شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۶

روایتی از احترام آیت اللّه مرعشی به والدین

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 401251
نگاه محبت آمیز به والدین دارای ثواب فراوانی است.
به گزارش جهان، وبلاگ "سلام به خدا" نوشت:

نگاه محبت آمیز به والدین دارای ثواب فراوانی است:
 
 در روايت آمده است که: نگاه كردن به كعبه، و هم چنين به پدر و مادر، و به قرآن حتى بدون قرائت، و نگاه كردن به روى عالم، و به اولاد رسول اللَّه (ص) عبادت است.(من لا يحضره الفقيه؛ ج 1، ص 73)
 
مرحوم آیة اللّه مرعشی نجفی که جزو علمای درجه یک شیعیان میباشد، میفرمایند: زمانی که در نجف بودیم، روزی هنگام ظهر، مادرم به من گفت: برو پدرت را صدا بزن تا برای صرف نهار بیاید، من به طبقه بالا رفتم و دیدم پدر در حال مطالعه خوابش برده است. نمی دانستم چه کنم؟ از طرفی باید امر مادر را اطاعت می کردم و از طرفی می ترسیدم با بیدار کردن پدر، باعث رنجش خاطر او گردم. خم شدم و لبهایم را کف پای پدر گذاشتم و چندین بوسه بر آن زدم، تا این که بر اثر قلقلک پا، پدرم از خواب بیدار شد و دید من هستم، وقتی این ادب و احترام را از من دید، گفت: شهاب الدین تو هستی؟ عرض کردم: بلی آقا، دو دستش را به سوی آسمان بلند کرد و گفت: «پسرم خداوند عزّتت را بالا ببرد و تو را از خادمین اهل بیت(علیه السلام) قرار دهد» و من هرچه دارم از برکت همان دعای پدرم است که در حق من نمود و به مرحله اجابت رسید.
 
اگر خداوند سعادت داشتن این دو گوهر را از ما گرفته می‌توان با فاتحه یا قرآئت قرآن یا حتی انجام عمل نیکی به نام آنها، به یادشان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *