شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۵۶
۱۴۴
نامه مهم رهبر انقلاب درباره اجرای برجام به رئیس‌جمهور؛

برجام، نقاط ابهام وضعفهای‌ساختاری‌ دارد که اگر مراقبت نشود می‌تواند به خسارتهای بزرگ منتهی شود

قدردانی از بررسی دقیق و مسئولانه کمیسیون ویژه برجام
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 451220
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای به آقای روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسیهای دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات ۹ گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه ۶۳۴ مورخ ۱۹/۵/۹۴ شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند.
برجام، نقاط ابهام وضعفهای‌ساختاری‌ دارد که اگر مراقبت نشود می‌تواند به خسارتهای بزرگ منتهی شود
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای روحانی
رئیس جمهور اسلامی ایران و رئیس شورای عالی امنیت ملی دامت توفیقاته
با سلام و تحیت،

اكنون كه موافقتنامه ی موسوم به برجام پس از بررسی های دقیق و مسئولانه در مجلس شورای اسلامی؛ كمیسیون ویژه و دیگر كمیسیون ها و نیز در شورای عالی امنیت ملی سرانجام از مجاری قانونی عبور كرده و در انتظار اعلام نظر اینجانب است، لازم می دانم نكاتی را یادآور شوم تا جنابعالی و دیگر دست اندركاران مستقیم و غیرمستقیم آن، فرصت های كافی برای رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه ی كشور در اختیار داشته باشید.

۱ ـ پیش از هر چیز لازم می دانم از همه ی دست اندركاران این فرآیند پرچالش، در همه ی دوره ها از جمله: هئیت مذاكره كننده ی اخیر كه در توضیح نقاط مثبت و در اصل تثبیت آن نقاط همه ی سعی ممكن خود را به كار بردند، و نیز از
جنابعالی با سابقه‌ی چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی طبعاً دانسته‌اید كه دولت ایالت امریكا نه در قضیه‌ی هسته‌ئی و نه در هیچ مسأله‌ی دیگری، در برابر ایران رویكردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل كند
منتقدانی كه با ریزبینی قابل تحسین، نقاط ضعف آن را به همه ی ما یادآور شدند و مخصوصاً از رئیس و اعضاء كمیسیون ویژه ی مجلس و نیز از اعضای عالی مقام شورای عالی امنیت ملی كه با درج ملاحظات مهم خود برخی از نقاط خلاء را پوشش دادند، و سرانجام از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی كه با تصویب طرحی محتاطانه، راه درست اجرا را به دولت ارائه كردند، و نیز از رسانه ی ملی و نویسندگان مطبوعات كشور كه با همه ی اختلاف نظرها در مجموع، تصویر كاملی از این موافقتنامه در برابر افكار عمومی نهادند، قدردانی خود را اعلام دارم. این مجموعه ی پر حجم كار و تلاش و فكر در مسأله ئی كه گمان می رود از جمله ی مسائل به یاد ماندنی و عبرت آموز جمهوری اسلامی باشد، در خور تقدیر و مایه ی خرسندی است. به همین دلیل با اطمینان می توان گفت كه پاداش الهی برای این نقش آفرینی های مسئولانه، مشتمل بر نصرت و رحمت و هدایت ذات حضرت حق خواهد بود ان شاءالله، زیرا وعده ی نصرت الهی در برابر نصرت دین او تخلف ناپذیر است.

۲ ـ جنابعالی با سابقه ی چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی طبعاً دانسته اید كه دولت ایالت امریكا در قضیه ی هسته ئی و نه در هیچ مسأله ی دیگری، در برابر ایران رویكردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل كند. اظهارات رئیس جمهور امریكا در دو نامه به این جانب مبنی بر اینكه قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، خیلی زود با طرفداریش از فتنه های داخلی و كمك مالی به معارضان جمهوری اسلامی، خلاف واقع از آب درآمد و تهدیدهای صریح
در اعلام اتحادیه ی اروپا و رئیس جمهور امریكا باید تصریح شود كه این تحریم ها به كلی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این كه ساختار تحریم ها باقی خواهد ماند، به منزله ی نقض برجام است
وی به حمله نظامی ـ و حتی هسته ئی كه می تواند به كیفر خواست مبسوطی علیه وی در دادگاه های بین المللی منتهی شود ـ پرده از نیت واقعی سران آمریكا برداشت. صاحبنظران سیاسی عالم و افكار عمومی بسیاری از ملت ها به وضوح تشخیص می دهند كه عامل این خصومت تمام نشدنی، ماهیت و هویت جمهوری اسلامی ایران است كه برخاسته از انقلاب اسلامی است. ایستادگی بر مواضع بر حق اسلامی در مخالفت با نظام سلطه و استكبار، ایستادگی در برابر زیاده طلبی و دست اندازی به ملت های ضعیف، افشای حمایت امریكا از دیكتاتوری های قرون وسطائی و سركوب ملت های مستقل، دفاع بی وقفه از ملت فلسطین و گروه های مقاومت میهنی، فریاد منطقی و دنیاپسند بر سر رژیم غاصب صهیونیست، قلم های عمده ئی را تشكیل می دهند كه دشمنی رژیم ایالات متحده امریكا را بر ضد جمهوری اسلامی، برای آنان اجتناب ناپذیركرده است و این دشمنی تا هنگامی كه جمهوری اسلامی با قدرت درونی و پایدار خود، آنان را مأیوس كند ادامه خواهد داشت.

چگونگی رفتار و گفتار دولت امریكا در مسأله ی هسته ئی و مذاكرات طولانی و ملال آور آن، نشان داد كه این نیز یكی از حلقه های زنجیره ی دشمنی عنادآمیز آنان با جمهوری اسلامی است. فریبكاری آنان در دوگانگی میان اظهارات اولیه ی آنان كه با نیت قبول مذاكره ی مستقیم از سوی ایران انجام می شد، با نقض عهدهای مكرّر آنان در طول مذاكرات دوساله و همراهی آنان با خواسته های
در سراسر دوره ی ۸ ساله وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه ای (از جمله بهانه های تكراری و خودساخته ی تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یك از كشورهای طرف مذاكرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند ۳ مصوبه ی مجلس اقدام های لازم را انجام دهد و فعالیت های برجام را متوقف كند
رژیم صهیونیستی و دیپلوماسی زورگویانه ی آنان در رابطه با دولت ها و مؤسسات اروپائی دخیل در مذاكرات، همه نشان دهنده ی آن است كه ورود فریبكارانه ی آمریكا در مذاكرات هسته ئی، نه با نیت حل و فصل عادلانه، كه با غرض پیشبرد هدف های خصمانه ی خود درباره ی جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

بیشك حفظ هوشیاری نسبت به نیات خصمانه دولت آمریكا و ایستادگی هایی كه بر اثر آن در طول مسیر مذاكرات از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به كار رفت، توانست در موارد متعدّدی از ورود زیان های سنگین جلوگیری كند.

با این حال محصول مذاكرات كه در قالب برجام شكل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف های ساختاری و موارد متعددی است كه در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه، می تواند به خسارت های بزرگی برای حال و آینده ی كشور منتهی شود.

۳ـ بندهای نه گانه قانون اخیر مجلس و ملاحظات ده گانه ی ذیل مصوبه ی شورای عالی امنیت ملی، حاوی نكات مفید و مؤثر است كه باید رعایت شود، با این حال برخی نكات لازم دیگر نیز هست كه همراه با تأكید بر تعدادی از آنچه در آن دو سند آمده است، اعلام می گردد.

اولاً: از آنجا كه پذیرش مذاكرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریم های ظالمانه اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرایی شدن آن در برجام به بعد از اقدام های ایران موكول گردیده، لازم است تضمین های قوی و كافی برای جلوگیری از تخلف طرف های مقابل، تدارك شود، كه از جمله ی آن اعلام كتبی رئیس جمهور امریكــا و اتحادیه ی اروپا مبنی بر لغو تحریم ها است. در اعلام اتحادیه ی اروپا و رئیس جمهور امریكا باید تصریح شود كه این تحریم ها به كلی برداشته شده است. هرگونه اظهاری
مطابق مصوبه ی مجلس، طرح و تمهیدات لازم برای توسعه ی میان مدت صنعت انرژی اتمی كه شامل روش پیشرفت در مقاطع مختلف از هم اكنون تا ۱۵ سال و منتهی به ۱۹۰ هزار سو است، تهیه و با دقت در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود
مبنی بر این كه ساختار تحریم ها باقی خواهد ماند، به منزله ی نقض برجام است.

ثانیاً: در سراسر دوره ی ۸ ساله وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه ای (از جمله بهانه های تكراری و خودساخته ی تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یك از كشورهای طرف مذاكرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند ۳ مصوبه ی مجلس اقدام های لازم را انجام دهد و فعالیت های برجام را متوقف كند.

ثالثاً: اقدامات مربوط به آنچه در دو بند بعدی آمده است، تنها هنگامی آغاز خواهد شد كه آژانس پایان پرونده ی موضوعات حال و گذشته (pmd) را اعلام نماید.

رابعاً: اقدام در مورد نوسازی كارخانه ی اراك با حفظ هویت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد كه قرارداد قطعی و مطمئن درباره ی طرح جایگزین و تضمین كافی برای اجرای آن منعقد شده باشد.

خامساً: معامله ی اورانیوم غنی شده ی موجود در برابر كیك زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد كه قرارداد مطمئن در این باره همراه با تضمین كافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور باید به تدریج و در دفعات متعدد باشد.

سادساً: مطابق مصوبه ی مجلس، طرح و تمهیدات لازم برای توسعه ی میان مدت صنعت انرژی اتمی كه شامل روش پیشرفت در مقاطع مختلف از هم اكنون تا ۱۵ سال و منتهی به ۱۹۰ هزار سو است، تهیه و با دقت در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود. این طرح باید هرگونه نگرانی ناشی از برخی مطالب در ضمائم برجام را برطرف كند.

سابعاً: سازمان انرژی اتمی، تحقیق و توسعه در
وجود پیچیدگی ها و ابهام ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریبكاری در طرف مقابل بویژه امریكا، ایجاب می كند كه یك هیئت قوی و آگاه و هوشمند برای رصد پیشرفت كارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است، تشكیل شود
ابعاد مختلف را در مقام اجرا به گونه ای ساماندهی كند كه در پایان دوره ی ۸ ساله هیچ كمبود فناوری برای ایجاد غنی سازی مورد قبول در برجام وجود نداشته باشد.

ثامناً: توجه شود كه موارد ابهام سند برجام، تفسیر طرف مقابل مورد قبول نیست و مرجع، متن مذاكرات است.

تاسعاً: وجود پیچیدگی ها و ابهام ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریبكاری در طرف مقابل بویژه امریكا، ایجاب می كند كه یك هیئت قوی و آگاه و هوشمند برای رصد پیشرفت كارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است، تشكیل شود. تركیب و وظائف این هیئت باید در شورای عالی امنیت ملی تعیین و تصویب شود.

با توجه به آنچه ذكر شد، مصوبه ی جلسه ۶۳۴ مورخ ۹۴/۵/۱۹ شورای عالی امنیت ملی با رعایت موارد یاد شده تأیید می شود.

در خاتمه همان طور كه در جلسات متعدد به آن جناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد كرده ام، رفع تحریم ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت ایران كار لازمی است، لیكن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات كنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه جانبـه ی اقتصاد مقـاومتی میسر نخـواهد شـد. امیـد است كه مراقبت شود كه این مقصود با جدیت تمام دنبــال شود و بخصوص به تقویت تولید ملی توجه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمائید كه وضعیت پس از برداشته شدن تحریم ها، به واردات بی رویه نینجامد، و بخصوص از وارد كردن هرگونه مواد مصرفی از امریكا جداً پرهیز شود.

توفیقات جنابعالی و دیگر دست اندركاران را از خداوند متعال مسألت می نمایم.

سیدعلی خامنه ای
۲۹/مهرماه/۹۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر تشکر ویژه رهبر انقلاب از رئیس کمیسیون ویژه برجام خیلی مسائل رو برای همه روشن کرد...
آفرین به این رهبر هوشیار و زیرک.
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک اصولگرا انقلابی حقیقتا دوست دارم که مشکلات مردم با برجام حل شود چرا که بیکاری و مشکل ازدواج جوانان و رکود و.... داره بیداد می کند ولی فکر می کنم با نقاط ضعفی که در برجام وجود دارد که چهره های میانه رو اصلاح طلب و اصولگرا مثل صادق خرازی، داریوش سجادی(مشاور کروبی) ، احمد توکلی، دهباشی (سازنده فیلم روحانی) هم به آن اذعان کرده اند و عجله ای که مجلس انجام داد و در کمتر از بیست دقیقه این طرح برجام را بدون چاره اندیشی برای نقاط ضعف تصویب کرد شیطان بزرگ در مسیر اجرا زیاد سنگ اندازی کند و امتیازات بیشتری دوباره از ما بگیرد و تحریم ها را لغو نکند
انشاالله با الزاماتی که رهبری با این نامه گذاشته اند از بروز معایب جلوگیری شود
سیاح
لازم است اصولگرایان و مریدان رهبر عزیز متن کامل پیام را منتشر کنند و محوریابی کنند که نقاط کلیدی فرمایشات چیست و طرح تکمیلی ارائه دهند
امید مدبر
Romania
با درود و تحیت فراوان به رهبر عزیز تر از جانم
آقا جان باز هم شما مارا در بین مسلمین سربلند کردید با حکم حکیمانه و فرزانه شما باز مسائل برای جبهه اسلام ختم به خیر شد شما به همه ما درس مذاکره کردن با دشمن را آموختید که چگونه با او مذاکره کنیم و گام به گام و مطمئن تعهدات خود را به انجام تعهدات طرف مقابل گره بزنیم نه اینکه ما بی هیچ پشتوانه ای تمام تعهدات خود را انجام دهیم در حالیکه هیچ تضمینی برای انجام تعهدات طرف مقابل وجود داشته باشد . آقا جان شما مثل همیشه به ما درس ایستادگی و مقاومت با حفظ اصول و عقاید و کوتاه نیامدن از آنها دادید . آقا جان شما مارا زنده نگهداشتید تا انقلاب همچنان به پیش برود . خدا شما را برای امت اسلامی حفظ نماید و بر تاییدات شما بیافزاید و همواره زیر سایه و همایت مادر مهربانتان بی بی فاطمه زهرا (س) و فرزند برومندش حضرت مهدی (ع) طول عمر باعزت عطا فرماید . ای مولای من میخواهمت با تمام وجودم و افتخار میکنم به داشتن چنین رهبر و مولایی و از خداوند متعال مسئلت دارم تا در راه مشق ولایت مداری از مولایم حضرت حجت (ع) ، تمام شاکله ام را تابع شما فرماید انشاءالله
ای معز المومنین و ای مذل الظالمین دست خدا پشت و پناهت
سوال عجیب
Iran, Islamic Republic of
یک نکته خیلی جالب در طول این مذاکرات هسته ای نوع رفتار آقای احمدی نژاده که چرا مثل سایر بچه حزب اللهی ها اعم از پایداریها و اصولگرایان انقلابی و حتی بعضی افراد اصلاح طلب رگ غیرتش بالا نزده و از انتقادات وارد بر برجام هیچ حرفی به میان نمی اورد ؟؟
مگرنه اینکه نزدیکترین افراد در سیاست به احمد نژاد پایداری ها بودند چرا احمدی نژاد شباهتی به آنها در این مسئله ندارد؟

اینجاست که برای افراد باید سوال ایجاد شود
مهدي رحيمي
لطف خدا بر سر ماست
خامنه اي رهبر ماست
محسن
Iran, Islamic Republic of
پایانی بر یک ذوق زدگی ابلهانه.
زمستون رفت آقای ل..، ولی....
اگر نامه رو خوب می خوندی این حرف را نمی زدی!!
روسیاهی برای بعضی ها باقی خواهد ماند
امید که مردم در اسفند94 جلو این چند چهره ها را بگیرند
سیروس
با تذکرات هوشمندانه مقام معظم رهبری نقاط ضعفی که در شورای امنیت ملی و صحن علنی مجلس دیده نشده بود،پوشش داده شد.انشاالله در اجرای برجام همه گروه ها ،فارغ از مسائل سیاسی مواظبت کنند که دشمن ضربه نزند.
س
بعضی کوته فکری ها و سطحی اندیشی ها را ببخشید
حالا کسانی که دهان خود را پر دلواپس دلواپس می کردند خجالت بکشند و دیگر ادامه ندهند !
ولی بعید است بعضی به سنگ پا گفتند زکی و از رو نمی روند !
امید مدبر
Romania
با سلام خدمت تمامی هم وطنان عزیزم
آقا در نامه خطاب به رئیس جمهور محترم متذکر شدند که "...همه نشان دهنده ی آن است كه ورود فریبكارانه ی آمریكا در مذاكرات هسته ئی، نه با نیت حل و فصل عادلانه، كه با غرض پیشبرد هدف های خصمانه ی خود درباره ی جمهوری اسلامی صورت گرفته است. " و هدف خصومت همان ایجاد اختلاف و براندازی نظام اسلامی با آن خصوصیاتی که آقا اشاره فرمودند میباشد در جمع اصحاب رسانه ملی نیز مشابه آنرا متذکر شده بودند که برای دشمن مهم این نیست که در راس نظام اسلامی ایران یک معمم باشد یا نه مهم این است که با اهداف استکبار مخالفتی نداشته باشد ( البته نقل به مضمون ) پس همانگونه که آقا در متن نامه هم بسیار آنرا پر رنگ کرده اند حفظ وحدت و یکپارچگی تمامی ارکان نظام است تا دشمن به هدف خود از مذاکرات که همان اختلاف و بر اندازی و ضربه زدن به هسته مرکزی انقلاب است نرسد این پیام آقا را ما مدعیان پیروی از ایشان باید بسیار رعایت کنیم و از ذکر مطالب اختلاف انگیز جدا خود داری نماییم . تا الیوم یاس الذین کفروا محقق شود. من اگر هوشیار باشم و تابع رهبر ، تو اگر هوشیار باشی و تابع رهبر تا ابد دشمن نا امید خواهد ماند.
اقا حرف اخر را زد تمام وکامل
امیدوارم دولت رعایت کند
Romania
وقتی خبرو خوندم از ته دلم برای سلامتی اقا دعا کردم . خدا رو شکر ما چنین رهبری داریم. کاش تیم مذاکره کننده اینقدر ریز بین بود
الحمدالله علی هذه النعمة
Ireland
از خصوصیات رهبر طبق قانون اساسی، عدالت و بینش صحیح سیاسی و اجتماعی هست. الحمدلله رهبری ما کمال این شرایط را دارند.
همین متن ایشان را باید خواند و تحلیل ها بر آن نوشت. اینکه زحمات هیچکدام از گروه های درگیر و دلسوز و بعضا مخالف یکدیگر را فراموش نکردند. اینکه ضمن تایید تذکرات و خواسته های مجلس و شورای عالی امنیت ملی،شرایط متممی را برای هرچه بهتر احقاق کردن حقوق مردم مشخص کردند.
آقایان و خانم های مخالف و موافق، حرف رهبری یعنی فصل الخطاب، یعنی دیگر تمام شد. از این به بعد باید بر درستی اجرای برجام و عدم خلف وعده ی طرف مقابل نظارت کنید. دیگر بحث های بیهوده، تفرقه برانگیز، تهمتها، توهین ها و تخریب ها را متوقف کنید. بروید دنبال تحقق خواسته های مشخص و شفاف رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی.
سیاح
قدردانی مخصوص از رییس و اعضاء کمیسیون ویژه و جمله ریز بینی قابل تحسین منتقدان از یکسو و توجه به اینکه مذاکره کنندگان تلاش کردند نقاط قوت را تثبیت کنند از سوی دیگر ، مرا به این نتیجه رساند که :
۱_ رهبر انقلاب تمام بررسی ها را ریز دنبال می کردند
۲_ توجه به نقاط منفی برجام مهم است و نمایندگان اعضاء کمیسیون ویژه قابل تقدیرند
۳_ دولت در اجرای برجام باید قدر دان منتقدان باشد نه متلک دلواپسی را نثارشان کند
۰۰۰۰
درود بر امام و مقتدایم
خیلی کمبود دارید.
حسین
Iran, Islamic Republic of
کمرشان شکست.
جعفری
Iran, Islamic Republic of
جانم به فدای این رهبر عزیز
عجب سیاستی و عجب نامه پرمضمون و پرتاکتیکی نوشتن که علاوه بر اینکه اتحاد موافق و مخالف برجام رو به هم نمی زنه یعنی دیگه عذری نیست که این اتحاد رو به هم بریزه به مواردی اشاره کردن عملا این برجام به سرانجام نرسه چون خواب خوشی که آمریکا داشت میدید هم آشفته کرده آمریکایی ها کسی نیستند که بیان مکتوب بنویسند که کل تحریم ها برداشته شد چون زیر فشار قرار می گیرند مجبورند نپذیرند و این یعنی نقض برجام و کنار رفتن کاغذپاره های برجام!
عمار
Iran, Islamic Republic of
ای جانم فرزند عاشورا درایام هیهات من الذله همچون جد بزرگوارش خروشید وهمچون همیشه لشکر کفار ویزیدیان راخلع سلاح کرد وبه تن کفار وحامیانش رعشه انداخت.
وبا این فرمان المبارک حجت بر تمام مسئولین تمام شد .وهیچ کس حق ندارد به جاده خاکی بزند وگرنه درپیشگاه ملت باید پاسخگو باشد.
محسن
این منفی ها ، اغلب همون کسانی هستند که چشم بسته از برجام حمایت کرده و به چیزی جز شکم و .. فکر نمی کنند !
حسيني
سلام درود خدا برفرزند امام حسين ع خدايا شكرت او مارو زنده كرد او اول از كمسيون ويژه تشكر كردن او راهاي نفوذ بستن اگر تحيرم كامل لغو نشود برجام بي برجام وووو خدا يا عمر اورا طولاني گردان و امروز روز شكر است اقاي زاكاني از شما تشكر كردن بايد هوشيار باشين و دولت زير ذزبين دراجرا كنترل كنيد
بصیرت
سلام و درود بر فرزند امام حسین ع
این رو هم در بند اول نامه ی معظم له - مثل سنوات گذشته پر از کد و پیام های روشنگرانه برای دوستداران انقلاب اسلامی می باشد- برای انتخابات مجلس دهم و برای جلوگیری از ورود خواص بی بصیرت حتما زیر ذره بین داشته باشید :"رئیس!!!!! و نمایندگان مجلس!!!!! طرحی محتاطانه؟؟؟؟؟؟ را تصویب کردند."
ان شاء الله با رای مردم همیشه در صحنه و انقلابی ،مجلس دهم تماما بوسیله نیروهای با بصیرت و دلواپس و انقلابی و دلسوز منافع ملی و نظام اسلامی اداره شود و مردم با رای انقلابی خود عملا جلوی یکی از گلوگاه های نفوذ استکبار را ببندند.
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا بصیرت! چرا جمله رو نصفه میگی؟ "از رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه با تصويب طرحي محتاطانه، راه درست اجرا را به دولت ارائه كردند [تشکر می کنم] پس ایشان به همه اعلام کردند که مصوبه مجلس "راه درست اجرای برجام را به دولت نشان داد" و در ادامه هم فرمودند "بندهاي نه‌گانه قانون اخير مجلس و ملاحظات ده‌گانه‌ي ذيل مصوبه‌ي شوراي عالي امنيت ملي، حاوي نكات مفيد و مؤثر است كه بايد رعايت شود" امان از وقتی که تعصب حجاب چشم و گوش آدم بشه. پناه بر خدا.
Romania
طرحی محتاطانه.... واقعا زیبا بود این عبارت اقا...
Estonia
بله فرمودند طرحی محطاطانه و نه شجاعانه !
Ireland
"و سرانجام از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی كه با تصویب طرحی محتاطانه، راه درست اجرا را به دولت ارائه كردند"
برادر با بصیرت، شما چرا نیمه ی دوم جمله ی رهبری را حذف کردی؟ اصلا چرا جمله ی رهبری را تحریف کردی؟ کجای نامه ی رهبری این جمله ای که شما نقل کردی عینا هست؟ هدفت چی هست ازین کار ها؟ چرا تفسیر به رای می کنی؟
چرا نمیگی که رهبری تایید کردند که راه درست اجرای برجام در طرح محتاطانه ی مجلس تصویب شده؟ انصاف داشته باشید.
خدا را صد هزار مرتبه شکر که رهبری عادل بالای سر ممکلت هست واگرنه ... خدایا رهبری را تا ظهور امام زمان (عج) سلامت و پر صلابت تر از همیشه نگه دار.
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی شما مطمئنی متن رو درست خوندی؟ اول از همه از "هیئت مذاکره کننده اخیر" تشکر کردند. دقت کردی؟ هیئت مذاکره کننده "اخیر" ، بعد از منتقدان که سعی کردند برجام را به چالش بکشند به ویژه کمیسیون ویژه مجلس، سپس از شورای عالی امنیت ملی و بعد از "رئیس و نمایندگان مجلس که با تصویب طرحی محتاطانه راه درست اجرا را به دولت ارائه کردند" دقت کردین؟ رئیس و نمایندگان مجلس "راه درست اجرا" را به دولت ارائه کردند. باز هم بگم. یه بار دیگه بخونید لطفاً (
جمشید
این حکم حکومتی است رییس‌جمهور باید آنرا اجرا کند و کوتاهی در آن یعنی غیر قانونی !
ما مطالبه کنیم مثل خطوط قرمز ترسیمی آقا نباید فراموش شود ۰۰۰
حمید
الله اکبر ! الحمد لله !
خداوند را هزاران بار شکر به خاطر رهبری هوشیار و بیدار!!
سیاح
هوشیاری رهبری فوق العاده است دقت کنید
هیئت مذاکره کننده ی اخیر که در توضیح نقاط مثبت ! و در اصل تثبیت آن نقاط ! همه ی سعی ! ممکن خود را بکار بردند

و من اضافه می کنم که اصلا به نقاط منفی توجه نکردند
Iran, Islamic Republic of
همینه...
حالا همه بفهمند که این مملکت صاحب داره...
همه بفهمند که نمی تونن هرکاری دلشون خواستند بکنند
Iran, Islamic Republic of
آقا جان! خدا به عمر شما و به کلام شما برکت بده...
خدا میدونه چند روزه از نگرانی بی تاب بودم...
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر که خون پدر شهیدم هدر نرفت
الحمدلله که بر ما منت گذاشت و رهبری چنین حکیم نصیبمان کرد. انشالله که امت خوبی برای این امام باشیم.
جمشید
آیا دولت ولایت پذیر است و فرمایش آقا که ۹ بند دارد و تایید کننده ۹ بند مصوبه مجلس و ۱۰ بند مصوبات شورای عالی امنیت ملی هم هست را اجرایی می کند ?
آیا برخی دست از تفسیرهای یک طرفه دست برمی دارد!?
Iran, Islamic Republic of
خدايا شكر كه چنين رهبر فرزانه و هوشمندي نصيب ما كردي . واقعا براي اين برجام و تبعاتش استرس وحشتناكي داشتم كه بحمدالله با اين نامه راهگشاي رهبري دغدغه هامون كمتر شد. خدايا خودت اين رهبر عزيزمان را تا ظهور يگانه منجي عالم حفظ فرما . (آمين)
مسأله‌ئی كه گمان میرود از جمله‌ی مسائل به یاد ماندنی و عبرت‌آموز جمهوری اسلامی باشد
درود بر تو وارث حسین
ج
درود بر تو وارث حسین ع
و مرگ بر منفی زن عمدی
كوروش
United Kingdom
شيخ حسن اگر دنيا و آخرت ميخواهي پشت سر رهبري عزيز حركت كن وبه اين نامه ي حضرتش جامع عمل بپوشان.
شیخ حسن اگر یه کم رقیقتر
هم بپوشونه خیلی خوبی
در حد "جامه"
ولی اگر با این غلظتی که کوروش عزیز گفته "جامع" عمل بپوشونه چی میشه
ناشناس
خدایا شکرت که چنین رهبری داریم چند روز بود که حسابی حالمان گرفته بود و منتظر بودیم که انتظار به سر آمد باشد که صبح دولتت بدمد.
ناشناس
واقعا راحت شدیم خدایا شکرت واقعا دست امام زمان پشت ایم ملت است!
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت حلالت باشه. از این به بعد باید بگوییم انت معز المومنین.
ولی دشمنان احمق جمهوری اسلامی بدانند تا ظلم و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.

به دوستان داخلی تان گوش ندهید.
كوروش
United Kingdom
....ومذل الظالمين
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ولی دشمنان احمق جمهوری اسلامی بدانند تا ظلم و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.

به دوستان داخلی تان گوش ندهید.
دوستان داخلي چه كساني هستند ؟؟؟
صاحبان روزنامه هاي زنجيره ايي
اصحاب و حاميان فتنه 88 و 78 .. و غربزدگاني كه سينه چاك حضور شيطان بزرگ در ايران اسلامي هستند .
ناشناس
رهبرا تشکر از تو به یک اشارت از ما به سر دویدن. حالا جرائت دارند بزنند زیرش!
تودهنی دردناک
درود بر رهبر عزیز .سر هم کردن تصویب پروژه وادادگان در 20 دقیقه و رعایت نکردن قوانین مجلس هم کار به جایی نبرد و انچه که میباید شد . باز هم درود بر رهبر عزیز .
منتظر
Iran, Islamic Republic of
ای ول به اسمت
تو دهنی دردناک!!!!!!!!!!!!
هرچند اینا پروتر از این حرفا هستند و ممکنه بازم ..
Iran, Islamic Republic of
فصل الخطاب یعنی این ......
محمدح
اره.ولی خدا کنه به الزامتی که ایشون فرمودند دولت پایبند باشه
کاظم
در تمامى فرمايشات حضرت اقا واين موارد مرقوم در نامه .مشخص است برجام
داراى ابهامات زيادى است ونبايد با اعتماد به طرف مقابل انجام شود بلکه بايد
با دقت ورصد دشمنان وبا عدم اعتماد به امريکا. انجام شود.
لبيک يا خامنه اى
سلام و درود خدا بر رهبر عزیزتر از جانم آقا نوکرتم
دهکردی
افتخار ماست که هوشیارترین رهبر دنیا را داریم
به امید ظهور حضرت حجت..
ناشناس
ای زنده باد! خوب گفتی مرد نیست عمل نکنه!
توجه توجه:
امام خامنه ای مد ظله العالی:
"بخصوص از وارد كردن هرگونه مواد مصرفی از امریكا جداً پرهیز شود."
ali
بسیار بسیار مهم است که سازمانهای دولتی واردات مواد مصرفی آمریکایی را متوقف و به سرعت جایگزین پیدا نمایند و در صورت واردات با افراد خاطی به شدت برخورد نمایند.
م
بسم الله الرحمن الرحیم
مجازات خاطی بر اساس وبارعایت شرع مقدس،صحیح است.
Iran, Islamic Republic of
مک دونالد!!!!!!!!!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مثل مک دونالد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اگر کسی طرفدار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هم نباشد و خود را فقط یک ایرانی بداند، حتماً از این فرمان رهبر انقلاب که در جهت حفظ منافع کشور و رفع واقعی تحریم ها بر علیه ایران است، حمایت صددرصدی خودهد داشت.
ناشناس
...با این حال محصول مذاكرات كه در قالب برجام شكل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است كه در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه،‌ میتواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده‌ی كشور منتهی شود.
از خوشحالی نمی تونم جلوی اشکام بگیرم
مهدی نریمانی
اگه برخی اینه که مادیدم باز هم به این نامه رهبر انقلاب هم گوش نمی دن
این مجموعه‌ی پر حجم كار و تلاش و فكر در مسأله‌ئی كه گمان میرود از جمله‌ی مسائل به یاد ماندنی و عبرت‌آموز جمهوری اسلامی باشد، در خور تقدیر و مایه‌ی خرسندی است!
ناشناس
....اعلام كتبی رئیس‌جمهور امریكــا و اتحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریم‌ها است. در اعلام اتحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور امریكا باید تصریح شود كه این تحریم‌ها به‌كلی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌كه ساختار تحریم‌ها باقی خواهد ماند، به منزله‌ی نقض برجام است.
فدایی داری سید علی
درود و سلام خدا بر فرزند فاطمه(سلام الله علیها)؛
از اینکه رهبری کیِّس و فرزانه دارم به خودم می بالم. الحمدلله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة أمیر المومنین علی بن أبی طالب و أئمّة المعصوین(علیهم السلام).
برا سلامتی شون صلوات...
اللهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و فرجنا بهم والعن أعدائهم أجمعین واحشرنا معهم.
Iran, Islamic Republic of
بندهای نه‌گانه قانون اخیر مجلس و ملاحظات ده‌گانه‌ی ذیل مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی، حاوی نكات مفید و مؤثر است كه باید رعایت شود،
با این حال برخی نكات لازم دیگر نیز هست
این یعنی دفاع تمام قد از برجامی که مملو از ابهامات است خطا بوده است
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
رهبر فرزانه از زحمات کشیده شده تقدیر کردند.نه تشکر
مجتبی
الله اکبر
الحمدالله و هزاران شکر به خاطر این چنین رهبر پیامبر گونه ای
خدایا شکر خدایا شکر درود برفرزند زهرا سید علی
Romania
منفی زدن چاره درد تو نیست.
برو ب......!
Iran, Islamic Republic of
سلام:
دشمن در چه فکریه؟؟؟
خامنه ای خمینیه ....
خداوندا چگونه ترا سپاس گویم که به وظیفه خویش عمل کرده باشم ... هر بار شکر تو ... چندین شکر برای اینکه توفیق شکر به ما عنایت کردی بر ما واجب می کند . چه کنیم که بضاعت ما در شکرگذاری اندک است و اقیانوس لطف تو بی کران .... بارها و بارها شکر که رهبری فرزانه به ما عنایت فرمودی....
Netherlands
منفی "" زنان"" عزیز آبروی خود را بیشتر از این نریزید.
یا حسین
Estonia
خودفرخته هستند ولشون کن ... باید پول مزدوریشون رو بگیرن
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدایا شکر
نه به خاطر برجام بلکه بخاطر نعمت رهبر حکیم و هوشمندی که به ما عطا کردی و ما قدرش را نمیدانیم
آمریکا میخواست چماق تحریمو رو سر ما نگه داره ولی ببینید که چطور رهبری چماق خودشونو برد رو سرشون حالا اگه جرات داره جر بزنه
این برا آمریکا
اما موافقان سینه چاک داخلی برجام ببینند که نظر رهبر درمورد برجام چیه پس فتیله هاشونو بکشن پایین برچسب زدنو تمام کنند به منتقدین این برجام که به قول رهبری "دچار نقاط ابهام و ضعف‌هاي ساختاري و موارد متعددي است كه در صورت فقدان مراقبت دقيق و لحظه به لحظه،‌ مي‌تواند به خسارت‌هاي بزرگي براي حال و آينده‌ي كشور منتهي شود"
این از سینه چاکان برجام
و سخن آخر با برادران دولت مرد که مدام مقام معظم مقام معظم از دهانشان نمیوفته حالا برادریتان را ثابت کنید و برجام پر ابهام رو با عمل مو به مو به شروط مقام معظم رهبری اجرا کنید البت نه مثل اجراتون در مورد سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری
باز هم خدا را شاکرم بابت نعمت ولایت فقیه
انشاالله خدا طول عمر به ایشان عنایت و پرچم این انقلاب را بدست ایشان به امام عصر تقدیم کند
Romania
کاش یک ذره از غیرت رهبری در وجود برخی .. هم می بود.
..
United Kingdom
فدای اسم آخرش، سید علی خامنه ای . کسی که همیشه برای خدا کار کرد و نه تاریخ، ولی همه ی کارهایش در تاریخ ماندگار شد و مثل چراغی درخشید و خواهد درخشید
سروش
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبر ، امیدوارم خیلی زود دغلبازی آمریکایی ها آشکار شود، هر چند ملت ایران کاسبان رفع تحریم را خوب می شناسند اما رسواتر از این روزها بشوند انشا الله.
amir
نامه رهبر از کل برجام کامل تر بود
میثم
البته تا حالا نیز چند بار آقا اعلام موضع کرده و خط قرمز تعیین نموده بودند ولی برخی به راحتی از آن عبور می کنند.
هنوز نگرانم...
میخواستن جام زهر به خورد ملت بدن و حضرت اقا این جام رو به کام ملت شیرین کردن

خدا پشتیبانت رهبر عزیزم.به حق فرزند خلف علی ع و زهرایی س

اگه رهبر نبود مملکت رو بر باد میدادند یک عده بی بصیرت
با این حال محصول مذاكرات كه در قالب برجام شكل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است كه در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه،‌ میتواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده‌ی كشور منتهی شود
Iran, Islamic Republic of
این جمله رو که تیتر کردید آقا به این جهت گفتن که دلواپسا آروم بگیرن و زیادی ان قلت نیان!
سرباز رهبرم
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
اگر سرباز رهبری چرا میگی اشتباهی منفی دادم ؟
ماشالا ادبت
ج
چه سودی از تکرار دلواپس دلواپس دلواپس می برید
گمان کنم خود را آرام می کنید !
شما فعلا از رئیس جمهور آمریکا امضاء بگیر
Finland
تا كي ميخوايد به خودتون و بقيه دروغ بگيد و فريب ها رو باور كنيد؟؟؟
رهبرى با كسي شوخي و تعارف ندارن و برأي دلخوشي ديگران يا منافع خاصي هم افاضه نميكنند.... متاسفانه هنوز نشناختينشون
ما چکار کنیم که درکت همین قدره ؟
محمد حسين
United Kingdom
خدا يا به خودت قسم كه اين حرفم از ته دله :
خدايا از عمر ما بكاهون به عمر رهبر افزون . دوستان باور كنيد بعد از خوندن اين نامه چشمانم پر از اشك شوق و تشكر از خدا بابت داشتن چنين امام فرزانه اي شد بهتر از اين ديگه نميشه .ولي نظر من اينه كه خود امام خامنه اي خيلي راضي به اين توافق نيست .
حضرت آقا فرمودن : " محصول مذاكرات كه در قالب برجام شكل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌هاي ساختاري و موارد متعددي است كه در صورت فقدان مراقبت دقيق و لحظه به لحظه،‌ مي‌تواند به خسارت‌هاي بزرگي براي حال و آينده‌ي كشور منتهي شود." یعنی دقیاً همون حرفی که منتقدا می گفتن و عمله و اذناب دولت هی نفی میکردن !!! این دنیا که گذشت اما اون دنیا همه شون گیرن اگه اعتقاد داشته باشن.
Romania
خدا حفظت کنه سید علی داشتیم خون دل میخوردیم از این مسئولینی که چشم خود را بر این همه نقص و ابهام بستند و داشتند جام زهر دیگری را به خورد ملت میدادند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خدا را بي نهايت شكر بخاطر اين رهبر فرزانه كه حقا" خميني ثاني است .
منتظر خاطرات عجيب و غريب و نظر شيخ بزرگ .. در مورد اجراي برجام هستيم ؟؟
خب حالا میشه گفت برجام برای ما منفعت داره ?ولی باز هم مطمئن باشین غربی ها عهد شکنی می کنند !!!
Iran, Islamic Republic of
بنده فقط تو این موندم که این 5 نماینده 165 مزیت برجام را جطور کشف کردند و زدند زیر میز کمیسیون ویژه ای که خود از اعضای آن بودند!!!!
ali
Iran, Islamic Republic of
فتبارک الله احسن الخالقین
خدا را شکر که چنین رهبری داریم.
رحمان رحیمی
درود بر رهبر فرزانه مدیر وشجاع انقلاب; خدایا بر عمر با برکت او بیفزا
بلاخره مجموع روشنگری ها نشان داد برجام مثل عقیده برخی ها چنان آش دهان سوزی هم نیست که به خاطر آن مدافعان آزادی , هر مخالفی را خائن یا کاسب تحریم خطاب کنند وبدترین اهانت ها را نثارشان سازند
Spain
خيلي از مواردي كه مد نظر كميسيون برجام بود و بعنوان نقد بر برجام تشريح ميشد حضرت آقا در مرقومه خود، عنوان كردند.
خداياخدايا تا انقلاب مهدي از نهضت خميني محافظت بفرما.
خامنه اي رهبر به لطف خود نگهدار.
حسین
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا خامنه ای
لبیک یا حسین است
چند سطر آخر بسیار متین است که اقتصاد همت و حرک و جدیت خودش را میخواهد است و همه چیز به برجام مربوط نیست. همت و حرکت واجب است.
الحمدلله
علی
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله والنعمه! این چندروزپس ازتصویب برجام درمجلس واقعا غصه داربودم وبرای دفع شردشمنان ازسراین مملکت دعامی کردم.این نامه مرهمی بودبرزخم های دل خیلی ازدلسوزان این آب وخاک ....خداوندنگهدارت باشدآقا!!
اصغر
بنام خدا . این نامه حضرت آقا ، بسیار دقیق ، محکم، متقن ، ودر عین حال مؤدبانه و حافظ وحدت ملی است . مسلما این متن ، تراوش ذهنی حکیم ، خلاق ، بصیر ، سیاستمدار ، ملی گرا (نه به معنی مرسوم) ، ریزبین ، و متصل به منبعی قوی است . آقا طوری راه گذاشتند که در عین درایت ، طرف مقابل را در سه کنج تصمیم گیری قرار دادند . حالا بنشینیم و تحلیل های دوست و دشمن را ببینیم . با اینکه بسیار شاد و خوشحالم ، ولی مثل مقام معظم رهبری ، خوشحالتر بودم که مجلس و دولت این درایت را بخرج می دادند و بوظیفه خودشان آگاهانه عمل می کردند .
سلام خدا بر رهبر آزادگان جهان در عصر حاضر. ابه عنوان یک کارشناس اقتصاد از این نامه بسیار مقتدرانه رهبر عزیز ایران کمال تقدیر و تشکر را دارم. این نامه حاوی پیام های بسیار اساسی تاریخی است. امیدوارم دولتمردان گوش و چشمشان را باز کنند و بدون چاپلوسی نعل به نعل فرمایشات ایشان را گوش فرا دهند.
صداقت
جانم فدای رهبرم...

راه رو برا هرگونه بازی درآوردن دولت فعلی و شیطان بزرگ و غربیا رو با چند سطر بستن.

لفظ مخصوصا" رئیس و اعضا کمیسیون برجام مدال افتخاری است بر سینه زاکانی بذرپاش و ...

احسنت به چنین سربازانی و چنین فرماندهی
آقا ! درد وبلات بخوره به سر وامانده ها و ترسوها
یا حسین بن علی
هیسسس خدایا فدای داری شکرت بخاطر نعمت ولایتی که به ما ارزونی دادی... به بند 2 نگاه کند و توجه بیشتر کند تا خیلی از چیزها معلوم شود و ما رو بیسواد میدانستن الان خود....
ولی
خدا کند به این دستورات ولی امر مسلمین امام خامته ای
اینها جامعه عمل بپوشانند ولی چشم من ابی نمیخورد...
انشالله که کسانی که جام زهر به امام راحل نوشاندن دیگر به دنبال جامی دیگر نباشسند که این بار ما مردم ولایت مدار ایران زمین زهر را با جام به دهانشان ..........
محمد
سلام خدا بر رهبر تیزبین
http://sheitanebozorg.com/
مــــــــــــــــرگ بــــر آمـریــــــــــــکا
کرمی
ما از بندهای نه گانه آقا خوشحال هستیم تمام نگرانی و دلواپسی ما همین موارد بود،اگر دولتمردان راستگو هستن و مرد عمل برجام را طبق نظر حضرت آقا عملیاتی کنن،درضمن آقا فرمودن چاره مشکلات ما اقتصادمقاومتی است همین چرا مسئولین متوجه نیستن!!!!!!!
مسعود دیپلمات
الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ
رهبر معظم انقلاب با انشاء این نامه ، حق مسئولیتی خود را اداء کردند و بدینوسیله ختم موضوع اعلام می گردد!
الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي
علی
United States
زنده باد رهبر مردمی، چقدر مزه داشت.
محسن
خوش به خال ظریف، صالحی و عاراقچی که شامل پاداش الهی می شوند
براشون مجسمه بسازند بسه !
مهدي
رهبرم در اين روزهاي إبهام وطمع، شجاعت و قاطعيت را از تو آموختيم
منتظر
الحمدلله که خورد تو برجک بعضیا که مرتب از رهبری مایه میذاشتن و میگفتند که رهبری در جریان مذاکرات هستند و من در رسیدگی به پرونده هسته ای دخالتی ندارم/ این پرونده، پرونده رهبر معظم انقلاب است
ما خطوط قرمز را عایت کردیم و .....
جمالی
حضرات فکر کردند آقا رو خوب دور زدند و دستش رو بستند. اما غافل از این که :
ولایت فقیه بهترین نعمتی است که در دوره غیبت به ما داده شده است.
ولی فقیه مثل برخی حضرات تشنه قدرت سیاسی و مکرهای سیاسی نیست بلکه مخلصانه متصل به خداست.
و .... مکروا و مکر الله
بعد از این فرمان آشکار رهبری اگر کسی از اجرای برجام صحبت کند باید از سوی مردم و دهنی بخورد
جانبازجنگ تحمیلی
درودخدابررهبرهوشیارجمهوری اسلامی ایران.مرگ برامریکای مردم فریب
خدایا شکر و الهی زاده کوثر را برای ملت ایران وهمه امت اسلام حفظ فرما
خدائيش براي اين رهبر آدم حتي بميره هم كمه!
ابوالفضل علمدار
خامنه اي نگهدار
راضیه
از این برخی بخاری بلند نمی شه مردم خودشان با تحریم کالاهای خارجی وبخصوص امریکایی و ملزم کردن خود به خرید کالاهای هرچند بی کیفیت داخلی به فرمان رهبری لبیک بگویند مردم کمپین من درحمایت از تولید داخلی وفرمان رهبری کالای کشورم ایران را با افتخار می خرم راه بیاندازند .
امین
ممنون از رهبری عزیز و فرزانه خداوند ایشان را حفظ کند
مهدی
حیف و صد حیف ک باز هم مسئولین انقدر عقب ماندند ک آخر رهبری مجبور ب موضع گیری شدند
دوستان عزیز من هم مانند شما خوشحالم ب خاطر موصع گیری صحیح رهبرم
خدا را هم ب خاطر داشتن چنین رهبری شاکرم
اما از طرفی دل خون ...
چرا هنوز در کشوری ک ادعای اسلامی بودن و مرکز تشیع جهان اسلام رو داریم هنوز ک هنوزه ولی تنهاست
امروز روز عاشورا را درک کردم
چرا با اینهمه زمان و وقتی ک برای یک پرونده گذاشته شد انقدر حرف رهبری و صلاحیت کشور زیر پا گذاشته میشه و مسئله ای ب این بزرگی از بزرگترین موانع و از سد نیروهای ب اصطلاح جهادی و مدعیمون ب راحتی و بدون مشکل عبور میکنه تا اخر خود شخص رهبر مجبور باشند مشکلات را گوشزد کنند
چرا ...
چرا ب این راحتی ...
امیدوارم مثل همیشه صحبت های سید علی ب شوخی و ب عنوان حرفی ک برای قاب کردن خوبه ن عمل کردن نگاه نشه
حیف و صد حیف
ما هنوز لیاقت ظهور مولا را نداریم
چون هنوز اطرافیان ولیمان بصیرت پیدا نکرده اند
ما هنوز پشتیبان ولی نیستیم ...
افشین
قابل توجه نماینده های مجلس که متاسفانه خیلی خیلی عقب بوده بخصوص انهائی که دم از بصیرت و پیروی رهبری معظم انقلاب را دارند . قابل توجه مردم مومن که در زمان انتخابات به هر کسی که به دروغ ادعای پیروی از راه امام ره و رهبری را می کندبه همین اسانی اطمینان نکنیم.
محسن
فدایی داری آقا
روح اله
الحمدالله به خاطر وجود نعمت ولایت و رهبر با درایت
اقای زاکانی ورسایی وشریعتمداری شماها که داد میزدین رهبری با اصل برجام مخالفه وهمه را به بصیرت دعوت میکردین وی چی شد؟فقط یک جمله باید گفت دلواپسان بصیرت بصیررت
وقتی از مجلس ما کاری بر نیاید، رهبر جامعه مجبور است خودش وارد گود شود. اُف بر این مجلس...
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
خدا را هزاران شکر بر داشتن چنین رهبری، انشاالله که مسئولان گوش شنوایی داشته باشند و تنها در گفتار دم از رهبری نزتتد بلکه در عمل تابع ایشان باشند.
فاطمه
قابل توجه دولتمردان عزیز:
"در خاتمه همان طور كه در جلسات متعدد به آن جناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد كرده ام، رفع تحریم ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت ایران كار لازمی است، لیكن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات كنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه جانبـه ی اقتصاد مقـاومتی میسر نخـواهد شـد. امیـد است كه مراقبت شود كه این مقصود با جدیت تمام دنبــال شود و بخصوص به تقویت تولید ملی توجه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمائید كه وضعیت پس از برداشته شدن تحریم ها، به واردات بی رویه نینجامد، و بخصوص از وارد كردن هرگونه مواد مصرفی از امریكا جداً پرهیز شود."
ناشناس
اینا که منفی میدن دارن از چی میسوزن؟؟؟!!!
اقتدار ایران یا حضرت اقا
خیال همه راحت شد البته در هر مساله ای اسثتنائاتی نیز وجو دارد
مسعود دیپلمات
الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ . . .
رهبر معظم انقلاب با انشاء این نامه ، مسئولیت خود را در قبال برجام اداء کردند و آنرا به فرجام رسانیدند. لذا بدینوسیله ختم غائله را اعلام می نمایم! الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي. . .
منصور
واقعا به این شعار اعتقاد و یقین دارم:
"دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ماست"
به عنوان يك فردي كه در بسياري از مواقع موافق مواضع اصول گرايان و نظام نيستم، اين نامه را نامه بسيار خوبي از سر دلسوزي و وطن پرستي از جانب رهبري ديدم. اميد است خداوند به ايشان طول عمر با عزت عنايت فرمايد تا دولت و مردم از حمايتهاي دلسوزانه و خير ايشان بهره مند گردند.
سیاح
بسیاری از مواقع شما اشتباه می کنید اصولگرایان همیشه در مسیر نظام پیش رفتند و جریان اصلاح‌طلب همیشه نان به نرخ روز خوردند
و در تشخیص موضع درست رهبری خطا نکردی
Iran, Islamic Republic of
توجه کردین که آقا فرمودند مذاکرات از باب رفع ظلم امر لازمیه آقایون میگفتن آبمونم به مذاکرات بستگی داره نعلومه که ههیییچ اتفاقی در اقتصاد رخ نخواهد داد
نگید نگفتین
کاش از اول خود آقا رفته بود مذاکره کرده بود. الان همه چیز به نفع ما تمام شده بود و این همه وقت و هزینه هم صرف نمی شد. آقا یک روزه همه چیز را درست می کرد و می آمد.