يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
۱۸
به اسم خبرنگار علیه ملت؛

آشفتگی اصلاح طلبان از محاکمه نیلوفر حامدی و الهه محمدی/ جاسوس خبرنگاران نباید محاکمه شوند؟

چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 855858
با نگاهی به روند خبر رسانی رسانه های اصلاح طلب میتوان دریافت که کار ویژه برخی رسانه های اصلاحات ایجاد فضای اعتراضی برای شکل دهی نافرمانی مدنی در ایران است.
آشفتگی اصلاح طلبان از محاکمه نیلوفر حامدی و الهه محمدی/ جاسوس خبرنگاران نباید محاکمه شوند؟
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد جواد طوسی: حکم بدوی پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی، به ظاهر خبرنگارهای روزنامه های اصلاح طلب هم میهن و شرق که در مقدمه چینی و التهاب آفرینی روزهای ابتدایی فتنه زن زندگی آزادی سال گذشته نقش آفرینی کردند، صادر شد. همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی جرم این افراد است. پس از انتشار خبر صدور حکم، همکاران این دو به ظاهر خبرنگار، شخصیت‌ها و رسانه‌های اصلاحات، ضمن حمایت از آنها، سعی کردند این دو مجرم را بی گناه جلوه دهند. اما حکایت حمایت جریان ضد انقلاب و رسانه های خارجی از الهه محمدی و نیلوفر حامدی چیست؟

یک: خواستگاه رسانه ای این دو مجرم، روزنامه های جریان اصلاحات بوده است. به طوری که الهه محمدی و نیلوفر حامدی با سوء استفاده از عنوان خبرنگاری در این روزنامه ها به نوعی برای دشمن پادویی میکردند. طبیعی است که رسانه های اصلاح طلب برای تبرئه خود در افکار عمومی و فرار از پاسخگویی به سفید سازی آنها دست بزنند. وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در بیانیه تبیینی مشترکی که نسبت به اغتشاشات صادر کردند، به ارائه جزئیاتی از ماجرای دستگیری ۲ خبرنگار یادشده پرداختند؛ جزئیاتی که نشان از جاسوسی نیلوفر حامدی و الهه محمدی برای سرویس های اطلاعاتی بیگانه داشت.

دو: با نگاهی به روند خبر رسانی رسانه های اصلاح طلب میتوان دریافت که کار ویژه برخی رسانه های اصلاحات ایجاد فضای اعتراضی برای شکل دهی نافرمانی مدنی در ایران است. چه اینکه این رسانه ها در بسیاری از مواقع با کوچکترین رخدادی سعی در التهاب آفرینی و ادراک سازی منفی در افکار عمومی میکردند و ضمن تحریک جامعه، به مسئولان نظام هشدار آشوب و اغتشاش میدادند. به عبارت دیگر وجه اشتراک برخی رسانه های اصلاحات با دشمنان ملت ایران، التهاب آفرینی و تشویش اذهان عمومی است، خواسته ای که برای رسیدن به آن حتی از جاسوس-خبرنگاران هم حمایت میکنند.

سه: تجربه ثابت کرده اکثر به اصطلاح خبرنگاران ضد انقلاب سبقه اصلاح طلبی و فعالیت در رسانه‌های اصلاحات را داشته اند. دو سال پیش فائزه هاشمی در مصاحبه با انصاف نیوز نتیجه تحریریه چینی خود را چنین اعتراف کرد: «فرناز قاضی زاده و فرج بال افکن برای بیبیسی کار میکنند و آقای بهنود، و ابراهیم نبوی هم خارج از ایران کار میکنند. علی اصغر رمضانپور سردبیر ایران اینترنشنال و کاملیا انتخابیفرد سردبیر ایندیپندنت فارسی است.» همین خود دلیلی ست که بر اینکه برخی رسانه های اصلاح طلب مستعد جاسوس پروری و ضد انقلاب سازی هستند. از همین رو، دستگیری دو فرد مذکور میتواند نگرانی هایی را برای عناصر این رسانه ها در مورد آینده همکاران خود ایجاد کند. در واقع این رسانه ها با حمایت بی چون و چرا از نیلوفر حامدی و الهه محمدی، به دنبال فشار بر دستگاه قضا برای عدم برخورد با این دست به ظاهر خبرنگاران هستند.

چهار: بحران سازی از دستگیری و محاکمه نیلوفر حامدی و الهه محمدی، می تواند در راستای همان التهاب آفرینی که خواسته رسانه های اصلاح طلب است، باشد. در واقع رسانه های اصلاحات سعی دارند تا با القای سانسور اخبار و خبرنگار نامیدن این دو عنصر محکوم به همکاری با دولت آمریکا بتوانند بر آتش خاموش شده بدمند. در جریان اغتشاشات سال گذشته هم رسانه های اصلاحات همچون بازوری رسانه ای آشوبگران مشغول به فعالیت بودند.
https://jahannews.com/vdcgnn977ak9n74.rpra.html
jahannews.com/vdcgnn977ak9n74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
تا کی باید با اینها مماشات کرد.
Moldova, Republic of
روزنامه های اصلاحطلب نه تنها با انقلاب اسلامی سنخیتی ندارند
Iran, Islamic Republic of
همین مماشات هست کشور به این روز افتاده
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر خبر نگار وطن فروش
Iran, Islamic Republic of
چه محاکمه ای؟
محمد
محاکمه جاسوس باید علنی باشه
احمد
Iran, Islamic Republic of
نباید علنی باشد
ا
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم قاطعانه با آنها برخورد شود
Iran, Islamic Republic of
این دو به ظاهر خبرنگار در خون همه شهدای ۱۴۰۱ شریکند و باید به اشد مجازات یعنی اعدام برسند اعدام فقط اعدام
Iran, Islamic Republic of
این خبرنگار جاسوس هستن
Iran, Islamic Republic of
جاسوس ، جاسوس میکند ، فرقی نمی کند در کسوت اقتصاد دان ، خبرنگار و یا نظامی باشد ، باید همه جاسوسان محاکمه و مجازات شوند
ناصری
Kyrgyzstan
چرا ازمحاکمه جاسوسان ناراحت هستند؟معلومه چون هرکس ناراحت هست همکار جاسوس هست.
علی
Iran, Islamic Republic of
سرجمع کار اصلاح طلبان مخالفت است.
ن
United Arab Emirates
اگر به فایل صوتی این دو جاسوس، در ابتدا با پدر و دایی مرحومه مهسا امینی گوش کنید متوجه میشید که همه این آتیش‌ها از گور این دو خبرنگار جاسوس و امثال اینها بلند شده
Iran, Islamic Republic of
جاسوسان جنبش فواحش خبر نگار نبودندند در قالب خبر نگاری وطن فروشی می کردند مواجب بگیران موساد
Amirmohammad
Iran, Islamic Republic of
وزارت کشور و وزارت اطلاعات و قوه قضائیه .چنانچه با اسناد و مدارک به دست آمده .یقین حتم پیدا کرده‌اند که این دو نفر جاسوس هستند.پس بی درنگ باید اشد مجازات را برایشان در نظر بگیرند
ستار نوروزنژاد
Iran, Islamic Republic of
مماشات با جاسوسان وطن فروش نکنید
علی
Iran, Islamic Republic of
اینها باید اعدام شوند ولی وقتی براندازان قاتل اعدام نمی‌شوند چطور می‌شود توقع اعدام این .... را داشت .