کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سال جهاد اقتصادی و به بهانه جشنواره فیلم کیش/

میلیاردها تومان ریخت و پاش برای سیاحت هنرمندان در کیش

5 ارديبهشت 1390 ساعت 16:34


جشنواره فیلم کیش در حالی در جزیره سیاحتی تفریحی کیش آغاز به کار کرد که برخی رسانه ها از پرواز چند هواپیما به مقصد این جزیره توریستی و میهمانی 800 نفره به خرج دولت در این جزیره خبر داده اند.

به گزارش جهان، در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده است برگزاری میتینگی تفریحی در این جزیره به نام جشنواره فیلم کیش و هزینه میلیاردی برای سرگرمی اهالی هنر کمی دور از ذهن است.

اما در راستای برگزاری این جشنواره ذکر چند نکته ضروری است:
 اینکه جشنواره ای با نام خلیج فارس و به گستردگی آن برگزار شود قطعا حرکت پسندیده و قابل ستایشی است که در این راستا باید از برگزار کنندگان آن تقدیر هم کرد.

اما نکته اینجاست که هزینه کردن میلیاردها تومان پول برای برگزاری جشنواره ای که هیچ مخاطب عام ندارد و تنها اهالی هنر توسط هواپیما به این منطقه منتقل شده اند حرکتی عجیب است.اما عجیب تر اینکه حتی این مخاطب خاص و میلیاردی هم به سالنهای نمایش فیلم نمی روند و ترجیح می دهند در سواحل کیش قدم زده و یا در بازارها سیر کنند.

سئوال اینجاست که در شرایطی که با طرح هدفمندی یارانه ها و بحث جهاد اقتصادی می بایستی دولت الگو باشد برگزاری چنین میتینگی با هزینه چند میلیاردی و با پول بیت المال تا چه اندازه ضرورت دارد؟

در شرایطی که بسیاری از خانواده ها از تامین مخارج خود عاجز مانده، جوانهایی که بدلیل نداشتن شرایط مالی مناسب امکان ازدواج نداشته و هزاران مورد غیر قابل انتشار دیگر در کشور رقم می خورد ریخت و پاش چند میلیاردی در کیش چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

آیا این جشنواره را در تهران نمی توان برگزار کرد؟مگر در ستایش خلیج فارس نیست؟ چرا جشنواره به هرمزگان و سواحل خلیج فارس نرفت؟

اما سئوال دیگر آن است که مخاطب یک جشنواره کیست؟آیا جشنواره بدون مخاطب عام رسمیت دارد و معنا پیدا می کند؟آیا چند میلیارد هزینه کردن برای میهمانی تنها 800 نفر است؟ضمن اینکه گفته می شود بسیاری از میهمانان دیگر قرار است طی روزهای آینده به خرج دولت عازم جزیره سیاحتی کیش شود!این میهمانی به چه معناست؟


کد مطلب: 164101

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/164101/میلیاردها-تومان-ریخت-پاش-سیاحت-هنرمندان-کیش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com