جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 7 Jun 2024
 
۰
آخرين تحولات انگليس؛

ديلي‌تلگراف: ناآرامي‌ها آبرويمان را برد!

چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب: 180623
روزنامه انگليسي ديلي‌تلگراف در گزارشي اذعان كرد كه ناآرامي‌هاي سطح لندن كه ديگر كاملا به شهرهاي مختلف كشيده شده است، آبروي انگليس را در افكار عمومي جهان از بين برده است.
به گزارش جهان، اين روزنامه در حالي اين مطلب را منتشر مي‌كند كه سال آينده قرار است در لندن مسابقات المپيك برگزار شود و در اين مسابقات امنيت از اهميت به سزايي برخوردار است.

بنابراين گزارش، شب گذشته پليس بريتانيا در بيرمنگام با ۲۰۰ تن و در منچستر با صدها تن از معترضيني كه نقاب بر چهره داشتند درگير شد. ادعا شده است كه اين افراد در حال خرد كردن شيشه‌هاي مغازه‌ها و تلاش براي غارت آنها بوده‌اند.

در سالفورد در نزديكي منچستر نيز يك عكاس خبري بي‌بي‌سي در اثر درگيري‌ها مجروح شده و در "وست برومويچ" نيز بيش از ۲۰۰ نفر با پليس درگير شده‌اند. مغازه‌هاي مركزي اين شهر نيز هدف حمله قرار گرفته‌اند.

به نوشته تلگراف، پليس انگليس در حال استفاده از نوعي گلوله پلاستيكي است كه تاكنون در هيچ درگيري از آن استفاده نشده بود.
اين روزنامه همچنين از مواضع كشورمان در خصوص وقايع لندن ابراز خشم كرده و نوشته است كه برخي كشورها از جمله ايران اتفاقات لندن را ناشي از ورشكستگي جامعه ليبرال انگليس مي‌دانند.

با اين حال شبكه "اي جي آي" گزارش داده است كه لندن با حضور پرشمار نيروهاي پليس شبي نسبتا آرام را پشت سر گذاشته اما درگيري در ديگر شهرها [كه مورد اشاره قرار گرفتند] ادامه داشته است.

روزنامه انگليسي‌زبان ميل اند گاردين نيز گفته است كه از روز چهارشنبه پاكسازي خيابان‌هاي لندن از بقاياي اشياي باقي مانده از درگيري‌ها، شيشه‌هاي خورد شده و ... شروع شده است.

روز سه شنبه گروهي از كميته بين‌المللي المپيك از لندن ديدار كرد و اعلام داشت كه خشونت‌ها تاثيري بر برگزاري اين مسابقات نخواهد داشت.

گفتني است در حالي كه گفته مي‌شود يك نفر در درگيري‌هاي روز گذشته انگليس جان باخته است، هنوز اسم و مشخصات اين شخص رسما منتشر نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *