دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰
۱۵

خطر نفوذی های دولت دهم

علی رضا زاکانی
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 120702
آنان با ادعای اصول‎گرایی و عدم سنخیت در عمل، بیان و رفتار‎شان با ارزش‎های اسلام ناب، ضمن حضور در جبهه انقلاب با بدعت‎گذاری‎های ناصواب در آن، شرایطی را رقم خواهند زد که با فروکش کردن غبارشان - در صورت غفلت‎ ما - تلی از خاکستر به‎جا خواهند گذاشت.
خطر نفوذی های دولت دهم

مصاحبه اخیر ریاست محترم جمهوری علی‎رغم داشتن نکات تحسین‎برانگیز مهمی در راستای استیفای حقوق ملت ایران، به‎ویژه در حوزه انرژی هسته‎ای و تقابل با زیاده‎خواهی‎های نظام سلطه، حاوی اشارات تلویحی و یا صریحی در دیگر حوزه‎هاست که درخور ‎دقت و تأمل‎اند؛ نکاتی که طرح آن‎ها، حساسیت‎هایی را برانگیخت و اعلام مواضعی را نیز در پی داشت.
 
نقطه‎نظرات بیان شده توسط دکتر احمدی‎نژاد را از زوایای متفاوت می‎توان نقد کرد و پیرامون آن سخن گفت؛ اما آن‎چه در این میان مهم می‎نماید، توجه به سلسله اظهارات و رفتارهای برخی افراد ذی‎نفوذ دولت است که با اثرگذاری طی جریانی پیوسته، زمینه بیان چنین مطالبی را فراهم می‎آورند. با این بیان، توجه همگان را به واقعیتی تلخ جلب می‎کنم؛ جریانی که در پس زحمات دولت‎مردان و تلاش بی‎وقفه آنان، به‎سرعت در حال گسترش و نفوذ است و البته هر از چندگاه به طرق مختلف رخ می‎نماید.
 
هیچ منصفی نمی‎تواند جهت‎گیری‎های کلان درست و پافشاری به ارزش‎های انقلاب اسلامی و کار و کوشش بخش‎های زیادی از دستگاه اجرایی را در دولت نهم و دهم کتمان کند، اما با اندک توجهی به اقدامات، رفتارها و گفتار برخی عناصر مؤثر دولت، از جمله رئیس دفتر ریاست محترم جمهوری، فاصله بلند آن‎ها از آرمان‎ها و ارزش‎های اسلام ناب محمدی(ص) - که اساسا ملت قهرمان ایران به‎خاطر آن قیام کرده است - را می‎توان به‎روشنی دید.
 
از این‎رو، معتقدم که باید حساب دولت را از جریان سیاسی خاصی که در آن رخنه کرده، جدا کرد و نسبت به هرکدام موضعی شفاف و اقدامی مناسب داشت. باید کوشید دولت دهم در تمامی عرصه‎های خدمتگزاری موفق شده و کارنامه درخشانی از ثمرات تلاش خود را برای کشور به یادگار بگذارد و در مقابل باید کوشید عوامل پیدا و پنهان جریان رخنه کرده در دولت را بازشناخت و نسبت به عقیم گذاشتن برنامه‎های آن‎ها، محدودسازی و در صورت مقاومت، رسوا کردن ایشان، اقدام کرد؛ چراکه انحراف و یا عدول از شعارها و وعده‎های عدالت‎خواهانه، مبارزه با فساد و احیای ارزش‎های انقلاب، خسارتی صدچندان خواهد داشت.
 
البته عدم دقت به این مهم و بی‎توجهی به لوازم مواجهه صحیح با جریان یاد شده، آینده سختی را فراروی معتقدان به آرمان امام و شهداء و پیروان رهبر معظم انقلاب نمایان می‎سازد؛ آینده‎ای که اگر نسبت به آن غفلت ورزیم و بی‎مسئولیتی را پیشه خود سازیم، چه‎بسا افقی تاریک‎تر از تجربه تلخ دوم خرداد و سختی‎ای بالاتر از ایستادگی در برابر کژی‎های آن دوره را پیش‎رو خواهیم داشت.
 
ممکن است افرادی خرده گیرند که چرا بر این نکته تأکید می‎کنم و یا بیان دارند که چرا این عناصر را پرخطرتر می‎شمارم. نزد بنده جهت‎گیری‎های غلط و بی‎بنیان صحنه‎گردانان دوم خرداد و دوری آنان از اندیشه‎های نورانی حضرت امام خمینی(ره) و جفای آن‎ها در حق انقلاب و رهبر فرزانه آن و ملت ایران و همه حق‎جویان جهان، معلوم و مشخص است و بی‎شک عناصر افراطی آنان را خطر دائمی برای نظام اسلامی می‎دانم، اما به‎دلایل مختلف که سرفصل‎های برخی از آن‎ها را در زیر ذکر می‎کنم و در صورت ضرورت، سایر موارد و یا مصادیق متعدد آن را بیان خواهم کرد، خطر عوامل نفوذکرده در دولت دهم را بسیار می‎دانم، چراکه:
 
1 - این افراد با استفاده ابزاری از دین و شعارهای اصیل انقلاب و نداشتن درک درست و پایبندی به آن‎ها با تفسیر غلط و سطحی از دین و عملکرد دوگانه خویش، ثمری جز بدبینی به‎ویژه در نسل جوان ندارند و حاصلی جز دین‎گریزی را رقم نخواهند زد.
 
2 - آنان با ادعای اصول‎گرایی و عدم سنخیت در عمل، بیان و رفتار‎شان با ارزش‎های اسلام ناب، ضمن حضور در جبهه انقلاب با بدعت‎گذاری‎های ناصواب در آن، شرایطی را رقم خواهند زد که با فروکش کردن غبارشان - در صورت غفلت‎ ما - تلی از خاکستر به‎جا خواهند گذاشت.
 
3 - این جریان با منزوی کردن علاقه‎مندان به انقلاب در عرصه‎های کار و تلاش کشور و کمک به بازگشت عناصر تابلودار دوم خردادي به جایگاه‎های مدیریتی و تأثیرگذاری بر روند اجرایی کشور - که از افتخارات دولت نهم به حاشیه راندن آنان بود - حرکت‎ خزنده‎ای را آغاز کرده‎اند.
 
4 - عوامل آنان با مهره‎چینی و حرکت دقیق به سوی ارکان پول‎ساز کشور به‎ویژه در حوزه صنعت و نفت و پیوستگی با جریانات بدنامی که سابقه خوبی در اداره کشور ندارند، به احیاء شبکه‎های اختاپوسی سرمایه‎سالار پرداخته و زمینه سوءاستفاده و نفی صریح شعارهای دولت نهم و دهم را فراهم کرده‎اند.
 
5 - این عناصر با ارتباط گسترده با برخی عناصر بدنام خارج کشور و صرف هزینه‎های کلان بیت‎المال درمسیر ناصواب از پیش طراحی شده - برخلاف نیازهای واقعی ایرانیان خارج کشور - به‎دنبال جذب آنان برای مقاصد خود هستند.
 
6 - ثمره تلاش آن‎ها برای مخدوش کردن وحدت و پیگیری ایجاد جبهه‎بندی کاذب در کشور و دامن‎زدن به تنش‎های بی‎حاصل، دستاوردی جز سرگرم کردن ذهن جامعه و ظرفیت‎سوزی سرمایه‎های کشور و انقلاب نخواهد داشت.
 
7 - معتقدم وظیفه خادمان دولت دهم به‎ویژه شخص رییس‎جمهور، طرد این افراد از دولت و تکلیف دستگاه‎های اطلاعاتی کشور، شناسایی دقیق این جریان و پیگیری خشکاندن ریشه‎های آن است؛ علاوه‎بر آن‎که دستگاه‎هایی که دسترسی به افکار عمومی دارند، وظیفه‎ای جز روشنگری نداشته و صدالبته جریانات سیاسی معتقد به انقلاب نیز راهی جز همگرایی و وحدت نخواهند داشت؛ چراکه هم نباید از خطر عناصر ضدانقلاب غفلت کرد و هم نباید نسبت به عوامل جریان پیش‎گفته، بی‎تفاوت بود.                  


 منبع: هفته نامه پنجره 47
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از دل ما مي گويي
Iran, Islamic Republic of
به اعتقاد من تحليل درست و كاملي است كه تقريبا همه خانواده انقلاب و نظام را نگران كرده است. اگر زماني موج جديدي از فتنه همچون 30 سال گذشته بخواهد به سمت كشتي انقلاب اسلامي هجوم آورد امثال اين نحله هاي انحرافي ما را از درون آسيب پذير خواهد كرد . زودتر رئيس جمهور انقلابي و شجاع كاري كند تا امت حزب الله بيش از اين هزينه ندهد.
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی هر چند بنده شما را آدم درستی نمی دانم که این انتقادات بر شما و تیمتان هم وارد است ولی صحبتهای شما درست است . این اقای سید ح. م. چکاره است که ارتباطات وسیعی با مدیران عامل بانکها و شرکتهای خودروسازی و نفت برقرار ساخته؟
Iran, Islamic Republic of
من طرفداراحمدي نژادم ولي برخي وقتهااصلاانتقادپذيرنيست
Switzerland
تحلیل بی پایه و اساسی است. اقای زاکانی چگونه به خودش جرات می دهد در باره دولت فعلی این گونه تحلیل غیر منطقی ارایه کند.
Iran, Islamic Republic of
اين همان جريان فتنه جديده كه اقا در 14 خزداد به آن اشاره نمودند :«آن كساني كه در پي تغيير هويت انقلاب بر مي آيندمعمولاً با پرچم رسمي و تابلو جلو نمي آيند آنچناني حركت نمي كنند كه معلوم شودكه اينها دارند با اين جريان(انقلاب) مخالفت مي كنند حتي گاهي به عنوان طرفداري از حركت انقلاب اقدامي مي كنند ، حرفي مي زنند و... زاويه ايجاد مي كنند و انقلاب از جهت گيري اش دور مي شود و بركنار مي شود »
Iran, Islamic Republic of
آقاي زاكاني عزيز، مگر خود شما نگفتيد فلاني در قضاياي انتخابات 84 عهدشكني كرد؟ همان عهدشكن الآن كار را به دست كساني داده كه دم خور رئيس دانشگاه آزاد بودند و هستند، مشكل از خود ايشان است كه اين افراد نفوذ كرده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
چرا پيامي رو كه از امام گذاشتم منتشر نكرديد؟ مصداق اون پيام همين اشخاصي هستند كه برادر زاكاني مي‌گويند.
Iran, Islamic Republic of
سلام سری به نظام مهندسی بزنید خواهید دید که انان چگونه چنگ به قدرت زده اند اقای ا. که خود از مدیران سران فتنه بود
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم جبهه انقلاب باید با زیرکی خاصی این جریان یا بهتر است بگوییم فتنه نوپا را باید در نطفه خفه کند تا ... منجر به بدنامی مجدد چهره وجیه جمهوری اسلامی عزیزمان نگردیده.
Iran, Islamic Republic of
مدل تر كيه اي كه همان لايسم است چه كسي توصيه مي كند
Iran, Islamic Republic of
فتنه ی جدید از راه رسید .ان یکی تمام نشده دومی رسید .عجب فتنه بازاری شده ها .
Iran, Islamic Republic of
مجدد اخطار به شما دوستان برای انتخابات بعدی که دارودسته ی مشایی هستند می دهم.
Iran, Islamic Republic of
بد نمیگه بایدما همیشه بیدار باشیم، انقلاب ،اسلام و ایران راجزء لاینفک زندگی خود بدانیم. باید فکر و وجودمان همیشه در صحنه مبارزه با دشمنان دین و وطنمان حاضر باشد
جناب احمدی نژاد فردی آگاه نسبت به مسائل پیرامون خود است و مطمئن باشید از این گونه جریانات تاثیر نمی پذیرد