يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۹
۴۴

پاسخ کیهان به هاشمی/ مگر شما برای تغییر دولت خون به پا نکردید؟

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 308195
آقای هاشمی پیش از این خود را به رای مردم گذاشته و منطقاً نمی‌تواند رای 7/50 درصد رای‌دهندگان به دکتر روحانی را به نام خود مصادره کند.
پاسخ کیهان به هاشمی/ مگر شما برای تغییر دولت خون به پا نکردید؟
به گزارش جهان، کیهان نوشت:
«مردم در انتخابات ایران کاری کردند که در کشورهای دیگر برای آن باید خونها ریخته شود.»

این مطلب را هاشمی‌رفسنجانی در مراسم روز پزشک در تالار وزارت کشور عنوان کرد. وی هر چند در آغاز سخنانش گفته بود قصد ندارد سخنان سیاسی بزند، اما با تغییر موضوع جلسه به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: مردم خسته شده بودند؛ به هر دلیلی طبقات مختلف مردم خسته شدند و خودشان مسئله را حل کردند. همه کار من این بود که در همین ساختمان اسم نوشتم برای انتخابات و یک کلمه هم مصاحبه هم نکردم نه تبلیغی و نه حرفی. حتی ستادها بعداً شروع به کار کردند.

هاشمی گفت: بعد از ثبت‌نام من در انتخابات اس‌ام‌اس آمد که تو صوراسرافیل درست کردی، حتی در روستاها هم مردم امیدوار شده‌اند. اما این انتخابات کار مردم بود.

وی در عین حال گفت: مردم به دلیل مسائلی در زندگی‌شان به نتیجه رسیده بودند که باید تغییری بوجود آید. تغییر نه در نظام، مردم به نظام و ولایت علاقمندند. اسلام را دوست دارند، تشیع را دوست دارند. اما می‌خواستند در شرایط زندگی و معیشتی و روابط خارجی تغییراتی بوجود بیاید. و از طرفی مسائل امنیتی که موجب ناراحتی بود پس از جهات مختلف تغییر می‌خواستند و کارشان را کردند.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: شرایط امنیتی که ایجاد شده بود حتی مردمی که مشکل مالی برای زندگی نداشتند را با تلخکامی مواجه کرد.

وی در ادامه گفت: باید قدر این مردم را دانست. مردم ما کاری کردند که در کشورهای دیگر برای رسیدن به آن باید خونها ریخته شود، اما مردم فقط در ایران چند ساعت در انتخابات شرکت کردند و تغییر بوجود آمد. وقتی مردم دیدند من از میدان در رفتم آنها راه خود را ادامه دادند. اکنون مردم باید قدر این دستاورد خود را بدانند زیرا آنها کار بزرگی کردند. نظام هم به خوبی با این رای مردم همراهی کرد. رهبری هم گفتند رای حق‌الناس است و همین نشان داد به مسئولان که اگر بخواهند دخالتی بکنند حقی گردنشان می‌افتد. همین حرف یعنی در دوره‌های آینده هم امیدواریم انتخابات سالم برگزار شود.

هاشمی همچنین در دیدار گروهی مردم از استان کهگیلویه با اشاره به حماسه انتخابات اظهار داشت: کار اصلی را مردم کردند و با رای و حضور خود نشان دادند که به چه جریان و خط فکری تمایل دارند و از چه منزجرند.

وی به قداست و ارزش حق‌ا‌‌‌لناس در نزد خداوند اشاره کرد و به عنوان مصداق خاطرنشان کرد: در زمان حضرت موسی(ع) فردی که ادعای پیامبری داشت و گروهی را منحرف کرده بود پس از پشیمانی از عملکرد خود نزد حضرت موسی رفت و درخواست عفو از خداوند کرد. به حضرت موسی ندا آمد این شخص باید همه کسانی را که بدست وی منحرف شده‌اند را از گمراهی نجات دهد تا عفو شود.

وی افزود: حال اگر شخص یا گروهی به واسطه تقصیر یا تصمیمات غلط عامدانه خود، به فرد یا جمعی ظلم کردند و یا حقی ضایع شد علاوه بر توبه به درگاه خداوند، باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده نیز اقدام کنند.

این اظهارات آقای هاشمی البته حکم علیه خویش و به مصداق «اعتراف العقلاء علی انفسهم» است. چه اینکه رای مردم به رقیب وی در سال 84 و تثبیت و تکرار آن در سال 88 نیز رای به تغییر و اعلام انزجار از یک جریان- به تعبیر آقای هاشمی- بود اما عملکرد دانسته و ندانسته آقای هاشمی و طیف مدعی حمایت از وی باعث اردوکشی خیابانی و ایجاد آشوب و فتنه در کشور شد که اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب و بصیرت ملت هوشیار ایران نبود حتماً کشور را به درون پرتگاه ساخته شده از سوی سازمان فتنه خارجی و داخلی سوق می‌داد.

ثانیاً انصاف و عدالت و کرامت به این است که رای مردم همواره و در کشورهای مختلف فارغ‌ از اینکه مورد پسند یا ناپسند وله یا علیه ناظر سیاسی باشد، محترم شمرده و تکریم شود، نه اینکه یک بار تمجید و یکبار- ولو در مقیاس 25 میلیون نفر- زیر پا گذاشته و علیه آن اغتشاش ترتیب داده شود. در واقع جریان فتنه از آغاز دولت احمدی‌نژاد بنای تخریب و زمین زدن وی را داشت و در این باره از هیچ چیز دریغ نکرد و متاسفانه آقای هاشمی نیز در این مسیر از سوی همان جریان آلوده به بازی گرفته شد.

ثالثاً آقای هاشمی پیش از این خود را به رای مردم گذاشته و منطقاً نمی‌تواند رای 7/50 درصد رای‌دهندگان به دکتر روحانی را به نام خود مصادره کند.

رابعاً دخالت برخی اعضای خانواده آقای هاشمی در فتنه‌انگیزی‌های زنجیره‌ای و متعاقباً پیگرد حقوقی آنها را نباید به پای احساس ناامنی از سوی مردم نوشت و این در حالی است که همین افراد به انضمام سازمان فتنه، برای ماه‌ها فضا را برای زندگی مردم ناامن کرده و دشمنان نظام و انقلاب را برای هتاکی و ساختارشکنی، جسور کردند.

خامساً آقای هاشمی برای عمل به حدیث درستی که روایت کرده سزاوارتر است و حداقل جبران آن جفای بزرگ در حق کشور و نظام و مردم این است که صادقانه به مردم گفته شود نظام امانتدار رای مردم در سال 1392- آن هم با تفاضل 7/0 درصد یعنی 270 هزار رای- همان نظام سال 1388 است که در آن رئیس‌جمهور با 63 درصد آرا (25 میلیون رای) انتخاب شد اما برخی حب و بغض‌ها و همپیمان‌ها در کنار تحریک برخی اطرافیان باعث بی‌انصافی و تلخ کردن جشن انتخاباتی 40 میلیونی به کام مردم شد.

سادساً آقای هاشمی امروز ظاهراً با آقای ناطق‌نوری ائتلاف کرد.

اما در سال 1376 در خطبه‌های نمازجمعه- در حالی که خود رئيس دولت بود و انتخابات زیر نظر وزارت کشور وی برگزار می‌شد- به القای تقلب پرداخت و ناطق‌نوری را پیشاپیش بازنده انتخابات کرد. تکرار این روش غیراخلاقی و غیرقانونی باعث تحمیل هزینه‌های گزاف، کشور در سال 88 شد سؤال این است که آن هزینه‌ها چگونه قابل جبران است؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعیدی
درود بر کیهان. بالاخره یکی پیدا شد جواب این اقا رو بده. دموکراسی به شرط چاقو با طعم مصلحت!.
قسمت جالبش اينجاس هروقت راي بيارن انتخابات سالمه راي نيارن انتخابات مشكوك و غيرسالم‏ه!‏‏!‏
متاسفانه اقاي هاشمي دچار منيت شده، شيفته ي خودش شده، توجه كنيد چقدر ازخودش تعريف وتمجيد ميكنه
خدابراكسي اين حالتو پيش نياره
خداكمكش كنه، من دعاميكنم براش‏ واقعا ميكم شماهم براش دعاكنيد
زيانكارترين مردم كساني هستن كه اعمالشان مانند خاكستر درباد است، سعي وكوششان فايده اي ندارد درحالي كه فكرميكنند عمل صالح انجام ميدهند
محمد رهنما
هفتمین مورد انکه مردم به ولایت همان فقیهی علاقه مند هستند وهمان رهبری فرمود رای مردم حق الناس است که بارها ماجرای ظالمانه ۸۸ را فتنه قلمداد کردند ولی حضرتعالی از اقرار به این موضوع امتناع کرده اید.
پس اگر میخواهید در اینده رای ملت را به دیدگاه خود نزدیک ببینید قبل از انکه بیشتر خسران کنید به مسیر ولایت فقیه برگردید واز گزینش کردن فرمایشات رهبری بنا به مطلوب و سلیقه خود دست بردارید.
و یک سوال
 ایا همسر جنابعالی که درخواست کردند اگر موسوی رای نیاورد تقلب شده و به خیابانها بریزید ضایع کننده حق الناس شده اند(در رابطه با فریب عده ای و ظلم به عده کثیردیگر) ؟ اگر جواب مثبت است ایا از همه انها حلالیت طلبیدند تا از صراط بتوانند اسانتر رد شوند؟ 
هاشمي خدائيش خيلي خراب كرد. ميتونست نامش رو هميشه در كنار امثال بهشتيها در تاريخ ايران حفظ كنه ولي متاسفانه خيلي بخواهيم حال بديم ميشه تو مايه هاي مصدق كه به همه خوبيهايي كه داشت خوب از مسير مرجعيت و آيت الله كاشاني جدا شد و در نهايت كشور به باد رفت.
حال کردم با این قسمت:
دخالت برخی اعضای خانواده آقای هاشمی در فتنه‌انگیزی‌های زنجیره‌ای و متعاقباً پیگرد حقوقی آنها را نباید به پای احساس ناامنی از سوی مردم نوشت
نگاه هاشمی همیشه از بالا به پائین است و همیشه منجی مردم ذلیل
گفته میشود
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی میگویند مردم پیامک دادند که تو صور اسرافیل درست کردی!!! توهین به مردم از این بالاتر مگر نه صور اسرافیل زمانی نواخته میشود که مرده ها زنده شوند از ایشان سوال است که کدام مردم مرده بودند که زنده شدند
Iran, Islamic Republic of
نگفت مردم. گفت پیامک دادن و خب معلومه کیا موبایل حاج اقا رو دارن که پیامک بدن و درسته برای انها صور اسرافیل! بود تا این مردگان سیاسی دوباره احساس حیات کنند و الا عوام مردم کجا و دسترسی به ایشان کجا ولو پیامکی؟!
ناظر
Iran, Islamic Republic of
مردم؟ پیامک زدند !!! آهای مردم کسی از شما شماره ی هاشمی روداره ؟؟

واقعاً این آدم چنین ادعایی کرده ؟؟ چی بگم لابد راسته دیگه ...
آخ كه بد شده اين دوره يه مشت آدمايي كه تاريخ مصرف عملكردشون از هر لحاظ ثابت شده كه گذشته و به درد فاميلاي خودشون مي خوره رو بايد تحمل كني
بابا اینا عجب رویی دارن . انگار مردم همه هالو هفشنبه اند که گذشته ها رو فراموش کرده باشن
کیوان
ایشان از این گذشته های تابناک زیاد دارن. اوابل دهه 50 که امام (ره) دادن سهم امام به منافقین را منع کرده بودند هاشمی برای این گروه خبیث سهم امام جمع می کرد که موجب تعجب امام شد و ایشان حمل بر نا آگاهی هاشمی کردند
Iran, Islamic Republic of
ورشکستگی بد دردی است!

احتمالا حاج آقا این حرف ها را برای فرزندان دلبندشون هم می گن! درسته حاج آقا؟!
عباس
Iran, Islamic Republic of
انصافا تحليل بجايي بود .براستي چرا كساني كه اختلاف 11ميليوني را تقلب دانستند ولي امروز اختلاف 280هزارنفري را اينگونه آب وتاب مي دهند؟ اينان در پيشگاه خداوند متعال در آن روز سخت در محكمه الهي چه پاسخي دارند ؟
سلمانی
هفتم : مردم قبلا با رای بسیار بالاتری نشان داده اند از چه کسی منزجراند از آقای هاشمی با این همه سن و سال سیاسی این تندی کلام بعید است !

هشتم: اسرافیل عزیز بوق صور سوم را که بدمند خودشان به رحمت خدا می روند بعدا نوبت صور رساخیز می شود!!

نهم: مثل این که برای القای تقلب در انتخابات این امید را زنده نگه داشته اید برادر دشمن ها هم می گویند که در این سیستم دقیق تقلب در حد بالا امکان ندارد جلوی چشم شونصد هزار ناظر و این همه سیستم نظارتی چه جوری؟ دوست داشتید با دولت شما هم همین میشد؟ القای غیر قابل اععتماد بودن نظام آرزوی دشمن است مثل ماجرای هسته ای .. یه کم هم مثل قدیما از نظام دفاع کنید برادر عزیز!
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
خدا رحم کنه! دوباره زمینه برای بعضی ها که چند سالی توی لاک خودشون رفته بودن فراهم شده که به برکت دولت جدید ابراز وجود کنن! البته مردم ما خوب مسائل را درک می کنن ولی بیچاره اونهایی که از صفای دلشون امیدوار به اینها هستند.
مسعود
لطفا درج کنيد
باز هم ميگويم خدا بيامرزد پدر و مادر احمدي نژاد را که با همه کارهاي بزرگي که کرد عالي ترينش اينکه هشت سال اين خاندان را از سياست و قدرت و تريبونهاي دور نگه داشت.
خداييش کسي در اين ملت زجر کشيده هست که نداند آنچه در دو سال گذشته بر احمدي نژاد و دولتش لطمه وارد کرد و ملت زجر کشيده را بستوه آورد بعضا به سبب کينه و انتقام اين فرد و خاندانش از آن ((مرد)) بود.
سخنان هاشمي رفسنجاني ايشان از مصاديق "نؤمن ببعض و نكفر ببعض" است.
ضمنا خودشيفتگي هم اندازه دارد!!
United States
اقای هاشمی! همین مردم سال 84 و88 هم راه خود را انتخاب کردند چرا شما برای رای مردم در فتنه 88خون ریختید؟ مردم ما همان مردم 84 و88هستند.
سید حسین
حواسمون باشه که هاشمی و دار و دستش الان که نامزدشون رای آورده دارن یه جورایی دوپهلو حرف میزنن و رهبری و نظام رو نصفه نیمه تائید میکنند ولی اگر دقیق باشیم میبینیم که تو همین حرفاشون جوری وانمود میکنند که"این انتخابات سالم بوده" و چون رهبری گفتند"رای مردم حق الناسه.." این انتخابات و انتخابات آینده(در دوره‌های آینده هم امیدواریم انتخابات سالم برگزار شود.) سالم باشه،
اینجاست که میفهیم داستان فتنه چقدر مهمه.

یعنی آنها با اینکه با هفت دهم درصد رای بیشتر برنده شده اند هنوز هم با بیشرمی میخواهند بعدها هم از حربه تقلب به نفع بی...هایشان استفاده کنند.
یعنی هر وقت رای بیاورند انتخابات سالم بوده و هروقت رای نیاورند تقلب شده!!!
در همین انتخابات قبل هم تو شورای شهرش، مسجد جامعی با فرهنگ! چون خوب رای نیاورده بودند افاضه کرده بود که "نتیجه مشکوک است"
من نمیدونم باید چیکار کرد ولی اینو میدونم که با یک جرزن هیچ وقت نمیشه درست بازی کرد....
س
سلام تحلیل گران میگن بالا رفتن ارزش پول ملی کاهش قیمت ارز و ذلار و...به خاطر سالم بر گزار شدن انتخابات بود اگه آقای هاشمی و...سال 88 فتنه درست نکرده بودند چه بسا وضعیت معیشتی مردم خیلی بهتر از امروز بود.....
بعدهامعلوم میشه که غیرازتحریم دشمن یکی دیگرازعلتهای گرانی هاومشکلات اقتصادی برای زمین زدن دولت احمدی نژاد کیا بودند، ازخدامی خواهم دست این عامل خیانت را روکند.
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
تناقض آشکار را ببین وقتی می گوید امیدواریم در آینده هم انتخابات سالم برگزار شود این مسئله شامل دو دور رئیس جمهوری خودش هم می شود پس خودش هم با تقلب سر کار آمده و این همه افاده دارد. برو ! دستت برای مومنین به انقلاب رو شده است.
کودتای مخملی تازه شروع شده است. مومنین به انقلاب باید در مساجد جمع شوند و در برابر طبقه اشرافی و مافیایی جدید موضع بگیرند.
سبحان
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي :با اين سخنان نمي توانید از زير بار عذر خواهي شما از امام و شهدا و مردم به خاطر سكوت و حمايت از فتنه 88 شانه خالي كرد
سیب کال
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی شما و تیم تان انقدر عرصه را بر مردم تنگ کردید از اشتباهات احمدی نژاد و لجاجت هایش بهره بردید و سوار بر ان شدید در قیمت دلار. ارز . مسکن و... دست بردید و شیطنت کردید تا عرصه بر مردم تنگ شد. با این روش رای اوردن هنر نیست دغل بازی است...برادر انقلابی سابق وصیت ما به شما این است یک بار دیگر وصیت نامه امام (ره) را مطالعه فرمایید.
Iran, Islamic Republic of
دهم: آقای هاشمی در این انتخابات پر شور نقش سازنده ای نداشته است زیرا از یک سال قبل تلویحا فریاد میزد : آی مردم در انتخابات شرکت نکنید زیرا این انتخابات آزاد نیست.

یازدهم: آقای هاشمی بعنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بخشی از حاکمیت حق دخالت و جانبداری از یک کاندیدای خاص در انتخابات را نداشت. اما این کار را کرد. ضمن اینکه ایشان روز چهارشنبه آخر وقت از کاندیدای مورد نظر حمایت کرد و سایت های وابسته به ایشان روز پنجشنبه که روز غیر قانونی برای تبلیغات بود حمایت ایشان را انتشار دادند. اگر ایشان حمایت نمیکرد و آرای آقای روحانی به میزان 0.7% کاهش پیدا میکرد و انتخابات به دور دوم کشیده میشد، چه اتفاقی می افتاد؟
"نه تبلیغی و نه حرفی" : ايشون يه جور حرف ميزنه كه انگار انتخابات پنجاه سال برگزار شده! آقاي هاشمي، مردم سه ماه پيش رو يادشون نرفته كه شخص خودتون و فرزندانتون و روزنامه‌هاي زنجيره‌اي حامي شما و سايت‌ها و افراد پيدا و پنهان شما در فضاي مجازي چه بساطي راه انداخته بودن. مردم ميتونن به آرشيو خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها مراجعه كنن و ببيننن كه حتي به كامنت‌ها و لايك‌هاي مردم هم رحم نمي‌كردن كه حتي تا همين چند هفته‌ي پيش هم اين داستانا وجود داشته! ----> مردم ميتونن توي همين جهان نيوز خبرهاي آقاي هاشمي رو سرچ كنن و منفي دادن‌ها و نظرهاي مصنوعي موافق ايشون رو ببينن! يه دفعه براي نظر كمي انتقاد آميز عليه ايشون، 150 تا منفي در عرض نيم ساعت يه ربع دادن كه جاي تعجب داره!!!!
حاج اقا اگه به جای پیامک بازی بچه هاتو بهتر تربیت می کردی این وضعت نبود که هر روز بیای یه حرف متناقض بزنی. رای مردم حق الناسه؟ نه بابا؟ از کی تا حالا؟ توسط اتشفشان ازش محافظت میشه ؟ اره؟
صفورا-اصفهان
درود بربصیرت شما....

ملت بیدارتر از این هست که گزافه گویی های امتحان پس داده ها را باور کند....
عارف
Iran, Islamic Republic of
خوبه حالا به نصف رای رئیس جمهور شدند و این نشان دهنده آن است که 49 درصد با اینها مخالف هستند. خیلی ها هم بخاطر وضع بازار که بعضی از دوستان بعضی ها مسببش بودند رای به آنها دادند.
اکبر
تاریخ دوبار تکرار می‌شود؛ بار نخست به صورت تراژیک و بار دوم به صورت کمدی. اکنون شاید نتوان نام عدم حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۸ را تراژدی نامید اما قطعا چهره بشاش هاشمی رفسنجانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی در سال ۹۲ یک کمدی تمام عیار است.
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی کارگران شرکتهای پیمانکاری از سال 68 از زمان ریاست تو تا کنون با سیاستهای زمان تو به اسم _خصوصی سازی- توسط شرکتها یپیمانکاری تامین نیروی انسانی دلالی و خرید و فروش میشوند!!! حق انها توسط این شرکتها به اسم خصوصی سازی به جیب زده میشود این میراث سیاستهای دوران تو و همکارانت و دوران خاتمی بود برای کارگران- اینها همه حق الناس است- تو و خاتمی و حامیان شرکتهای برده دار نیروی انسانی چطور میخواهید جبران کنید و حلالیت بطلبید - با این شرکتهای برده دار یک شبه چند نفر را میلیاردر کردید و عده زیادی از کارگران را بی شان و منزلت کردید
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال فعلی افراد است
علی
خواهشا درج کنید ؛اقای هاشمی فراموش نکنید که مردم حرفهای دیگری هم میزنند مثل لقبی که به حق یاناحق به شما ازاول انقلاب میدادند حرفها وبحثهایی که راجع به خانواده شما گفته میشود ...راستی تاحالا به غیر ازطبقه اشراف وطرفدارانتان با فرد دیگه ای رفت وامد دارید تامعنی واقعی رای مردم رابفهمید ؟مردم ماخیلی بصیرتر ازسخنان شما هستند سربسته بگم نخواستند حوادث سال 67اتفاق بیفته اقای هاشمی راه امده رادوباره بنگرید ایا زاویه ای باقبل خود احساس نمیکنید ؟مازیاران چشم یاری داشتیم .زیاد خودرااسیر حرف سالوسان وانهایی که شمارو نردبان خود کرده اند توجه نکنید حضرت ایت الله شما باامام وپیر مراد خود عهدی داشتید ایابر سر آن هستید ؟
محبوبیت هاشمی امروز با هاشمی ان روز خیلی فرق کرده است اگر چه من اقای هاشمی را دوست ندارم ولی مطمئنا اگر به او اجازه شرکت در انتخابات را میدادید رای بالائی می اورد و این همان چیزی است که شما هم به ان واقف هستید ولی پدر سیاست بسوزد که شما را مجبور به کتمان این واقعیت می کند
Bulgaria
نه عزیز دل برادر!
مردم با رایی شکننده به کسی رای دادند که قیمت ارز و طلا با اومدن و نیومدنش تکون خورد!!!
مردم در برابر فشار سرمایه داران داخلی کم اوردن به قول قدیمیا کرم در ریشه درخت بود
هاشمی هیچ وقت محبوبیت نداشته فقط یک عده فرصت طلب وخائن ازش جهت منافع خودش ون استفده می کنند .این دنبال یک سفره ای برای خودشه به بعضی هاهم اجازه استفاده به شرط حمایت داده ....واقعاپدرسیاست بسوزه که وقتی هوس مقامی به سریکی شون بزنه نعوذبالله خداهم جلودارش نیست ....
ناشناس
آقای هاشمی امید وارم در قیامت بتونی جواب شهداء وخون های بی گناه ریخته شده سال 88 رو بدی.
کسی که از مردم فاصله بگیره و خودش رو تافته جدابافته بدونه نمیتونه احساسات مردم و مشکلات اونها را درک کنه و تمام احساسات و مشکلات خودش رو مساوی با احساسات مردم میدونه نمونه اش این که رأی آوردن روحانی باعث خوشحالی هاشمی و هم پیاله هاشون شده فکر میکنن همه مردم از شادی در پوست خودشون نمیگنجن!!! بچه هاش رو به خاطر فضولی در کار نظام و مملکت دستگیر میکنن فکر میکنه همه مردم مشکل امنیتی دارن.
محمود
اقای هاشمی محبوب مردم هستن کیهان وجهان نیوز وامثالهم خودتان را به خواب زدید
مسعود گيلاني
آقاي رفسنجاني از خانواده هاي شهدا و مردم و جوان ها خجالت بكشيد .البته بعيد مي دانم .ما شما را خوب مي شناسيم
اقای هاشمی سخنان شما دران خطبه کذایی باعث شد خیلی ها متضررشدند حالا اگر توبه کنی توبه ات قبول میشود ؟
علی
آقای هاشمی توبه کنید و دیگر با افراطی ها هم کیش نشوید
وحید
درود بر اقای هاشمی . اتفاقا رای مردم به اقای روحانی رای به سیاست اقای هاشمی بود . تا کور شود هر انکه نتواند دید