سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۹
۷۵
خط شکنی «ابتکار» به نفع رسانه «روباه پیر»

مردم در حال خفه‌شدن زیر بار ریزگردها؛ ابتکار مشغول تحلیل توافق هسته‌ای در گفت‌وگو با BBC!

بی بی سی، وزارت ارشاد را دور زد
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 439337
فارغ از قانون‌شکنی ابتکار در گفت‌وگو با این رسانه، وی که این روزها زیر بار شدیدترین انتقادات در رابطه با عملکرد ضعیفش در موضوع ریزگردها در استان‌های جنوبی و غربی قرار دارد، در گفت‌وگو با کیم کاتاس، از توافق‌هسته‌ای می‌گوید و مسایل سیاسی داخلی و خارجی کشورمان!
مردم در حال خفه‌شدن زیر بار ریزگردها؛ ابتکار مشغول تحلیل توافق هسته‌ای در گفت‌وگو با BBC!
گروه جامعه جهان نيوز ـ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با «کیم کاتاس» خبرنگار BBC World مصاحبه کرد. این خبرنگار که برای یک هفته به ایران آمده بود، توانست به یکی از اهداف رسانه متبوعش برسد و از معاون دولت یازدهم برای BBC مصاحبه بگیرد.

صبح امروز در حالی مصاحبه ابتکار با BBC منتشر شد که تنها سه روز قبل یعنی روز ۲۴ مرداد ماه علی جنتی وزیر ارشاد کشورمان در حاشیه اجلاسی از ممنوعیت مصاحبه مسؤولین با بخش فارسی این رسانه معلوم‌الحال سخن گفته بود.

 

شاید در نگاه اول این گفت و گو خارج از محدودیت قانونی وضع شده توسط وزارت ارشاد باشد اما وقتی متن ترجمه این مصاحبه به همراه فیلم آن بر روی خروجی سایت بی بی سی فارسی قرار گرفته و در بخش خبری تلویزیونی بی بی سی فارسی نیز پخش می شود، نشان می دهد که عملا این شبکه معلوم الحال، با همکاری ویژه یک مسؤول جمهوری اسلامی در یک گفتگو، توانسته است با پوزخندی، قانون وضع شده کشورمان را دور بزند.

این موضوع می‌تواند برای مسولین وزارت ارشاد که برای ارائه مجوز به فعالیت BBC در تهران روی خوش نشان دادند، از دو جهت حائز اهمیت باشد:

نخست آنکه خبرنگار این شبکه که حالا با مجوز رسمی در کوچه‌پس‌کوچه‌های تهران قدم می‌زند، به سراغ مسئولان رسمی کشور رفته و با آنها به گفت‌وگو نشسته است و هیچ بعید نیست که طی روزهای آینده شاهد انتشار مصاحبه‌های دیگری از مسئولان جمهوری اسلامی در خروجی این خبرگزاری و پخش فیلم و خبر آن در بخش خبری بی بی سی فارسی نباشیم.

و اما نکته دوم که از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است، مساعدت ویژه افرادی چون معصومه ابتکار با شبکه معاند و بدسابقه BBC برای اجرای سناریوی نمایندگان روباه پیر در دور زدن قانونی است که با این عملیات روشن است سالب به انتفاع موضوع و از درجه اعتبار ساقط است.


عکس خبر بی بی سی فارسی از گفت وگو با معصومه ابتکار

مصاحبه ابتکار با BBC و گفت‌وگوهای بعدی و احتمالی که شاید در این رسانه معاند منتشر گردد، در حالی است که برخی تحلیل‌گران سیاسی معتقدند، عده‌ای در داخل کشور به دنبال شکستن به اصطلاح تابوهای جدید هستند. اتفاقی که با روی کار آمدن دولت یازدهم کلید خورده و برخی در داخل با همراهی اصلاح‌طلبان فراری و خارج نشین، پرچم آن‌ را به اهتزاز در آورده‌اند.

قطعا این اقدام، به عنوان نقطه تاریک دیگری در کارنامه معصومه ابتکار ثبت خواهد شد. او چهره اصلاح طلب سرشناس حاضر در دولت یازدهم است، البته نه به خاطر مدیریت مناسب در حوزه های مسئولیتش که همان ریاست سازمان محیط زیست باشد، بلکه به دلیل حاشیه های خارج از حوزه کاری اش و کارنامه ای که نقاط تاریک کم ندارد؛ نقاطی مثل دیدار عناصر فتنه گر در سال ۸۸ به عنوان عضو شورای شهرتهران با بهانه پیگیری حقوق شهروندی و اظهار نظر علیه نظام در حضور آنان، عدم حضور در شهرهای تعطیل شده استان خوزستان و همدردی رو در رو با مردم این اسان در اوج بحران گرد و غبار زمستان گذشته و...

اما فارغ از این اقدام مشترک BBC و ابتکار، وی که این روزها زیر بار شدیدترین انتقادات در رابطه با عملکرد ضعیفش در موضوع ریزگردها در استان‌های جنوبی و غربی قرار دارد، در گفت‌وگو با کیم کاتاس، از توافق‌هسته‌ای می‌گوید و مسایل سیاسی داخلی و خارجی کشورمان!

ابتکار که گویی یکی از دیپلماتهای مذاکره کننده ایرانی است، در این مصاحبه توافق هسته ای را فصل جدیدی از همکاری های منطقه ای خوانده و از علاقه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه منطقه سخن می‌گوید!

البته بعید است که دسته گل‌های خبرنگار BBC در ایران به همینجا ختم شود و احتمالا طی روزهای آینده باید منتظر «شیرین‌کاری»های دیگری از سوی «کیم کاتاس» در طول دوران حضور یک هفته ای اش در تهران باشیم!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد ج
چرا تند تند جنگل ها می سوزد خیلی عجیبه و شاید مشکوک !!!
حران
Iran, Islamic Republic of
یه آمار بگیرید چند هکتار جنگل در زمان این خانم سیاسی‌کار سوخته!!!؟!؟!؟
من واقعا در عجبم چرا نمایندگان مجلس نسبت به دو نفر هیچگونه واکنشی نشان نمیدن.
1- زنگنه
2- ابتکار
!؟!؟!؟!؟
واقعا نمایندگان ملت باید به قید 12 فوریت وزیر محترم نفت را استیضاح کنند
میدونی چرا؟؟ چون طی 10 سال گذشته 100 میلیارد دلار خرج انرژی هسته ای کردین در حالیکه آتش نشانی یه هلی کوپتر آب پاش نداره.

(این کامنت عاری از توهین و افترا میباشد و صرفا در جهت پاسخگویی به تهمت کامنت احمد ج میباشد)
میثم
Iran, Islamic Republic of
بله بله شما کاملاً درست می گید!!!!! چرا همش خرج انرژی هسته ای کردید و خرج ما نکردید؟!!!!!!
شما زحمت10سال گذشته و ذخیره هایی که امروز از ان دارند استفاده می کنند را مضر دانسته اید و در ضمن مطلب سوختن جنگل ها هم با این وضعیت عجیب است خود را به ندانستن نزنید در کامنت هم گفته شاید مشکوک که مشکوکهم به نظر می رسد جناب.
حسین ف
آره دیگه سر نزدن به مردم خوزستان هم لابد بخاطر کمبود بودجه بود.
محيط زيست يا محيط سياسي!!
Iran, Islamic Republic of
حواس «محيط زيست» به «محيط سياسي» پرت شده

اي کاش محيط زيست رئيسي داشت که (به اندازه علاقه خانم ابتکار به مباحث سياسي) به (مباحث زيست محيطي) علاقه و دغدغه داشت.
Iran, Islamic Republic of
زیست سیاسی!
Iran, Islamic Republic of
احسنت
ایرانی
کار اعوامل داعشه برای اینکه هنگامی که وارد ایران شدند در جنگل ها گم نشوند.
Romania
این خانم نیامده که محیط زیست رو درست کنه اومده...
کسی که با خبرگزاریهای بیگانه مصاحبه کند هدفش جز توهین به شهدا و امام شهدا و خانواده شهدا چیز دیگری نیست
ملت برای بار هزارم میگویند ... ملت منتظر استعفایت هستند با آبرو استعفا بده نه با ذلت و خواری
محیط زیست کشور در حال نابودی است آنوقت او کاری که اصلا به او مربوط نمیباشد دخالت بی جا می کند
ملتو خوب اومدی ولی اختلاسا را کجای دلم بگذارم
کسی که حلال حرام برایش مهم نباشد چه در دولت گذشته و چه در دولت کنونی فرقی نمیکند چون معنی اختلاس را بیت المال را نمیفهد اصلا برایش مهم نیست فرقی نمیکن هر کسی که بخواهد باشد عزیزم
Iran, Islamic Republic of
"کسی که با خبرگزاریهای بیگانه مصاحبه کند هدفش جز توهین به شهدا و امام شهدا و خانواده شهدا چیز دیگری نیست" شما و همه کسانیکه به این کامنت مثبت داده اند مسئولیت اتهام سنگین مندرج در آن را در سر پل صراط می پذیرند؟!
Iran, Islamic Republic of
اولاً اینکه گفته اید قصد وی از مصاحبه صرفاً توهین به امام و شهدا بوده!! (یا للعجب!) مسئولیتش با خودتون. اما منهم قبول دارم که محیط زیست ایران شرایط خوبی نداره (چه زمان محمود چه زمان حاضر) اما اینکه اگر کسی مسئول محیط زیست بدحال مملکت است نمی تواند یک مصاحبه 45 دقیقه ای انجام دهد یا اگر چنین کند یعنی تمام وظایفش را کلهم فراموش کرده! به نظرم صحیح نیست.
Iran, Islamic Republic of
دولت انگلیسی با هاشون مصاحبه نکنه کی مصاحبه کنه
Romania
چقدر هم ذوق زده شده!
Iran, Islamic Republic of
دلواپس که نیست...
Iran, Islamic Republic of
بی بی سی با دولت انگلیس فرق میکنه!
Iran, Islamic Republic of
ایشون از بس پیگیر مسایل محیط زیست از قبیل ریزگردها و جنگل سوزی ها و آلودگی هوا و حکم اعدام جنگلبانها و واردات بنزین و دغدغه بنزین بی کیفیت داخلی و.... هستند که این ابلاغیه رو ندیدند احتمالا . خدایا راستگویان دولت راستگویان را حفظ بفرما !!!!!!
آب در كوزه و ما گرد جهان میگردیم
اخه خانم ابتكار شما چرا این همه به شبكه های خارجی علاقه دارید اخه از تاریخچه این شبكه خبر ندارید!؟؟؟؟ایا؟؟؟؟
اگر به این علاقه دارید یه خارجی بیاد با زبان خارجی باهاتون مصاحبه كنه،بگو تا با بچه های پرس تی وی صحبت كنم تا بیان باهات مصاحبه كنن....
دوستان جهان نیوز اگر دقت كرده باشید دولت مردان این دولت خیلی به فرنگ و فرنگی علاقه دارند،و فكر میكنن خیلی با كلاسن،و اونا اخرشن...
عزیزان شما به جای این كارها دست به دست هم بدید و كشور رو اباد كنید تا ایران برای فرنگی ها،یك كشور پیشرفته و قدرتمند بشه و اونا بیان با خبرگزاری های ما مصاحبه كنند...
کارگر
United States
مصاحبه با بیبیسی چه ربطی دارد به اباد کردن کشور؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جذب سرمایه گذار خارجی
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر بهار میاد ، بقیش هم خودت آباد کن دیگه :))
سعید
به نظر میرسه بهتر بود ایشون به عنوان معاون محیط سیاسی دولت انتخاب میشد تا محیط زیست!!!
بصير
ابتکار دوباره ..... زد با اين ابتکاراش!!!
سیاهکلی
Iran, Islamic Republic of
خب وقتی درکشوری اینقدر ازادی باشه بهتر ازین مگه میشه چرا این زنه رو برکنار نمیکنند و........این دیگه واقعا نهایت کمبود وبی لیاقتی هست
Iran, Islamic Republic of
با آزادی مخالفی؟
United States
آخ که چقد خونم به جوش اومده از دست دولت روحانی. کی میشه این دو سال تموم شه؟
صبر داشته باش خداوند با صابران است
حسین ف
خداکنه باز از بی اطلاعی مردم استفاده سوء نکنن و دوسال دیگه رای نیارن.
محمد جواد
چشم دولت روشن.به یکی از بدترین دشمنان کشور یعنی bbcاجازه نفوذ به مملکت داده و مسئولین دولتی هم با bbcمصاحبه میکنند.دولت محترم،خوابی یا بیدار؟
Norway
مشکل من یکی با برجام و اطمینان دهی برخی از مسئولین دولتی مبنی بر اینکه نگران نباشید ما نمی گذاریم از فلان ضعف سو استفاده کنند و فلان و بهمان خواهیم کرد مشابه همین قضیه است . مهم این بود که به بی بی سی اجازه نمی دادید . وقتی که اجازه دادید یکی مثل معصومه ابتکار هم پیدا میشود که راحت قانون را دور بزند . حالا می خواهید چکارش کنید ؟ کسی با او برخورد قانونی خواهد کرد ؟ روزنه ایجاد نکنید . ما در برخی موارد بدلیل ساختار اجتماعی حاضر به برخورد نیستیم . اصولا جنم این کار در سیستم های بیمار کشوری بطور نسبی بسیار ضعیف است .
Romania
ابتکار خیلی خارج و خارجی ها رو دوست داره!
حسین
خوبه والا مردم دیگه مصاحبه هم نکنن اگر این مصاحبه در دولت قبل بود می شد فتح الفتوح
یکی از بزرگترین نقاط ضعف دولت میدان دادن به کسانی است که راهشان همان راه ایجادکنندگان معضلات 88 می باشد. البته من دلیل دقیقش رو نمیدونم ولی اینو میدونم که همین افراد باعث تضعیف دولت جناب دکتر روحانی خواهند شد.
امیدارم روزی برسد که دغدغه اصلی هر مسئول، مسئولیتی باشد که آن را پذیرفته و نه پرداختن به هر موضوعی به جز وظیفه قانونی خودش.
روحانی متشکریم!!!!ما تو اهواز داریم خفه میشیم خانم یه سرنمیاد !!!بعد میره مصاحبه میکنه با آمال و آرزوهاش بی بی سی!!!!!متاسفم آقای روحانی
واقعا براتون متاسفم اون موقع که احمدی نژاد هفته یی یه بار با رسانه های خارجی صحبت میکرد چرا اعتراض نمیکردین ؟؟؟؟؟
عمار
Iran, Islamic Republic of
شما هنوز فرق مصاحبه حاج محمود با بانوی سبزه قبا را نمیدانی .چرا اظهار نظر هم میکنی!
کسانی هم که شما از انها طرفداری میکنی عین خودت تجزیه وتحلیل دارند .
حسین ف
مصاحبه میکرد ولی این کجا و آن کجا...
شما اگه خیلی غصه‌ی مردم رو میخورین توی دوران خودتون اونقدر اختلاس و دزدی نمیکردین!
مرگ بر سیا ست های تفرقه انگیز انگلیس
دزدی و اختلاس و دست درازی به بیت المال و همچنین انجام ندادن امور جاری توسط مسئولین مربوطه و هم کلام شدن با مرکز جاسوسی و سخن پراکنی بی بی سی از هر جناح یا گروهی سر بزند ،زشت و خلاف است ودر میان مردم هیچ جایگاهی ندارند.
حسین ف
دزدی اینه که فکر و عقل شما و امثال شمارو به تاراج ببرند تا زبانتون وقت دیدنه این خطرات بسته باشه.
ایشون گفته که مشکل گرد و غبار ربطی به سازمان محیط زیست نداره لابد وظیفه سازمان محیط زیست تحلیل توافق هسته ای و تحولات منطقه و گفتگو با رسانه های ضد ایرانیه
مردم تو رو خدا متحد بشین تا این دولت دو سال دیگه رای نیاره ، تا از این ذلت و تحقیر نجات پیدا کنیم
حسین
این خانم ابتکار ، خیلی علاقه داره که مدام راجع بهش صحبت بشه بخاطر همین ابن بار ابتکار به خرج دادن و گزینه مصاحبه با bbc رو انتخاب کردن- این خانم هیچ علم و دانش و برنامه ای برای پستی که بهش دادن نداره - بهتره سرمایه مملکت رو به هدر نده و هر چه زودتر از کار کناره گیری کنه تا یک عاقل و فهمیده بیاد تا بلکه بتوانه برای وضعیت محیط زیست کشور کاری انجام بده
آخه بهش چی بگم، خدایا افکار ابتکار را اصلاح کن که فقط در حیطه وظیفه خود عمل کند
کرمی
بگذارید بانوی سبزه پوش به کارشان برسند!محیط زیست کیلو چند؟
علی
دگم نباشید ، خشک سری هم حدی دارد.
Romania
بر این دولت ننگ باد مجوز به bbc یعنی دولت در فتنه جدید شریک است
کاظم
بى بى سى رسانه ملى بعضى ها!
عجیبه نمایندگان ملت رو دهنشونو بستن واجازه اظهار نظر درباره برجام را نمی دهند اما این خانم نخود هر
آش درباره چیزی که بهش ربطی نداره مصاحبه می کنه که متاسفانه نظرات این افراد به پای نظام نوشته می شود
آب را بریزید اونجای که میسوزه ؟.....؟....؟..
United States
به قول يكي از نمايندگان مجلس اول
Iran, Islamic Republic of
سلام
خانم ابتكار چيكار كنه ، فوت كنه ، پنكه بزاره خجالت بكشيد چقدر از عدل و انصاف دور شديدچرا دوره محمود جسارت نقد نداشتيد؟
France
اين چرت وپرت ها چيست تحويل مردم مي دهيد بي بي سي هم يك رسانه است مثل ساير رسانه ها البته به جز صدا وسيماي ايران
یاسر
Iran, Islamic Republic of
ازنظر شما مرغ وخروس وبره وروباه وگرگ وشغال باهم فرقی ندارند؟؟؟؟؟
بهتره حسن اقای روحانی ازایشون درچانه زدن درمورد موشکهای بالستیک وکوتاه کردن برد ان به میزان صد متر بااروپائیها انتخاب کنه .زیرا موشک وبمب وغیره برای محیط زیست وحیوانات ان ضررداره واگه دقت نشه محیطمون خالی ازگرگ وگاو وشغال میشه .
United States
چقدر هم ذوق زدست
ایرانشهری
Romania
خدا بخیر کنه از دست بعضی از این مسئولین معلوم نیست چیکار دارن میکنن ،کجا دارن میرن ،به قول نقی پایتخت اینها دارن به قهقرا میرن ، ولی انگلیس هم فتنه دیگه ای رو در ایران مگه فقط تو خواب ببینه
رضا
چه ذوقي هم كرده بنده خدا.....................
شما فکر کردین ایشون اومده که محیط زیست رو درست کنه؟
ایشون تریبون میخواست که بدست آورد.
ابتکار بهتره بجای سیاسی کاری بفکر مهار آتش جنگل ها و حفظ منابع طبیعی باشد .
پروانه
خاك بر سر ذوق‌زده‌هاي غريبه پرست!!!
دلواپسان عزیز آب رو بریزید اونجا که می سوزه!!!!!!
حسین ف
آره دلمون میسوزه که نظام پاکمون افتاده دست یه مشت گرگ تو لباس میش
ایشان که عرضه چرخاندن یک سازمان را ندارد چطور میخواهد تشکیلات اپوزیسون را رهبری کند
عزیزم این که نیومده محیط زیست کشور رو درست کنه اومده دق دلی که از فتنه ۸۸ بر دلش مانده رو خالی کنه
حسین
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار خجالت بکش به جایی که بری به محیط زیست برسی میری با روباه مصاحبه میکنی
حسین آقا عجب حرفی زدی اون معنی کلمه خجالت و شرم رو نمشناسه این بدبخت در حال فروش کشورش به اجنبی ها است
هموطن
ایشان هم ازکاسبان توافق هستند
حسین ف
حالا میفهمیم اینا توافق رو واسه چی می خواستن
احسان
این خانم یک مرده کشته مرده صداقتشم
احسنت بر معاون وظیفه شناس و وطن دوست دولت یازدهم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جسین ف
خانم شما برو درختارو آب بده ، چرا آبروی ایران و جمهوری اسلامی رو زیرسوال میبری.