يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۴
۱
خندوانه دینی ترین برنامه است؟!

سؤالی از جناب شهیدی فرد

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 381852
بهتر نیست افراد در اظهار نظرها قدری تأمل کنند و اول روی جوانب آن فکر کنند و بعد سخن بگویند؟
سؤالی از جناب شهیدی فرد
به گزارش جهان، محمد لطفی زاده در وبلاگ "منبر اینترنتی" نوشت:
به تازگی نشست نقد برنامه خندوانه برگزار شد و در آن افرادی شرکت داشتند که بعضاً شاید می‎شد از آنان کارشناس‎تر نیز در این زمینه حضور داشته باشند. با این حال آقایان محترم در تمجید از این برنامه کوشیدند و جناب آقای شهیدی فرد مجری صدا و سیما در نقد این برنامه فرموده‎اند:
 
"خندوانه یکی از دینی‎ترین برنامه‎های تلویزیون است"
 
برای من جای سؤال است در برنامه‎ای که به راحتی بازیگر (نیما شعبان نژاد) دروغ می‎گوید و بعد هم جلوی همه اعتراف می‎کند که دروغ گفتم (آنهم برای شوخی و خنده) که در دین ما نهی شده و در روایات فرموده‎اند (همه بدیها در یک خانه گذاشته شده و کلید ورود به آن خانه دروغ است) و نیز فرموده‎اند (دروغ نگویید حتی به شوخی) یا خانمی بازیگر (خانم شقایق دهقان) در برنامه حاضر و مقابل بینندگان و حضار خاطره تعریف می‏کنند و قهقهه می‎زنند و نیز در برنامه‎ای که از خانم‎ها تست خنده (!) گرفته‎اند تا خوش‎ظاهر‎ها مقابل دوربین بنشینند چگونه دین ما جاری است؟
 
بهتر نیست افراد در اظهار نظرها قدری تأمل کنند و اول روی جوانب آن فکر کنند و بعد سخن بگویند؟
 
البته در این مطلب در مقام انکار زحمات یا نیت خیر تهیه‏کنندگان خندوانه نیستیم و این خود مطلبی جداگانه می‏طلبد اما آنچه مهم است اینکه خنده در دین ما بسیار جایگاه دارد (نه خنده لهوی و بیهوده و قهقهه مستانه) اما اینکه چگونه آن را نهادینه کنیم حرفی دیگر است که دیدی اسلامی برای پیاده ‏سازی این موضوع می‎طلبد.
 
والحمد لله رب العالمین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک طلبه
با سلام
از مطلب مفید و حساسیت بجای شما متشکرم
فرموده اید "خنده در دین ما بسیار جایگاه دارد"
لطفا بفرمایید خنده در دین ما چه جایگاهی دارد و برای حرفتان آیه و روایت بیاورید. البته توجه دارید که خندیدن با شاد بودن تفاوت دارد.