دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۴۲
در سال جهاد اقتصادی و به بهانه جشنواره فیلم کیش/

میلیاردها تومان ریخت و پاش برای سیاحت هنرمندان در کیش

دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 164101

جشنواره فیلم کیش در حالی در جزیره سیاحتی تفریحی کیش آغاز به کار کرد که برخی رسانه ها از پرواز چند هواپیما به مقصد این جزیره توریستی و میهمانی 800 نفره به خرج دولت در این جزیره خبر داده اند.

به گزارش جهان، در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده است برگزاری میتینگی تفریحی در این جزیره به نام جشنواره فیلم کیش و هزینه میلیاردی برای سرگرمی اهالی هنر کمی دور از ذهن است.

اما در راستای برگزاری این جشنواره ذکر چند نکته ضروری است:
 اینکه جشنواره ای با نام خلیج فارس و به گستردگی آن برگزار شود قطعا حرکت پسندیده و قابل ستایشی است که در این راستا باید از برگزار کنندگان آن تقدیر هم کرد.

اما نکته اینجاست که هزینه کردن میلیاردها تومان پول برای برگزاری جشنواره ای که هیچ مخاطب عام ندارد و تنها اهالی هنر توسط هواپیما به این منطقه منتقل شده اند حرکتی عجیب است.اما عجیب تر اینکه حتی این مخاطب خاص و میلیاردی هم به سالنهای نمایش فیلم نمی روند و ترجیح می دهند در سواحل کیش قدم زده و یا در بازارها سیر کنند.

سئوال اینجاست که در شرایطی که با طرح هدفمندی یارانه ها و بحث جهاد اقتصادی می بایستی دولت الگو باشد برگزاری چنین میتینگی با هزینه چند میلیاردی و با پول بیت المال تا چه اندازه ضرورت دارد؟

در شرایطی که بسیاری از خانواده ها از تامین مخارج خود عاجز مانده، جوانهایی که بدلیل نداشتن شرایط مالی مناسب امکان ازدواج نداشته و هزاران مورد غیر قابل انتشار دیگر در کشور رقم می خورد ریخت و پاش چند میلیاردی در کیش چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

آیا این جشنواره را در تهران نمی توان برگزار کرد؟مگر در ستایش خلیج فارس نیست؟ چرا جشنواره به هرمزگان و سواحل خلیج فارس نرفت؟

اما سئوال دیگر آن است که مخاطب یک جشنواره کیست؟آیا جشنواره بدون مخاطب عام رسمیت دارد و معنا پیدا می کند؟آیا چند میلیارد هزینه کردن برای میهمانی تنها 800 نفر است؟ضمن اینکه گفته می شود بسیاری از میهمانان دیگر قرار است طی روزهای آینده به خرج دولت عازم جزیره سیاحتی کیش شود!این میهمانی به چه معناست؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من ازدواج کردم.رفتم 2 میلیون وام ازدواج بگیرم که بتونم عروسی کنم می گن برو ضامن کارمند رسمی دولت بیار. برای 2 میلیون ازدواجم مونده.اینا با چه دلی این پولارو خرج می کنن
Iran, Islamic Republic of
یعنی یک سازمان نظارت کننده وجود نداره که پول بیت المال تو دست این آدمها حیف و میل می شه؟
Iran, Islamic Republic of
خدا از حق الناس نمی گذره.خدا از سر کسایی که پول مردم رو اینجوری حیف و میل می کنن و صرف خوش گذرونی می کنن نگذره
واقعا تاسف بايد خورد/ ادم هايي كه دم از اسلام و مسلماني مي زنند اين كار هارو ميكنند واي به حال ديگران.
بنام خدا
باسلام-در سال جهاد اقتصادي اين ريخت وپاشها از بيت المال چه ضرورتي دارد؟ميهمانان اين جشواره تفريحي چه كساني هستند؟
دو بيمار بدبخت رها شده دركنار جاده ...و هزاران بيمارديگر ي كه امكان تهيه دارو برايشان فراهم نيست...
عدالت همين است؟؟
Netherlands
شرم آور این است که بیماران مملکت به دلیل نداشتن هزینه درمان در بیابان ها رها می شوند تا بمیرند آنوقت برای یک مشت به اصطلاح هنرمند که اکثر آنها از هنر حتی الفبای آن را هم نمی دانند اینطور ریخت و پاش می کنند
رویه کاری و مدیریتی مدیران مناطق ازاد که از سازمان میراث فرهنگی منسوب شده اند همگی بدین گونه است . سر امد همه انها در منطقه ازاد قشم میباشد که بی برنامگی و انتساب مدیران کم تجربه و دوستان و اقوام ایشان در سازمان بیداد میکند . بدون انکه کار خاصی انجام دهند همیشه در حال سخنرانی و ولخرجی بوده و برای انجام این رسالت - حقوقهای چند میلیونی در یافت میکنند . بطور قطع این افراد حتی یک پنجم این مبلغ دریافتی را در جاهای دیگر کشور نمیتوانند دریافت کنند و کسی هم به کارشان کاری ندارد و مردم جزیره قشم هم از دست رفتار و کردارشان ناراحت و عصبانی هستند .
Iran, Islamic Republic of
هنوز بودجه سال90 تصویب نشده اینطوری ولخرجی میکننداگرتصویب بشود چه شود.یادم هست سالها پیش در آبادان محروم نیز میلیاردها تومان برای جشنواره (تک)نفت نیز ولخرجی شد حالا اون دولت اصلاحات بود.دولت عدالت محور چرا؟
Iran, Islamic Republic of
ما که با بدبختی در 33 سالگی ازدواج کردیم حالا میخواهیم 2 میلیون وام بگیریم باید هفت خان را بگذرانیم (خدایا تو شاهد باش)
Iran, Islamic Republic of
عزیزان متاسفانه به جای اینکه دولت جزیره زیبای کیش را به یک قطب گردشگری برای جذب گردشگران خارجی مخصوصا گردشگران کشورهای اسلامی تبدیل کند و آنجا را به نمادی برای معرفی جمهوری اسلامی به جهانیان تبدیل نماید بسیار جای تاسف است که این نعمت خدادادی به حیاط خلوتی برای کارهای ناشناخته و بی نتیجه بعضی از عوامل خودسر در بدنه دولت تبدیل شده است . وقتی که این جزیره در طی دولتهای نهم و دهم فقط پنج بار مدیرعامل عوض کرده باشد مطمئنا هیچ نتیجه ای نمیتوان گرفت مگر اینکه مدیریت و سیستمی که این مدیران را عوض می کند دارای حداقل های فهم مدیریتی باشند .
چرا و به چه دلیل بارها و بارها مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و به دنبال آن دهها مدیر و معاون در طی این سالها در کیش عوض شده اند و هزینه های این جابجایی ها را چه کسی باید تقبل کند غیر از مردم ؟!
Iran, Islamic Republic of
سیاستهای جناب مرشد اعظم هستش دیگه ؛کسی اگر مخالفه بفرمایند برن بیرون!!!
Iran, Islamic Republic of
رئیس دانشگاه صنعتی ... بابل، سال جهاد اقتصادی را بهانه قرار داد و از دادن اضافه کاری به کارکنان خودداری میکند.
واقعا معنای جهاد اقتصادی این است که اقشارضعیف پایمال شوند وسیاسیون و... فربه!!!!
Iran, Islamic Republic of
این هم یکی دیگه از حواشی کسانیکه که ادعای عدالت دارد!!
اینها که دم از عدالت و قطع کردن دست خائنین از بیت المال می زنند این جوری اند وای به حال بقیه!!!
Iran, Islamic Republic of
لا اقل فيلمشو برا آن دو بيمار اخراجي از بيمارستان پخش كنيد تا يك مقدار التيام پيدا كنند و مطمئن باشند عدالت همچنان حرف اول و آخر است
Iran, Islamic Republic of
از بيت المال بريزيد تو حلقوم كساني غالبشون كه هيچ تعهدي نه نسبت به نظام اسلامي دارند نه نسبت به اخلاق هرچه بيشتر بهشون ميرسيد بيشتر به اعتقادات ما توهين مي كنند و خودشان را تافته جدا بافته مي دانند هرچي بهشون مي دي آخر سر متهم به بي توجهي بهشون هستي اينهمه براشون ارزش قائل ميشي آخرسر هم خوب همه چي رو لگد مال مي كنن كاش لااقل هنرمند بودند نه هنرمند نما، بعد قشر ضعيف و حامي انقلاب هميشه به نان شبشان هم محتاجند ولي دم نمي زنند و در مقابل ارزشها كوتاه نمي آيند.
Iran, Islamic Republic of
نه اينكه هنرمندان خودشون پول ندارن و اصلاً سفرهاي داخلي و خارجي سياحتي نمي رن، بايد از جيب اين مردم و اين ملت برن بگردن و سياحت كنن
من كه حق خودم و حلال نمي كنم.
United Kingdom
من نمیدونم چرا شما همه چیز رو سیاه می بینید.
اولا اینجوری نبوده که هشتصد نفر رو همینجوری ببرن کیش
کسایی رو بردن که توی جشنواره فیلم داشتن و برگزیده شدن
تعداد زیاد افراد که خیلی هم کمتر از هشتصد نفره هم به خاطر متنوع بودن جشنواره و تعداد زیاد بخشهای اونه
به علاوه برای یه جشنواره ای با این ابعاد و توی این سطح که بیش از سه هزار تا فیلم براش اومده طبیعتا باید توی سطح خودش برنامه ریزی و هزینه کنه. این به معنی اسراف نیست البته.
United Kingdom
باید دید که این جشنواره توی نظر هنرمندا و اهالی سینما چه جوری بوده. اگر خوب بوده که باید خدا رو شکر کرد و دست عوامل جشنواره رو هم بوسید که تونسته هنرمندای مختلف رو دور هم جمع کنه . از این بازیهای تحریم و اینجور چیزا هم در امون بوده
اگر بد بوده که حسابش جداست و باید به کارشون رسیدگی بشه
Iran, Islamic Republic of
وزير محترم درجريان منويات رهبر معظم هستند(جهاد اقتصادي ودوري از ريخت پاش)هستند يا كلا بيخيال قضيه شدند و قصدشان اينست به هر قيمتي شده هنرمندان را مشعوف ومحظوظ كنند.تازه هنوز بودجه 90تصويب نشده هتل در كيش گمانم حداقل شبي 200هزار تومان باشه وبليط رفت وبرگشت هم لا اقل 150تومن حساب كنيد براي 800 نفر يك هفته چقدر ميشه(البته فقط اين دوقلم)
United States
واقعا مطلب به جایی بود مگر ما کم جشنواره فیلم و... داریم فقط همین یک قلم را کم داشتیم به نظر من همچین جشنواره ای اصلا لزومی به برگزاریش نبود.
Iran, Islamic Republic of
آقایان چقدر سئوال میپرسید !!
تازه داریم متمدن میشویم و اصل ایرانیت خودمان پی میبریم باید بتوانید تحمل خودتان را بالا ببرید اصلا انگار نه انگار که یه گوشه همین مملکت دو نفر را از بیمارستان با وانت میبرند وسط بیابون ول میکنند ما ایرانیها تاریخ چند هزار ساله داریم و چنین و چنان باید همه دنیا بدانند دم خروس رو ولش کن
تمدن و نیگا جماعت کارتن خواب رو ولش جزیره کیش و این 800 نفر رو دریاب
هدفمندی یارانه را ولش حرف آقای رئیس جمهور رو توی برنامه زند تلویزیونی میگه بابا بخدا با 2 میلیون تومان توی مملکت میشه راحت زندگی کرد رو عشق است !!
آقا من و شما بدبخیم و ندار مثلا آقای دایی مصاحبه میکنند و میگن یک میلیارد هم پوله؟!!
حال شما اینقدر میلیارد میلیارد نکنید آسمان که به زمین نیومده که چند نفری به مختصری از امکانات دولتی ناخونک زده اند فقط همین!!!
هنرمندان از صبح تا شب عرق می ریزند بخاطر یک لقمه نان حلال، مثل بقیه مردم عادی هم که قراردادهای میلیاردی نمی بندند پس اینقدر گیر ندهید بگذارید چند روزی خوش باشندخسته شدند از بس زیر آفتاب کارکردند
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
از دیدگاه حرفه ای، برگزاری جشنواره و ایجاد فرصت برای طلوع برخی فرصت ها بسیار بسیار خوب است و در سایه سار برگزاری آن رخداد ایجاد اتمسفر اثربخش خبری با محوریت خلیج همیشه پارس از اهم موضوعات است اما بشرطها و شروطها...
نخست آن که چرا کیش؟
دوم اینکه چرا این همه اسراف؟
سوم اینکه چرا اینگونه مراتب به صورت حرفه ای به بخش خصوصی واگذار نمی شود؟
چهارم اینکه علیرغم دیدگاههای مقام عظمای ولایت چرا تلاش وافری برای ایجاد فاصله بین دولت و ملت هست؟
حال کمی درست ببینیم:
ازمنظرعلم ژئواستراتژی و جغرافیای سیاسی و نظامی آیا جزیره کیش مهم تراست یا قشم؟
چرا جزیره قشم با آن همه جاذبه های بالقوه ازمنظر صنعت گردشگری، محیط زیست و...سالهاست مورد بی مهری قراردارد؟
چرا نزدیک به دودهه پروژه های ملی و عظیم و اثربخشی مانند پل خلیج فارس، بونکرینگ نفت و...راکد میماند و حتی پس از سالها تلاش در سالهای 82 تا 85 برای ثبت تنهاژئوپارک خاورمیانه در قشم، این امر به دلیل بی برنامگی کأن لم یکن اعلام میشود؟
چه ضرورتی برای برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها در کیش احساس میشود که برای آن باید میلیاردها تومان از بیت المال هزینه شود تا این احساس نیاز کاذب برآمده از ذهن مسئولین دفترها صورت واقع بیابد؟
معمولا رخدادهارا براساس یک برنامه استراتژیک در محلی برنامه ریزی میکنند که اثرات وضعی آن بر محیط میزبان قابل شهود باشد، حال اگر این برنامه در قشم اتفاق می افتاد یا در چابهار چه می شد؟
آیا جزاین بود که پس از اتفاقات تروریستی در چابهار با این ابزار میتوانستیم پیام وجود امنیت در این منطقه را انتقال دهیم؟جزاین بود که چرخه بالنسبه ازکارافتاده گردشگری در این فصل در چابهار رونقی میگرفت؟جزاین بود که اگر در قشم این مهم رخ میداد فرصتهای شغلی برای اهالی و بالتبع براساس اصل توفیق اجباری استطاعت پذیرشی نیز ایجاد میشد؟
ازهمه جالبتر اینکه چابهار از جمعیت مناسبی بدلیل همجواری با شهرچابهار و اتصال زمینی به سرزمین اصلی برخوردار است و قشم نیز علاوه بر جمعیت مناسب بدلیل نزدیک بودن به بندرعباس و بندرخمیرو...ازاقبال بسیارمناسبتری برخوردار بود.
مانمیخواهیم انگشت اتهامی دراز کنیم اما در این واویلای مشکلات داخلی و خارجی حداقل توقع آنست که اصل برگزاری بهینه را بانتخاب مسئولین متقی تر و مدبرتر ونه براساس پیک نیک در میدان جنگ انتخاب کنیم.
وجود این نقص عظیم است که باعث شده سالها تنها رخداد رسمی موسیقیائی کشوراز کمترین اثربخشی برخوردار باشد و از فراز و فرود فراوان برخوردار و در جذب مخاطبین و ارتباط گیری با دست اندرکاران و فعالان این حوزه مفلوک، مشک آن است که خود ببوید نه آنکه با چارتر و هزینه از بیت المال ببوید!!
متاسفانه عدم کارورزی مبتنی بر تجربه و تخصص و عدم بهره گیری از عوامل مجرب و رعایت مولفه های موثر علاوه برغالب شدن حاشیه بر متن ، موجبات دلسردی مجربین و دلسوزان را نیز فراهم آورده و میاورد.
برای رضای خدا، رضایت خدا را اصل قراردهیم و باقی بقای دوست
Iran, Islamic Republic of
واقعا نکته بجایی بود من به صدا و سیما هم زنگ زدم گفتم مثلا سریال بی محتوایی مثل موج و صخره را در نظر بگیرید چه هدفی برای ساخت آن بوده جز خرج بیت المال برای چند ماه خوردن و خوابیدن و تفریح عده ای از بازیگران و عوامل سریال در یک جزیره با صفا؟! بخدا چرا هیچ نظارتی نیست آخه این عده چه گلی به سر مردم زدند باز بازیگران خارجی درصد بالایی از در آمد خود را صرف امور خیرخواهانه میکنند اینها چکار می کنند جز خوشگذرانی و خرج در ایران و خارج از کشور هرروز تشت رسوایی یک عده از اینها از بام می افتد آنهم در یک مملکت اسلامی باز مسئولین ما ول کن نیستتند به خدا حلال نیست این پولها
بيچاره آزادگان سرافرازكه بخاطرمشكل بودجه قانون ومصوبات مجلس براي پرداخت حقوق ايام اسارت وشكنچه اقدامي هنوزنشده است
Iran, Islamic Republic of
از نهادهاي قضايي خواهش مي كنم بروند و بررسي كنند كه مديرعامل جديد منطقه آزاد كيش براي اطاق كار خود در سازمان ميراث فرهنگي چند ميليون تومان هزينه كرده اند. بديهي است چنين فردي وقتي مديرعامل منطقه آزاد كيش شود از خود بيخود شده و چنين هزينه هايي مي كند.
Iran, Islamic Republic of
خداییش درد دل مردم را تازه کردید. شاید یکی از کارهای بنیادی که رئیس جمهور باید بکند این‌ها:
1. جلوگیری از چنین ریخت و پاش‌هایی در همایش‌ها
2. تبدیل بسیاری از همین به اصطلاح همایش‌ها و کنگره‌ها به نشست‌های ساده خبری مثل آن نشست‌هایی که در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها با هزینه بسیار کم برگزار می‌شود.
3. ایجاد یک وب‌سایت مثل مناقصات برای همایش‌ها که در آن موارد ذیل حتماً لحاظ شود:
1. بانک اطلاعات کاملی از همایش‌ها، مجریان، حامیان، مخاطبان آنها، مقالات و نتایج کاربردی همایش
2. بانک اطلاعاتی از شرکت‌ها، افراد و دست‌اندرکاران حرفه‌ای آن و رده‌بندی عادلانه و منطقی آنان.
3. بانک اطلاعاتی درباره هزینه‌های انجام‌شده، پاداش‌ها و ... دست‌اندرکاران
4. نگرش فرا قوه‌ای به این مباحث.
5. تعریف کاملی از همایش بین‌المللی، همایش‌های داخلی، نشست، کارگروه، کمیته، پانل و ...
Iran, Islamic Republic of
شما با این همه سیاستهای غلط باعث از بین بردن نام خلیج فارس مشوید خوب معلومه باید هزینه کرد تا اسم خلیج فارس به خلیج عرب تبدیل نشه
Iran, Islamic Republic of
اي كاش حداقل بيانيه اي درباره مردم مظلوم بحرين مي دادند.حوزه هنري هنرمندان رو با كمترين هزينه گردهم اورد و همايش حمايت از بحرين برگزار كرد.وزارت ارشاد هم هنرمندان رو جمع كرد براي خوشگذراني بيخ گوش بحرين.
Iran, Islamic Republic of
خدائیش این حیف ومیل ظلم بزرگی در حق ملت ایران است زمانی که مردم با خاموش کردن لامپ خانه شان صرفه جویی کرده و به مقابله با تحریم دشمنان می پردازند این ولخرجی ها عین بی عدالتیه!!!!!!
من از ساکنین کیش هستم و واقعا از دست اندرکاران این جشنواره تشکر می کنم . کیش واقعا به چنین رویدادی به صورت مستمر نیاز داره. در این جشنواره بیش از یکصد فیلمساز خارجی حضور دارند که وقتی باهاشون صحبت میکنی از وجود کیش جزیره به این زیبایی در ایران بی اطلاع بودند و الان با اون اشنا شدند. به نظر شما برای معرفی به کشورهای منطقه و خاورمیانه چه پتانسیلی بهتر از هنرمندان و فیلمسازاش وجود داره؟ دست برگزار کننده ها هم درد نکنه که مراسم مرتب و تمیزی رو برگزار کردند. برای من و هم دانشگاهیام که خیلی خوب بود.
Iran, Islamic Republic of
هر کاری دولت بکنه میگین فلان شده
تهران جشنواره خلیج فارس؟
چقدر هی تهران تهران تهران
چرا نباید یکی از این همایشا تو شهرای دیگه بشه
میترسین اذیت شین و ادارات بیاد شهرای کوچیک
در ضمن من با کیش مخالفم
Iran, Islamic Republic of
سود این اقدام از هزینه میلیاردیش بسیار بیشتر است چون اهداف استراتژیکی در آن نهفته است
می دونستید تو این جشنواره کلی به مستندسازان جوان کمک شده تا فیلم های کوتاه بسازند ؟بالاخره با خودتون کنار بیاین؛ به هنرمندان توجه بشه یا نه؟! به جوانان هنرممند کمک بشه یا نه ؟!
حالا همه بدبختیهای مملکت قرار با همین یکی دو میلیارد حل بشه دیگه ؟!!
عکس های موجود از سالن همایش های کیش نشان دهنده استقبال مردم و هنرمندان از این جشنواره است . کمی دقیقتر و با عینک خوشبینی ببینید.
Iran, Islamic Republic of
من به دلايل كاري در برخي از اين همايش ها بوده ام.اقاي مشايي و رفيق شفيقش اقاي بقايي به اسم رئيس جمهور ضربه هايي به ايشان زده اند كه در سالهاي آتي مشخص خواهد شد.اگر برخي سازمانهاي داخلي بتوانند ابعاد بعضي عملكردهاي نامطلوب اين دو نفر را در خارج از كشور براي مردم و نيز رئيس جمهور آشكار سازند آن وقت خواهيد ديد اين دو نفر با كشور چه كرده اند.
United States
جناب حیف و میل کجاست.این یه کار کاملآ فرهنگی و هنری ست که به همت دولتمردان هنر دوست راه افتاده.دولت همش نباید به فکر مردم باشه که یکمم باید به فکر تفریح خودش باشه.تازه بندگان خدا واسه شناسوندن خلیج فارس دارن تلاش میکنن نه چیز دیگه
قطعا پسندیده نیست و باید فکری کرد اقای وزیر ارشاد شما دراین همایش چی دستگیرتون شد جز حیف ومیل کردن بیت المال بابا تو رو خدا به فکر جوونها باشید که دارن از دست میرن بازیگران ایرانی همه دنبال تریپ زدنن و غرق در غفلت هستند
Iran, Islamic Republic of
از الان باید به فکر انتخابات بعدی بود
اصلا نباید تعجب کرد
هرچه می کشیم از دست این بازیگران وبازیکنان است مال مفت مردم را می خورند اما به کشور خیانت می کنند وهر روز همه صداشون بلند است که آزادی نیست ، ما فقیریم . بیشترین ضربه که از طریق فرهنگ می خوریم از همین ها است به جای اینکه فرهنگ سازی کنند فرهنگ سوزی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
همین دومیلیارد دو میلیارداس که سر به فلک گذاشته
این چه تفکر غلطیه که برخی دارن
تا یه لفت و لیسی بهشون می ماسه سریع میگن حالا مگه مشکل مملکت تو همینه که گیر دادید
خوب معلومه سر اینا گیرداده نشده که وضع مملکت به اینجا رسیده
Iran, Islamic Republic of
باسلام بدبختی مطلب این است که همین هنرمندان بادستمزدهای چندده میلیونی یاچندصدمیلیونی بازهم از عالم وآدم طلبکارهستندهرنوع مشکل مادی واقتصادی خودراسریعا به گردن دولت یامردم می اندازند البته عملکرددولت دراین رابطه هم بی تاثیر نیست.