمن را به هم می‌ریزد.

یکتا اظهار داشت: امروز شهدا بر دل‌ها حکومت می‌کنند فقط باید کمی به شهدا دل داد.

در ادامه این مراسم هم غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس جمهور اظهار داشت: در دوران فتنه شیاطین سر بلند می‌کنند و خاموش‌های دیروز فریادگر می‌شوند و دل‌های ضعیف برای لبیک به پیام تفرقه‌انگیز فتنه مهیا می‌شود و حضرت زهرا(س) هم با چنین جامعه‌ای مواجه بود.

وی افزود: آنچه جامعه ما را در فراز و فرودها حفظ می‌کند، اعتقاد در مغز و اندیشه به حضرت زهرا(س) است.

الهام با بیان اینکه من به نسل جدید خوش‌بینم، افزود: باورم این است که صدق و صفا در وجود نسل جدید شکل گرفته است؛ امروز توان‌های بالقوه در کشور وجود دارد و اگر این توان‌ها فعلیت پیدا کند همان توانمندی شهدا توسط نسل جدید ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدوارم این قضایا را زیاد شور هم نکنید و به یاد داشته باشید
خیر الامور اوسطها
احترام ما به شهید به خاطرامثال این جملات که"نیمکت‌های اینجا من را یاد روزهایی می‌اندازد که با داریوش روی نیمکت‌ها حرف می‌زدم." چون از این جملات همه برای گفتن دارند
Iran, Islamic Republic of
بله خیر الامور اوسطها و از طرفی شاید همه یا اغلب مردم از این حرفها برای گفتن داشته باشن اما دوست عزیز فراموش نکن خانواده شهدا دلشون به همین گپ زدن ها با مردم خوشه که درک کنن بابا این مردم حق شناسن و برای شنیدن اونها وقت میذارن. برای ما قابل درک نیست ولی کسی که بزرگترین تکیه گاهشو از دست داده وضعش با ما فرق می کنه. امیدوارم این حرفتون از روی نمک نشناسی نباشه. فکر می کنید امام گفتن نگذارید خانواده شهدا که انقلاب مدیونشونه در کوران زندگی فراموش بشن منظورش چی بود؟ بخش اعظم منظور ایشون دل به دل این عزیزان دادن بود اینو یقین بدونید.