سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰
۲
نجابتِ نجابت؛

وقتی سهم‌خواهی در جبهه اصولگرایان رنگ می‌بازد

شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 209215
روز 18 بهمن ماه که 3 نفر باقیمانده لیست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان منتشر و 30 کاندیدای تهرانی معرفی شدند، امیدها به حضور حسین نجابت در لیست کاملا از بین رفت.
به گزارش جهان، هر چند نجابت، نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی بوده و کارنامه مطلوبی هم داشته است، اما برآیند آرای شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در آن زمان این بود که امکان حضور وی در لیست 30 نفره نیست.

حسین نجابت هم انتظار داشت که در لیست انتخاباتی تهران قرار گیرد اما وقتی از تصمیم شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان اطلاع یافت، در رویکردی صبورانه و پندآموز و بدون هرگونه واکنش منفی، از فرادی همان روز فعالیتش در ستاد انتخاباتی جبهه متحد را از سر گرفت تا زمینه پیروزی دیگر همفکرانش را در انتخابات مجلس فراهم کند و اینگونه تعهدش به وحدت جریان اصولگرایی و کار تشکیلاتی را نشان داد.

 پس از اعلام رسمی لیست 30 نفره جبهه متحد، حتی یکی از نمایندگان مجلس که از رقبای انتخاباتی این جبهه هم محسوب می شود، در سخنانی طعنه وار به نجابت می گوید که لیست تهران هم منتشر شد و دیدی که تو را کنار گذاشتند.

 نجابت اما پاسخ می گوید، حتما آن 30 نفر شایستگی بیشتری برای حضور در لیست داشته اند.

 مشابه همین رویداد برای مهرداد بذرپاش روی داد. بذرپاش وقتی فهمید که در لیست 30 نفره تهران حضور ندارد، به گروه های رقیب و انجام مصاحبه های تبلیغاتی روی نیاورد بلکه تصمیم به انصراف از کاندیداتوری و تمرکز بر روی فعالیت انتخاباتی در جبهه متحد گرفت که البته با توصیه دوستانش نزدیکش از انصراف رسمی و رسانه ای کردن آن پرهیز کرد.

 گفتنی است، نجابت و بذرپاش در تغییراتی که چند روز بعد در لیست جبهه متحد در تهران ایجاد شد(از جمله استعفای حجت الاسلام میردامادی) در لیست 30 نفره قرار گرفتند.

 اما رویکرد وحدت آفرین و مثبت نجابت و بذرپاش در شرایطی بود که برخی دیگر از کاندیداها پس از آنکه نام خود را در لیست اولیه جبهه متحد ندیدند به یکباره اقدام به موضع گیری منفی علیه جبهه اصولگرایی کردند.

 این افراد که گویا قصد سهم خواهی از جبهه متحد را داشتند، پس از قرار نگرفتن در لیست 30 نفره دست به موضع گیری‌های متفاوت از آنچه پیشتر اتخاذ کرده بودند، زدند.
مواضع وحدت‌بخش نجابت و بذرپاش درس عبرت خوبی خواهد بود برای افراد و گروه هایی که بر اساس اصل سهم‌خواهی‌شان و برای دریافت سهمیه بیشتر، راه خود را از اصولگرایان جدا کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مانند رویکرد صفارهرندی و سایر وزرایی که برکنار شدند. صفار بدون بغض شخصی مخلصانه به خدمتش ادامه داد ولی دیگران چنین نکردند
Iran, Islamic Republic of
كدام عدم سهم خواهي؟ علي مطهري كه الان سايه همه تون رو با تير ميزنه. اميدوارم به همديگه رحم كنيد