سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۸
با حضور میرتاج الدینی و فروز رجائی فر برگزار شد؛

مناظره داغ تلویزیونی درباره تحریم شرکت اسرائیلی نستله

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 133399
مناظره داغ تلویزیونی درباره تحریم شرکت اسرائیلی نستله
صدا وسیما در اقدامی قابل تقدیر و البته کم سابقه از دکتر رجائی فر دبیر پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام و میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور دعوت کرد تا درباره تحریم کالاهای صهیونیستی در ایران به مناظره بپردازند.

به گزارش جهان دكتر رجايي فر در برنامه كليد و در ابتداي سخنانش با اشاره به اينكه همه مراجع تقليد چه اهل سنت و چه شيعه فتواي خود را در خصوص تحريم كالاهاي صهيونيستي صادر كرده اند، گفت: به گفته آنها خريد وفروش كالاهاي صهيونيستي حرام است.

وي ادامه داد: رژيم صهيونيستي بعد از اين فتاوي دو موج را براساس قرار داد كمپ ديويد كه توافقي است ميان اسرائيل و انور سادات، امضا کرد كه براساس اين قرار داد مقرر شد تا مصر تمام بايكوت هايي كه در خصوص كالاهاي صهيونيستي اعمال مي شود را در كشور هاي عربي از بين ببرد.

رجايي فر تصريح كرد: مصر براساس اين قرار داد وظيفه دارد بازار كالاهاي صهيونيستي را در كشور هاي عربي از راه تبليغات فراهم آورد.

وي خاطرنشان كرد: در واقع اسرائيل قصد داشت با اين قرار داد آن بار منفي كه از طرف كشور هاي مسلمان برروي كالاهاي صيونيستي بود را از راه تبليغات از بين ببرد.

مير تاج الديني در ادامه گفت: جمهوري اسلامي تا كنون در خصوص اسرائيل ستيزي پيش تاز بوده است و حتي از قبل از انقلاب نيز با اين كشور مبارزه مي كرديم و حتي بعد از انقلاب نيز روزي را به نام روز قدس نام گذاري كرديم كه همه ساله نيز با شكوهتر برگزار مي شود.

وي ادامه داد: حتي در خصوص تحريم كالاهاي رژيم صهيونيستي سازمان كنفرانس اسلامي با پيگيري دولت جمهوري اسلامي ايران يك كميته تحريمي را راه اندازي كرد تا كشور هايي كه با رژيم صهيونيستي مراوده دارند مشخص شود تا هرگونه مراوده وتجارت با اين كشور ها تحريم شود.

معاون پارلماني رئيس جمهور تصريح كرد: بعد از آنكه اين توافقات صورت گرفت، مجلس شوراي اسلامي آن را به صورت يك قانون مورد تصويب قرار داد و حتي قانوني را با نام قانون حمايت از ملت فلسطين مورد تصويب خود قرار داد.

وي با اشاره به اين قانون اظهار كرد: اين قانون در واقع همواره مبارزه با رژيم صهيونيستي را به روز مي كند و اين قانون در واقع هرگونه تجارت را با شركت هايي كه به نام رژيم صهيونيستي ثبت شده باشد را مجاز نمي داند.

مير تاج الديني با اشاره به شركت هايي كه حامي رژيم صهيونيستي هستند خاطرنشان كرد: بعضي از شركت ها در خود اسرائيل مشغول به كار هستند؛ به طوري كه بخشي از درآمد هاي آنها به عنوان ماليات در اختيار اين رژيم قرار مي گيرد.

وي ادامه داد: بعضي از شركت ها نيز به اين گونه هستند كه در اسرائيل هيچ گونه فعاليتي ندارند اما بخشي از درآمد خود را براي كمك به اين رژيم اختصاص مي دهند.

معاون پارلماني احمدي نژاد گفت: اما يكسري شركت ديگر هستند كه نه به عنوان شركت اسرائيلي و نه در خاك اسرائيل مشغول به كار هستند اما به انواع مختلف حامي اين رژيم محسوب مي شوند؛ به طوري كه آنها سهام شركت هاي صهيونيسيتي را خريداري مي كنند كه اكنون يك فهرست از اسامي اين شركت ها را در وزارت بازرگاني جمع آوري كرده ايم.

وي گفت: بنابراين نبايد اجازه دهيم كه وزارت خانه ها نيز با اين شركت ها مراوده داشته باشند كما اينكه اكنون هيچ گونه مراوده اي ندارند.

رجايي فر در ادامه اين ميز گرد تصريح كرد: هم اكنون از هر سه قوه شكايت داريم؛ زيرا در سال 73 به يك شركت صهيونيستي اولين مجوز فعاليت خود را داده ايم كه اين شركت سالانه بيش از 50 درصد از سود خود را به اسرائيل كمك مي كند. 

رجايي فر با اشاره به شركت نستله كه هم اكنون در ايران مشغول به كار است، گفت: اين شركت در پيامي كه به زبان عبري است مي گويد من دوست اسرائيل هستم اما شما اعلام مي كنيد كه اين شركت اسرائيلي نيست!! 

وي ادامه داد: شما مي گوييد اگر شركت نستله را تعطيل كنيم چند هزار كارگر بيكار مي شوند چه طور يك ورزشكاري را كه با رژيم صهيونيستي مسابقه نمي دهد را مورد حمايت وتشويق قرار مي دهيد شما اين كارگران را نيز مورد حمايت قرار دهيد. 

اين فعال سياسي تصريح كرد: اكنون در انگليس بعضي از خانواده ها يك شكلات اسرائيلي را براي فرزند خود تهيه نمي كنند اما شما حاضر هستيد آب معدني نستله و نوشابه كوكاكولا را در اختيار ديگران قرار دهيد.

وي ادامه داد: در خصوص برخورد با كالاهاي صهيونيستي از دوجهت مي توان عمل كرد كه يكي بحث اعتقادي ما مسلمانان و ديگري تحريمي است كه حكومت بايد به دنبال آن باشد.

رجايي فر گفت: چرا بايد به يك دانشجو و تشكلي كه در آن فعال هستند كه مي گويند بايد كالاهاي رژيم صهونيسيتي را تحريم كنيم از طرف قوه قضائيه هشدار داده مي شود؟

وي افزود : بلكه بايد امكانات تبليغاتي و رسانه اي را در اختيار اين افراد قرار داد تا به گوش مردم برسانند كه چه كالايي صهيونيستي است تا از آن خريداري نكنند.

رجايي فر اعلام كرد: هم اكنون ساليانه 5.4 درصد از فروش شركت كوكاكولا به حساب هاي صهوينيستي واريز مي شود كه به عنوان مثال از هر نوشابه 300 توماني 15 تومان بابت حمايت از اسرائيل پرداخت مي شود.

ميرتاج الديني در اين ميزگرد خاطرنشان كرد: من در دولت نهم و دهم و حتي در مجلس هفتم و هشتم حضور داشتم و و از آن موقع همه گونه اطلاع رساني وجود داشته است كه مردم از خريد كالاهاي صهيونيستي بايد اجتناب ودوري كنند.

وي گفت: هنوز تكليف اصل شركت نستله و كوكاكولا در ايران مشخص نشده است، به طوري كه هنوز مشخص نيست اين شركت ها حامي صهيونيسم هستند و يا خير كه بايد تكليف آنها مشخص شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا که !!
وقتی فتوای ولی امر مسلمین جهان مبنی بر تحریم کالای اسرائیلی است ...
خوب کارگران این کارخانه ها که از ایرانیان ... نشست پر مسئله ی اخیر کمتر نیستند. همانها که آمدند با فامیلهای اضافی شان خوردند و ریختند و پاشیدند و گردش کردند و به ریش این ملت شهیدپرور خندیدند و رفتند که خدا کند هرگز برنگردند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه درداخل کشور شرکت های تولیدی و تجاری زیادی در اختیار عناصر فرقه ضاله بهائیت وجود دارد که با درآمدهای بالا بخش زیادی ار درآمد خود را دراختیار رزیم صهیونیستی قرارمی دهند و هیچ اقدام خاصی هم علیه آنان انجام نمی گیرد و روز به روز هم دامنه فعالیت و درآمد خود را افزایش می دهند
Iran, Islamic Republic of
وقتی همه فریاد می زنندا ین شرکتها صهیونیستی است و خود این شرکتها هم شعارشان صهیونیستسی است باز هم اینها می گویند برای ما هنوز روشن نیست که این شرکتها صهیونیستی است.واقعا که.
درود بر جهان
این مسئله ی تحریم اسرائیلیها رو با قوت پیگیری کنید.
ما هم پشتتون هستیم
Iran, Islamic Republic of
اسناد کمک مالی نستله به اسرائیل وجود دارد
Iran, Islamic Republic of
آفرین به این زن که منطقی و قدرتمندانه صحبت می کند
Iran, Islamic Republic of
مسئولین لااقل به حرفهای جنبش عدالتخاهی که به معنای واقعی عدالت خواه هستند یکبار گوش کنند تا دیگر ابهام نداشته باشند
United Kingdom
"هنوز تكليف اصل شركت نستله و كوكاكولا در ايران مشخص نشده است، به طوري كه هنوز مشخص نيست اين شركت ها حامي صهيونيسم هستند و يا خير كه بايد تكليف آنها مشخص شود."

عجب ....