دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰
۱
چه کسی تروریست است؟

قضاوت نه چندان سخت

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 197891
"انجام عملیات تروریستی" از جمله اتهاماتی بود که دست کم ناظران بی طرف گمان نمی‌کردند در صدر لیست ادعاهای ضدایرانی دولت آمریکا قرار بگیرد؛ اما در عین ناباوری این اتفاق روی داد.
قضاوت نه چندان سخت
جهان نيوز – عبدالله الماسی: از چند ماه پیش این اتهام یکی از اضلاح مثلث فشار واشنگتن علیه تهران بوده و کاخ سفید آن را در کنار ادعاهای تروریستی و موضوع حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی بکار گرفته است.

کلید این اتهام با طرح ریزی سناریوی ترور سفیر عربستان در واشنگتن زده و ایران متهم به دست داشتن در آن شد. البته این ادعا آنقدر ‌باورناپذیر بود که حتی بسیاری از مقامات و رسانه های آمریکایی دست به استهزای آن زدند. با این حال آمریکا با قدرت خود قطعنامه‌ای را در این باره و البته بدون اشاره به نام ایران در سازمان ملل به تصویب عده‌ای از کشورها رساند تا برگ سیاه دیگری در کارنامه این سازمان بین المللی ثبت شود.

این واقعه به این دلیل با اهمیت و در عین حال عجیب است که دولت آمریکا خود از حامیان اصلی تروریست و حتی تروریست دولتی است(نمونه بارز آن حمایت نامحدود از رژیم صهیونیستی) و از آن سو جمهوری اسلامی ایران از اصلی ترین قربانیان تروریست به شمار می رود؛ به طوری که در طول ۳۳ سال عمر خود ده‌ها هزار نفر شهروند عادی گرفته تا دانشمندان و مقامات ارشد کشور را به همین دلیل از دست داده است.

متهم اصلی شهادت این جمعیت بزرگ و نیز صدها هزار نفری که همچنان زخم خورده عملیات‌های ترور هستند، گروهک هایی چون مجاهدین خلق، پژاک، ریگی، انجمن پادشاهی(تندر)، کومله و... و در برخی موارد خود دستگاه موساد و سیا هستند.

به همین دلیل در ادامه این نوشتار سَرکی به مواضع آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال این گروهک ها که بسیاری از کشورهای جهان و در مواردی حتی خود غرب آنان را در لیست گروه های تروریستی قرار داده اند، کشیده می شود؛ مواضعی که در رسانه های بزرگ و رسمی دنیا یا خبرگزاری های رسمی داخلی منتشر و صحت آن ها تایید شده است.

البته در این نمونه ها اشاره ای به حمایت دولت آمریکا و اروپا از گروهک های تروریستی در دیگر نقاط جهان از جمله افغانستان، عراق، پاکستان و... و یا تروریسم دولتی در فلسطین اشغالی نشده است؛ چه بسا هر کدام از آن ها هم پرونده‌ای قطور برای واشنگتن باشد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه در ادامه نوشتار به حمایت های مالی، سیاسی، فنی و تبلیغاتی دولت آمریکا و متحدانش از گروهک های مخالف ایران در دوران پیش از سال ۸۶ اشاره نشده و تنها بخشی از رویدادهای ۴ سال اخیر آن هم بصورت گذرا مورد توجه قرار گرفته است؛ البته همین نگاه برق آسا هم گویای واقعیت های بسیاری است.

فروردین ۸۶- خبرگزاری رویترز: آمریكا با رایزنی و تشویق گروهی از افراد مسلح پاكستانی(گروه ریگی)، آنها را ترغیب به انجام یك سری عملیات چریكی در ایران كرده است.

بهمن ۸۷- اتحادیه اروپا سازمان مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین) را از لیست سازمانهای تروریستی خود خارج کرد.

تیرماه ۸۸- عبدالحمید ریگی، برادر سرکرده گروهک تروریستی ریگی: عبدالمالک مجری سیاستهای جنایتکارانه و تفرقه افکنانه آمریکا در منطقه است.

۲۶ مهر ۸۸- سردار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس،‌ سردار محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، فرمانده سپاه ایرانشهر و فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تیپ امیرالمومنین (ع) در حالی که در تدارک برگزاری همایش وحدت میان عشایر شیعی و سنی کشور بودند، در عملیاتی تروریستی توسط گروهک ریگی به شهادت رسیدند.

آذر ۸۸- سر جان ساورز، رییس سازمان "ام آی ۶": متوقف کردن تکثیر تسلیحات هسته‌ای تنها از طریق دیپلماسی متعارف ممکن نیست، ما نیازمند عملیات اطلاعاتی هستیم تا مسیر دستیابی کشورهایی چون ایران را به سلاح‌ هسته‌ای مسدود کنیم."

۲۲ دی ۸۸- دکتر مسعود علی‌محمدی، دانشمند هسته‌ای کشورمان، با انفجار بمبی در مقابل منزلش ترور شد.

بهمن ۸۸- محمدرضا علی زمانی، یکی از اعضای انجمن پادشاهی(گروهک تروریستی تندر): ما وقتی وارد کشور عراق شدیم و در نخستین ارتباطمان در شهر اربیل که محل استقرار نیروهای آمریکایی و سرویس اطلاعاتی ‌آمریکا بود، با افسران آمریکایی ارتباط گرفتیم.
انفجار حسینیه رهپویان وصال شیراز(۱۴ شهید و ۱۲۴ نفر زخمی) از جمله عملیات گروه تندر است. اغلب اعضای گروه از جمله جمشید شارمهد، ایمانوئل عافار و رزیتا منطقی آزادانه در آمریکا زندگی می‌کنند

اسفندماه ۸۸- سركرده گروهگ تروريستي ریگی گفت: يكي از افسران سيا به من گفت كه حمله‌ نظامي به ايران براي آمريكا بسيار دشوار است اما ما بر آن هستيم كه از گروه‌هاي ايراني كه داراي توانايي براي ايجاد جنگ و دشواري عليه نظام ايران هستند، در بالاترين سطح حمايت كنيم.

۸ آذر ماه ۸۹ - مجید شهریاری، دانشمند هسته ای کشورمان، در حالی که به همراه همسرش عازم دانشگاه تهران بود، هدف یک عملیات تروریستی قرار گرفت. دکتر شهریاری شهید و همسرش مجروح شد.
در همین روز فریدون عباسی، دیگر استاد فیزیک هسته ای کشورمان نیز ترور و مجروح شد.

۱۸ مرداد ۹۰ – جفري بوکانن، سخنگوي ارتش آمريکا در عراق با درگیری تروريستي گروهک پژاک با سپاه پاسداران اعلام کرد که براي جلوگيري از حملات ايران به مواضع گروهک پژاک: آماده ايم در نقاط هم مرز با ايران مستقر شويم.

شهریور ۹۰ - مجید جمالی فشی، عامل ترور شهید علی محمدی، این ترور طرح ریزی سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي بود. آشنایی من با موساد از طريق شخصي انجام شد كه مسئول جذب بود. او من را به كنسولگري اسرائيل در استانبول برد. ابتدا قرار بود از طريق ورزشي (به فلسطین اشغالی) سفر كنم. اوايل فقط صحبت از فروش اطلاعات بود و صحبتي از ترور نبود ... در اسرائیل آموزش‌های موتورسواری،‌ گریم، تیراندازی و نصب بمب روی موتورسیکلت را فرا گرفتم.

۱۱ مهر ۹۰- زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی الهیان در نامه‌ای به رئیس مجلس آلمان: باید تاسف خود را به خاطر حمایت‌هایی که از جانب اتحادیه اروپا از این گروهک‌های تروریستی انجام شده است و اعطای تابعیت آلمانی به رئیس گروه پژاک "عبدالرحمان حاجی احمدی" و عدم محاکمه یا استرداد این جنایتکار بین‌المللی ابراز کنیم.
- بنابر اعتراف "ساموئل گاردینر" افسر اطلاعاتی نظامی‌ آمریکا، سایت ویژه پژاک با اعلام شماره حساب در آمریکا برای حمایت از پژاک افتتاح شده است.
-گروه پژاک به ۲۴۸ مورد درگیری مسلحانه، ۷۱ مورد مین‌گذاری، ۵۳ مورد عملیات ترور، ۹ مورد بمب‌گذاری، ۸۸۰ مورد تهدید و ارعاب اقدام کرده و ۳۵۹ نفر را مجروح و قاتل بیش از سیصد نفر و گروهک منافقین نیز عامل قتل بیش از ۱۶۰۰۰ نفر از ایرانیان است.
از جمهوری فدرال آلمان توقع می‌رود رئیس گروه پژاک را دستگیر و محاکمه یا به جمهوری اسلامی ایران مسترد.

۵ آبان ۹۰ - جک کیانی فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در نشست کنگره آمریکا با اشاره به طرح ترور مقامات ایرانی به ویژه مقامات ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران: چرا آنها را به قتل نرسانیم؟ آنها قریب به هزار آمریکایی را کشته اند، چرا ما عامدانه آنها را ترور نکنیم؟

رویل مارک گریچ، از کارشناسان موسسه دفاع از دموکراسی در همین جلسه: آنان به اندازه ما دارای منطق نیستند، فکر نمی کنم بتوانید بدون به قتل رساندن یکی از آنها، مرعوبشان کنید. "قاسم سلیمانی"(فرمانده سپاه قدس ایران) خیلی زیاد سفر می کند، بروید او را دستگیر کنید یا به قتل برسانید!

۲۴ آبان ۹۰- محمدجواد لاريجاني، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني الجزيره: از دو سال پيش يادداشت رسمي به آمريکا داديم که به آنان بگوييم که دولت آمريکا در حمايت از يک گروه تروريستي معروف به گروه تندر دست دارد و اين گروه بمبي در مسجدي در شيراز کار گذاشت. ما در اين مورد اطمينان داريم و عاملان اين اقدام را بازداشت و آنان را محاکمه کرديم و دو نفر از آنان اعدام شدند. رئيس اين گروه هم اکنون در کاليفرنيا زندگي مي‌کند و در پايگاه اينترنتي خود شيوه ساخت بمب را آموزش مي‌دهد. اين گروه همچنين براي انفجاري در کنسولگري روسيه در رشت برنامه‌ريزي کرده بود. ما در يادداشت خود تاکيد کرديم اين اقدام، نقض آشکار توافقنامه ديپلماتيک سال ۱۹۷۳ است اما اين ماجرا را به عنوان پرونده قضايي مطرح نکرديم که بايد مي‌کرديم. ما بايد اين مساله را به صورت علني اعلام مي‌کرديم. ما از سازمان ملل هم خواستيم که اين مساله را پيگيري کند اما به آن توجهي نکردند.

۴ آذرماه ۹۰- خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اروپایی: کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست هفته آینده این اتحادیه از کشورهای عضو خواهد خواست تا به هر تعداد از ساکنان اردوگاه اشرف در عراق که می‌توانند، پناهندگی اعطا کنند.

۵ آذر ۹۰- روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» : وقتی که سازمانی علیه ایران اقدام و دشمنی می‌کند، بی‌گمان، آن سازمان و افراد، دوست آمریکا به شمار می‌روند. برخی مقامات آمریکا نه تنها مبالغی برای کمک مالی به این سازمان تروریستی جمع‌آوری کرده‌اند، بلکه در آژانس‌ها و سازمان‌های گوناگون دولتی آمریکا نیز برای حمایت از آنان وقت سخنرانی گرفته‌اند.

۶ آذر ماه ۹۰- نیویورک تایمز: آمریکا در حال بررسی خروج نام سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از لیست گروههای تروریستی خود و اعطای پناهندگی به اعضای این سازمان است.

۱۰ آذر ماه ۹۰- به دنبال تصمیم عراق برای اخراج گروهک تروریستی منافقین از خاک کشورش بر پایه قانون اساسی خود، وزرای خارجه اتحادیه اروپا از نوری مالکی، نخست وزیر عراق، خواسته‌اند که کمپ اشرف اردوگاه سازمان مجاهدین خلق را تعطیل نکند و همچنان پذیرای آنان در خاک عراق باشد.

۱۰ آذرماه ۹۰- کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد، امیدوار است راه حل مناسب و رضایت بخش(برای اروپایی ها) برای اعضای گروه مجاهدین خلق(منافقین) پیدا شود. اشتون همچنین از کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا که در این زمینه فعال هستند(رایزنی برای یافتن مکانی برای میزبانی منافقین تروریست) یاد کرد.

۱۰ آذر ۹۰- طلال السعدي، از رهبران جريان صدرعراق: یکی از اهداف سفر بايدن به عراق تمدید حضور گروک تروريستي منافقین برای پنج سال ديگر در اين کشور بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اکنون که هواپیمای آمریکا 250 کیلومتر به خاک ایران تجاوز کرده و یک عمل تروریستی آشکار کرده اند ما باید در شورای امنیت پیگیری کنیم تا محکوم شود. اگر هواپیمای ایران می رفت خاک آنها مطمئنا بدتر از این میکردند و شاید به این بهانه به خاک ایران حملاتی هم می کردند. البته حق مقابله به مثل متقابل برای ما محفوظ است.