پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
از سوی دو مقام سابق اف‌بی‌آی افشا شد؛

اسکورت محموله‌های مواد مخدر توسط نیروهای امنیتی آمریکایی!

چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 187301
دو تن از مقامات پیشین دفتر فدرال بازرسی ایالات متحده آمریکا (اف‌بی‌آی) اخیرا مقامات ارشد اف‌بی‌آی و برخی قضات و حتی مقامات به اصطلاح منتخب آمریکایی را متهم به داشتن روابط ویژه با کارتل‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر کردند.
به گزارش جهان به نقل از راوستوری، "گرگ گونزالس"، از معاونین سابق کلانتری و "وسلی دوتون"، از بازپرسان سابق ایالت مکزیکو در مصاحبه با نشریه "ال‌پاسو تایمز" تصریح کردند که در جریان یکی از تحقیقات اف‌بی‌آی، نام‌های بسیار بزرگی در ارتباط با کارتل‌های مواد مخدر کشف شدند اما این تحقیقات هرگز به جایی نرسیدند و مسکوت ماندند.

بنابراین گزارش، در جریان یکی از تحقیقات این دو نفر در دوران خدمت ۱۸ ماهه به عنوان اطلاع‌رسانان مورد اعتماد در خصوص پرونده‌های مواد مخدر، "جان شیپلی"، از نیروهای ویژه اف‌بی‌آی که سلاح در اختیار کارتل‌های مزبور قرار می‌داد دستگیر شد.

این دو مقام سابق آمریکایی تاکید می‌کنند که کارتل‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر نفوذ بسیار زیادی بر دستگاه‌های اعمال‌کننده قانون در آمریکا داشته و بانکداان، قضات و مقامات متعددی را تحت نفوذ خود دارند.

مهم‌ترین ادعای طرح شده از سوی این دو تن این است که حتی بعضا نیروهای امنیتی آمریکایی محموله‌های مواد مخدر را اسکورت می‌کنند تا به مقصد برسند و از هر خطری در امان باشند!

همچنین هر دو تصریح می‌کنند که تهدید شده‌اند در صورت افشای این اطلاعات جانشان را از دست خواهند داد.

گفتنی است رسانه‌های آمریکایی از طرح موضوع مزبور به شکل گسترده خودداری کرده‌اند و اف‌بی‌آی نیز تاکنون اظهار نظری در خصوص ادعاهای این دو مقام سابق نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *