يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۵
۴
سومین بهار آمد و تنها خبر، بی‌خبری است؛

چشمان منتظر خانواده‌های دو تکنیسین ربوده شده در سوریه

پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب: 350930
حسن حسنی (تکنسین برق و نصاب تجهیزات برقی) و پژمان بویری (مهندس برق و سرپرست کارگاه پست نیروگاه)، تکنیسین‌های ایرانی ربوده شده در حمص سوریه، هنوز در اسارت قرار دارند و این سومین بهاری است که خانواده هایشان چشم انتظارشان هستند.
چشمان منتظر خانواده‌های دو تکنیسین ربوده شده در سوریه
به گزارش جهان به نقل از برق نیوز، سومین نوروز هم رسید و خبری از آمدن دو مهندس و تکنیسین ایرانی که در اواخر آذر ماه سال ۹۰ ربوده شدند، نیامد.

این روزها همه نگاه‌ها به سوی پنج سرباز ربوده شده ایرانی در مرز پاکستان است و انگار کسی دیگر از حسن و پژمان یادی نمی کند...

ولی ما یادمان نرفته که چگونه متخصصان ایرانی تلاش‌های بسیاری برای راه‌اندازی و تجهیز نیروگاه ۴۸۴ مگاواتی جندر و تامین برق برای مردم آن کشور به عمل آوردند.

پیگیری وضعیت تکنیسین‌های ربوده شده نباید تعلیق شود، چرا که خانواده‌های این دو عزیز به شدت چشم انتظار عزیزانشان هستند و امسال هم عید ندارند و امیدواریم با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز، مسئولان مربوطه پیگیری‌های لازم برای آزادی آنها را فراموش نکنند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000350/nf00350930-1.jpg

تا چه زمانی، چشم‌انتظاری دختر سه ساله و بیمار "حسن حسنی" و نگرانی‌های لحظه به لحظه پدر "پژمان بویری" که در بستر بیماری افتاده و چشم‌ به راه فرزند خود است، باید ادامه داشته باشد؟ تلخ‌تر آنکه مادر پژمان بویری با چشم‌انتظاری مطلق همین روزها چشم از دنیا فرو بست و فرزندش را ندید.

پژمان بویری از اهالی شاهین‌شهر اصفهان و حسن حسنی ساکن روستای قاسم‌آباد از توابع شهرستان نیشابور هستند که بیش از هشتصد روز (دو سال و سه ماه) از اسارت آنان می‌گذرد و خانواده‌های چشم‌انتظارشان به هر کجا سر می‌زنند اما خبری از فرزند یا همسر در دست نیست و تنها خبر، بی‌خبری است.

اگر چه مقامات ذیربط به تناوب با خانواده‌های آنان تماس می‌گیرند، اما در بی‌خبری به سر بردن و انتظار بی‌پایان، موضوعی نیست که تحمل آن ساده باشد، به ویژه وقتی که خانواده فرد اسیر، هر روز اخبار مختلفی از شرایط نابسامان سوریه بشنود و یکی فرزند تحصیل‌کرده و دیگری همسر جوان و تکیه‌گاه خود و فرزندش را در بدترین شرایط تصور کند. شرایطی که هر لحظه دستخوش تغییر است و از هیچ معادله مشخصی پیروی نمی‌کند.

امیدواریم پایان این انتظار سخت به خبر خوش آزادی این دو جوان تکنسین و مهندس جا مانده از باقی پنج نفر آزاد شده بیانجامد، به نظر می‌رسد این اتفاق نیازمند یک اراده جمعی انسان‌دوستانه مبنی بر درخواست آزادی بدون قید و شرط آنها در سطح ملی و جهانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
جهان نيوز محترم؛
به اين عيد نوروز الهي...
نه، به ايام فاطميه(س) عزيز قسمت مي دهم خبرنگارانت را براي پيگيري اين قضيه بفرست و به آن‌ها تأكيد كن تا حصول نتيجه در مورد اين عزيزاني كه در سوريه ربوده شده‌اند و نيز جديت بيشتر مسئولين در مورد 5 سرباز ربوده شده ايراني، از پاي نايستند.
خدا ياري‌تان كند ان شاء الله.
Canada
احداث نيروگاه در جندر مهم است يا حفاظت از خاك وطن؟!!
میترا
جهان جون ممنون که از این عزیزان یاداوری کردی !

مادر پژمان بویری مرحومه شهناز کوهستانی بعد از سه یال بیماری جانکاه جان به جان افرین تقدیم کرد درحالیکه همچنان چشم انتظار فرزندش بود .

متاسفانه مسئولین همچنان در غفلت و .......

برای ارامشش فاتحه ای بخوانیم .
سیدمحمدعلی سیادت ازآبادان
United States
خوش باشند مسولین.خیالی نیست.خانم اشتون بفرما شام درتهران.چقدرازابهت پوتین خوشم میاد