سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۲۴

خاطره میرکریمی از همسفر شدن با رهبر انقلاب

شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 104181
جهان -سرویس فرهنگی:

محمدرضا سرشار طی یادداشتی خاطره‌اي از ديدار رضا ميركريمي- نويسنده و كارگردان سينما - با رهبر انقلاب را نقل كرده است:
 
حدود دو سال پيش، در سفري به مشهد، با آقاي رضا ميركريمي - نويسنده و كارگردان سينما - همراه شديم. در راه، صحبت از ساده زيستي رهبر انقلاب - حضرت آيت‌الله خامنه‌اي - شد. آقاي ميركريمي خاطره‌اي از رهبر معظم انقلاب تعريف كرد كه بسيار جالب و روشنگر بود. به نظرم رسيد بيان آن، براي ديگران نيز بتواند روشنگر برخي مطالب باشد.
 
آقاي ميركريمي مي‌گفت(نقل به مضمون):
"هر وقت در جريان كار و زندگي زياد به من فشار [رواني ] وارد مي‌آيد، در هر مرحله‌اي كه باشم، همه چيز را رها مي‌كنم و - گاهي از همان سر كار - تلفني به خانه مي‌زنم و يك راست به فرودگاه مي‌روم. همان جا بليطي تهيه مي‌كنم و عازم مشهد مي‌شوم. آنجا زيارتي[و درد دلي] با امام رضا (ع) مي‌كنم و آرام مي‌شوم، و برمي‌گردم.
 
يك بار - در يكي از همين سفرها - توي هواپيما نشسته بودم و در خودم بودم كه ديدم در قسمت جلو هواپيما انگار وضعيت متفاوتي است. به اين معني كه، كساني را مي‌ديدم كه از جاهاي مختلف هواپيما، يكي يكي به قسمت جلو مي‌رفتند. آنجا كنار يكي از صندلي‌ها مي‌نشستند. با شخصي كه روي آن صندلي نشسته بود چيزهايي مي‌گفتند و مي‌شنيدند. بعد، خوشحال و راضي، برمي‌گشتند و سر جايشان مي‌نشستند.
 
كنجكاو شدم بدانم قضيه چيست. از يكي از كساني كه از آنجا برمي‌گشت، موضوع را پرسيدم. گفت: كسي كه آنجا نشسته، مقام معظم رهبري است.
 
هم بسيار تعجب كردم و هم خوشحال شدم. به قسمت جلو هواپيما رفتم و از فردي كه معلوم بود محافظ است پرسيدم: مي‌شود رفت، با آقا صحبت كرد؟ گفت: بله. قدري صبر كن تا كسي كه پهلوي آقاست، صحبتش تمام شود.
 
از فرصت استفاده كردم و پرسيدم: چرا آقا با پرواز عمومي به مشهد مي‌روند؟! گفت: آقا فقط سفرهاي رسمي دولتي را با پرواز اختصاصي مي‌روند. سفرهاي شخصي [كه عمدتا هم سفر زيارتي به مشهد است ] را مثل همه مردم، با پروازهاي عمومي مي‌روند.
 
پرسيدم: يعني مي‌روند برايشان بليط هم مي‌خريد؟! گفت: بله. مثل همه مسافرهاي معمولي، برايشان بليط مي‌خرند. بدون اطلاع يا تشريفات خاص، مي‌آيند سوار هواپيما مي‌شوند و راهي مي شوند. تازه توي هواپيماست كه خدمه پرواز و مسافران، متوجه حضور ايشان مي‌شوند.
 
صبر كردم تا صحبت نفر قبلي تمام شد. جلو رفتم. خودم را معرفي كردم و .... "
با خود گفتم: از كسي كه عمري را به سادگي و با حداقل امكانات مادي زيسته و اكنون رهبري انقلابي‌ترين نظام‌هاي سياسي - و البته مذهبي - جهان را بر عهده دارد، جز اين همه ملاحظه و دقت در استفاده از بيت‌المال و قائل شدن مرز و تفاوت بين كار شخصي و كار حكومتي نيز انتظار نمي‌رود. كاش ديگر مسئولان نظام، خاصه آنان كه اين لباس مقدس را - كه در حقيقت لباس رسول اكرم (ص) است - بر تن دارند هم، لااقل نصف ايشان، در رعايت مسائل مالي و امكانات بيت‌المال، خدا را در نظر مي‌گرفتند و تقوا مي‌ورزيدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
به راستی ای کاش دیگر مسئولان هم همانند رهبر عظیم الشان انقلاب در استفاده از اموال بیت المال رعایت می کردند.
Iran, Islamic Republic of
اللهم احفظ سيدنا و قاعدنا
Iran, Islamic Republic of
جانم فداي رهبر عزيزم كه دل امام زمان فقط به ايشون خوشه
خدايا رهبر عزيزمو در كنف حمايت امام زمان از تمامي بلاياي ارضي و سماعي محفوظ بدار
Iran, Islamic Republic of
حضور مقام معظم رهبری برای کشور ما افتخار است
Iran, Islamic Republic of
باري همين خويشتن داري و رعايت امانت الهي است كه مورد توجه امام خميني بوده و روز بروز خدا اقتدارش را بيشتر ميكند.و خدا اين وجود عزيز را براي ملت ايران و دنيا حفظ كند انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
درود بر خامنه ای
294 روز، ارادتم روز به روز نسبت به آقا داره بیشتر می شه.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه ملک مدنی شهردار کارگزار واصلاح طلب سابق تهران کهمی گفت باهلی کوپتر مباید به سرکارم در شهرداری بروم
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبر
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ها و افسوس ها زیاد هستند ، اما چه سود که مردان بزرگ و بی ادعا در دنیای وانفسای امروزی گم هستند . دوستان خاطرات از این دست زیاد هست و گوش شنوا هم کم نیست اما باید در عمل مطیع باشیم و بدانیم این دنیا به اندازه آب بینی بز هم نمی ارزد .
Iran, Islamic Republic of
قربونت برم اقاجون
Iran, Islamic Republic of
در يكي از كامنتها كلمه قاعدنا آمده كه بايد اصلاح شود به قائدنا چون قاعد به معناي كسي است كه نشسته و يا اقدام به كاري نميكند ولي قائد يعني رهبر و جلودار قافله لطفا هر چه زودتر اصلاح كنيد تا توهيني نباشد قرآن ميفرمايد فضل الله المجاهدين علي القاعدين اجرا عظيما .
Iran, Islamic Republic of
خدا را شاکريم که چنين رهبري به ما عنايت کرده خدايا از عمر بردار و بر عمر ايشان بيافزا
Iran, Islamic Republic of
آن نظر کرده که صد قافله دل همره اوست
توی هر طیاره که هستش خدایا به سلامت دارش
این ها که پیش رعایت کردنای آقا چیزی نیست .
Iran, Islamic Republic of
خدايا از عمر ما بكاه و بر عمر رهبر افزاي، قابل توجه برخي حضرات كه انگشت كوچك آقا هم نميشوند
Iran, Islamic Republic of
نوه امام بخوانند تا از مزدوران دور شوند
Iran, Islamic Republic of
ای رهبر آزاده
از تو به یک اشارت ازما به سر دویدن
Iran, Islamic Republic of
اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای به بحفظک
بنفسی انت و ابی و امی
مسئولان دقت كنند خوب به اين نكات توجه كنند و خود را به چپ راهه نزنند چون من حتي خيلي از مسئولا ن دون پايه را ديده ام كه مشي مستكبرانه دارند ومردم از ديدن زندگي ورفتار انها زجر ميكشند اما باديدن رهبر عزيز انقلاب كه جانم فدايش بادو چنين رفتار ميكند وفرزندانش را مواظبت ميكند بايد خجالت بكشند و دم از مسلمان بودن نزنندو ايشان را الگو بدانند اما حيف كه اين چنين نيست و تخلفات هرچند وقت يكبار باعث آزار مردم است
Iran, Islamic Republic of
بی جهت نیست که ایشان بر قلبها حکومت می کنند
فدای دست مجروحت آقا ، خیلی دوستت دارم ، خیلی ....
Iran, Islamic Republic of
عمرمون فدات آقا جان
بيچاره اونهایی كه نمي شناسنت
Iran, Islamic Republic of
خيلي سخته كه انسان بتونه زندگي و رفتار تجملي داشته باشه اما مقاومت كنه و ساده زيست باشه. من و شما هم با خودمون قرار بذاريم اگه به جايي رسيديم ساده زيست باشيم و از مردم عادي فاصله نگيريم