کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرباسچی:

اصلاح طلبان به خاطر وقایع اخیر کشور تصمیم گرفتند دبیرکل جبهه اصلاحات یک خانم باشد/ توانمندتر از آذر منصوری هم بود/ بهزاد نبوی به خاطر اختلاف رفت

6 تير 1402 ساعت 11:11

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: احتمالاً با توجه به جریانات اخیری که در کشور اتفاق افتاد، جبهه اصلاحات تصمیم گرفتند به خانم‌ها جایگاهی دهند تا در افکار عمومی هم اثر مثبتی گذاشته شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: به تازگی «آذر منصوری» از عناصر تندروی جریان اصلاحات به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات منصوب شد.

او تنها نامزد تصدی ریاست جبهه اصلاحات ایران در این جلسه بود که موفق شد ۳۱ رأی از آرای ۴۱ عضو حاضر در جلسه را به دست آورد. این در حالی است که پیش از این، از چهره‌هایی همچون علی شکوری‌راد، حسین مرعشی و محسن هاشمی به عنوان گزینه‌های ریاست جبهه اصلاحات نام برده شده بود.

برخی کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند که حذف بهزاد نبوی از جبهه اصلاحات را باید در ادامه هژمونی رادیکال‌ها در جبهه اصلاحات ارزیابی کرد.

به عقیده این کارشناسان انتصاب منصوری می تواند به عنوان گام عملیاتی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس در اسفند سال جاری ارزیابی شود.

نیروهای توانمندتر در جبهه اصلاحات هستند
غلامحسین کرباسچی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انتخاب «آذر منصوری» بعنوان ریاست جبهه اصلاحات گفت: آشنایی زیادی با خانم منصوری ندارم و حتی تاکنون با او دیدار و مذاکره‌ای نداشتم. اما به عنوان ناظر بیرونی می‌توانم بگویم که حتماً نیروهای سیاسی‌تر، با سابقه‌تر و توانمندتر در جبهه اصلاحات حضور دارند، اما شاید ملاحظاتی برای انتخاب خانم منصوری وجود داشته است.

کرباسچی خاطرنشان کرد: دلیل انتخاب خانم منصوری به عنوان رئیس جبهه اصلاحات را باید از اعضای این جبهه پرسید.

انتخابات خانم برای تأثیرگذاری مثبت بر افکار عمومی
وی ادامه داد: احتمالاً با توجه به جریانات اخیری که در کشور اتفاق افتاد، جبهه اصلاحات تصمیم گرفتند به خانم‌ها جایگاهی دهند تا در افکار عمومی هم اثر مثبتی گذاشته شود، بنابراین با توجه به شرایط جامعه تصمیم گرفتند پس از چندین دوره که ریاست جبهه در اختیار آقایان بود، این نوبت ریاست بر عهده یک خانم باشد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی افزود: ممکن است خانم‌ها در مجموعه سیاسی به فراموشی سپرده شوند اما در اصلاح طلبان توجه زیادی به خانم‌ها می‌شود.

نبوی بخاطر اختلاف رفت
وی با اشاره به استعفای نبوی از ریاست جبهه اصلاحات تصریح کرد: آقای نبوی دلایل استعفای خود را اعلام کردند و گفتند که به خاطر شرایط جسمانی و سن و سال‌شان است، اما فکر می‌کنم ممکن است بخاطر اختلاف نظرهایی هم که وجود داشت، استعفا دادند.

درباره «آذر منصوری» بیشتر بخوانید:
بسیاری از چادری‌ها هم بعد از جنبش مهسا چادر را کنار گذاشتند!

اعترافات دبیر کل غیر قانونی حزب اتحاد ملت
زنان به ورزشگاه بروند؛ در مقابل نمایندگان رژیم صهیونیستی هم بازی کنیم!
چرا اصلاح طلبان یک زن را دبیرکل قوی‌ترین حزب خود کردند؟ +تصاویر
این قسمت: مقدمه چینی برای بی بندوباری

خانم اصلاح طلب به خون خبرنگار هم رحم نکرد
بالاتر از شهادت حاج قاسم هم نباید مانع مذاکره با آمریکا بشود
اگر از فرصت بایدن استفاده نکنیم مردم از کل حاکمیت رویگردان می‌شوند


کد مطلب: 841916

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/841916/اصلاح-طلبان-خاطر-وقایع-اخیر-کشور-تصمیم-گرفتند-دبیرکل-جبهه-اصلاحات-یک-خانم-باشد-توانمندتر-آذر-منصوری-هم-بهزاد-نبوی-اختلاف-رفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com