سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۱۲
درس قاطعیت؛

گشت ارشاد فرانسوی و چند نکته‌ای که همه طیف‌های سیاسی باید به آن توجه کنند

شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 850367
ما حجاب را به حکم شرع، عقل و قانون، یک ارزش می دانیم و واجب است که در جامعه ما رعایت شود اما دولت فرانسه آن را مغایر ارزش های خود می داند و با همه ادعاهای ظاهری که آنها در زمینه آزادی، حقوق بشر و ... دارند، جلوی پوشش اسلامی را می گیرند.
گشت ارشاد فرانسوی و چند نکته‌ای که همه طیف‌های سیاسی باید به آن توجه کنند
گروه سیاسی جهان نيوز: چند روز پیش بود که وزیر آموزش و پرورش فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون 1 TF با ادعای اینکه پوشیدن عبای اسلامی توسط دختران مسلمان ناقض قوانین سکولار فرانسه است، اعلام کرد: «از فصل جدید تحصیلی پوشیدن عبای اسلامی توسط دختران مسلمان در مدرسه امکان‌پذیر نخواهد بود».
 
پس از آن، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در فرانسه، تعدادی از دانش‌آموزان مسلمان به دلیل خودداری از اجرای محدودیت‌های جدید از ورود به مدارس منع شدند  و مدارس فرانسه ده‌ها دانش‌آموز دختر را به دلیل امتناع از برداشتن عبای خود به خانه فرستادند. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در پی منع ورود ده‌ها دانش‌آموز مسلمان به مدارس، از محدودیت جدید دفاع کرد.
 
 در این زمینه، چند نکته، قابل بیان است:
 
یک: برخی افراد در مسائلی نظیر حجاب، به صورت افراطی، راه حل را صرفاً در انجام اقدامات فرهنگی خلاصه می کنند و در پی تضعیف اقدامات قانونی و میدانی هستند. مشاهده می کنیم که حتی دشمنان اسلام نیز به این قضیه پی برده اند که این مقولات را نمی توانند صرفاً با توصیه و کار فرهنگی پیش ببرند. از همین رو برای اجرایی کردن آنچه که نزد خودشان ارزش است، از ابزار قانونی استفاده می کنند.
 
دو: براساس گزارش نورنیوز، دولت فرانسه اعلام کرده است که موسساتی که ممکن است اجرای طرح ممنوعیت پوشیدن عبا برای زنان در آنها موجب نگرانی شود را شناسایی کرده است. روزنامه لوپاریزین نیز چند روز پیش گزارش داده است که از چهارم سپتامبر تیم‌های ارزش‌های جمهوری در دانشکده‌ها و دبیرستان‌هایی که نیاز است مستقر خواهند شد. بر اساس گزارش‌ خبرنگاران فرانسوی حدود دو هزار نیرو برای گشت ارشاد فرانسوی به کار گرفته شده‌اند.
 
حال در نظر بگیرید که عده ای در داخل کشورمان مدت هاست به پلیس امنیت اخلاقی یا گشت ارشاد و ... حمله می کنند. هر چند که تعریف ناهنجاری در هر کشوری متناسب با فرهنگ و قانون حاکم بر آن کشور فرق می کند، اما مقابله میدانی با ناهنجاری ها در همه جای دنیا ضرورتی انکار ناپذیر است.

ما حجاب را به حکم شرع، عقل و قانون، یک ارزش می دانیم و واجب است که در جامعه ما رعایت شود اما دولت فرانسه آن را مغایر ارزش های خود می داند و با همه ادعاهای ظاهری که آنها در زمینه آزادی، حقوق بشر و ... دارند، جلوی پوشش اسلامی را می گیرند.
 
سه: در فرانسه هم برخی از مسئولین آنها می توانند بگویند با این کار دو قطبی ایجاد می شود، به مصلحت نیست، دشمنان سوء استفاده می کنند، جنجال و حاشیه سازی می شود، مردم به جان هم می افتند، مسلمانان به کف خیابان می ریزند و امنیت ملی ما به خطر می افتد، حق نداریم عده ای را از خدمات اجتماعی محروم کنیم و ... ؛ اما مشاهده می کنیم که مسئولین آنها به این نوع توجیهات توجه نکرده اند و کار خودشان را انجام داده اند.
 
چهار: دشمنان ما برای یک موضوع جزئی (یعنی پوشیدن عبای اسلامی) تا این اندازه هزینه می دهند و حتی خود را در معرض حمله دیگران قرار می دهند، آنگاه ما برای رعایت پوشش شرعی و حجاب در جامعه اسلامی، بی تفاوت باشیم؟! آنها در باطل خود اینقدر پافشاری دارند و قاطعیت نشان می دهند، چرا ما در مورد راه حق، پافشاری نکنیم؟!
 
پنج: فرانسوی ها برای اینکه همچنان جامعه آنها مسیر بی بند و باری را طی کند، این همه هزینه می دهند، از آبرو و اعتبار خود مایه می گذارند، آنگاه ما برای مقابله با ولنگاری و در برابر حمله به ایمان، غیرت، حیا و باورهای جامعه و در معرض خطر قرار گرفتن امنیت اخلاقی و روانی جامعه، هزینه ندهیم و خجالت بکشیم؟
https://jahannews.com/vdcg3z97uak9nw4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3z97uak9nw4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تمام بحث این است که فقط با توسل به قانون و اجبار نباید باعث شود که از کار فرهنگی و رواج و گسترش فرهنگ حجاب و تبدیل حجاب به گفتمان و ارزش رایج محافل مختلف جامعه غفلت کرد .
Brazil
پس آزادی چی شد؟
پوشش اختیاری؟
رویای غرب بهشت گونه؟
دموکراسی؟؟؟؟
حقوق بشر؟
یعنی همش پشم؟؟؟؟

با این کارا بیشتر به این نتیجه میرسم که این اصطلاحات (دموکراسی،حقوق بشر،آزادی و آزادی بیان،پوشش اختیاری) جوکی بیش نیست!!!!
ایران خودمونو عشقه
United States
ببخشید تو فرانسه فقط در مدارس پوشیدن عبا خلاف قانونه چون هر مدرسه‌ای تو هر کشوری قانون پوشش خودشو داره تو خیابون که نگفتن نپوشین
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
سلام و احترام
همه باید به قوانین احترام بگذارند
و برای اجرای قانون هراسی نداشته باشیم
نادر
Iran, Islamic Republic of
اصلاح‌طلبان به گوش کمتر به قانون حجاب گیر بدید.
قادر
Iran, Islamic Republic of
بهش میگم برادر نادر تو خودشو نگران نکن
هادی
Iran, Islamic Republic of
فرانسه هم کار اشتباهی می‌کنه و مطمئن باشید شکست می‌خوره
چوبین
Iran, Islamic Republic of
اقا برادر، خواهر، عزیز دل، کاکام، رودوم، عزیزوم، سرور، مسلمون
هر وقت، هر وقت، هر وقت انشالله هر وقت توانستید که مشکل حجاب را حل کنید که خداکته زودتر حل کنید، بیایید مشکل بورس را هم حل کنید.

قرار بود سه روزه یه هفته تای مشکل بورس را حل کنید.
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل از بورس بیا بیرون
حسین
Iran, Islamic Republic of
این نهایت واکنش فرانسه به از دست رفتن منافعش در آفریقاس!
نکشیمون ابرقدرت!
ناصری
Kyrgyzstan
درد این است که غربگرایان کور رنگ هستند یا سیاه مطلق یا سفید مطلق می بینند اگر چیزی یا عملی در ایرران منع شود میگویند آزادی نیست وحقوق بشر متلاشی شد اگر همان وضع در فرانسه یا دیگر کشورهای غربی پیش بیایدمی گویند وقتی چیزی تبدیل به قانون شد باید اجرا شود.
Iran, Islamic Republic of
....