جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۲
۶۱
احتمالا احمدی‌نژاد از رد صلاحیت برخی‌ها شاکی است؛

سخنان سوال‌ برانگیز غلامحسین الهام درباره مجمع تشخیص

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 218046
غلامحسین الهام اظهارات سوال برانگیز و عجیبی را درباره مجمع تشخیص و حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب اعضای جدید آن بیان کرده است.
به گزارش جهان، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت وگویی که با سایت رجانیوز انجام داده، ادعا کرده که رهبر انقلاب برای جلوگیری از "بیکاری" برخی چهره های سیاسی، آنان را به عضویت مجمع تشخیص منصوب کرده است!

الهام مدعی شده است: به نظرم مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند.

وی در ادامه حتی ادعا کرده که مجمع تشخیص کارآیی خود را از دست داده است: "در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آنها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود. تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کارآیی خود را از دست داده است. شاید این طور تلقی شود که این عدم کارآیی به دلیل نسبت مجمع با دولت و رفتارهای تند و کینه‌ورزانه آن با دولت است و دولت که عوض شود، این کارآیی‌ها برمی‌گردد و رفتارها تغییر می‌کنند."

ادعاهای تامل برانگیز غلامحسین الهام درباره مجمع تشخیص مصلحت در شرایطی بیان می شود که کمتر از 10 روز پیش، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع را مظهر خرد جمعی در نظام اسلامی دانستند و تأکید کردند: بخشی از اساسی ترین مسایل کشور در مجمع حل و فصل می شود که این موضوع نشانگر جایگاه بسیار مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

بر این اساس روشن نیست، الهام چرا مجمعی را که به فرموده رهبر انقلاب "مظهر خرد جمعی در نظام اسلامی" است، فاقد کارآیی و جایی برای سرگرم کردن "بیکاران سیاسی" توصیف کرده است!

احمدی نژاد از رد صلاحیت برخی شاکی است

البته الهام در ادامه گفت وگوی جدید خود، سخنان جالب دیگری را هم بیان کرده است. مشاور حقوقی احمدی نژاد با بیان اینکه دولت و رئیس جمهور دخالتی در جریان انتخابات مجلس نهم نداشته اند، عنوان کرد: حدس من این است که اگر آقای احمدی‌نژاد درباره انتخابات حرف بزند، از رد صلاحیت افرادی به صرف انتساب به دولت یا جریان انحراف، شاکی هم باشد، بنابراین من فکر می‌کنم اگر افراد طرفدار دولت هم رأی آورده باشند، منهای دولت بوده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره رابطه دولت و جبهه پایداری عنوان کرده است: شاید جبهه پایداری از نظر گفتمانی و کارکردی با احمدی‌نژاد نزدیکی بیشتری داشت و شاید مقداری از گرایش مردم هم به جبهه پایداری، گرایش آنان به گفتمان سوم تیر و کارکردهای مثبت دولت و احمدی‌نژاد بود و این، به عنوان بخشی از واقعیت‌ها نباید نادیده گرفته شود و من این را قبول دارم.

گفت وگوی پیشین الهام با روزنامه ایران بود. وی اوایل اسفند ماه 90 به درخواست روزنامه دولت برای مصاحبه پاسخ مثبت داد و پای گفت وگویی 3 ساعته نشست که به نوشته این روزنامه "صمیمی" بود و به یک "جلسه درد دل" تبدیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای محترم ، حضرت آقا با کسی شوخی ندارند این را بدان حکم رهبر معظم انقلاب نه شخصی و نه باندی ست ، تصمیم ایشان مطاع ست و نیاز به تعیین و تفسیر جنابعالی ندارد .
این حرفها بیهوده و بی مورداست /
Iran, Islamic Republic of
برای جبهه پایداری و لیدرشان متاسفم که اینگونه رهبر مظلوم انقلاب را هتک میکنند. چشممان روشن. خجالت بکشید ... .... بخاطر لجاجت با این و آن به رهبری هم طعنه می زنند. ماهیتتان دارد رو میشود. دارید نسخه اصلیتان را به مردم نشان میدهید. موسوی هم همین حرفهایی از همین جنس میزد. فساد که فقط اقتصادی و اخلاقی نیست. فساد سیاسی هم داریم آن هم از نوع بدخیمش.
Iran, Islamic Republic of
چقدر فکر میکردیم اینها راست میگویند اما حالا فهمیدم که اگر تصمیم ولایت مطابق میل شخص و گروه آنها بود پس تصمیمش درست است و ولایتمدار هستند اما اگر بر خلاف آن بود، ولی‌فقیه اشتباه کرده!. چون اینها خود حق پندارند.
Iran, Islamic Republic of
این دیگه از کجا پیدا شد
Iran, Islamic Republic of
آقای الهام، شما رو از روی بیکاری ده جا سرکار گذاشتند. این هم از مظلومیت نظام و رهبری عزیز است چرا که همین مانده بود که مثل شمایی بیاید و انتصاب حضرت آقا رو توجیه و تفسیر کند!!!!
Iran, Islamic Republic of
آن زمان که الهام برای دفاع از احمدی نژاد و توجیه نظراتش مقابل مراجع ایستاد پیش بینی میشد که روزی فرا برسد که اینگونه سخن بگوید. باز هم بگویید پایداران با انحراف نسبتی ندارند!
خداوند را شاکریم که مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه، بهترین و جامع ترین تصمیم ها را تا کنون گرفته اند و لذا درست نیست که با اینگونه تحلیل ها و برداشت ها، در بین مردم ابهام ایجاد کنند. از افرادی نظیر آقای الهام انتظار می رود که با بصیرت بیشتری حرف بزنند و حرکت کنند.
Iran, Islamic Republic of
لا اله اله الله عجب روزگاری هست انهای که به راحتی ابروی دیگران بردند کم کم به استناد سنت اللهی کم کم داره ابروی خودشان میره مانند کردان ومرتضوی و...
Iran, Islamic Republic of
برو جلو بوق بزن!!!!
بنده از روز اول می دانستم که اصلاح طلبان در عمل به نظام و ولایت پایبند هستند و افرای همچون الهام تا زمانی که منافعشان تامین شود پیرو ولایت و درغیر اینصورت علیه ولایت هستند
Iran, Islamic Republic of
اگر از نزدیک نمی شناختمت که ولایتی هستی بهت شک می کردم
منطقی بود
آگر همین حرف را یک دانشجو بیان می کرد به اتهام موضع گیری ضد ولی فقیه و ... اما آقای الهام و همسر با فضیلتشان هر چه افاضه نمایند هیچ مشکلی نیست!!!
Iran, Islamic Republic of
بوی انتخابات اومده دوباره شروع کردید به تخریب جبهه پایداری اما ... تو دور دوم با استقبال بیشتر مردم از این جبهه روبرو خواهیم شد ان شاالله.
Iran, Islamic Republic of
منتظر باشيد فردا پس فردا رهبر عزيز پاسخ دندانشكني به اين آقا مي دهد.
مجمع تشخیص تحت اشراف رهبری است ! این آقا چطور به خود اجازه داده که روی نظر رهبری حرف بزند ! اینان کسانی هستند که حاضرند از رهبری و ولایت فقیه هم عبور کنند
United States
اقای الهام کمی عصا بدست حرف بزن ....
وای اگر این حرفها را اصلاح طلبان می زدند. به نظر شما بهتر از این می شود احکام رهبری را زیر سوال برد. دستگاههای تحت نظارت مستقیم ایشان را زیر سوال برد. چرا کسی یقه پاره نمی کند؟
دفاع بد خودش هم نوعی هنر! است.
United States
سلام
من بارها گفته ام بازم می گم امثال الهام دارای بصیرت نیستند فقط می خواهند چند روزی حاکم باشند و ولایتی نیستند از قبل به دوستان می گفتم باور نمی کردند و الان الحمدا... داره خودشو نشون میده
من نمیدانم چرا اقایانی که دم از اخلاق می زنن فقط شعارشو میدن شما با یک نفر مشکل دارین اساس نظام و فرمان رهبری رو چرا زیر سوال می برید
... دو روی یک سکه اند که توسط احمدی نژاد و تیم منحرف اطراف وی ضرب شده اند.
ایکاش حقوقدان نبودی!!!!
ایکاش استاد حقوق ما نبودی!!!! اینطوری توهین به افراد زحمتکش، نهادهای قانونی واقعأ مایه تأسفه!!!!
هنوز زود است که آقایان متوجه شوند که این جماعت چه قدر به ولایت معتقدند
Iran, Islamic Republic of
زلف گفته های دکترالهام را با عملکردمقام معظم رهبری گره نزنید ایشان شان رهبری دارند وتصمیمشان برحصر فتنه گران 88نیزممکن است خوشایند بعضی ها نباشداما هرتصمیم معظم له معنا ومفهوم خاصی دارد...الان موقع حذف شیخ علی اکبر هاشمی نیست ...شایدخدابهترین حذف کننده باشد که هست.
اینقدر به ایشان و همسرش رو داده اند که در مقابل تصمیمات مطاع رهبری هم می ایستند البته با این حرفها نیت درونی خودشان را بیشتر رو می کنند
آقای الهاااااااااااااااااااااااااااااااااااام
ولمون کن تورو قرآن
United Kingdom
امثال این افراد زیاد بودند که جلوتر از رهبر حرکت می کردند و به تجربه اثبات شده که عاقبتشان چطور خواهد بود.
Germany
بیکار خودش است و انسان ... میباشد که از رهبری مایه میگذارد هاشمی همیشه در دلها جای دارد و رهبری با بصیرتی داریم شما نگران نباشید
به نظرم الهام میخواسته جاپایی تو مصلحت نظام پیداکنه که نشده حالا حرفای ...تر از خودش میزنه
مجلس را به توپ بستید حالا نوبت مجمع است؟درست مثل اصلاح طلبان نهادهای انقلاب را مورد هدف قرار داده اید؟نکنه سخنگوی سر حلقه انحرافی شدی؟مبارک باشد
Czech Republic
بعد از آن همه تعیین تکلیف برای رهبری در خصوص ترکیب مجمع تشخیص مصلحت، چشممان به این فرمایشات هم روشن شد
فقط خدا به خیر کرد که هاشمی این حرف ها را نزد و گرنه مملکت به صورت خودجوش! زیر و رو می شد
Serbia
اظهارات آقای الهام نه تنها با فرمایشات رهبری تعارضی ندارد بلکه تاکید مقام معظم رهبری بر جایگاه مجمع مصلحت دقیقا به همین معناست که ایشان از وضعیت فعلی مجمع رضایت چندانی ندارند.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اززمانی که اقای الهام پستهای محوله رایکی بعداز دیگری ازدست داددچار نوعی بیکاری شده وکارشان به جایی رسیده که ازفرط بیکاری به این حسن تدبیر مقام معظم رهبری انتقادکرده است وشایدهم بدنبال چرایی عدم حضور خود بعنوان شخص بیکار در مجمع میباشد
خیلی خوب حرف اقا را مصادره به مطلوب می کنید...
اقا که می فرماید خرد جمع است نه اینکه الان همین مجمعی که هست خرد جمع است منظور ایشان این است باید باشد یعنی نیست این را می فهمید دیگر...
معجزه هزاره سوم كار خودش را كرده است.....
اگه به افراد مشغول در این کمیته دقت کنید می بینید حرف دقیقی زده!! رئیسش هاشمی که بر همه روشنه دیگه وزنی در جامعه سیاسی ایران نداره و یک بیکار بیشتر نیست! دبیر مجمع محسن رضایی است که اونم هیچ وزن سیاسی نداره و عملا چندین ساله که هیچ پست مهمی به غیر همین پست نداشته! ناطق نوری که سالیان ساله در عرصه سیاسی کشور حضور نداره و بهمین شکل. در واقع نظام هر کسی که از دور خارج میشه برای اینکه شانش حفظ بشه یه شغل تشریفاتی براش در نظر می گیرند این از تیزهوشی رهبریه! مثل سر مربی که از کار برکنار میشه و میگن که مدیر فنی تیم شده!! واقعا همینطوره و البته یکسری افراد حقوقی هم عضوش هستند که تاثیری ندارند! هرچند معتقدم این سایت اینقدر ظرفیت نداره که نظر مخالفشو در کامنتها درج کنه اما مدیران این سایت حتما می بینند و تفکر میکنند.
جالب اینجاست که جهان نیوز فقط نظرات مخالفان و دشمنان جبهه پایداری را منتشر کرده و حتی یک نظر موافق و در جهت تأیید سخنان دکتر الهام هم منتشر نشده! (البته مطمئنم که این مطلب من رو منتشر می کنید که مثلاً ثابت کنید نظرات مخالفان رو هم درج می کنید!!)
الکی از کاه کوه نسازید
رهبری فرمودند "باید باشد"
الهام هم میگه "نیست"
اینها هردو یک معنی میدن
Iran, Islamic Republic of
جالبه ايشون زماني عضو شوراي نگهبان بودند و روند نظارت بر انتخابات مي دونند حالا چطور نمي تونند رئيس جمهور را توجيه كنند كه مراحل نظارت به چه صورته و قضيه شخصي نيست.
خب البته در قضيه مجمع تشخيص هم بايد گفت ايشون با اين اظهارنظرشون عمل رهبر را زير سوال بردند و....
آقاي الهام بهتر سجادتون جلوتر از رهبر نياندازيد كه آغاز انحرافه والسلام
Iran, Islamic Republic of
اگر این سخنان با یک نام مستعار در بالاترین قرار میگرفت، حتما داغ داغ داغ میشد. فقط سبزها و ضدانقلاب که ضدولایت نیستند. از مجمع مانده های تندرو هم ادامه همین قافله هستند.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا پيام مقام معظم رهبري هم نشان دهنده اينه که مجمع تشخيص وضع خوبي نداره .ايشان با پيامشون خط مشي و نقشه راه ترسيم فرمودند که بايد مظهر خرد جمعي در نظام اسلامي باشه. نه که الان هست. اين نوع بيان حضرت آقا رو هر کس که با ادبيات ايشون آشنا باشه مي تونه درک کنه!!!
قابل توجه مغرضين و بي بصيرت ها!!!
Iran, Islamic Republic of
همين مواضع امثال آقاي الهام است كه باعث ميشود بسياري از تحليلگران جبهه پايداري را محصول و نتيجه جريان انحرافي قلمداد نمايند
Iran, Islamic Republic of
در خصوص این آقا که گفته اند (اظهارات آقای الهام نه تنها با فرمایشات رهبری تعارضی ندارد بلکه تاکید مقام معظم رهبری بر جایگاه مجمع مصلحت دقیقا به همین معناست که ایشان از وضعیت فعلی مجمع رضایت چندانی ندارند.) اگر آقا رضایت نداشت که دوباره به هاشمی حکم نمیداد بزرگوار ! چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟!
به نظرم جبهه پایداری هرچه زودتر و به طور رسمی باید این سخنان رو اصلاح کنه یا اون رو نظر شخصی الهام اعلام کنه؛ البته اگر موضع جبهه متفاوت از الهام است!
صحبت رهبر معظم اگر قرار بود تعبیر وتفسیر اضافه تری داشته باشد ایشان خودشان توضیح می دادند حالاهم اگر شما برداشتی دارید که برایتان مبهم است از ایشان بپرسید و دقیقا همان را ذکر کنید این که دیگر شلوغ کردن وبی حساب حرف زدن ندارد
Latvia
سبحان الله! درست مي‌گويد آقاي الهام كه بيكاري براي سيستم مزاحمت ايجاد مي‌كند. مثل خود ايشان كه تا بيكار مي‌شوند اظهار نظري مي‌كنند و آرامش جامعه را به هم مي‌زنند. ايشان مي‌خواهند بفرمايند رهبر انقلاب اسلامي بيكاره‌ها را مورد مشورت قرار مي‌دهند. همين چند وقت پيش دوست ديگري مي‌گفت:«فلاني يا خائن است و يا بي عقل!».
گفتم:«پس چطور رهبري ايشان را انتخاب كردند؟».
گفت:«براي اينكه اگر انتخاب نمي‌كردند براي نظام هزينه درست مي‌شد.».
گفتم:«مي‌خواهيد بفرماييد وضع قوانين مصلحتي نظام را مي‌دهند دست كسي كه ... .».
خداوند به اين ملت رحم كند وقتي نظير اين بزرگوار مسؤول مي‌شوند.
طعم خوش موفقيت ايران در بحث هسته‌اي ذائقه مردم فهيم ايران را خوش كرد؛ بگذار اي همه شعور؛ به تلخي بدل نشود. به چه كسي خدمت مي‌كنيد وقتي ميان اعضاي نظام دعوا درست مي‌كنيد.
آن زمانیکه ده تا شغل داشتی الهام همه خوب بودن.
به به
آقای ابوالمشاغل سابق اظهار فضل نمودند خب .
کاربرها چی کارشون دارین آخه .
مصاحبه ای تفصیلی تحلیلی! انجام دادن تا اعلام کنن آماده هستن شغل جدیدی رو تصدی نمایند .
هی بیکاری
Iran, Islamic Republic of
به ادعای الهام مجمع تشخیص برای رفع بیکاری و سرگرمی عده ای است! واقعا این جمله تاسف آور توهین به رهبر حکیم انقلاب نیست که مجمع تشخیص را مظهر خرد جمعی در نظام اسلامی توصیف کرده اند.

پس سران قوا و شخصیت های ارزشمند و نخبه ای که هر ساعت از وقتشون فوق العاده ارزشمند است، چرا مشغول سرگرمی و دور هم نشینی در مجمع تشخیص هستند. به جای این بیایند ساعتی بیشتر به مردم برسند.
جالب آنکه دوستان همزمان شدیدا ادعای ولایت مداری هم می کنند.
از هر انگشتشون 100 "عمار" هم می ریزه!
واقعا متاسفم!
ایشون هم از وقتی آقاپسرشون رو با سلام و صلوات فرستادند خارجه تحصیل مهندسی کنند، تعبیراتشون جالبتر شده!... چرا هیچ کس نیست که به آقای الهام گیر بده که چرا پسرشون رو فرستادند رفت؟ مگه سیستم آموزش ایران چه ایرادی داشت که آقا پسرشون اینجا تلف میشد؟ اگه ایراد داشت چرا همون موقع که دستشون می رسید درست نکردند؟ تکلیف بچه های مردم رو کی معلوم میکنه؟
آقای الهام کمی آهسته تر شاید فکر میکنید این چهار سال آخرین حضور شما در صحنه این مملکت است .ولی بدانید اینطور نیست که هرموقع دوست داشتید برای پیشبردمقاصد خودتان از رهبر خرج کنید . باید یادتان باشد مردمی که 24 میلیون رای دادن به شما تا ابد بر رای خود باقی نمی مانند
آقای الهام کمی قبل از ارائه ی مطلب تمامی جوانب آن را در نظر گرفته و در ضمن اقدامات رهبری را هم با نظرات نه چندان آگاهانه خود تحریف نکنید.
Iran, Islamic Republic of
در اینکه نظر الهام غلط است شکی نیست اما آیا نظر سخنگوی دولت نهم نظر دولت دهم و جبهه پایداری هم هست؟ اگر اینگونه باشد خطر خیلی جدی تر است.
متاسفم! فقط همین.
جالبه. همین سخنان الهام روز بعد یک‌چهارم مهمترین صفحه روزنامه ایران (ارگان جریان انحرافی) را به خود اختصاص داد! کسی می تونه جواب بده چرا؟
United States
نظر الهام کاملا درسته و اصلا با حرف های رهبری تناقضی نداره رهبری میگه این جایگاه باید چنین باشد ولی به گفته درست الهام این جایگاه ایچنین نیست درستم هست بجای اینکه بقیه نقد بشن که چرا در امانت رهبری و پست انتصابی خیانت میکنن
Iran, Islamic Republic of
چه کسی به الهام داده است؟!
ایشان دردهه هفتاد معاون اداری مالی دانشگاه تهران بود ضعف مدیریت ایشان همه راکلافه کرده بود و حالا زشت گویی وی
Iran, Islamic Republic of
نظر دكتر الهام منطبق بر واقعيته ,اشخاصى مانند آقاى هاشمى از سر مصلحت در سمت خود ابقا شدند. دوستانى كه نقد دارند لطفا صحبتهاى هاشمى دربارهء رابطه با آمريكا را با توجه به جايكاه رياست مصلحت نظام بودن ايشان توضيح دهند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا این تحلیل آقای الهام کوچه بازاری بود چون اساسا کارکرد مجمع طوری هست که افراد جا افتاده در مدیریت باید اونجا باشن تا در سطح کلان به رهبری برای پیشبرد اهداف نظام مشورت بدن و طبیعیه که مشاور هم باید جاافتاده باشه.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی دوستان کلا همه رو با دولت می سنجند و اگر حتی رهبری هم روزی به دولت انتقادی داشته باشند لابد کنار گذاشته میشن!