دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۴۵
تقسیم بندی دستورات مقام معظم رهبری توسط جوانفکر؛

رئیس جمهور می توانست دستور رهبری درباره مشایی را اجرا نکند

جمعه ۱۹ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 161750
جوانفکر در گفتگو با یک وِیژه نامه نوروزی مدعی شد برخی دستورات مقام معظم رهبری ارشادی! است و جنبه تکلیفی ندارد.
سرویس سیاسی جهان ـ علی اکبر جوانفکر، رئیس خبرگزاری ایرنا در گفتگو با ویژه نامه نوروزی همشهری، مدعی شد که نامه رهبری درباره مشایی به رئیس جمهور یک نامه ارشادی! بوده است.

آنچه که در ادامه می خوانید بخشی از گفتگوی جوانفکر با همشهری در ارتباط با همین موضوع است"

س: اين آقايان (اشاره به چهره های مبرز اصولگرایان) بيشتر بر محور اتفاقي كه در خصوص انتخاب آقاي مشايي به سمت معاون اولي رياست جمهوري و نامه رهبري افتاد چنين مواضعي را اتخاذ مي كنند. آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور است و اختيار دارد كه معاون اولش را خودش انتخاب كند. چرا مقام معظم رهبري وارد صحنه مي شوند و به آقاي احمدي نژاد دستور! مي دهند كه ايشان را بردارد و يك هفته پس از دستور رهبري طول مي كشد، آقاي احمدي نژاد آقاي مشايي را عزل نمي كند، خود آقاي مشايي استعفا مي دهد. اين مسئله را براي ما تحليل كنيد. 

ج: مقام معظم رهبري بعد از انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸، پس از اينكه آقاي احمدي نژاد با رأي مقتدرانه رئيس جمهور شد، طبيعي بود كه به هيچ وجه تمايل نداشتند و ندارند كه اقتدار رئيس جمهور را كم كنند.رهبري قطعا چنين نيتي نداشتند.چه كسي آن نامه ارشادي!!! رهبري به رئيس جمهور را علني كرد؟ همين جريان اصولگرايي! همين آدم‌ها!. برويد نگاه كنيد. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي آقاي ابوترابي نامه را اعلام كرد.به چه حق و مجوزي ايشان نامه را علني كرد؟ اين همان جريان اصولگراست. اين گونه نامه ها بين رئيس جمهوري و رهبري زياد رد و بدل مي شود. 

س: خب چرا آقاي رئيس جمهور اين قدر تأخير كردند؟

ج: شما در چرايي اش دخول نكنيد. اين ها نامه هاي ارشادي! رهبري به رئيس جمهور هستند. اين نامه را علني كردند تا همين داستان ها را درست كنند. به چه حقي اين كار را كردند؟ مگر خود دفتر رهبري نمي توانست اين كار را بكند؟ اين كار غلطي بود كه آقاي ابوترابي انجام داد. 

س:با چه خواستگاهي اين كار را كردند؟

ج:همين ديگر! شما بايد جواب اين سوال را پيدا كنيد. مقام معظم رهبري نظر ارشادي داده بودند نه نظر تكليفي. وقتي نامه علني شد، براي آقاي رئيس جمهور تكليف شد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کم کم داره خودشو نشون میده این اقای جوانفکر
تا مرد سخنش نهفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
این اقا فکر کنم اختیارات رهبری رو در قانون اساسی نخونده یه سر به اصل110 قانون اساسی بزنه
ما مطیع رهبر هستیم نه مطیع شما و جناب مشایی
Iran, Islamic Republic of
خدا را شكر كه اين آقايان دارند چهره و رنگ مثلا اصلي خود را به مردم معرفي مي كنند
Iran, Islamic Republic of
واقعا خیلی ولایت پذیرید اقای جوانفکر!!
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم یادتان هست در مورد دستور صریح امام خمینی به مجلس در باره حمایت از دولت عده ای دیدگاه های ارشادی و تکلیفی را مطرح کردند تا مخالفت 99 نماینده مجلس با دیدگاه ولایت را توجیه کنند
Iran, Islamic Republic of
جوانفکر هم برادر مشایی است!
باید به اطلاع آقای روشنفکری که واقعا دارای جوانی فکر هم هست برسانم که مثل اینکه ایشان تاریخ سی ساله انقلاب را نمیخوانند و یا نخوانده اند مردم ما با کسی عقد اخوت نمی بندد مگر در جهت منویات بلند انقلاب اطاعت از مقام معظم رهبری یعنی امام خامنه ای عریز یکی از ملزومات این امر است ، به ایشان عرض میکنم با مطالعه دقیق نامه لفظ لازم است گویای ارشادی یا امری بودن نامه هست
Iran, Islamic Republic of
اولا كي گفته كه وقتي نامه اي علني شد تكليف براي اجرا شدن ايجاد مي كند
ثانيا اينجانب عليرغم علاقه به آقاي احمدي نژاد و تاييد عملكرد قابل قبول ايشان در مقابل دولتهاي قبلي ، بايد بگويم متاسفانه ايشان در اين خصوص عملكرد قابل دفاعي از خود برجا نگذاشتند
همچنين آقاي جوانفكر مدعي شده اند : "وقتي نامه علني شد، براي آقاي رئيس جمهور تكليف شد..."
اگر اين حرف ايشان را هم قبول كنيم رييس جمهور مي‌بايست بلافاصله پس از علني شدن نامه به تكليف خودش عمل كرده و اقدام به بركناري مشايي مي كرد كه متاسفانه ايشان آنقدر در انجام تكليف خويش تعلل و تاخير داشتند كه پس از چند روز آقاي مشايي خودش استعفا داد
Latvia
آقاي جوانفكر! رهبري بعد از چندين بار درخواست شفاهي به طرق مختلف، با توجه به بي اعتنايي آقاي احمدي نژاد مجبور به نامه نگاري شدند اما بازهم رييس جمهور محترم اعتنايي به آن نكردند و بعد از يك هفته! بدون بركناري آقاي مشايي، فقط به استعفاي ايشان در پاسخ نامه رهبري اشاره كردند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی دستورات غیرعلنی مقام رهبری میتواندلازم الاجرا نباشد!!!
یا للعجب این باب هم ما رو ساده گیر آورده ها!
Latvia
اين چه توجيهي است كه نامه رهبري در مورد آقاي مشايي ارشادي است؟!مگر رهبري در نامه خود تاكيد نفرمودند كه آقاي مشايي در پستهاي ديگر به كار گمارده نشوند ولي آقاي احمدي نژاد چندين پست حساس و مهمی به ايشان دادند! اين پيروي از رهبري و ولايتمداري است؟!
Iran, Islamic Republic of
قسمتی از متن نامه مقام معظم رهبری:
"لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد."

این هم لینک اصل نامه در سایت ایشان:
http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=7495
Latvia
جريان مشكوكي در صدد استفاده از پتانسيل عظيم مردم و اعتماد افكار عمومي به آقاي احمدي نژاد در جهت تحقق خواسته هاي خاص! خود دارد كه برخي از بزرگان از آن بعنوان فتنه دوم به مراتب خطرناكتر از فتنه اول نام مي برند!
Iran, Islamic Republic of
برخی دستورات مقام معظم رهبری ارشادی! است و جنبه تکلیفی ندارد.
؟؟؟؟ ... آی کیو خودت میگویی " دستورات " بعد میگی ارشادی هست نه تکلیفی ... معنی دستور و امر رو میفهمی شما ؟؟
Iran, Islamic Republic of
اقاي جوانفكر با گفتن اين خزعبلات اثبات كرد كه در حقيقت او را بايد گفت تاريك فكر . زيرا كسي كه به همين سادگي سخنان واضح و راهگشاي حضرت امام خامنه اي را درك نكرده و يا مزورانه تحريف ميكند و انرا بي اثر ميخواند لياقت همراه داشتن صفت ولائي بودن و رياست يك خبرگزاري بزرگ را ندارد
Iran, Islamic Republic of
می بخشیدجوانفکر کیه؟؟؟
Latvia
با وجود افراد مشكوك در حلقه ياران رييس جمهور، با همه پشتيباني كه رهبري معظم از دولتهاي مختلف داشته و دارند، در هيچ دولتي به اندازه دولت آقاي احمدي نژاد به نظرات رهبري و مراجع بي اعتنايي نشد.
Latvia
وجود زاويه بين شعار و عمل دولتهاي نهم و دهم در رابطه با توصيه هاي رهبري بر هيچكس پوشيده نيست. آقاي احمدي نژاد مواظب نقشه هاي دشمنان و ياران دوست نماي خود باشند!
Iran, Islamic Republic of
عده اي براي چند روز پست و مقام ،خشم خدا را به رضاي خلق مي خرند . اين آقا نمونه بارزشه
Iran, Islamic Republic of
به ايشان بايد عرض كرد بيانات و نظرات مقام عظماي ولايت ارشادي و تكليفي و آنچه ايشان ياد مي نمايند ندارد و نظر معظم له فصل الخطاب است چنانچه آنهايي هم كه به موقع پنبه را از گوششان در نياوردند و خودرا به كري زدند الآن پشيمانند . پس خواهشا شما هم بيش از اندازه خودتان و فهمتان از جايگاه ولايت صحبت نفرماييد هر چند فكر ميكنم بيش از شما توقعی نيست.
Iran, Islamic Republic of
واقعا نو جوانفکر بهتر بهش میاد شاید هم نونهال فکر باشد.شجاعت هم جزیی از انسانیت است اعتراف به اشتباه یک امر صحیح هست شما میتوانید این امر صحیح را در پرونده خوب خود اضافه کنید جناب جوانفکر؟
Iran, Islamic Republic of
"لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد."

احتمالا آقای جوانفکر معنی لازم را نمی فهمند!!! مجید دلبندم ...
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگر نامه علنی نمی شد در حد همان ارشاد باقی میماند؟ یعنی فقط چون علنی شده و عوام و خواص از آن آگاه شده اند برای به دست آوردن دل آنان تکلیف را انجام داده اند؟ اگر این طور است بهتر است همه نامه های ارشادی! که بنا به گفته خود آقای جوانفکر تعداد آن زیاد هم است! علنی شود تا باعث خیر شود و به تکلیف عمل شود!
Iran, Islamic Republic of
اين كار غلطي بود كه آقاي ابوترابي انجام داد؟!!!
مرد حسابي خود رهبري با ايشان تماس داشتند و درخواست علني كردن نامه را دادند. بله، بعضي نامه ها جايز نيست كه از دفتر آقا ابلاغ شوند. اقاي جوانفكر كه درك اين سياست رهبري را ندارند بايد مجازات شوند و بابت اهانت به اقاي ابوترابي كه رابط ميان مجلس و دولت بوده و هست عذرخواهي كرده و ديگر جرات همچنين اهانتي را نداشته باشد. اقاي جوانفكر شما فقط و فقط يك مشاور مطبوعاتي هستيد و بس.
Iran, Islamic Republic of
سلام
اين صحبتهاي ايشان انسان را ياد سريال مختار نامه مي اندازد كه زماني كه مختار حكومت را در دست گرفت افرادي چون رفاعه سرپيچي مي كنند و دقيقا هم فكر امثال اقاي جوانفكر هستند زيرا با تدبير خود و جلوتر از مقام عالي تر فكر ميكنند به ايشان متذكر مي شوم كه جناب اقاي جوانفكر حكم امام برتر از فكر شماست، شما به عنوان ماموم موظف به اجرا هستيد نه اينكه اگر دلت خواست . به قول يكي از اين دوستان كلمه لازم معني اش واجب الاجرا بودن است نه اگر صلاح مي دانيد . حالا كارتان به جايي رسيده كه دستورات حضرت امام خامنه اي هم تفسیر به رای ميكنيد. به ياد داشته باشيد كه اگر امت حزب ا... و مردم به آقاي احمدي نژاد در مورد آقاي مشايي اعتراض نمي كنند نه بخاطر اينكه از اين موضوع راضي هستند بلكه به دليل اين است كه امام نمي خواهند در اين شرايط كشور بحراني شود و مردم هميشه خود را پشت سر ايشان مي دانند و نه جلوتر از ايشان چرا جايگاه ولايت را تفسير به راي مي كنيد و در آخر شما را به بازگشت به مسير ولايت توصيه ميكنم و اينكه ذات قدرت فساد آور است و شما را به اصلاح رفتار توصيه مي نمايم . يا علي
بابا دمت گرم خبلی پر رویی !!!
Iran, Islamic Republic of
بعضيها در دولت نهم و بيشتر دهم رشد بادكنكي داشتند
Iran, Islamic Republic of
اقاي مثلا جوانفكر ...
خيلي مشخص است شما ميخواهيد با اهانت و توهين به شخصيتهاي اصيل نظام چون ابوترابي خود را در جايگاه بالاتري قرار دهيد. لذا حائز اهميت است كه تا همين حد هم زياد ميدان به شما داده شده.
Iran, Islamic Republic of
آقای جوانفکر گیرم نامه ارشادی بوده ولی آیا به نظر حضرتعالی کسی که {با عرض پوزش از جناب رئیس جمهور} نتواند از فرمایشات ولایت فقیه ارشاد شود میتواند رئیس جمهور مردم ولائی باشد
Iran, Islamic Republic of
واقعا اين آقا از 1000 تا دشمن براي احمدي نژاد بدتره و به اندازه اي كه جوانفكر با اين حرفهاش به دولت ضريه ميزنه هيچ دشمن ديگري نمي تواند بزند! تعحب آور است كه چرا آقاي احمدي نژاد چنين افرادي را دور خود جمع كرده است.
Iran, Islamic Republic of
امان از امثال این آقا ! البته جناب جوانفکر یادشون رفته که رئیس جمهور دقیقا همین کارو کردن و مشایی برکنار نکردن بلکه خود جناب مشایی با فداکاری تمام ! استعفا دادن! خدا عاقبت رئیس جمهور را با وجود چنین افرادی به خیر کند
به نظر من سخن رهبری چه به قول آقای جوانفکر جنبه ارشادی داشته باشد و چه جنبه تکلیفی در هر دو صورت بر حرف و نظر ریاست جمهوری وقت (در هر دوره ای) ارجح است و به یاد داشتن این نکته نیز ضروری است که اگر مسئله مهم نبود رهبری به هیچ عنوان به آن ورود نمیکردند پس در اینجا قطعا لازم بوده که رهبری نامه نوشتند و نظر ایشان لازم الاجراست فلذا بهانه تراشی در اجرای به موقع دستورات ایشان مساله ای دیگر است که قطعا آقای جوانفکر اطلاعات لازم را در این خصوص نداشته اند و این چنین سخن گفته اند.
Iran, Islamic Republic of
اقاي جوانفكر از مريدان رهبر عزيز است و فردي مخلص. اصل مصاحبه را بخوانيد متوجه مي شويد. از روشنگري هاي اقاي جوانفكر عزيز سپاسگزاريم .
Iran, Islamic Republic of
آقاي جوانفكر كه جايگاه اجرايي قوي ندارند و كاري از دستشان برنمي آيد حالا با توهين به آقاي ابوترابي فرد ميخواهند خود را بزرگ كرده باشند
Iran, Islamic Republic of
انصافا حرف جوانفکر که ابوترابی حق انتشار نامه رو نداشته درسته...
درود بر خادمان صدیق ملت
Iran, Islamic Republic of
رئیس هرچی چه جمهور چه مجلس چه هر جا دیگه حق ندارن دستور رهبری را زمین بگذارند. ضمنا نهی ارشادی رو مکتوب و رسمی نمیکنن! حضرت آقا تمامی سخنانشون سرشار از ارشاد برای تمام مسئولینه ولی نامه مکتوب یک چیزه دیگس!
Iran, Islamic Republic of
من نميدونم آقاي احمدي نژاد از مشايي و جوانفكر و امثال اينها چي ديده؟
يه خورده به فكر فرهنگ اين مملكت باشيد بي حجابي دارد بي داد مي كند.
Iran, Islamic Republic of
بنده در دوران دانشجوئی مدتی را از نزدیک با حاج آقای ابوترابی آشنائی داشتم و با اطمینان کامل عرض می کنم که در بین سیاستمداران فعال در صحنه سیاسی کشور کمتر کسی را مثل ایشان سراغ دارم که پایبند به اصول اخلاقی و اخلاص در عمل داشته باشند و در قضیه نامه حضرت آقا نیز ایشان به خوبی امانتداری نمودند. ای کاش آقای رئیس جمهوری قدر لطف آقا در آن قضیه را نیز می دانستند اطاعت از دستور آقا هم به نفع ایشان بود هم به نفع مردم عزیز و نظام اسلامی. بازی با کلمات و توجیه نمودن اشتباه صورت گرفته، توسط افرادی چون آقای جوانفکر جرمی بدتر از گناه است که امید است این آقایان بیش از این پرونده خود را نزد ملت عزیز سیاه ننموده و به صراط مستقیم بازگردند. با وجود تمام ارزش و اعتباری که به رئیس محترم جمهوری قائل هستیم اشتباهات روش ایشان در خصوص رئیس دفترش و معاون اول خود به هیچ وجه قابل پذیرش نیست
Iran, Islamic Republic of
آقاي جوانفكر حسابي جوگير شده‌اند!
همين
Iran, Islamic Republic of
اصلا فکر مي کنم ايشون در حدي نيستند که بخواهند در مورد رهبري نظري را ارائه بدهند
بهتره ايشون به جاي وارد شدن به اين مسائل بروند و از جنااااب اقاي مشاييشون حمايت بفرمايند
Iran, Islamic Republic of
چند نكته مهم براي سنجيده عيار ولايت پذيري بعضي ها:
1. حكم معاون اولي آقاي مشايي براي دوره دهم، پيش از تنفيذ رهبري صورت گرفت، بنابراين مشروعيت نداشته است.
2. گيرم كه با مسامحه مشروعيت آن را(با توجه به تأييد در آينده) بپذيريم، زماني كه ولي امر دستور صريح جهت الغاي آن را صادر كردند، ديگر گويا حكمي صادر نشده است و لذا احتياج به استعفا نداشته است!!
3. توجيهات غير موجه آقايان، براي تأخير در اجراي حكم رهبري، قطعا بدتر از خود كار است. چون پيداست هنوز الفباي ولايت پذيري را نيز نمي دانند. « و الدين لعقٌ علي السنتهم».
4. رهبري معظم، در امور اجرايي خرد، معمولا دخالت نميكنند مگر به كلان امور مربوط باشد. كاش دلسوزي ايشان را قدر مي دانستند.
5. قطعا آقاي احمدي نژاد، نيروي ولايي است و قطعا در ولايت پذيري نمي تواند الگوي مناسبي باشد.
لايحه بر زمين مانده عفاف و حجاب، دعوت اخير از شاه اردن، انتخاب چهره هاي مسئله دار، و....از جمله اين مدعاست.
انصافا این جسارتها دست کمی از جسارت های اصلاح طلبان داره ؟ چطور اونا شدن ضد ولایت و انقلاب و ضد خلق اینا شدن نور چشم.
اینه اون عدالت اسلامی شما .
یه کلمه بدونید هم از اسلام زاویه گرفتن و هم از انقلاب و امام.فرقی نداره چه چپ چه راست چه ولایی هاشون چه غیرشون
Iran, Islamic Republic of
ميگن اگر كسي را ميخواين بشناسين به اطرافيان و دوستانشون نگاهي بندازيد .
حالا اگه ميخواين ولائي بودن آقاي احمدي نژاد رو محك بزنيد به آقايان جوانفكر و مشائي و .... نگاهي بيندازيد .
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حرف آقای جوانفکر در مورد علنی شدن نامه مقام معظم رهبري (در صورت لزوم )توسط دفتر ایشان حرف درستی است.
در ضمن به بعضی دوستان توصیه میکنم قبل از اظهار نظر،متن را بدون حب و بغض وبا دقت مطالعه کنند تامتهم به تعصب بیجا نشوند.
Iran, Islamic Republic of
در جواب یکی از افراد که گفته" اقاي جوانفكر از مريدان رهبر عزيز است و فردي مخلص" باید عرض کنم عزیز جان دم خروس را باور کنیم یا...
Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان برون تراود که در اوست ...
بنده خدا وسعش همینه ، میخواد خودش رو حامی دولت جلوه بده اما نمیدونه چطوری
قبلا در صدا و سیما م کم سوتی نداده