جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

کسی به ملاقات استاد جنگوک نمی آید

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 108109
وضعیت عطاءالله جنگوک نوازنده برجسته تار و سه تار وخیم اعلام شده است.
به گزارش برنا، «عطاءالله جنگوک» نوازنده چیره دست تار و سه تار کشورمان در حالی در بیمارستان شهدای تجریش بستری است که گویا از اهالی موسیقی ایران تلاش این هنرمند کوشا را به یاد نمی آورند.
بنابر این گزارش اين نوازنده تار، روز جمعه گذشته در اثر خونريزي مغزي ناشی از فشارخون بالا در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری است.
این در حالی است که مسئولین این بخش با تاکید بر وخامت وضعیت استاد بعد از جراحی صورت گرفته اعلام می کنند این هنرمند که در حالت بيهوشي بسر مي برد در این روزها ملاقاتی چندانی نداشته است.
«عطاء‌الله جنگوک»؛نوازنده‌ي تار وسه‌تار متولد سال 1327 در شهر لار و از شاگردان‌محمدحسن عذّاري، علي‌اکبر شهنازي وغلامحسين بيگجه‌خاني است.او فارغ‌التحصيل رشته‌ موسيقي از دانشکده‌ي هنرهاي زيبا است و سابقه‌ي طولاني در تدريس موسيقي در مراکز آموزشي دولتي وخصوصي دارد.
از جمله آثار اين هنرمند مي‌توان «به مال کنون» «هي جار»با صداي مسعود بختياري، «نوروز» تکنوازي سه‌تار و «سرو ماه» تصنيف‌هاي شيدا ، «يار کديم» در موسيقى جنوب و… و همچنين کتاب،«سوز و ساز» اشاره کرد.
عطا جنگوک از معدود شاگردان فعال استاد علي اکبر خان شهنازي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *