يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲۲
استتار پشت سر آیت الله!

راز افشاگری جاسبی علیه هاشمی رفسنجاني

شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 115157
راز افشاگری جاسبی علیه هاشمی رفسنجاني
سرویس سیاسی جهان - كساني كه عبدالله جاسبي را مي شناسند، افسوس مي خورند كه چرا ذكاوت و تيزهوشي وي به جاي قرار گرفتن در مسيرآرمانهاي انقلاب، صرف منافع حزبي و قدرت طلبي هاي افراطي شده است.

بايد اعتراف كرد كه دانشگاه آزاد امروز به مدد تلاش مديران خود، در كنار بودجه ميلياردي حاصل از ثبت نام دانشجويان، به كانون قدرتي بي نظير تبديل شده است كه فضاي مدرك گرايي كشور نيز، اهميت استراتژيك اين بنگاه آموزشي – اقتصادي را دوچندان كرده است. 

شايد به واسطه همين موضوع است كه امروز بسياري از شيفتگان مديريت در كشور براي كسب مدارك عالي! و يا استفاده از پرستيژ عضويت در هيات علمي در كنار تسهيلات ويژه آموزشي براي فرزندان يا نزديكانشان به نوعي با مرتبط با دانشگاه آزاد هستند و شبكه عظيمي از وفاداران به مديريت دانشگاه آزاد را تشكيل مي دهند. 

حضور توده عظيمي از نمايندگان مجلس در روزهاي سه شنبه اطراف ميز دكتر جاسبي در مجلس شوراي اسلامي صحنه جالبي را بوجود مي آورد كه اين موضوع براي حاضرين در مجلس معناي خاصي را تداعي مي كند! 

در همين زمينه ماجراي وقف دانشگاه آزاد و مصوبه اخير نمايندگان مجلس كه عده اي آن را دور زدن مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي قلمداد كردند، از مواردي است كه به موشكافي بيشتري نياز دارد. 

پس از انتخابات دوم خرداد سال 76 در زماني كه فضاي دانشگاه آزاد بر خلاف جامعه آن روز دچار خفقان سياسي محض بود و در آن هنگام رئيس دانشگاه آزاد به عنوان عضو شاخص جريان راست سنتي از سوي اصلاح طلبان، متهم به ايجاد اين فضا شده بود، عده اي از نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم با هدف تحت فشار گذاشتن جاسبی، طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد را مطرح نمودند، كه واكنش جالب جاسبي در آن موقع مانع از اين اقدام شد. 

وي با طرح امتيازات ويژه براي نمايندگان و فرزندانشان توانست از مخاطرات احتمالي تحقيق و تفحص عبور كند، هرچند كه اينگونه حاتم بخشي ها حساسيت عده اي از دلسوزان نظام را برانگيخت. 

با تغيير فضاي سياسي كشور كه حاصل از بي اعتمادي مردم به اصلاح طلبان بود، بار ديگر تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم و اين بار توسط برخي از اصولگرايان مطرح شد. عزم جدي اعضاي گروه تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد، تلاشها و كارشكني ها براي نيمه كاره گذاشتن روند تحقيق و تفحص را بي نتيجه كرد، هرچند كه در نهايت انبوه نمايندگان وفادار به دكتر جاسبي(!) مانع از قرائت نتايج هولناك پرونده تحقيق و تفحص دانشگاه آزاد در صحن علني مجلس شدند. 

اما نكته حائز اهميت اينكه درست در بحبوحه اين تحقيق و تفحص كه طي آن اسناد تكان دهنده اي از مفسده مديريتي مديران عالي دانشگاه آزاد به دست آمد، اراده اي خاص از درون دانشگاه آزاد، اسناد هزينه هاي انتخاباتي به نفع آقاي هاشمي رفسنجاني در انتخابات دوره نهم رياست جمهوري از پول شهريه دانشجويان را در اختيار گروه تحقيق و تفحص قرارداد تا افشاگري غير قابل پيش بيني و در عين حال جهت داري را نسبت به بزرگ ترين حامي خود انجام داده باشد! 

با اين حال هوشمندي گروه تحقيق و تفحص مانع از رسانه اي شدن اين موضوع در آن برهه زماني شد، چرا كه اين افراد معتقد بودند در اختيار قرار دادن اين اسناد از سوي دانشگاه آزاد با هدف سياسي جلوه دادن موضوع تحقيق و تفحص بوده و در واقع متخلفان سعي داشتند با به ميدان آوردن آقاي هاشمي، پشت عباي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پنهان شوند تا بلكه به واسطه ايشان از چنگال قانون رهايي يابند. 

با ورود غير هوشمندانه و تبليغاتي برخي افراد براي مبارزه با مفاسد مديريتي دانشگاه آزاد، جاسبي تيزهوش بهترين استفاده را از اين موقعيت نمود و توانست سياسي بودن اتهامات وارد شده بر خود را از طريق رسانه هاي همسو القاء نمايد. 

البته وي با وامدار نمودن بخشهايي از مديران وقت قوه قضائيه به ويژه در دادستاني وقت تهران، توانست پرونده هايي نظير فروش سوالات كنكور را دچار اطاله دادرسي نمايد. 

در نهايت با اصرار و پافشاري رئيس جمهور براي تغيير مديريت دانشگاه آزاد، اين بار مرد شاخص جريان راست سنتي در قامت اسپانسر تبليغاتي رقيب ديرينه خود (اصلاح طلبان) در انتخابات اخير رياست جمهوري در آمد و عامدانه سعي نمود، سياسي بودن مخالفتها با خود را علناً به نمايش بگذارد. 

موضوعي كه باعث شد نام عبدالله جاسبي به يكباره در تيتر اول روزنامه هاي اصلاح طلب جاي گيرد. 

سرانجام جاسبي بار ديگر با هوشمندي خود و البته در غفلت برخي مخالفانش توانست موضوع مفسده مديريتي را تبديل به دعواي احمدي نژاد – هاشمي نمايد و در آستانه بركناري از رياست سه دهه اي بر دانشگاه آزاد نه به عنوان يك مدير متخلف بلكه به عنوان يك قرباني سياسي از اين مسند خداحافظي نمايد. 

در واقع جاسبي مانند بسياري ديگري از قدرت طلبان بزرگترين حاميان و همراهان خود را در موقع لزوم براي رسيدن به اهداف شخصي هزينه كرد. 

موضوعي كه بايد واكنش آقاي هاشمي را نسبت به آن دنبال نمود كه آيا هزينه از دست دادن دانشگاه آزاد را مي پذيرد يا دفاع از يك مدير متخلف ديگر را در كارنامه اش به ثبت خواهد رساند.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
كسب روزي از قبل مدرك تحصيلي بدون شايستگي علمي!(تاكيد مي كنم بدون شايستگي علمي) حرام است و بدتر از آن اينكه اين مدرك قلابي فرد را نمك گير كرده و موضعگيريها از زاويه منطق و حق جويي به زاويه منافع شخصي و زودگذر دنيوي تغيير جهت دهد! آقايان نمايندگان ، مديران و همه كساني كه بدون شايستگي علمي مدرك دانشگاهي از دانشگاه آزاد يا هاوايي يا ... گرفته ايد اگر از حقوق و نان حرام اين مدارك بر سفره خانواده مي گذاريد و بويژه اگر نمك گير شده ايد دست از حمايت امثال ج. برداريد و شك نكنيد كه اين روزي حرام شما و خانواده اتان را به عقوبت سخت دنيوي و اخروي مبتلا خواهد كرد! از خدا بترسيد!
Iran, Islamic Republic of
جالب است بدانید که در هیچ شهری دانشگاه آزاد پا نگرفت مگرباکمک مسئولین دولتی وپول مردم!!!
Latvia
باسلام
بنده هزینه تحصیلم را با مسافرکشی واضافه کار در محیط کارم توانستم تهیه کنم وهرگز از ه. و ج. نخواهم گذشت
Iran, Islamic Republic of
مطلب بسيار عميقي بود انشالله مورد توجه قرار گيرد. از جهان به دليل انتشار چنين تحليل كاملي، متشكرم.
Iran, Islamic Republic of
اینبار به لیست 30 نفره ی اصولگراها رای نمی دهم ، فقط به عده ای که شناس هستند رای می دهم
افسوس می خورم که به ع. و ... رای دادم
متاسفم واقعا
در ضمن انتقادی هم به دکتر زاکانی عزیز دارم ، چرا روند افشاگری اش را ادامه نداد ، مثل سلیمی نمین
Iran, Islamic Republic of
میخام براتون یک داستان واقعی تاریخی بگم حتما همه عمرو عاص را میشناسید او هم در دوران خود نابغه بود موقع مرگش پسرانش را جمع کرد و گفت ای کاش پدرتان پشکل جمع میکرد و این پولها را جمع نمیکرد این است عاقبت دنیا دوستی و ایستادگی در مقابل ولایت (منبع از سخنرانی آقای حسن زاده آملی)
Iran, Islamic Republic of
حالا که از جاسبی چیزی بهتون نماسیده اینطور علیه اش حرف میزنید؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا مجلس نهم پاک ترین مجلس خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی زیادی رو هم موجب شده از جمله این که فساد بالا شهر تهران رو به عمق دور افتاده ترین روستاها کشیده و ابتذال گسترده امروزی رو موجب شد.
حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد خیلی پایین تر از دولتی هاست اما وی چند برابر مخارج دانشجو از مردم پول می گیرد و خرج دارو دسته اش می کند. خدا نگذرد
جاسبی این روزها حال و روز خوشی ندارد و خیلی از نامه ها را جواب نمی دهد و کمتر به امور رسیدگی می کند.
Iran, Islamic Republic of
تربیت بیش از 3 میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد فقط می تواند لطف خدا و تلاش مسئولین محترم دانشگاه باشد
Iran, Islamic Republic of
به چه حقی پول دانشجویان صرف هزینه های انتخاباتی رفسنجانی شده؟؟؟ او چه توضیحی دارد؟؟ باز هم رویش میشود بیاد نماز جمعه و مردم را نصیحت کند؟؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر من همه شما ازهم بدتريد بااين حرفها مردم گول نميخورند
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس بدانند که عالم محضر خداست و نباید بخاطر مصالح شخصی بیانیه حمایت ازسران اغتشاشگران را امضا کنند
Iran, Islamic Republic of
من یکی از مدیران یکی از واحدهای دانشگاه آزاد بودم که بدلیل همکاری نکردن در برخی سندسازی ها در انتخابات چنان آبرویم را بردند و بلائی سرم آوردند که گذاشتم و رفتم و الان کرایه کشی می کنم و خدا را شاکرم.
Iran, Islamic Republic of
چه نظراتی ا؟! میگن یارو یه مزرعه خریده بود دو سانت در هشت کیلومتر ! بهش گفتند چی میخوای بکاری؟ گفت اگه همه چی جور باشه ، ماکارونی!
البته با مدیریت بعضی ها!
Latvia
همه مسئولين و نمايندگان اين ملت بدانند اگر خيانتي به مردم و بيت المال نمايند هم در اين دنيا و هم در روز آخرت رسوا و بي آبرو خواهند شد .
Iran, Islamic Republic of
با سلام
قبل از انقلاب میخواستند به استادان دانشگاه تهران بابت اضافه کاری پول بدهند. استادان اعتراض میکنند که این توهین به مقام استادی است.
اونها چه طوری فکر میکردند و این آقایان چی فکر میکنند!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من جاسبی آدم بزرگی است و خدمات انار ناپذیری را ارائه نمدهاست.به نظر من بهتر است شما کمی به فکر بیکاری جوانها بکنید و شعار ندهید.بنده به عنوان یک تحصل کرده دانشگاه آزاد دست جاسبی را میبوسم
مدیریت جاسبی بی نظیر است اگر بر کشور نیز چنین مدیریتی حاکم می شد ابرقدرت دنیا می شدیم.
Iran, Islamic Republic of
نکته ای که بعضی ها به ان توجه نمی کنند تصرف مالکانه است الان شاهان مرده اند و مملکت در کنترل انها نیست اما ممکن است چیزهایی از انها به ارث رسیده باشد بعضی ها می گویند دانشگاه ازاد در دست اینها باشد یا انها خوب امکان دارد پس فردا وزیر کشاورزی زمینهای عمومی را وقف خانواده مدیران کند اینها هم بگویند دست اینها باشد بهتر است تا گروه مقابل چرا به همه چیز به دید سیاسی نگاه می کنید