جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۴۲

تذکر آیت الله خاتمی درباره آیت الله علم الهدی به رئیس جمهور

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 139997
مدتی پیش جمعی از اعضای خبرگان رهبری با رئیس جمهور دیدار داشتند که در این جلسه موضوع حجاب مطرح شد و اعضا به بیان نظرات خود در این رابطه پرداختند.

به گزارش جهان، شنیده شده است که در این جلسه آیت الله خاتمی و آیت الله علم الهدی درباره بی توجه دولت به افزایش بدحجابی در جامعه نکاتی را مطرح می کنند و رئیس جمهور نیز موضع خود و دولت را در این رابطه توضیح می دهد.

از مهمترین نکاتی که رئیس جمهور در پاسخ به این اساتید مطرح می کند این است که جو سازی در خصوص بحث حجاب را آقایان (...) و (...) علیه من به راه انداخته اند.

بحت که به اینجا می رسد آیت الله خاتمی می گوید: شما که ما را می شناسید.ما نیز از جمله منتقدین دولت در حوزه حجاب هستیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به آیت الله علم الهدی می گوید:شما ایشان را به خوبی می شناسید.آیا آقای علم الهدی هم تحت تاثیر آقای (...) علیه کم کاری دولت در بحث حجاب موضع گیری و انتقاد می کنند؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند این دو عالم را حفظ کند که به راحتی دست از سر بحث حجاب بر نمی دارند.
Iran, Islamic Republic of
هر کسی هم که این حرفها را در آورده است مهم نیست ما خودمان وضعیت بد حجاب را در مملکت می بینیم
Iran, Islamic Republic of
چرا رییس جمهور با این همه اعتراض حاضر نیست که کاری درباره حجاب انجام دهد
Iran, Islamic Republic of
اگر این حرفها را در مورد رییس جمهور دو نفر راه انداخته اند پس چرا ما از رییس جمهور هیچ عملی در مورد حجاب نمی بینیم.
Iran, Islamic Republic of
وقتی کسی اجرای یارانه ها را مهمتر از رعایت حجاب بداندو دستور اسلام را برای اجرای یک طرح اقتصادی تعطیل کند باید پاسخگو نیز باشد.
Iran, Islamic Republic of
اوضاع مملکت از نظر حجاب خیلی خراب شده است این علما سریعتر باید کاری انجام دهند.دولت که کاری نکرد
Iran, Islamic Republic of
تا حصول نتیجه مطلوب بحث حجاب را زمین نگذارید
Iran, Islamic Republic of
اصلا چرا برخی از مسئولین در مورد حجاب گیر دولت هستند خودشان باید دست به کار شوند.
Iran, Islamic Republic of
سلام
بقول امام فقید ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم
احمدی نژاد مراقب باش
Iran, Islamic Republic of
طوری القا نکنید که مسئله حجاب همه اش تقصیر دولت است . لاقل یکبار هم با آقای افشار معاون وزیر کشور و متصدی این امر در دولت مصاحبه ای در این رابطه داشته باشید تا به ظلم خبری مبتلا نشوید.
ا
Iran, Islamic Republic of
اينجا بحث قانون شكني اجتماعي مطرح است و مسئوليت برخورد مستقيم كاملا با دستگاه قضايي است و دولت و نيروي انتظامي ضابط انجام هستند نه تصميم گير.
Iran, Islamic Republic of
دولت در وظيفه اش كوتاهي مي كند .
چرا علما دست به كار نمي شوند.
بحث اعتقادي ديني است ؟
حركت كنيد. نمايندگان مجلس كه خود را در راس امور مي بينند چه كار مي كنند؟ نقد و نگاه؟
Iran, Islamic Republic of
یکی از کارهایی که دولت خیلی راحت می تواند انجام دهد بخشنامه کند به تمام وزارتخانه ها و مراکز دولتی و..... که زیر نظر دولت هستند که کارکنانشان با چادر سرکار بیایند و این مراکز دولتی از ورود افراد بد حجاب به داخل سازمان جلوگیری کنند یا به آنها خدمات ندهند .
United States
"اصلا چرا برخی از مسئولین در مورد حجاب گیر دولت هستند خودشان باید دست به کار شوند."

اصلا چرا آقایان به خاتمی و وزیر ارشاد او در باره حجاب فشار نمی آوردند. شاید مساله حجاب نیست.
Iran, Islamic Republic of
بحث حجاب که همش مربوط به دولت نمیشود..
Iran, Islamic Republic of
با سلام
چرا فقط رئیس جمهور در بحث حجاب باید اقدام کند؟؟؟؟
عزیزان من بحث حجاب در جامعه اول از همه مربوط به قوه قضائیه است که با همکاری نیروی انتظامی در جامعه اجرا گردد و دولت نظارت داشته باشد و کار فرهنگی کند . و در ادارات و دانشگاهها و سایر ارگانها بصورت اجرائی اقدام و بر کار آنان نظارت نماید. و بحث حجاب را از مدارس و دانشگاه شروع و نهادینه نماید .
حقیر شخصا" شاهد بودم که افرادی در خیابان بی حجاب و بد حجاب بودند و نیروی انتظامی با اینکه حضور داشتند ولی متاسفانه هیچگونه عکس العملی از طرف خود نشان ندادند....
Iran, Islamic Republic of
چی شد دستور آیت الله آملی لاریجانی برای برخورد قاطع نیروی انتظامی ؟؟؟؟!!!!! مگر در صداوسیما نگفتند خودمان عمل می کنیم ؟ لابد ایشان هم به این نتیجه رسید که با بگیر وببند درست نمی شود ... ؟
Iran, Islamic Republic of
گويا تمام مسئولين و مردم و صاحب نظران خودشان را به خواب زده اند كه تمام تقصير را به گردن رئيس جمهور محترم مي اندازند به قول يكي از نظر دهندگان مگر در دوران خاتمي و وزير ارشاد ايشان همين آقايان نبودند و نمي ديدند كه چه بر سر نظام و مردم آمد چرا آن موقع زبان در كام فرو بستند و هيچ اعتراضي را از پشت تريبون عمومي نگفتند مگر نمي بينيد اين دولت نهم و دهم در هر موردي كه تصميم گرفته از ريشه سنگ بناي آنرا درست مي نشاند تا در آينده دچار كجي نشود اين هم يكي از اين برنامه هاست كه نتايجش بزودي حاصل خواهد شد زياد خودتان را خسته نكنيد چون نه ميتوانيد و نه متوجه ميشويد كه اين مرد غيرتمند چه برنامه اي را در نظر دارد فقط مانع تراشي بر سر راهش نكنيد . موفق باشيد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من یکی از کارمند ان دولت در یکی از شرکتهای دولتی هستم کارمندانی جدید وارد شرکت می شوند چادر دارند پس از مدتی کوتاه کشف حجاب می کنند و با ظاهری متفاوت در محل کار حاضر می شوند .
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری دیروز در قم تلاش دشمن را برا اسلام بدون منهای روحانیت مطرح کردند امیدورام دولتمردان این حرف اقا را بشنوند و دست از این لجبازیهای کودکانه بردارند
Iran, Islamic Republic of
برای بعضی ها احمدی نژاد شخصیت خاصی است اما ما همه را در چهار چوب اسلام می شناسیم و می دانیم علما بهتر از احمدی نژاد چهار چوب اسلام را می شناسند .یکی گفت به زودی درست می شود ،عمو 5 سال گذشت و ...
Iran, Islamic Republic of
بحث حجاب در ايران آنقدر افتضاح شده كه احزاب لائيك در تركيه براي حل مشكل ممنوعيت حجاب مدل روسري و شال سر كردن ايراني را پيشنهاد كرد.
كمال كليچداراوغلو دو هفته قبل گفت زنان مي‌توانند در دانشگاه‌ها از حجاب به سبك ايراني استفاده كنند و جالب‌تر اينكه اردوغان با آن مخالفت كرد و گفت زنان ما خوب بلد هستند از روسري استفاده كنند.
Iran, Islamic Republic of
اینکه رئیس جمهور از علما راه حل فرهنگی می خواهد، جدایی از روحانیت است؟!! اتفاقا تکیه بر زور و بی توجهی به فرهنگ، راه حل خوارج گونه و دور از روحانیت است.
همان طور که رهبری فرمودند در این دولت زمینه کار برای روحانینو خیلی مناسب تر شد.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید من هم نمی فهمم چرا مسوول حجاب رئیس جمهور است. اتفاقا مسوول حجاب افراد فرهنگی و مذهبی هستند که در طول 30 سال گذشته بجای توجه بیش از حد به امور سیاسی باید به امور فرهنگی توجه می کردند تا امروز به این وضع نرسیم.
Iran, Islamic Republic of
رسیدن به حجاب ریشه دار نیازمند کار فرهنگی است والا حجاب زورکی یک ریال نمی ارزد (کم می ارزد).
United States
رییس جمهور در مورد حجاب فقط هنگام انتخابات موضع گیری می کند بعد از آن هر که رود خانه خود! نیروی انتظامی برخورد می کند میگویند به دولت ربطی ندارد! برخورد نمی کند مورد شماتت دولت قرار می گیرد!
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا به يكي بگيد دست بردارن از بحث حجاب جامعه ما مشكلات ديگه نداره؟
United Kingdom
حجاب هم یکی از مشکلات جامعه است.
Iran, Islamic Republic of
حفظ خوب حجاب حقيقتا باعث بسياري از خوبي هاست و هيچ اسيبي بر فرد يا اجتماع ندارد چرا بعضي ها از ان گريزانند آيا نمي دانند يا از نفس خود پيروي میكنند يا ايمان به كتاب خدا و راه امامان (ع) ندارند؟!
Iran, Islamic Republic of
بد حجابي رو بايد پدر مادرها و خود افراد جامعه برخورد كنند نه دولت يا اداره ديگه اي
زوري كه نميشه اصلا طرف دوست داره بره جهنم به كسي چه والا اگه داغش نكند خود مردم ميدونه با اين موضوع هم چطوري كنار بيان كه ديگه شاهد بي حجابي يا بدحجابي نباشيم
Iran, Islamic Republic of
اگر صدا وسیما درست شود تا حدود زیادی وضع حجاب درست خواهد شد بدترین بی حجابی در فیلمها ومثلا هنر پیشه ها ومجریان واخبار گویان سیما است به اسم گریم هرآرایش و لباسی به راحتی نمایش داده می شود
Iran, Islamic Republic of
اگر چهره زیبای اسلام (کاملترین دین ) در جامعه توسط مسئولین و بزرگان جامعه به نمایش درآید خواهید دید که چگونه مردم فوج فوج به اسلام واقعی خواهند رسید (اسلامی که حجاب گوشه ای از آن است و خیلی چیزهای خوب دیگر نیز دارد که دیگران ندارند) چیزهایی مثل عدالت،آزادی و آزادگی ، تحمل مخالف،مهرورزی، شایسته سالاری ، سپردن امور به اهلش و... .
بسم ا.. ای کسانی که اینقدر از وضعیت حجاب جامعه نگران هستید آیا حاضرید از خود بگذرید و همه با هم بدنبال پیاده سازی اسلام ناب باشیم یا نه وقتی پای منافع شخصی و گروهی فرا می رسد لنگ می زنیم ؟ عزیزان ، تمام گیر ما همین جاست . روحیه ایثار و از خود گذشتگی در جامعه کم رنگ شده است و برعکس روحیه تجمل گرایی و پول پرستی و... بیشتر شده است . با تذکر چند نفر از روحانیون در نمازجمعه و شعار و ... کار به جایی نخواهیم برد . ریشه ها باید اصلاح شوند.
Iran, Islamic Republic of
مهم ترین وسیله ای که میتواند وضع حجاب را درست کند صدا و سیماست.
Iran, Islamic Republic of
کار فرهنگی و امر به معروف باید با هم باشند نمیشود به بهانه کار فرهنگی هیچ مقابله ای نکرد .
... تا کی به کار فرهنگی دلخوش باشیم آیا این کار فرهنگی نباید بعد 5سال یه جوابی میداد؟!
اصلا کار فرهنگی در کار هست؟
اخه بد حجابی رو این دولت بوجود اورده که این دولت جلوشو بگیره ایا احمدی نژاد اگر بخواد برخورد سلبی با این موضوع بکنه دیگه فاتحه خودش رو نخونده؟
کاری که در مدت سالها انجام شده انتظار دارید با یک روز بگیر و ببند تموم بشه
Iran, Islamic Republic of
بی حجابی بیداد می کند و فرصت طلبها هم بیکار ننشستند و با سوء استفاده از مواضع دولت بی حجابی را به نهایت رساندند ، اخیرا ماشین عروسی مشاهده شد که عروس از سر تا شانه برهنه بود و شوهر یی غیرت اش نیز در کنارش نشسته بود
Iran, Islamic Republic of
اقایو ن خودتونو خسته نکنید تا صدا و سیمای ما و دولت و قوه قضاییه باهم عمل نکنند فایده نداره هرجا رو بگیری از یه جای دیگه در میره
Iran, Islamic Republic of
تا وقتي ماهواره در خانه هاي مردم موج مي زند و تلويزيون هم بي تفاوت به ارزش ها است و قانون هايي نظير جمع كردن ماهواره با سستي مرگ آور اصلا اجرا نمي شود نتيجه ي ديگري انتظار است؟ بعضي مناطق تهران از لحاظ اسلامي از دست رفته بايد تلقي شوند
من تو این قضیه طرفدار دولت نیستم ولی انتقاد کردن که هنر نیست باید راهکار داد و آن هم امر به معروف و نهی از منکر که باید زمینه اون توسط مراکز فرهنگی مثل صداوسیما ایجاد بشه تا از طرفی با مقاومت مردم و از طرف دیگه با سوء استفاده یک عده مواجه نشه
Iran, Islamic Republic of
خداوند کسانی را که باعث و بانی بیشتر شدن بد حجابی هستند اگر قابل هدایت نیستند روسیاه و نابود کند.
آه از انحراف فکری و عقیدتی
مشکل اینجاس که ما هیچ کدوممون سر جامون نیستیم اونی که باید سر کار فرهنگی باشه تو افتصاده اون که باید تو کار مذهبی باشه تو سیاسته اونی که باید تو سیاست باشه تو مذهبه اول اینو درست کنیم!
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتند مشکل را باید از ریشه خشکانید به نظرم یکی از این ریشه ها ، ورود لباس ها و مانتوهای تنگ و کوتاهی است که از مجاری غیر رسمی (و یا حتی رسمی!)وارد کشور می شوند و ذائقه ی زن و مرد ایرانی را عوض می کنند (البته در خیلی از موارد به دلیل نبود لباسهای اسلامی در فروشگاه ها، خانم های متدین ما هم مجبور می شوند از اینگونه لباس ها خرید کنند و آرام آرام ذائقه شان عوض گردد). به نظرم در ابتدا باید چاره ای برای عرضه ی لباس های غیر اسلامی در البسه فروشی ها برداشت و در کنار آن به تبلیغ البسه اسلامی پرداخت.