يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۹
به بهانه مستند منوتو برای سفیدسازی ساواک و ثابتی؛

از فساد و غارت تا عیاشی و جنایت/ پهلوی و ساواک با مستند قابل تطهیر نیستند! +جزئیات

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 860860
جریان تحریف قصد دارد این گزاره را در ذهن مردم به‌ویژه نسلی که آن دوران را ندیده‌اند نهادینه کند که شرایط کشور در روزگار پهلوی‌ها خیلی بهتر بوده و حرکت مردم برای انقلاب از روی دل‌خوشی و شکم‌سیری انجام شده است.
از فساد و غارت تا عیاشی و جنایت/ پهلوی و ساواک با مستند قابل تطهیر نیستند! +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: چند سال قبل بود که رهبر انقلاب هشدار دادند که پروژه تطهیر پهلوی شروع شده است. این پروژه هم رسانه‌ای بود و هم در سطح خیابان و به وقت اغتشاشات با شعارهای بی ربطی نظیر «رضاشاه روحت شاد» و یا تلاش برای برگشت پهلوی به ایران دیده می‌شد.

اینکه به چه دلیل پس از گذشت بیش از چهار دهه از سرنگونی رژیم پهلوی در سال‌های اخیر عناصر ضدانقلاب و سلطنت طلبان از طریق رسانه‌های خود به سراغ  تحریف تاریخ برای تطهیر پهلوی رفته‌اند، می‌تواند دو علت داشته باشد:

یکی اینکه به علت گذشت زمان، شاید حافظه مردم کمتر یاری کند و برخی از آنان یادشان رفته باشد که پیش از انقلاب چه بر آنها گذشته و چه دورانی را تجربه کرده‌اند. و همین تصور سبب شده که آنان جرات پیدا کرده و بدهی‌ترین ذهنیات مردم را هم نادیده گیرند.

از طرفی آنقدر روی قدرت رسانه‌های خود حساب می‌کنند که حتی به آنچه بین مردم از خیانت و خباثت رژیم پهلوی آن هم بر پایه حقیقت و واقعیت کاملاً پذیرفته شده است را هم خدشه وارد می‌کنند.

دوم اینکه بدون شک مهمترین مخاطب آنان نسل جوانی است که خفقان و شرایط سخت آن دوران را از نزدیک لمس نکرده و آن‌ها تلاش می‌کنند با تکرار چندباره و پمپاژ اطلاعاتِ «دروغ» در میان مشکلات روزمره و سوء استفاده از ناآگاهی‌های جوانان از آن دوران، با تصویرسازی دروغین از واقعیت‌های دوران سیاه پهلوی در ذهن نسل جوان این گزاره را در افکار آنان جا بیندازند که وضعیت اقتصادی،‌ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن ایام به‌مراتب از این روزها بهتر و شکوفاتر بود و اساساً ضرورتی برای انقلاب وجود نداشت.

همین اطلاعات نادرست و ناآگاهی‌ها سبب شده برخی که آن دوران را ندیده‌اند آن‌همه مبارزه و تحمل سختی‌ها و رنج‌ها را همه از سر هیجان بدانند و هزاران نفری هم که به دست رژیم دیکتاتور پهلوی به خاک و خون کشیده شده‌اند هم احتمالاً تبعات این هیجان اجتماعی زودگذر بوده است!

و در نهایت تصور کنند که حرکت مردم برای انقلاب از روی دل‌خوشی و شکم‌سیری انجام شده و هیچ آرمان و زیربنای فکری مشخصی هم در شکل‌گیری و پیروزی آن مطرح نبوده است.

مشکلات اقتصادی این مدت کشور هم سبب شده که این جریان تحریف با استفاده از آن، این گزاره را در ذهن مردم به‌ویژه نسلی که آن دوران را ندیده‌اند نهادینه کند که شرایط کشور در روزگار پهلوی‌ها خیلی بهتر بوده است.

اما پاسخ به این شبهه‌ها هم آنقدر سخت نیست و اگر کسی واقعا به دنبال حقیقت باشد با کمی مطالعه در خاطرات و اسناد به جامانده از آن دوران که خیلی از آنها توسط خود مقامات دوران پهلوی نوشته شده می‌تواند به شرایط حاکم بر خاندان پهلوی از یک سو و جامعه ایران ‌از سوی دیگر و به طور کلی به واقعیت‌های آن روزگار پی ببرد.

پهلوی‌ها پکیج کامل رذالت
به عنوان نمونه وزیر دربار پهلوی می‌نویسد: «شاه در سال ۱۳۵۳ مبلغ ۵۰۰ میلیون لیره استرلینگ به انگلیس کمک مالی کرد تا شاید صنایع غذایی انگلیس از ورشستگی نجات پیدا کند. در همان سالی که این مبلغ هنگفت به‌عنوان کمک به انگلیس داده شد، تنها یک درصد از روستاهای کشور آب آشامیدنی سالم و چهار درصد برق داشتند.»

یا در رابطه با افسانه وطن‌پرستی پهلوی‌ها می‌توان به مصاحبه شاه درباره واگذاری بحرین اشاره کرد که دلیل خود را برای موافقت با واگذاری بحرین در مصاحبه با روزنامه گاردین در ۵ شهریور ۱۳۴۵ (۲۷ اوت ۱۹۶۶) این‌گونه بیان می‌کند: «با توجه به اینکه نفت بحرین دارد به پایان می‌رسد و مروارید به پایان رسیده است، بحرین از نظر ما اهمیتی ندارد.» (سقوط شاه، نوشته فریدون هویدا، صفحه ۶۸)

از طرفی اسدالله علم از رجال پهلوی و یکی از نزدیک‌ترین چهره‌ها به محمدرضا پهلوی به شاه توصیه می‌کند که در عیاشی افراط نکند. توصیه علم که خود در عیاشی ید طولایی داشته، گواه گویایی بر فساد عمیق محمدرضا پهلوی است.

درباره خوشگذرانی شاه نیز در خاطره‌ای از اسدالله علم درباره سفر محمدرضا پهلوی به سوئیس در بهمن ماه ۱۳۴۸ آمده است: «باردیگر پیشنهاد کردم به حد کافی خارج از مملکت بوده‌ایم و اکنون بهتر است برگردیم. مثل اینکه دنیا را بر سرش خراب کرده باشم، اما وظیفه من ایجاب می کند که به اطلاع برسانم که پادشاه ایران نمی‌تواند چهل و پنج روز را خارج از وطنش و صرفا بابت استراحت و سرگرمی بگذارند. مردم این چیزها را تحمل نمی‌کنند.»

البته اینها فقط محدود به خود شخص شاه نیست و خانواده وی نیز ید طولایی در فساد داشتند.

در یکی از خاطرات مرتبط با فساد جنسی فرح پهلوی اینگونه نقل شده است: در مسافرتی که فرح و دوستانش به خجیر در منطقه جاجرود رفته بودند، فرح با فریدون جوادی(دوست دوران مجردی و تحصیل فرح) مشغول معاشقه بود که یکی از سربازان گارد آنها را دید. سرباز چون جرات اعتراض به فرح را نداشت، به فریدون جوادی اعتراض می‌کند. این سرباز از لرهای خرم‌آباد بود و چون متعصب بود، نزد فرمانده‌اش رفت و گفت: «ما خیال می‌کردیم که از یک زن عفیفه نگهبانی می‌کنیم و نمی‌دانستیم که این‌طور مسائل هم در میان است.»

اشرف پهلوی خواهر شاه هم که نیاز به گفتن ندارد. وی از فاسدترین افراد خاندان پهلوی بود و در قاچاق مواد مخدر شهرت جهانی داشت.

حیف و میل منابع و ثروت ملی ایرانیان پس از سقوط این رژیم و فرار شاه به خارج از کشور هم ادامه یافت. این خاندان به وقت فرار از ایران هم دست از غارت کشور برنداشته و سرمایه هنگفتی از مردم ایران را با خود به خارج از کشور بردند

خفقان، شکنجه و قتل مخالفین توسط ساواک هم که مثنوی هفتاد من کاغذ است. هرچند این روزها منوتو به خیال خود مشغول سفیدسازی از این جنایات سبوعانه است اما هنوز هم شکنجه گران و هم زندانیان بی پناه آن سال‌ها در قید حیات هستند و برای مردم از آپولو، زنده زنده سوزاندن‌، سیگار روی تن خاموش کردن، تعرض و تجاوز، ناخن کشیدن، سوزن زیر ناخن کردن و... صحبت می‌کنند.
 
بفرمایید تطهیر کنید!
رسانه‌هایی که در این چند سال گذشته تلاش دارند با نمایش قطعات تقطیع‌شده از فیلم‌های رنگی و گزارش‌های سال‌های پیش از انقلاب از آرشیو خود و بازنشر آن درشبکه‌های اجتماعی، شرایط رفاه و آرامش و پیشرفت در آن دوران را القاء کنند! در فیلم های خود اما کوچک‌ترین اشاره‌ای به زاغه‌نشین‌های تهران و اوضاع سخت زندگی روستاییان محرومی که از امکانات اولیه زندگی هم برخوردار نبوده‌اند نمی‌کنند.

اینها در واقع بازماندگان همان کسانی هستند که از ابتدا با اصل انقلاب و مردمى که انقلاب کردند مخالف بودند و حالا هم با وفادارى این مردم به انقلاب به شدت مخالفند.

آنان بدون آنکه تصویری از استبداد خاندان پهلوی نشان دهند، چهره‌ى خاندان خبیث و منحوس پهلوى را بَزک می‌کنند، و امید بسته‌اند بلکه بتوانند نسل جوان را از انقلاب روى گردان کنند.

جهان نيوز در پرونده «گردش در تاریخ یک خاندان منحوس» در 139 گزارش به انواع مفاسد، عیاشی، خیانت، غارت، جنایت و ... در دوره ننگین پهلوی اشاره کرده است و این پرونده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
عصبانیت شاه از سوال یک خبرنگار درباره شکنجه زندانیان
ماجرای لگد زدن به شکم زن حامله توسط بازجو
یک هواپیما پر از دختر برای رضا پهلوی بردند +جزئیات
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
مردم باید یاد بگیرند بدون کالاهای اساسی هم زندگی کنند! +فیلم
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟

عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
شاه ناراحت بود، خاطره یک شکنجه را گفتم خندید
https://jahannews.com/vdcfvxdcxw6dvca.igiw.html
jahannews.com/vdcfvxdcxw6dvca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
سال ٥٩ وقتى محمد رضا شاه مرد خبرنگارى از قطب زاده پرسيد ايا شاه مرده يا تمارض به مردن كرده اند قطب زاده پاسخ زيبايى داد و گفت كسى كه حاضر باشد تمارض به مردن بكند زنده ومرده ان فرقى ندارد ونتيجه گرفت اگر زنده باشد زنده مرده است حالا قضيه ثابتى است كه شبكه من وتو داره از ثابتى پول ميگيره كه مرده را زنده كنه من تعجبم چرا اصولگراها در دام زنده مرده كنى مى افتند وحاضر ميشوند اسم ثابتى فراموش شده را بنويسند وبه اظهاراتش پاسخ دهند وتحليل كنند دوستان داريد مرده بى ارزش را زنده ميكنيد ثابتى وامثال ثابتى ذباله اى بوده اند كه ديگر جذب زمين شده اند
Iran, Islamic Republic of
لعنت و عذاب دردناک الهی تا ابدالدهر بر پهلوی و پهلوی دوستان
ع ش
Iran, Islamic Republic of
وقتی تاریخ را آنگونه که هست روایت نکنیم دشمنان انطور که می خواهند روایت میکنند جای خالی جهاد تبین نمود دارد
دانا
Iran, Islamic Republic of
هر وقت زیباسازی چهره پهلوی رو از طرف رسانه های خارجی یا وابسته می شنوم یا می بینم یاد کتاب هایی که در موردشون خواندم می افتادم بخصوص کتاب هایی که خودشون با دست خودشون نوشتند و خیلی چیزها را در مورد اتفاقاتی که ایجاد کردند اعتراف کردند اگر نسل جدید کمی کتاب بخونه می تونه حقیقت هایی رو بفهمه که باورش برای حتی کسانی که با اونها همراه بودند هم سخت بوده، البته خود رسانه هایی مثل صدا و سیما و سینما وسینمای خانگی و فضای مجازی و رادیو و غیره هم می توانند این حکایت ها را بخوانند یا به صورت فیلم و سریال بسازند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا ننگ بر اوباشی که از پست ترین موجود ات عالم محمد رضا پهلوی هم جنس باز وخانواده نجس وبی همه چیزش دفاع می کنند
Iran, Islamic Republic of
درباره فساد 3.7 میلیارد دلاری چای
اصل فساد ناشی از ارز ترجیحی است چرا حذفش نمی کنید؟
چای اصلا جزو کالاهای استراتژیک کشور نیست چرا به آن ارز ترجیحی دادید؟
این مبلغ به اندازه واردات 12 سال چای است پس نظارت کجاست؟.
Iran, Islamic Republic of
این فساد مربوط به دولت قبل بود ارز ترجیحی 4200 تومانی در این دولت حذف شد.
United Kingdom
‏کل ثروت ترامپ بنا بر پیش بینی فوربس در حدود ۲.۶ میلیارد دلار است! ۵۰ سال کار و تلاش شده ۲.۶ میلیارد دلار بعد اگر بفهمد با واردات ‎چای می‌شد بیش از ۳ میلیارد دلار …!!!!!!!؟؟؟؟
ر
Romania
بد بخت ها از چه جنایتکاری پشتیبانی میکنند . اینها خودشان از ثابتی ملعون بدترند.