دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۷

استيضاح وزير كار غير قانوني است!

سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 215863
يك عضو فراكسيون انقلاب اسلامي با اشاره به طرح برخي مباحث مبني براحتمال استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي مدعی شد: اين استيضاح در اين موقعيت به صلاح مجلس و مردم نيست.

به گزارش جهان، ولي اسماعيلي به ایسنا گفت: استيضاح يك وزير زماني معنا پيدا مي‌كند كه بعد از گذشت چند ماه از انتصاب يك مدير،عملكردش بررسي شود و اگر مشكلي در اين عملكرد وجود داشت طرح استيضاح وزيري كه مدير را منصوب كرده در دستور كار قرار گيرد.

وي ادامه داد: موضوع استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در شرايط فعلي كه مجلس بررسي بودجه ۹۱ را در دستور كار خود دارد از اهميت چنداني برخوردار نيست كه بخواهيم وقت مجلس را به آن اختصاص دهيم.

اسماعيلي اظهار كرد: درست است كه مجلس ناظر بوده و مي‌تواند بر كليه مسائل مهم كشور نظارت داشته باشد اما اين نظارت نمي‌تواند بحث تفكيك قوا كه در قانون اساسي آمده را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی تاكيد كرد: درست است كه استيضاح حق نمايندگان است اما بايد براي آن شاخص‌هايي را مورد توجه قرار دهد؛ بنابراين اين استيضاح را مغاير با قانون اساسي مي‌دانم!

به گزارش جهان، سعید مرتضوی که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، در زمینه‌های «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» تفهیم اتهام شده است و احتمالا به زودی محاکمه خواهد شد.

دادستان سابق تهران و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، در تیرماه سال جاری خبر از برائت خود در اتهامات این پرونده داده بود اما حجت الاسلام اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.

بر همین اساس بود که انتشار زمزمه انتصاب سعید مرتضوی به ریاست صندوق تامین اجتماعی از سوي عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مجلس را به مخالفت واداشت.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يعني از نظر اين آقا سوابق گذشته مرتضوي و اتهامات وارده به او ، اصلا مهم نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
خدمات مرتضوی را نادیده می گیرند؟ مجلسی ها بدانند در آن زمانی که اصلاحات روی کار بود و این دوستان جرات حرف زدن نداشتند و به همه ی دین و مقدسات در روزنامه ها توهین می شد مرتضوی در وسط میدان بود و از نظام دفاع می کرد. مرتضوی اگر هم در قضیه کهریزک مقصر باشد سهل انگاری کرده ولی در سابقه او همیشه دفاع از نظام دیده می شود.
با سلام
آقای مرتضوی متهم است درست. اما هنوز اتهامش در دادگاه ثابت نشده و حکمی برایش ارائه نگردیده است. پس او فقط یک متهم است نه مجرم. شمارا به خدا نمایندگان ملت به خود آیید...
Serbia
نمی دونم دولت چه اصراری داره از افراد مشکوک و جنجال برانگیز استفاده کنه؟!
متهم هم که باشه تا رفع اتهام نشه شایستگی احتراز پست دولتی نداره
Iran, Islamic Republic of
جالب است که مرجع تعیین مجرم قوه قضاییه است و هنوز حکمی صادر نشده نمایندگان مجلس دارند با سوء استفاده از فضای ایجاد شده از سوی اصلاح طلبان علیه مرتضوی می خواهند خود رامدافع مردم نشان داده و آراء سبزها در دور دوم انتخابات مجلس را به سمت خویش جلب نمایند
United States
من نمی دونم کجای دنیا متهمین رو به مقام و منصب می رسونن!!! اول طرف باید برادریشو ثابت کنه بعد پست بگیره. بعدشم مجلس هر جا میاد مردونه کار کنه بعضی طرفداران کور باطن دولت که جز دولت هیچی رو نمی بینن هوارشون میره به اسمون و هزار تا انگ به مجلس می چسبونن. اگر ریگی به کفش این انتصابات نیست خوب برن از بین افراد سالم تر و خوش سابقه تر انتخاب کنن.