چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۶
۵

سریال های سروش صحت ریشه درتفکرات فمنیسم و لیبرالیسم غربی دارد

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 427960
شما هرگز در این فیلم ها نمی بینید که حتی در یک خانواده مردها بتوانند وحق داشته باشند درمقابل همسرانشان بایستند و با انها بحث کنند و همیشه این زن ها بوده اند که حق سلطنت و رهبری درخانواده را داشته اند.
به گزارش جهان، حجت الاسلام والمسلمین رجبی در وبلاگ "دهکده" نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
 در سال های اخیر اتفاقات و تغییرات عجیبی دربرنامه های صداوسیما دیده می شود. اهم از این تغییرات را می توان در برنامه های طنز مشاهده کرد.
 
فیلم هایی که به بهانه طنز در انها اتفاقاتی دیده می شود که با تفکر اصیل اسلامی سازگار نیست. البته فیلم هایی بوده اند که توانسته اند در قالب طنز ارزش ها را به درستی نشان دهند امثال فیلم های اخراجی ها یا پایتخت اما در عمده ی فیلم های طنز به عکس ، ارزش ها را نشانه گیری کرده اند.
 
فیلم هایی مثل ساختمان پزشکان و یا شب های برره ویا فیلمی که اخیرا از تلویزیون پخش می کند که نامش شمعدونی است.
 
متاسفانه مشکلات عدیده و بسیاری در این فیلم ها دیده می شود که می توان به این موارد اشاره کرد:
 
1/ تبلیغ فمنیسم
 
شما هرگز در این فیلم ها نمی بینید که حتی در یک خانواده مردها بتوانند وحق داشته باشند درمقابل همسرانشان بایستند و با انها بحث کنند و همیشه این زن ها بوده اند که حق سلطنت و رهبری درخانواده را داشته اند.
 
زن ها همیشه حق فریاد کشیدن بر مردها را داشته اند. انتقاد من به این مسئله به معنای این نیست که مردها هم باید حق فریاد زدن دارند اما باید بین زوجین عدالت رعایت شود نه برتری یکی از دو طرف.
 
2/ ترویج عادی سازی روابط بین نامحرمان
 
این مورد هم به وفور در این فیلم ها دیده می شود. فی المثال وقتی در فیلم شمعدونی همسر نقش اصلی فیلم ادای شوهرش را در می اورد شوهرش ازین کارش خوشش می اید و می گوید یادم باشد در یک مهمانی به تو بگویم این ادای مرا دربیاوری. چرا یک مرد اصیل ایرانی باید این جمله را به زبان بیاورد و چه لزومی دارد یک زن در مهمانی درجمع نامحرمان این حرکت را انجام دهد. ویا یک زن به راحتی بر سر نامحرمان فریاد می کشد و به راحتی با انها شوخی میکند. البته ازین مثال ها بسیار است.
 
3/ دور کردن مسائل دینی در زندگی به بهانه طنز
 
در این فیلم ها مسائل بسیاری دیده می شود که همچون استفاده نکردن زن ها از چادر ، استفاده نکردن از اسماء ائمه و اسم های ریشه دار ، متوسل شدن به همدیگر در مشکلات نه خدای متعال ، در صورتیکه این رفتار ها درفیلم هایی نظیر پایتخت دیده شده است و انها همیشه به خدای متعال متوسل شده اند و هیچ خللی هم در فیلم ایجاد نشد.
 
البته نکات و مشکلات بسیار دیگری در این فیلم ها موجود است مثل احمق و ساده نشان دادن ایرانی ها و یا ازدواج های ضرب دری و یا ورود به زندگی شخصی یکدیگر و... که باید مورد توجه مسئولین مهم ترین رسانه ی ملی قرار بگیرد..
 
یکی از بزرگترین مشکلات مسئولین رسانه های ما این است که برای بالا بردن کیفیت برنامه های فرهنگی از مردم نظر میخواهند و سعی می کنند برای ساخت برنامه ها از زندگی مردم الگو برداری کنند درصورتیکه در ساخت برنامه های فرهنگی باید از کارشناسان حوزه فرهنگ کمک گرفته شود و کارها برمبنا و محوریت اصول ارزشی مدیریت شود تا این مردم باشند که از برنامه های فرهنگی رسانه الگو برداری کنند.
 
والسلام علیکم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دوست
خدا به این روحانی عزیز خیر بدهد. یک نفر بالاخره پیدا شد که بگوید این سریالهای بی محتوا چیست که میسازید .این صدا و سیما بدتر از ماهواره سریال درست میکند و به خورد جوانان میدهد. نادانی و حماقت این تازه به دوران رسیده ها به زیان فرهنگ ما تمام خواهد شد . سریال طنز با محتوا میخواهید، پایتخت، در این سریال در پشت لایه های فیلم نماز خواندن تک تک کاراکترها به نمایش گذاشته شده بود و یا اصالت خانواده و...
کلا فیلم ها و سریال های جدید بیشتر تنش را به خانواده ها تزریق می کند. یاد خانه سبز و ... به خیر
خدا خیرتون بده که حرف دل ما رو میزنید ماکه بعضی وقتها شک میکنیم داریم صدا وسیما جمهوری اسلامی رو میبینیم ...
البته این فیلم پر از ایراد هست اما اتفاقا خوب است که از اسامی اءمه یا چادر استفاده نمی گنند، واقعا جاش نیست!
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما هرگز در این فیلم ها نمی بینید که حتی در یک خانواده مردها بتوانند وحق داشته باشند درمقابل همسرانشان بایستند و با انها بحث کنند ...
وقتی اولین جمله ی کذب و نادرست را دیدم بقیه اش را حدس زدم و نخواندم...