شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

خلیج فارس منطقه اختصاصی ایران برای تنبیه کشورهای خطاکار

دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 801639
یك كارشناس سیاسی معتقد است مقابله به مثل ایران در موضوع توقیف محموله های نفتی، شامل حال همه كشورها خواهد شد.
منطقه اختصاصی ایران برای تنبیه خطاکاران
گروه سیاسی جهان نيوز: مهدی جهان تیغی در مصاحبه با برنامه "رویداد" در خصوص ظرفیت راهبردی ایران در عرصه دریا گفت: در چند سال اخیر كارشناسان نظامی اذعان می دارند كه ایران خلیج فارس را به حوزه عملیاتی خود تبدیل كرده است.

وی با اشاره به نقش آفرینی ارتش كه به ورای آب های سرزمینی و به اقیانوس ها رسیده است، افزود: نیروی دریایی ما به كمك اقتصاد ایران آمده و از محموله های نفتی حراست می كند.

جهان تیغی با بیان این كه سیاست تحریمی امریكا كه قرار بود فروش نفت ایران را به صفر برساند، با شكست رو به رو شده، اظهار كرد: قدرت دریایی ما خود را نشان داده و با هر عمل امریكا، عكس العمل ما نمایان می شود.

وی معتقد است نیروی دریایی به اقتصاد راهبردی ما یعنی فروش نفت كمك می كند و در این بین نیروی دریایی ارتش محموله های نفت ایران را تا مقصد همراهی می كند و اگر از دشمن خطایی سر بزند، نیرویی دریایی سپاه به آن واكنش نشان می دهد.

جهان تیغی ادامه داد: در خصوص متوقف سازی كشتی های یونان به تولید پیام برای كشورهای خطرآفرین می پردازیم؛ یعنی ما دو كشتی گرفتیم، در حالی كه یكی از كشتی های ایران متوقف شده بود و میزان بار این دو كشتی ازز محموله نفتی ما بیشتر است.

به عقیده وی كشورهایی كه از این پس قصد دست درازی به داشته های ایران را داشته باشند، دو برابر تنبیه خواهند شد. از طرفی واكنش دریایی ما نشان می دهد در خلیج فارس اشراف عملیاتی دارد و هیچ كشوری نمی تواند از تیررس تنبیه جمهوری اسلامی عبور كند و كسی كه برای اقتصاد دریایی ما اشكال تراشی كند، حتما در خلیج فارس تنبیه می شود و ما حق خود را باز پس می گیریم.

جهان تیغی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان كرد: در ایران اراده سیاسی برای پاسخ دهی به كشورهایی كه قصد ضربه زدن به ما را دارند، وجود دارد و تكرار توقیف كشتی ها این پیام را می رساند كه با هر ناامنی برای محموله های نفتی برخورد می شود و شامل همه كشورها خواهد بود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد زوری نیست