جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱۷
ادعای حسن روحانی و یک افشاگری؛

وقتی تیم هسته‌ای دولت اصلاحات از آژانس عذرخواهی کرد

شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 194738
پس از آنکه حسن روحانی ادعا کرد سياست هسته‌ای دولت محمد خاتمی "فعال" بوده، یکی از کارشناس سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پرده دیگری از رویکرد تامل برانگیز تیم هسته ای دولت اصلاحات را کنار زد.
به گزارش جهان، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی اوایل آبان ماه در واکنش به انتقادات گسترده به قرارداد هسته ای سعدآباد، هدف این قرارداد را وتوی طرح آمریکا توصیف کرده و به روزنامه اعتماد گفته بود: اروپايي‌ها در مذاكرات به ما قول دادند كه نمي‌گذاريم اين پرونده به شوراي امنيت برود. اين مي‌شود سياست خارجي فعال.

این ادعای حسن روحانی در حالی بیان شد که علاوه بر شواهد متعددی که از انفعال تیم هسته ای کشورمان در دولت اصلاحات حکایت دارد، موارد مختلفی هم از سوی منابع خارجی افشا شده که نمونه آن اظهارات 2 روز پیش کارشناس سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است.

واعظ روز گذشته در گفتگو با بي‌بي‌سي فارسي در این باره عنوان کرد: در سال ۲۰۰۳ که دولت آقاي خاتمي بر سر کار بود، مقامات دولتي ايران به آژانس آمدند و گفتند که ما اشتباه کرديم دنبال فناوري هسته‌اي رفتيم.

شاید در راستای همین رویکرد بود که دولت اصلاحات پیش تر ضمن پذیرش پروتکل الحاقی به صورت داوطلبانه که از معاهدات جنجالی و مداخله‌گر در امور داخلی کشورهاست، فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را نیز به صورت داوطلبانه و بدون تعیین مدت زمانی مشخص تعلیق کرد که پس از ۲ سال، در اجلاس سعدآباد و پاریس، مذاکره کنندگان غربی خواستار تعلیق نامحدود کلیه فعالیت‌های هسته‌ای و حتی پژوهش در این زمینه شدند.

عقب نشینی محض ایران در زمینه حقوق هسته‌ای خود، واکنش مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشت؛ ایشان در اواخر دولت اصلاحات در دیدار تعدادی از دانشجویان، اعلام کردند که همان زمان به مسئولین مذاکره کننده هشدار داده شده بود که اگر وضعیت به همین صورت پیش برود، شخصا وارد این مساله خواهند شد و جلوی تضییع شدن حقوق ملت ایران را می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مگر آفای روحانی چه آن زمان چه الان نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی نیست؟آیا نظرات رهبری با نماینده اش متفاوت است؟
United States
تیم هسته ای دولت اصلاحات جز خیانت که از سر ترس یا مزدوری برای ایران هیچ نکرد خدا لعنتشان کند
United States
روحانی نماینده رهبری بود ولی خروجی این تیم تصمیمات جمعی بود که توسط دولت گرفه می شد و رهبری تا جایی که بشه جلوی تصمیمات دولتها رو نمیگیره تا فردا روزی دولتی مدعی نشه ما خواستیم فلان کارو بکنیم رهبری یک تنه نذاشت و الا الان مشکل حل بود
امروز دیگه کسی نمی تونه ادعا کنه روشهای مسالمت جویانه به معنای وادادگی در مقابل غرب جواب میده
Iran, Islamic Republic of
در جواب كامنت اول بايد عرض شود كه آقاي روحاني نماينده رهبري در شوراي عالي امنيت ملي نبوده همانگونه كه لاريجاني نبود و جليلي هم نيست.
Iran, Islamic Republic of
مردم خاطره ي تلخ مذاكرات ذلت بار مذاكره كنندگان دولت اصلاحات را فراموش نمي كنند و قرار نيست با يك نظر آقاي روحاني كل بي لياقتيشان را از ياد مردم ببرند .
این اصلاح طلبها واقعا به چیشون مینازن به اینهمه خیانتشون . تاریخ ثبت شده که چه خیانتهایی که نکردن در حق مردم ما
Iran, Islamic Republic of
خائن كساني هستند كه چهار قطعنامه روي دست ايران گذاشتند و هيچ چيز به دست نياوردند.جز تحريم اقتصادي و كاهش رشد اقتصادي
Iran, Islamic Republic of
در جواب اولي
چه شده بعد از هشت سال ذلت و سازش و تسليم در برابر دشمن - هشت ماه فتنه و... دوباره به ياد رهبري افتاديد؟
و آقاي روحاني را به عنوان نماينده رهبري معرفي می کنید؟ حضرت آقا جواب اظهارات روحاني را بارها و بارها در چند سال اخير داده اند اگر بروند آن را پيدا كنند و ببينند .
آن وقت خواهند فهميد كه ايشان نماينده رهبري بودند يا نه.......
واقعا خيلي خنده دار است ....
Iran, Islamic Republic of
امروز سرمایه ملی ایران در حوزه مشترک با کشور قطر به یغما می رود اگر اسم این خیانت نیست پس چیست؟!
Latvia
اگر دروغگويان بتوانند با انواع لطايف الحيل در جامعه راست را دروغ و دروغ را راست جلوه داده و جا بيندازند آن وقت فاتحه اخلاق بعنوان بزرگترين پشتوانه مادي و معنوي جامعه خوانده مي شود و انواع آسيبها مثل اختلاس و پارتي بازي و ناامني و ويراني و بيكاري و تورم و اعتياد و طلاق و مدرك گرايي و ...اساس حيات كشور را نابود مي كند. يكي از دروغهاي شاخداري كه متاسفانه نزد برخي هموطنان راست جا زده شد اصلاح طلب ناميدن عده اي خائن و جنايتكار است كه بعضا امروز علم اصلاح طلبي بدست گرفتند و مي تازند!
زنده باد گفتمان استقامتي و ضد استكباري دولت عزيزمان و شخص احمدي نژاد
همه دچار اشتباه می شویم به نظر
من خائن کسی ست که از لحظه ای که فهمید اشتباه کرده در پی تعدیل اشتباه اش نیست یا می فهمد کارش اشتباه ست اما با علم به این اشتباه همچنان مرتکب عمل مورد نظر می شود !
United States
تحریمها در زمان اونهایی که داشتن با دریوزگی غرب از تحریم فرار می کردن هم وجود داشت
منتها از نظر قاطبه ملت خیانت اینه که با خفت نون سر سفره ملتت بذاری
United States
خاتمی و روحانی در دوران خود جز تعطیلی تمام فعالیت های هسته ای چه کردند و در مقابل این خیانت چه گرفتند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بنده حسن روحانی رو زیاد نمی شناسم ولی
خطاب به کاربری که گفته اند :
"مگر آفای روحانی چه آن زمان چه الان نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی نیست؟آیا نظرات رهبری با نماینده اش متفاوت است؟"

باید گفت مگر بنی صدر حکمش رو از امام(ره) نگرفته بود؟
حسن روحانی یکی از ضعیف ترین و ترسوترین آدم های مسئول در ایران است.
Iran, Islamic Republic of
باسلام
آقاي روحاني اگر نماينده رهبري بودند چرا به سياست هاي انقلابي و تهاجمي خارجي به خصوص در پيشبرد انرژي هسته اي كه مورد رضايت رهبر معظم انقلاب بود بارها و بارها در محافل و سخنراني مختلف به آن تاخته و مي تازند.
بابا خيلي زرنگند.
اينها فكر مي كنند حالا مدتها از 8 سال دولت خاتمي و به خصوص 2 از فتنه 88 گذشته و همچنين به دلايل وضعيت پيش آمده (وجود جريان انحرافي در دولت و ايجاد زاويه اي كه آنها با رهبري درست كرده اند) حالا مي توانند سوار موج شده و دوباره از رهبري مايه بگذارند و سود هنگفت سياسي و جناحي خود را ببرند.
آقاي روحاني! اين ملت بيدار است- بصير است - انقلاب 57 را به وجود آورده است- 8 سال جنگ نابرابر را تحمل و به پيش برده است- تحريم هاي اقتصادي- سياسي- نظامي و... را تحمل كرده است- 8 سال دوران خفت و سازش اصلاحات را تحمل كرده است- حماسه سوم تير را آفريده است- حماسه 9 دي - 22 بهمن - روز قدس - انتخاباتهاي گوناگون و.... را به وجود آورده است.
32 سال گوش به فرمان امام و رهبرش بوده است و....
چنين ملتي به هيچ عنوان گول اينگونه عوامفريبي ها را نخواهد خورد.