دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

دشمن به دنبال سیاه نمایی توفیقات انقلاب است

پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب: 116481
چقدر جاي تاسف دارد كه عده‌اي در غرب كشور آدم كشي و مزدوري بيگانه مي‌كنند و پس از محاكمه و مجازات فردي از آنها حمايت مي‌كند كه خود را انقلابي مي‌نامد و دم از امام مي‌زند.
دشمن به دنبال سیاه نمایی توفیقات انقلاب است
مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت:‌ ‌هرچقدر رشد، ‌تداوم و قدرت اين انقلاب بيشتر شده است دشمني غرب نيز با آن نيز بيشتر شده است. 

به گزارش ایسنا، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با حضور در پنجمين كنگره جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با طرح اين سوال كه چرا از سوي دنياي غرب اين همه با انقلاب اسلامي مخالفت مي‌شود؟ گفت: غرب امروز با غرب صد سال پيش و 200 سال پيش تفاوت ماهوي و بنيادي پيدا نكرده است و وقتي ما تاريخ غرب را مطالعه مي‌كنيم مي‌بينيم كه در 200 سال گذشته از بعد از رنسانس تا به امروز غرب به جهان خواري و استعمار روي آورده كه اين تاريخ درخشاني نيست بلكه ننگ آور است كه غرب اين همه در ميان ملت‌هاي مظلوم جهان مرتكب جنايت شده است.

وي با بيان اينكه كارنامه سياسي كه تاريخ گذشته غرب را تشكيل مي‌دهد همچنان ادامه دارد تاكيد كرد: ما نبايد فرض كنيم دوره غرب استعماري گذشته است و يك غرب آزادي خواه،‌مدافع حقوق بشر و طرفدار مردم مظلوم شكل گرفته است.

وي گفت:‌ غرب در 200 سال پيش منافع خود را با لشكركشي و استعمارگري مستقيم تامين مي‌كرد و حالا منافع خود را از طريق سازمان‌هاي بين‌المللي و جهاني تامين مي‌كند و مقصد همان است و فقط راه و شيوه عوض شده است. چنانچه مي‌بينيم كه روي آن پنجه‌هاي فولادي و چدني دستكش‌هاي مخفلي پوشانده‌اند كه اين مخصوصا براي جوانان كه پاي ماهواره‌ها مي‌نشينند و مي‌بينند كه گفته مي‌شود غرب طرفدار حقوق بشر و زنداني سياسي است جاي تامل دارد و بايد براي جوانان در مورد اين مسائل صحبت كرد.

وي انقلاب اسلامي را عاملي در جهت به چالش كشيدن مباني نظري جهان بيني غربي عنوان و اظهار كرد:‌همچنين انقلاب اسلامي ما منافع دنيوي و مادي غرب را در معرض خطر قرار داده است كه اين مساله را بايد دقيقا فهميد و فهماند.

وي ضرورت عدم حكومت دين بر جامعه را يكي از مباني نظري غرب از رنسانس تا به امروز دانست و گفت:‌ آنها مي‌گويند دين نبايد در جامعه عنصر تعيين كننده‌اي براي زندگي به معناي تمام كلمه باشد كه البته اين نگاه همان سكولاريزم و جزء همان تفكرات غربي است.

حداد عادل با بيان اينكه انقلاب اسلامي بناي عظيم تفكر غربي را به لرزه درآورده است اظهار كرد:‌ انقلاب اسلامي ما به دليل اسلامي و ديني بودن خود موفق به بسيج توده‌هاي مردم شد و آنها را به صحنه درآورد، ‌سياسي كرد و در قالب‌هاي غير از قالب‌هاي مترقي غربي آنها را فعال كرد تا بر سرنوشت خود حاكم باشند كه اين كار مهمي است.

وي گفت: مردم در حال حاضر از آن جهت در صحنه هستند كه مي‌بينند حرف حاكمان آنها همان حرف آنان است و حاكمان همان مي‌خواهند كه مردم مي‌خواهند كه البته اين ويژگي مشترك همه ملت‌هاي مسلمان است اما اتفاقي كه در ايران افتاد كه مردم امام را از خودشان مي‌دانستند حال اگر اين نوع حكومت در جهان اسلام الگو شود آن وقت نيروي يك ميليارد و نيم مردم مسلمان خود را نشان خواهد داد.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ترويج فرهنگ ايثارگري و شهادت را يكي ديگر از خطرهاي ديني بودن حكومت براي دنياي غرب عنوان و اظهار كرد: وقتي غرب مي‌بيند كه جهان بيني در مقابلش ايستاده كه مي‌گويد به پيشگاه مرگ مي‌رود و مرگ در راه خدا سعادت بشري است به تكاپو مي‌افتد.

حداد عادل تاكيد كرد:‌هرچقدر رشد، ‌تداوم و قدرت اين انقلاب بيشتر شده است دشمني غرب نيز با آن نيز بيشتر شده است بنابراين نبايد تصور كرد كه كار تمام شده است چرا كه اين داستان، داستان تعارف نيست و نگراني غرب اين نيست كه فقط يك حكومت در يك كشور ايجاد شود و فقط يك ايران 70 ميليوني از دست غرب برود نگراني غرب اين است كه شيوه حكومت كردن ما براي ساير مناطق عالم به الگويي تبديل شده است.

وي گفت: غربي‌ها حاضر هستند حتي مخالفت با سكولاريزم را بپذيرند به شرط اينكه حكومتي كه بر سر كار مي‌آيد مخالف غرب نباشد. 

چنانچه وقتي كارنامه 48 ساله‌امان را از سال 1341 تا به امروز مرور مي‌كنيم مي‌بينيم كه دنياي غرب هم در بعد عملي و هم در بعد نظري با تمام قوا در حال جنگيدن با اين انقلاب است. او سعي كرد با استفاده از قلم،‌ شعر،‌ فيلم سينمايي و كارهاي هنري و ... مباني نظري ديني ما را مخدوش و دل و ذهن جوانان ما را نسبت به اين انقلاب بدبين كند و همه هدف آنها اين است كه به مسلمانان ديگر كشورها بگويند كه اين انقلاب موفق نبوده آنها همچنين در اين مسير با تمام قوا سياه نمايي مي‌كنند تا مبادا اين انقلاب منتشر شود.

وي گفت: آنها سعي مي‌كنند پرده‌هاي سياه جلوي شعاع اين انقلاب ايجاد كنند تا اين نور و شعاع به چشم مردم دنيا نرسد و در اين مسير تلاش مي‌كنند تا با تحريك قوميت‌ها و غيره نيروهاي ما را از درون تلف كنند اما آنها تا كنون موفق نشدند و موفق نخواهند شد.

وي آشنايي جوانان با تاريخ معاصر را يك ضرورت دانست و با مورد توجه قرار دادن حوادث پس از انتخابات گفت: جوانان ما بايد بدانند از روزي كه مشروعيت در اين كشور پديد آمد و ما صاحب مجلس شديم و قرار شد مردم راي دهند نمايندگان چطور انتخاب شدند و انگليسي‌ها چطور در ايران مجلس درست مي‌كردند و اصلا آزادي در ايران كجا وجود داشت.

حداد عادل با طرح اين سوال كه چطور آن زمان كه اين همه زنداني سياسي بود كسي دلسوزي نمي‌كرد، گفت: اتفاقات سال 88 مانند كهريزك را كه ما به آن راضي نبوديم قابل مقايسه با شكنجه‌هاي قبل انقلاب نيست و چقدر جاي تاسف است عده‌اي خود را انقلابي مي‌دانند و بعضي از آقاياني كه امروز رهبري جنبش را برعهده گرفته‌اند و با مطالعه روزنامه‌ها در آن زمان هيچ سابقه انقلابي از آنها نديده‌ايم، امروز مي‌گويند فردي پيش ما آمده كه مي‌گويد در زندان‌ها با نواميس مردم فلان كارها صورت مي‌گيرد و اين خبر راقبل از اينكه اثبات شود در اختيار خبرگزاري اسرائيلي يا آمريكايي قرار مي‌گيرد.

حداد عادل ادامه داد: چقدر جاي تاسف دارد كه عده‌اي در غرب كشور آدم كشي و مزدوري بيگانه مي‌كنند و پس از محاكمه و مجازات فردي از آنها حمايت مي‌كند كه خود را انقلابي مي‌نامد و دم از امام مي‌زند.

حداد عادل در ادامه با بيان اينكه صادق بودن و ايمان، راه حفظ نعمت‌ها و بركات است گفت: امام به دليل اعتقادي كه داشتند مردم را مانند آهن‌ربا جذب مي‌كردند و اگر مردم عاشق رهبري هستند به خاطر زندگي ساده ايشان است اگر يك شاعر ورشكسته و نكبت‌زده شعري را مي‌سرايد و رهبري و خانواده ايشان را متهم مي‌كند كه به خارج پول مي‌فرستد فايده‌اي ندارد زيرا مردم مي‌دانند كه ايشان چگونه زندگي مي‌كنند.

وي تصريح كرد: بنده نمي‌دانم آقاياني كه از به اصطلاح جنبش كذايي حمايت مي‌كنند و ادعا مي‌كنند موي خودشان را در سياست سفيد كرده‌اند چرا در برابر اعلاميه طرفداري از تروريست‌هاي بيگانه سكوت مي‌كنند ولي بدانند كه ملت آنها را با يكديگر حذف و طرد مي‌كند.

حداد عادل افزود: اگر راننده هدايت ماشين را به عهده گرفته به معناي سالم ماندن همه مسافران نيست چراكه در صورت سقوط همه مسافران را به قعر جهنم اين دنيا و آن دنيا مي‌فرستد.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در پايان گفت: ‌سابقه نداشته است كه رهبري با چنين پاك دستي، اعتقاد، فرهنگ، خداترسي، فكر، بصيرت و فرزانگي بر اين كشور حكومت كند كه بايد قدر آن را بدانيم.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
‌سابقه نداشته است كه رهبري با چنين پاك دستي، اعتقاد، فرهنگ، خداترسي، فكر، بصيرت و فرزانگي بر اين كشور حكومت كند كه بايد قدر او بدانيم.