جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 7 Jun 2024
 
۰
۱
جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی؛

بولتن‌سازی علیه آیت‌الله مهدوی‌کنی تنها دشمن را شاد می‌کند

تاکید بر رعایت فرامین رهبرانقلاب و اخلاق انتخاباتی
يکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب: 205201
در پی انتشار بولتن تخریبی علیه آیت الله مهدوی کنی و جبهه متحد اصولگرایان، جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی اصولگرا این حرکت غیراخلاقی را مشکوک دانسته و همگان را به رعایت اخلاق انتخاباتی فراخواندند.
به گزارش جهان،‌ عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه کینه افراد را از مسیر حق منحرف می‌کند، گفت: درخواست ما از کسانی که خود را در چارچوب اصولگرایی معرفی می‌کنند، این است که با الهام از آموزه‌های دینی و رهنمون‌های رهبری مبتنی بر اخلاق رقابت کنند.

در این راستا، حجت‌الاسلام  محمدحسن ابوترابی فرد درخصوص تخریبها علیه جبهه متحد اصولگرایان و آیت الله مهدوی کنی به پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان گفت: هرگونه تهدید و اعلام نظری که مبتنی بر اصول اخلاقی نباشد در فضای اسلامی ما مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و جامعه دینی آن را برنمی‌تابد.

وی افزود: انتظار از همه کسانی که خود را اصولگرا می‌دانند، این است که در قالب آموزه‌های دینی و رهنمودهای مقام معظم رهبری اخلاق را در دستور کار خود قرار دهند.
 
ابوترابی اضافه کرد: باید مراقب بود که هوس‌ها و کینه‌ها ما را از مسیر حرکت و حق منحرف نکنند.
 
وی خاطرنشان ساخت: جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز، دو بازوی قدرتمند رهبری به شمار می‌روند و پیشگامان حفظ وحدت هستند.
 
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با اظهار تعجب از برخی که هم رویه تخریبی دارند و هم می گویند اصلاح طلبان در صحنه انتخابات نیستند، گفت: من نمی‌دانم این که گفته می شود دیگران حضور پیدا نکردند بر چه اساسی است، عرصه انتخابات نشان می‌دهد که گروه‌های دیگر هم حضور دارند، چه کسی گفته است اصلاح‌طلبان حضور ندارند.

رقابت سیاسی بهانه نقض اخلاق انتخاباتی نیست/ خدشه به وحدت اشتباهی فاحش

عضو جبهه پایداری نیز با بیان اینکه رقابت سیاسی بهانه نقض اخلاق انتخاباتی نیست گفت: به بهانه ایجاد رقابت سیاسی نباید اتحاد اصولگرایان را خدشه دار کرد و یا اعتبار سیاسی و دینی بزرگانی مانند آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی را زیر سئوال برد.

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بولت سازی های اخیر با بیان اینکه القای اختلاف و انشقاق در میان اصولگرایان اشتباه فاحش و بزرگی است اظهار داشت: ایجاد اختلاف در آستانه انتخابات و با توجه و تاکیدات رهبری بر لزوم حفظ وحدت به مصلحت اصولگرایان نیست و از جانب هر گروه و یا جبهه ای که انجام شود اشتباهی فاحش و بزرگ است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی حفظ انسجام و اتحاد را انتظار رهبری از احزاب و گروه های سیاسی در آستانه انتخابات دانست و تصریح کرد: انشقاق و تفرقه شکست اصولگرایان در انتخابات آتی را در پی دارد.

وی تاکید کرد: آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی هر دو از بزرگان انقلاب و نظام هستند که در راستای وحدت احزاب و گروه های اصولگرا و معتقد به آرمان های انقلاب تلاش می کنند و در واقع هم دوش با یکدیگر در راستای این هدف بزرگ گام برمی دارند و در تقابل با یکدیگر نیستند.

غضنفر آبادی افزود: به بهانه ایجاد رقابت سیاسی نباید اتحاد اصولگرایان را خدشه دار کرد و یا شخصیت و اعتبار سیاسی و دینی بزرگانی مانند آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مهدوی کنی را زیر سئوال برد.

وی تاکید کرد: با توجه به شناختی که از جبهه پایداری دارم اعضای این تشکل انقلابی را با درایت تر از این می دانم که با انتشار مطالبی به وحدت اصولگرایان خدشه وارد کنند.

غضنفر آبادی با اشاره به تعریف های متفاوت جبهه پایداری و جبهه متحد از اصولگرایی گفت: این تفاوت سلایق در جزئیات است و باید دانست که حفظ وحدت میان دو تشکل معتقد به امام انقلاب و ولایت فقیه مهمتر از اصرار بر برخی تفاوت های جزئی است.


بی‌اخلاقی مردم را از دین فراری می‌کند

محسن اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان هم با بیان اینکه آنچه مردم را از دین فراری می‌دهد بی‌اخلاقی است، گفت: دشمنی با یکدیگر و بدگویی نسبت به همدیگر چیزهایی نبوده که از دین پیامبر اکرم (ص) باشد.
وی جمعه شب در جمع عزاداران نبوی در حسینیه حضرت زهرا سلام الله علیها در بلوار قیام تهران، اخلاق نیکو را بزرگترین امکانات در دست رسول گرامی اسلام (ص) برای جذب مردم زمانه خود دانست و گفت: قرآن می گوید پیغمبر فقط با یک چیز یعنی اخلاق خوش با سرعت از مردم عصر جاهلیت، انسان‌هایی نظیر ابوذر و سلمان ساخت.

با پول نمی توان مردم را جذب کرد

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: حضرت علی علیه السلام فرمود با پول نمی‌شود مردم را جذب کرد چون آن قدر پول ندارید که بتوانید با پولتان همه را جذب کنید، اما با اخلاق می‌شود همه را جذب کرد. به همین خاطر است که پیامبر اعظم این قدر به پیروان خود سفارش کرده که اگر خواستید کسی را به دین و دیانت جذب کنید با اخلاقتان می‌توانید این کار را انجام دهید.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به سفارشات پیامبر اعظم مبنی بر رعایت احترام دیگران و پرهیز از قضاوت بی پایه، گفت: دشمنی با یکدیگر و بدگویی نسبت به همدیگر چیزهایی نبوده که از دین پیغمبر باشد. هر کسی خیال بدی به برادران دینی خود داشته باشد خیال بدی نسبت به خدا کرده است.

وی افزود: آنچه مردم را از دین فراری می دهد بی اخلاقی است. مبادا با بی اخلاقی، آنهایی که پیامبر اعظم جذب کرده بود را پس بزنیم.

وی در تبئین خلق نیکوی حضرت رسول (ص) به یک ماجرا که در حال طوف برای ایشان رخ داده است اشاره کرد و گفت: بند کفش پیامبر گرامی اسلام (ص) در طواف باز شد. فردی بند کفش خود را درآورد و می خواست به پیامبر بدهد اما حضرت رسول (ص) قبول نکرد و گفت این امتیازطلبی است و فرمود "امتیازی از کسی قبول نمی کنم. بند کفش من پاره شده است چرا شما مشکلی پیدا کنید ..."

اسماعیلی افزود: خداوند خوشش نمی‌آید کسی را ببیند در حالی که در بین بندگان دیگرش تافته جدا بافته باشد. یک چنین اخلاق و نگاهی می تواند برای جذب دیگران به سمت دین و دیانت یک عامل مهم باشد. برای جذب دیگران به سمت دین و دیانت سواد، بیان و عمل لازم است اما کافی نیست بلکه آنچه اکسیر دعوت دیگران به سمت دین است اخلاق خوب است.

بولتن‌سازی علیه آیت‌الله مهدوی تنها دشمن را شاد می‌کند

همچنین عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه بولتن سازی علیه آیت‌الله مهدوی کنی تنها دشمن را شاد می‌کند، گفت: کسانی که به هر دلیل در انشار بولتن های غیراخلاقی علیه چهره‌های نظام سهیم باشند در جهت همسویی با دشمن حرکت کرده اند.

جعفر شجونی در گفتگو با مهر، بولتن سازی علیه آیت الله مهدوی کنی و جبهه متحد اصولگرایان را اقدامی مشکوک دانست و گفت: حضرات آیات مهدوی کنی  و محمد یزدی امتحان خود را به خوبی پس داده اند، از آب پاک ترهستند و هر جریان و گروهی که بخواهد آنها را تخریب کند، در اصل همسویی  خود با دشمن را به اثبات رسانده است، چرا که دشمنان نظام همین را می خواهند.

وی گفت: دشمن می خواهد روحانیت در مقابل هم قرار گیرد، در صورتی که بزرگان نظام نظر دیگری دارند و بر وحدت روحانیت تاکید می کنند، چرا باید در راهی قدم برداشت که دشمن می خواهد؟ بولتن سازی ها با هرعنوان به ضرر نیروهای انقلاب تمام می شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه آیت الله مهدوی کنی از همان ابتدا از سایر گروه های اصولگرا برای حضور در جبهه متحد اصولگرایان دعوت کرد، اظهار داشت:  نباید در آستانه انتخابات بین جریان های اصولگرا انشعاب و اختلاف ایجاد شود، تشکل ها می توانند در انتخابات با یکدیگر رقابت کنند اما نباید رقابت را با بولتن سازی ها و تخریب چهره های شاخص نظام و بزرگان اصولگرا گره بزنند، ضمن انکه رهبر معظم انقلاب نیز هیچگاه این بداخلاقی های انتخاباتی را نمی پسندند.

وی همچنین تصریح کرد: نمی توان تخریب چهره های شاخصی همچون آیت الله مهدوی کنی و مصباح یزدی را توجیه کرد، این بزرگان از دلسوزان انقلاب شناخته می شوند.

شجونی در پایان گفت: آیت الله مهدوی کنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی اعتقاد دارند و آیت الله مصباح و نزدیکان وی  معتقدند که نباید افراد به راحتی از روحانیت استفاده کنند.
واکنش جبهه متحد

2 روز پیش و در پی انتشار بولتن های تخریبی علیه آیت الله مهدوی کنی و جبهه متحد اصولگرایان، این جبهه هم با صدور اطلاعیه ای نسبت به این حرکت غیر اخلاقی واکنش نشان داد و اعلام کرد: جبهه متحد اصولگرایان علی رغم درخواست متعدد امت حزب الله و اصولگرایان در اقصی نقاط کشور برای پاسخگویی به برخی دروغها و تهمتها و باطل آمیخته به حق در آن، برای تبعیت از خواست صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی و رعایت مصالح عالی نظام و جریان اصولگرایی، از حق خود در پاسخ دادن به بولتن نویسان صرفنظر کرده، بازهم مانند پاسخ به اتفاق گذشته در انتساب لیست دروغین به جبهه متحد اصولگرایان در یک نشریه خاص، فعالین سیاسی و احزاب و افراد را به رعایت تقوا و اخلاق دعوت می نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتي در خصوص حضرت ایت الله هاشمي رفسنجاني اين تخريب ها صورت مي گرفت و مي گيرد همه ساکت هستند و هيچ مانعي اي ندارد. ولي گفتن سخني در خصوص شيخ محمد رضا مهدوي کني ، اسلام و مسلمين و دين مبين زير سوال مي رود؟