جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲۲
در حسینیه دوکوهه؛ زاکانی رسما اعلام کاندیداتوری کرد

زاکانی: نگاه مدنظر ما گفتمان پیشرفت اسلامی است/ اگر جلیلی بیاید ائتلاف می‌کنیم

آمده‌ام که بمانم/ بر اساس ۲۴ ضرورت کاندیدا شدم/
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب: 282480
نماینده مردم تهران در جمع همرزمان دوران دفاع مقدس خود در حسینیه شهدای دوکوهه به طور رسمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.
زاکانی: نگاه مدنظر ما گفتمان پیشرفت اسلامی است/ اگر جلیلی بیاید ائتلاف می‌کنیم
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران امشب در جمع همرزمان خود در حسینیه شهدای دو کوهه در میدان شهدای تهران به طور رسمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

جسارت حضور در صحنه‌های خطیر از ویژگی‌های خواص است


علیرضا زاکانی که شامگاه شنبه در حسینیه دوکوهه تهران سخن می گفت، اظهار داشت: افتخار می‌کنم در حسینیه دوکوهه که با نام قطعه‌ای از بهشت مزین شده و متعلق به عزیزانی است که صاحب تجربه 8 سال دفاع مقدس و حامل فرهنگ عاشورایی هستند، برای حضور در عرصه ریاست جمهوری اعلام آمادگی می کنم.


وی خاطر نشان کرد: امروز کشور شرایط بسیار حساسی را دنبال می‌کند و انقلاب اسلامی در میانه راه توان و پتانسیل صد چندانی دارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که دشمنان انقلاب اسلامی دل در گروه تهدید انتخابات ما دارند، ما دل در گروه ایجاد فرصت و شرایط مطلوب برای انقلاب اسلامی داریم.

زاکانی با بیان اینکه امروز ما مسئولیت حرکت در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی را داریم، افزود: حضرت امام (ره) در وصیت‌نامه خود فرمودند غایت حکومت اسلامی و وحدت در جهت رسیدن به این غایت، رمز بقا و پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه روزی برای حفظ انقلاب و کیان تمامیت ارضی کشور پا به عرصه دفاع مقدس گذاشتیم، ادامه داد: امروز باید با همه وجود در صحنه بایستیم و اهداف مدنظر امام و رهبری را محقق کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما در میانه راه انقلاب اسلامی با کوله‌باری از تجربه و رغبت هستیم و مقام معظم رهبری در دیدار رزمندگان لشکر 27 فرمودند
بنده خود را متعلق به دفاع مقدس می‌دانم گرچه انقلاب نیز بر ما تأثیر فراوان داشت اما دفاع مقدس مانند کوره‌ای بود که ما را آبدیده کرد.
که خواص 3 ویژگی دارند.

زاکانی درباره این ویژگی ها توضیح داد: یکی از ویژگی های خواص داشتن فهم درست و بجا و دومین آن قدرت قیام و آخرین نیز جسارت برای حضور در صحنه‌هایی است که انقلاب به آن نیاز دارد.

وی تصریح کرد: ما که شهدا را دیدیم، می‌دانیم شهدا خواص زمان خودشان بودند.


این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رهبری در پیامی که سال 74 به تشکل‌های دانشجویی دادند، فرمودند که اگر انقلاب بتواند از این گردنه‌های سخت جهاد اکبر عبور کند، نقش بزرگی را توانسته ایفا نماید.

بر اساس ۲۴ ضرورت کاندیدا شدم

زاکانی با تاکید بر اینکه امروز ما در مقابل اسلام مسئولیم، اظهار داشت: ما در قبال ایران عزیزمان و همچنین جامعه بشریت نیز مسئولیم.

وی با بیان اینکه بنده برای حضور در صحنه انتخابات 24 ضرورت به ذهنم رسیده است، گفت: این 24 ضرورت با تأمل و مشورت و رهنمودهای خیرخواهانه و مطالبی که دوستان رزمنده 8 سال دفاع مقدس به بنده انعکاس داده‌اند، مدنظر قرار گرفته است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: ضرورتی که برای بنده مسجل بوده و هست، اینست که کشور و نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف و افق‌های عالی خود نیاز به نقش راه و نقطه عزیمتی دارد که نقطه آبشخور آن اسلام نابی باشد که تجلی آن در نگاه امام و رهبری به‌‌‌بار نشسته است.دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی را نمی‌توان با الگوهای غربی ساخت، تصریح کرد: این الگو را قبلا تجربه‌اش کرده‌ایم و نیاز به آزمودن دوباره آزموده نیست.

زاکانی ادامه داد: نگاه مدنظر ما گفتمان پیشرفت اسلامی و نقشه راه مبتنی بر اصول که زیرساخت‌های اساسی کشور در مورد فرهنگ رابه کار گیریم و برخلاف الگوی غربی که همه زیرساخت‌های مجامع خود را در اقتصاد می‌بیند، ما توجه ویژه به فرهنگ و تحول در حوزه فرهنگ داریم و به جامعه، انسان و عناصر موثر در خلقت
اگر مسئولی حرفی نادرست زد، بدانید که بزرگترین جنایت را در تخریب فرهنگ و اهداف جامعه برداشته است و آن شخص هر کسی که می‌خواهد باشد و این نیاز به یک الگوسازی دارد.
متفاوت است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه نگاه ما به جامعه، انسان و عناصر موثر در خلقت متفاوت است، گفت: حرکت ما برای ساختن ایران اسلامی مبتنی بر نقشه راه و الگویی است که آن الگو از اسلام ناب گرفته شده است البته در قانون اساسی توجه‌ای به اسلام ناب و نگاه اجتهادی و اجتهاد مستمر به عنوان بخش اساسی تاکید شده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشکلات در حوزه اقتصاد را اولین مشکل پیش رو کشور دانست و گفت: با یک نقشه راه دینی ساختن ایران اسلامی و سرآمد قراردادن آن را می‌توان دنبال کرد.

وی افزود: در این الگو اشکالات اقتصادی کشور، اشکالات ضروری است اما راه‌حل‌های متفاوتی را ما در مقابل حل این مشکلات داریم.


زاکانی با بیان اینکه با نگاهی که به تمدن اسلامی چشم دوخته اولین هدف ما ساختن ایران اسلامی است، گفت: امیدواریم با این نقشه راه درست بتوانیم این مسیر را طی کنیم.


دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بر همین اساس نقطه دوم را که موجب اهتمام وی برای حضور در صحنه شده بود را حاکمیت فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی در عین حال این مسئله را گمشده سال‌های متمادی بعد از دفاع مقدس دانست و گفت: امام(ره) نیز در سال 67 فرمودند، اگر این فرهنگ در کشوری طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمن از آن برگرفته می‌شود.

زاکانی ادامه داد: امسال، سال حماسه سیاسی و اقتصادی است؛ حماسه معمولا در شرایط عادی ضرورت ندارد مگر اینکه شرایط ویژه در کشور حاکم باشد؛ حماسه نیاز به حضور متن جامعه دارد همانگونه که در دفاع مقدس اینگونه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: حماسه نیازمند روحیه و تفکر جهادی است؛ در دوران بعد از دفاع مقدس فرهنگی در کشور حاکم شد که ماحصل آن آسیب‌هایش را داریم می‌بینیم.

وی بر همین اساس به فرهنگ مصرف، تجمل، تملق و چاپلوسی، دورویی، طلبکاری از مردم و تنبلی، دنیاپرستی، درشتی در مقابل ولایت و طلبکار بودن از ولایت به هر طریقی اشاره کرد
اگر همه به قدرت به عنوان خدمت نگاه کنند، منشاء دعوا و بسیاری از بداخلاقی‌ها می‌شود که امروز نیز متاسفانه بی‌آبرو کردن دیگران باب شده و از گفته دیگران کشته می‌سازند.
و گفت: تخریب یکدیگر، شهرت‌طلبی و هزار و یک مشکل که امروز در جامعه به عنوان آسیب حس می‌کنیم.


زاکانی خطاب به همرزمان خود تصریح کرد: در آن ایامی که کنار یکدیگر بودیم به جای شهرت‌طلبی، گمنامی باب بود، اخلاص، ایثار و فداکاری، قناعت، ساده‌زیستی، دینداری، بدهکاری به مردم و انقلاب، عشق به ولایت، شهادت‌طلبی، احترام به یکدیگر و وفای به عهد و هزاران صفت دیگر حاکم بود و با نگاه به آن دوران آسیب‌های امروز را می‌توان لمس کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر این فرهنگ را بدست آوردیم و اهل ایمان بودیم خدا مددکار ماست، گفت: چه شب‌ها و روزهایی که گرفتار می‌شدیم به خداوند و اهل بیت(ع) پناه می‌بردیم و یاد شهدای شهیدمان بودیم و خداوند گره‌گشایی می‌کرد؛ اگر قیام برای خداوند باشد، خدا کمک می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به برخی افراد که نگاه می‌شود می‌بینید نسبت خود را با مقام معظم رهبری به گونه‌ای می‌بینند که حس همترازی به آنها دست داده است؛ ما ولایتمداری را مدنظر داریم که شهید رجایی با امام(ره) داشت و اوج آن در مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان بود.

زاکانی با تاکید بر اینکه شهدای ما اهل عمل بودند، اظهار داشت: اگر در انقلاب مسئولیت‌پذیر باشیم مردم و خداوند به ما کمک می‌کنند و اگر هم نه، دچار مشکل خواهیم شد.

زاکانی مردم‌داری و خدمتگزاری بی‌منت به مردم را از دیگر اهداف خود دانست و گفت: ما اسم دولت‌مان را اگر توفیق داشته باشیم می‌گذاریم «دولت مردم» و مردم باید در متن انقلاب و ابعاد مختلف حضور و بروز داشته باشند و این حضور نه در حد شعار بلکه در حد عمل باشد.

وی با بیان اینکه معتقدم که باید به همه شعارهای انقلاب توجه شود، گفت: شعارهای انقلاب در دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد محقق نشد و امروز پرداختن به همه ابعاد انقلاب یک اصل تلقی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر همه به قدرت به عنوان
ما اسم دولت‌مان را اگر توفیق داشته باشیم می‌گذاریم «دولت مردم» و مردم باید در متن انقلاب و ابعاد مختلف حضور و بروز داشته باشند و این حضور نه در حد شعار بلکه در حد عمل باشد.
خدمت نگاه کنند، منشاء دعوا و بسیاری از بداخلاقی‌ها می‌شود که امروز نیز متاسفانه بی‌آبرو کردن دیگران باب شده و از گفته دیگران کشته می‌سازند.

زاکانی به 8 سال دفاع مقدس و مسئولیت‌ها در آن زمان اشاره و تصریح کرد: در دوره دفاع مقدس ما فرماندهی نداشتیم که آرزو کنند که آن فرمانده شهید شود و خود جای وی را بگیرد بلکه همه از مسئولیت‌ها فرار می‌کردند چرا که احساس می‌کردند مسئولیت جایی است که باید فردای پاسخگوی آن باشند.


وی با بیان اینکه اگر امروز کسی می‌خواهد به عرصه مسئولیت بیاید باید با ورود درست بیاید، یادآور شد: در 8 سال دفاع مقدس اگر کسی مسئولیتی می‌پذیرفت تا پای جان می‌ایستاد و این مسئله موضوع مفیدی است چرا که دیگر با در نظر داشتن این موضوع کسی کسی را تخریب نمی‌کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما معتقدیم باید انقلاب اخلاقی صورت گیرد اما تا وقتی که مسئولان درست نشوند این انقلاب صورت نخواهد پذیرفت.

زاکانی خاطرنشان کرد: اگر مسئولی حرفی نادرست زد، بدانید که بزرگترین جنایت را در تخریب فرهنگ و اهداف جامعه برداشته است و آن شخص هر کسی که می‌خواهد باشد و این نیاز به یک الگوسازی دارد.

وی با تاکید بر اینکه نخبگان باید در اداره کشور محور قرار گیرند، گفت: بازگشت اعتمادسازی به متن جامعه نکته دیگری است که باید به آن توجه کرد، البته شایسته‌سالاری نیز یک اصل است و باید طبق فرآیند صورت پذیرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری بر ضرورت تقویت خط مقاومت تاکید کرد و گفت: مقاومت مدبرانه راه نجات کشور است و توانمندی راه حل زمین زدن دشمن خواهد بود چرا که ما هرگاه کوتاه آمده‌ایم آسیب جدی دیده‌ایم.

زاکانی با بیان اینکه در سیاست خارجه متاسفانه سیاست انفعال گرفته‌ایم، گفت: به اعتقاد ما زمینه برای تحول بزرگ در کشور مهیا است و نیاز به یک حضور جهادی و جدی داریم.

وی خطاب به حضار رزمنده و جانباز گفت: از شما یاد گرفته‌ام که در جنگ پایم نلغزد و یاد گرفته‌ام که پشت به صحنه نکند
به برخی افراد که نگاه می‌شود می‌بینید نسبت خود را با مقام معظم رهبری به گونه‌ای می‌بینند که حس همترازی به آنها دست داده است؛ ما ولایتمداری را مدنظر داریم که شهید رجایی با امام(ره) داشت و اوج آن در مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان بود.
مگر جاهایی که اصل جهت‌گیری کشور به خطر بیفتد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: بنده خود را متعلق به دفاع مقدس می‌دانم گرچه انقلاب نیز بر ما تأثیر فراوان داشت اما دفاع مقدس مانند کوره‌ای بود که ما را آبدیده کرد.

زاکانی حفظ اصولگرایی، تحول و ایجاد کارآفرینی را اولویت اصلی خود برشمرد و تاکید کرد: با حرکت جهادی می‌توان مقابل دشمن ایستاد و مؤثر عمل کرد. همانند سال‌های جنگ که با دست خالی جنگیدیم و ایستادیم.

وی اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌های انقلاب استفاده کرد و فکر نمی‌کنیم که میراثی در اختیار داریم و باید آن را تقسیم کرد بلکه ما آمده‌ایم که خود را فدا کنیم.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: با رعایت اخلاق و با رقابت اخلاقی و منطقی اما جدی در صحنه خواهم بود و امیدوارم تحول بزرگی ایجاد کنیم.

آمده‌ام که بمانم/ جلیلی بیاید ائتلاف می‌کنیم

علیرضا زاکانی پس از اعلام کاندیداتوری خود در حسینیه دوکوهه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره شعار انتخاباتی دولت متبوعش اظهار داشت: شعار دولت خود را در مانیفست و مرامنامه‌ای که منتشر خواهد شد، اعلام می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آمده‌اید که بمانید یا به نفع آقای حداد عادل ‌یا جلیلی کنار می‌کشید؟، گفت: کسی برای رفتن نمی‌آید و در حال حاضر نیز یک نفر از این دو حضور دارند.

زاکانی تصریح کرد: بنده آمده‌ام تا با همان ویژگی‌هایی که گفتم بمانم و اگر دوستان گفتمانی هم باشند، سعی می‌کنم ائتلاف گفتمانی تشکیل دهم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به دیگر سؤال فارس که پرسید با توجه به قوت گرفتن حضور جلیلی در انتخابات آیا احتمال ائتلاف شما با وی وجود دارد، اظهار داشت: اگر آقای جلیلی در صحنه حضور یابند، معتقدم ما حتما ائتلاف می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کسی که ائتلاف می‌کند، نتیجه آن را به نظر مردم وا می‌گذارد.

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر زمان فعال شدن ستادهای انتخاباتی‌اش گفت: از فردا ستادهای ما فعال می‌شوند و آماده‌سازی این ستادها را انجام می‌دهیم.

وی در عین حال در پایان متذکر شد که ظهور و بروز این ستادها در زمانی است که قانوناً می‌توان این کار را انجام داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *