جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۵
اینها اصلاح‌طلب واقعی نیستند

طعنه محمدرضا خاتمی به جناح اقلیت مجلس‬

يکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 178810
محمدرضا خاتمی، از اعضای سابق حزب منحل شده مشاركت، اصلاح طلبان حاضر در قدرت از جمله فراکسیون اقلیت مجلس را نسخه "بدلی" جریان اصلاحات دانست.
به گزارش جهان، خاتمی که از حامیان و نقش آفرینان در فتنه ۸۸ بوده، بدون نام بردن از اصلاح طلبانی که اکنون در قدرت حضور دارند، گفته است که "عده‌یی به دنبال این هستند كه بدل را به جای اصل جا بزنند." 

وی آنان را به این دلیل "بدلی" نامیده است که به شرطگذاری محمد خاتمی و بخشی از جریان فتنه برای شرکت در انتخابات، بی توجهی کرده اند. بخشی از اصلاح طلبان معتدل راه خود را از جریان فتنه جدا کرده و شرطگذاری فتنه گران را بی اساس می دانند. 

برادر رئیس بنیاد باران در موضع جدیدش که در گفتگو با روزنامه اعتماد بیان شده بدون مرزبندی اصلاح طلبان با جریان فتنه گفته است: خیلی روشن است كه اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده در چه وضعیتی شركت می‌كنند. اگر همه سه شرطی كه آقای خاتمی گفت و مورد تایید و حمایت همه نیروهای اصلاح‌طلب داخلی قرار گرفته است،‌ محقق شود تكلیف روشن می‌شود. حالا آیا عده‌یی می‌توانند جریان سازی اصلاحات را انجام دهند، پاسخ این است عده‌یی به دنبال این هستند كه بدل را به جای اصل جا بزنند. اما به نظرم این اصلا كاربردی ندارد.

او در ادامه سخنانش خود و همفکرانش را "اصلاح طلبان واقعی" نامیده و گفته اگر ما در انتخابات حضور پیدا نکنیم "بی فایده" است: نماد اصلاح‌طلبی در ایران شناخته‌شده است؛ چه كسانی و جریاناتی اصلاح‌طلب هستند و حرف اصلی اصلاحات را چه كسی می‌زند؟ اصلاح‌طلبان هیچ وقت كسی را متهم نكرده‌‌اند كه اصلاح‌طلب نیستی و چرا از قول اصلاحات حرف می‌زنی. بلكه آنقدر به خودشان مطمئن هستند و آنقدر شناسنامه روشن دارند و برای مردم شناخته‌شده هستند كه اصلا نگرانی‌ای از این بابت نداریم كه یكی بیاید بگوید من هم اصلاح‌طلب هستم. ایرادی ندارد. اصلاح‌طلبی یك جریان شناسنامه‌دار و شناخته‌شده‌یی است كه هم در داخل كشور و هم در خارج از كشور با آن اسم و رسم شناخته می‌شود. به همین دلیل است كه ما می‌بینیم با اینكه برخی می‌خواهند جریاناتی به اسم اصلاحات راه بیندازند، بعد از مدتی می‌گویند اگر اصلاح‌طلبان واقعی نیایند فایده‌یی ندارد.

پیش از این، عباس عبدی، از فعالان اپوزیسیون، شرط گذاری اپوزیسیون برای حضور در انتخابات را ناشی از تحلیل نادرست اصلاح طلبان دانسته و در شهروند امروز نوشته بود، اصلاح طلبان یا قدرت دارند که دیگر نباید ترسی از نظارت استصوابی داشته باشند و یا اگر قدرت ندارند تحریم انتخابات نیز فشاری بر حکومت وارد نمی کند.

موسوی لاری، عضو مجمع روحانيون مبارز هم اخیرا با بيان اينكه خاتمي براي نظام شرط‌گذاري نكرده، کوشید از حجم انتقادات به مواضع او درباره انتخابات بکاهد.

به گفته مسئولان نظام اصلاح طلبانی که خواهان شرکت در انتخابات و اعلام کاندیداتوری هستند باید از جریان فتنه اعلام برائت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلا بنیادباران چیه؟که رییسش چی باشه؟اصلا اصلاحات وجود نداره یک گروهک برانداز نرم که هشت سال زحمت کشید این انقلاب از بین بره موفق نشد ؟آخر سر هم ماهیت کثیفشون برای همه روشد حالادوباره دارن تجدید قوا میکنن!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات مٌرد!
Iran, Islamic Republic of
راست میگه هیچ کس نمی توانه کارنامه اینها رو داشته باشه/اینها شناسنامشون روشنه دیگه
سلطنت طلب هستند. هیچ کسی هم جاشون رو نمی گیره من باش موافقم
Latvia
اصلاح طلبان حكومتي چه مزيتي بر اصول گرايان افراطي دارند و اساسا به كدام جنايت و خيانتي معترضند و قصد اصلاح دارند كه خود در 33 سال اخير در آن نقش نداشته اند؟ آيا اصلاح طلب خواندن مشتي جنايتكار و خائن به وطن توهين به شعور ملت ايران نيست؟
Iran, Islamic Republic of
اگه اونا بدل اصلاحاتند شما بدل منافقان هستید.