پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۴

اشدمجازات برای رهاكنندگان ۲ بيمار

يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 163937
مدير كل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: هيچ بيماري نبايد به خاطر نداشتن پول از بيمارستان اخراج و رها شود زيرا اعتباراتي براي كمك به بيماران بي بضاعت در اختيار وزارت بهداشت است بنابراين وزير بهداشت دستور اشد مجازات را براي خاطيان در بيمارستاني كه ۲ بيمار را رها كرده‌اند، صادر كرد.
سجاد رضوي در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: وزارت بهداشت از ديروز كه موضوع رهاشدن ۲ بيمار در كنار اتوبان در رسانه ها منتشر شد از اين موضوع با خبر شد و از همان زمان با توجه به اينكه ۲ دانشگاه علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي با اين موضوع درگير هستند، با دستور وزير بهداشت روابط عمومي وزارت بهداشت مأمور پيگيري اين موضوع و اطلاع رساني درباره آن شد.

وي ادامه داد: پيگيري اين مسئله با واحدهاي نظارتي به حوزه معاونت درمان اين ۲ دانشگاه علوم پزشكي سپرده شده است و با توجه به فاصله زماني بين وقوع اين حادثه و انتشار خبر آن پيگيري‌ها در اين مورد همچنان ادامه دارد. شخص وزير بهداشت دستور پيگيري اين موضوع را داده است و دستور داده است كه خاطيان اين موضوع به اشد مجازات محكوم شوند و هر روز نيز اين مسئله را پيگيري مي‌كند.

وي گفت: البته علاوه بر برخورد شديد وزارت بهداشت با خاطيان اين ماجرا، برخورد حقوقي و قضايي با خاطيان آن نيز از سوي دادستاني تهران انجام مي‌شود.

مدير كل نظارت بر درمان وزارت بهداشت اضافه كرد: در زمان حاضر يكي از ۲ بيماري كه در كنار خيابان رها شده بودند به علت اختلال حواس و احتمالاً اعتياد به بهزيستي تحويل داده شده است . بيمار ديگر به خانه‌اش رفته است و اطلاعات اين بيماران در اختيار وزارت بهداشت است.

وي در پاسخ به اين پرسش فارس به جز درمان رايگان تصادفي‌ها در اورژانس‌هاي بيمارستاني اگر بيماري در بيمارستان بستري باشد و پول نداشته باشد چه برخوردي با وي مي‌شود گفت: هر اقدامي ممكن است انجام شود اما تنها كاري كه نبايد انجام شود، بيرون انداختن بيمار و رها كردن اوست. اين كار خلاف ضوابط وزارت بهداشت است و تخلف محسوب مي‌شود.

رضوي افزود: كاري كه بيمارستان فيروزآبادي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي انجام داد كار درستي بود زيرا با هماهنگي مسئولان قضايي و انتظامي بيمار را پذيرش كردند و تحت درمان قرار دادند.

وي گفت: بيمارستان‌هاي دولتي در هر صورت بايد بيماران را پذيرش كنند و درمان بيماران را تا انتها ادامه دهند و اگر بيمار بي بضاعتي پول نداشت وزارت بهداشت امكانات مالي و رديف‌هايي براي كمك، تخفيف يا حتي پرداخت كل هزينه بيماران در اختيار دارد كه از اين محل هزينه بيمار تأمين مي‌شود.

مدير كل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: البته رديف‌هاي در اختيار وزارت بهداشت براي كمك به بيماران بي بضاعت كم است و در حدود ۱۰درصد اعتبار مورد نياز وزارت بهداشت است و بايد افزايش يابد اما اين دليل نمي‌شود كه بيماري به علت نداشتن پول از ادامه درمان محروم شود و در خيابان رها شود و در هر صورت بيمارستان بايد پاسخگوي بيماران تا انتهاي روند درمان باشند.

رضوي ادامه داد:‌ چنين اتفاقي در هر بيماستاني كه رخ داده باشد به هيچ وجه قابل قبول نيست و قطعاً با خاطيان آن برخورد جدي خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لطفا اين خبر رو براي اون نماينده مردمي مجلس كه از پايه خبر رو تكذيب كرده بود هم بفرستيد شايد بيدار شوند!!
از خبرگزاري جهان نيوز به دليل اهميت دادن به موضوع اين 2 نفر كه از چند روز پيش اطلاع رساني را شروع كرد و به اين نتيجه رسيد بسيار سپاسگزاريم. واقعا اين موضوع در حد يك فاجعه انساني قابل تامل و درد آور بود. شخصي به محل مداوا(بيمارستان) مراجعه كند آنوقت به دليل نداشتن پول مثل يك شي دور انداختني با وسيله نقليه او را مثل زباله ببرند و دور بيندازند. واقعا خيلي خيلي شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
دست وزير توانمند براي زدودن اين ناپاكي ها از چنين مديريتهاي الوده
Iran, Islamic Republic of
وزیر محترم بهداشت نهایت تشکر را داریم. خداوند شما را برای خدمت به محرومین نگه دارد.