پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۷
قوه قضائيه چرا سکوت مي کند؟

نفرات اصلي کهريزک و بيمه ايران همچنان آزادند!

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 158410
سرويس سياسي جهان-پیرامون دو پرونده جنجالی زندان کهریزک و فساد اقتصادی بیمه، یک اتفاق معنادار رخ داده است. از دو نفر به عنوان عناصر موثر در این دو پرونده نام برده می شود اما قوه قضائیه همچنان به سکوت درباره آنها قناعت می کند.

به گزارش جهان، آنچه که در مورد دو پرونده مهم و البته جنجالی کهریزک و فساد اقتصادی در یکی از بیمه های دولتی رخ داده این است که در هر دوی این پرونده ها، نهادهای مرجع برای پیگیری موضوع از دو چهره نام برده اند که هریک جدا از مناصب دولتی پررنگی که دارند، به نوعی در این پرونده ها تأثیرات مهمی داشته اند.

دو نهاد مجلس و قوه قضائیه که هر دو در پیگیری این دو پرونده نقش داشته اند، تأکید کرده اند که قاضی سعید مرتضوی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دادستان سابق تهران و محمدرضا رحیمی، رئیس سابق دیوان محاسبات و معاون اول رئیس جمهور، هر دو در این دو پرونده نقش داشته و متهم اند.

جالب تر آنکه دادگاه سایر متهمان این دو پرونده نیز برگزار شده و حتی احکام برخی از آنان، هم در پرونده کهریزک و هم در پرونده فساد اقتصادی بیمه، صادر شده است اما اینکه چرا این دو چهره نیز جدای از آنکه متهم هستند یا نیستند، چرا برای رفع شبهات به دادگاه فراخوانی نمی شوند، بسیار جای سوال دارد.

نکته قابل تأمل این ماجرا نیز صحبت های نه چندان واضح سخنگوی محترم قوه قضائیه و اخباریست که پیرامون این قضیه منتشر شده و تکذیب هم نشده است.

از دیگر سو سخنگوی محترم قوه قضائیه نیز در یکی از کنفرانس های خبری خود، تصریح کرد که اتهاماتی متوجه معاون اول رئیس جمهور هست. وی اما نه در همان کنفرانس و نه در کنفرانس اخیر خود اشاره ای به این نکته نکرد که بالاخره ماجرای این اتهامات متوجه آقای رحیمی، به کجا ختم می شود...؟!

قوه قضائیه البته در مورد پرونده کهریزک نیز سکوت کرده است و افکار عمومی را در مقابل این سوال قرار داده است که آیا اساساً قرار است تمام جوانب این پرونده و پرونده فساد اقتصادی بیمه شفاف سازی شود یا اینکه خیر و افکار عمومی باید همچنان در این شب تاریک، از موج و گرداب های حائل بیمناک باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يكي از طرفداراي سبز سال گذشته به من ميگفت "شرط ميبندم كه به آقاي ... در پرونده كهريزك هيچ كاري ندارند و هيچ وقت دستگير نميشه. اگر دستگير شد من ديگه از جنبش سبز طرفداري نميكنم." بعد از 1 سال، من كه طرفدار نظام هستم، چه جوابي بايد بهش بدم؟!
Iran, Islamic Republic of
زهی تاسف..........!
بالاخره دستگاه قضایی بر اتهام رحیمی و مرتضوی صحه گذاشته.
اما اینکه چرا تا حالا باهاشون برخورد نشده سوالیه که جوابهای مختلفی می تونه داشته باشه...
شخصا معتقدم که رئیس دستگاه قضا مبرای از هرگونه ترس و باند بازیه و معتقدم که حتما مصلحتی در کار وجود داره...
Iran, Islamic Republic of
مولا علی علیه السلام:
عدالت از عسل شیرین تر است.
اگر اتهامات وارده به این آقایان درست باشد ، از مسئولین قوه قضاییه تقاضای اشد مجازات را دارم.
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
دقیقا برای بنده نیز اتفاق افتاده، یکی از افراد تقریبا مخالف نظام می گفت من سلامت نظام را با رسیدگی به جرم آقای مرتضوی و رحیمی می سنجم
باید بدونیم که از این دست افراد کم نیستن پس خواهشا دستگاه ها به اصطلاح مصلحت اندیشی نکنند!
Iran, Islamic Republic of
این رفتار قوه قضاییه بر دامنه شایعات افزوده است زیرا میگویند که از افشاگری رحیمی میترسند اگر چنین نیست مگر نه انکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: (باید نسبت به بروز ونفوذ کوچکترین فساد اقتصادی در دستگاههای دولتی به شدت حساس باشید وبا آن بیرحمانه وبدون هیچ ملاحظه ای برخورد کنید چرا در غیر این صورت مفاسد اقتصادی همچون بیماری واگیر سریعا گسترش خواهد یافت)دیدار25/5/90 باتشکلهای صنفی.
اقا فرمودند بدون هیچ ملاحظه ای حال چه ملاحظه ای در کار است؟که قوه قضاییه با متهم بیمه ایران مماشات میکند .
Iran, Islamic Republic of
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم