جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

توصیه جلیلی به غرب درباره نشست بغداد

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 219281
نوری مالکی نخست وزیر عراق صبح امروز با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی با وی گفت و گو کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تأکید بر موفقیت های دولت و ملت عراق در ایجاد کشوری با ثبات به-ویژه بعد از خروج اشغال گران از این کشور برگزاری موفق اجلاس سران اتحادیه عرب در بغداد را گامی مثبت در جهت احیای نقش واقعی این کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی برشمرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ناکامی غربی ها در راهبرد گفتگو – فشار و خطای راهبردی این کشورها در برآورد نادرست از روند تحولات در منطقه و ایران تصریح کرد فرجام نشست بغداد در گرو درک صحیح از ظرفیت های ملی، منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک فرصت برای همکاری است و آنها باید درک صحیحی از اراده منسجم ملت ایران برای تثبیت و ارتقای این ظرفیت ها داشته باشند.

در این دیدار همچنین نوری مالکی نخست وزیر عراق ضمن تأکید بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران همکاری دو کشور ایران و عراق در برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه را مهم ارزیابی نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *