جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

مرگ ۳۰ مرد اوکراینی حین فرار از کشور برای اجتناب از جنگ

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 878736
به گفته سخنگوی سرویس مرزی اوکراین، حدود 30 مرد اوکراینی از آغاز درگیری‌های این کشور با روسیه در تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزها با هدف اجتناب از حضور در جنگ، جان خود را از دست داده‌اند.
فرار ناکام ده‌ها اوکراینی برای اجتناب از جنگ
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «برخی در تلاش برای عبور از رودخانه کوهستانی و یا عبور از کوهستان جان باخته‌اند. در مجموع از آغاز حمله (روسیه) حدود 30 نفر در تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز جان خود را از دست داده‌اند» سخنگوی سرویس مرزی اوکراین آندری دمچنکو این اظهارات را دوشنبه درباره فرار مردان در سن خدمت این کشور بیان کرد.
 
طبق قانون نظامی اوکراین. به استثنای برخی موارد، مردان بین 18 تا 60 سال به دلیل احتمال فراخوانده شدن برای بسیج نیرو اجازه خروج از این کشور را ندارند. روز دوشنبه، سرویس گارد مرزی در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که 24 نفر از این افراد هنگام تلاش برای عبور از رودخانه تیسا در مرز اوکراین با رومانی جان خود را از دست داده‌اند.به گفته دمچنکو، از آغاز جنگ، مرزبانان حدود 450 گروه جنایتکار را کشف کرده‌اند که کارشان خارج کردن غیرقانونی افراد از مرز بوده است. این مقام اوکراینی گفت «تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز هر روز اتفاق می‌افتد و بیشتر این تلاش‌ها خارج از پست‌های بازرسی مرزی در مرز با مولداوی و رومانی است. بیشترین تعداد با اسناد جعلی در مرز با لهستان ثبت شده است».
 
دمچنکو اوایل آوریل گفته بود که به طور متوسط روزانه حدود 10 مرد در تلاش برای ترک غیرقانونی اوکراین متوقف می‌شوند.اوکراین هفته گذشته خدمات کنسولی را برای مردان در سن خدمت تا 18 مه (29 اردیبهشت) به حالت تعلیق درآورد.
 
در ماه نوامبر، بی‌بی‌سی در گزارشی بر اساس داده‌های عبور غیرقانونی از مرزهای اوکراین با رومانی، مولداوی، لهستان، مجارستان و اسلواکی اعلام کرد حدود 20 هزار مرد از آغاز جنگ از اوکراین فرار کرده‌اند.
https://jahannews.com/vdcgw7973ak9uu4.rpra.html
jahannews.com/vdcgw7973ak9uu4.rpra.html
برچسب ها: اوکراین جنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *