سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۲
۲۳
سیاسی بازی با مفاهیم دینی؛

تقلای اصلاح طلبان به نفع یک اقلیت هنجارشکن/ پاسخ به خاتمی و عباس عبدی

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 836047
قطعاً اسلام انعطاف دارد، اما انعطاف اسلام هم تابع مجموعه ای از اصول و مبانی است؛ این اصول، اصول گتره ای نیستند که برای جلب نظر یا سوت و کف زدن عده ای مدام رنگ عوض کند!
تقلای اصلاح طلبان به نفع یک اقلیت هنجارشکن/ پاسخ به خاتمی و عباس عبدی
گروه سیاسی جهان نيوز: این روزها برخی جریانات سعی بر این دارند که اقلیت هنجارشکن را در حد یک قطب بالا بیاورند و مقابله نظام با آنها را به نوعی تقابل حکومت با مردم قلمداد کرده و جمهوری اسلامی را مجبور کنند که با آنها بسازد.

مثلاً اخیراً دیدار نیوز گزارشی از جلسه سید محمد خاتمی با جمعی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای منتشر کرده و به نقل از او اینگونه آورده است: «می‌گویند اگر زنی روسریش تا نصفه عقب باشد، اشکالی ندارد و بچه‌های خودمان هستند، اما اگر روسری افتاد و چهار تار مو بیشتر آشکار شد، دیگر بچه‌های خودمان نیستند. بله اسلام نسبت به بی حجابی محض حرف دارد و البته اختلاف نظر‌ها هم زیاد است، ولی اسلام دین رکود نیست بلکه برای زمان و مکان انعطاف دارد».
 
اما اولاً، چه آن زن و دختری که روسریش تا نصف سر، عقب باشد و چه آن کسانی که روسری از سر بر می دارند، همه آنها دختران و خواهران ما هستند؛ هر چند که حساب کسانی که دشمنی خاصی با اسلام دارند و یا در مسیر سرویس های جاسوسی فعالیت دارند را هم جدا می کنیم؛ اما مانند همه جای دنیا، اگر کسی از قانون سرپیچی کرد، نمی توان به بهانه اینکه دختر یا خواهر ماست، چشم بر حقیقت بست.

ثانیاً، قطعاً اسلام انعطاف دارد، اما انعطاف اسلام هم تابع مجموعه ای از اصول و مبانی است؛ این اصول، اصول گتره ای نیستند که برای جلب نظر یا سوت و کف زدن عده ای مدام رنگ عوض کند!

ثالثاً، اگر قرار باشد، هرکسی بر اساس سلیقه و هوا و هوس خود اسلام را تفسیر کند و به انعطاف اسلام ربط دهد، عملاً چیزی از اسلام باقی نمی ماند!
 
همچنین او در جایی از این نشست گفته است: «جمهوری معنی و تاریخ دارد و آن اسلامی که در انقلاب ۵۷ در کنار جمهوریت قرار گرفت، اسلامی بود که باید خود را با جمهوریت سازگار می‌کرد» و یا گفته: « شخصاً معتقدم نسخه اسلام سازگار با عرف، اشکالی را ایجاد نمی‌کند »
 
البته قطعاً اسلام با هر عرفی نمی تواند سازگار باشد و اینگونه نیست که مثلاً هم با همجنس گرایی بسازد، هم با تن نمایی بسازد، هم با شیطان پرستی بسازد، هم با شرابخواری بسازد، هم با حجاب و حیا بسازد! در آنصورت این نشان از بی هویت بودن و به اصلاح سرگردان بودن اسلام است! بنابراین بیان چنین سخنانی هیچگونه پشتوانه ای در مبانی دینی ندارد.
 
نکته دیگر این است که امثال خاتمی چگونه برداشت می کنند که مثلاً در یک موضوع خاص نظر اکثریت چیست؟! و پرسش دیگر این است که چه لزومی دارد ما در هر زمینه ای نظر اقلیت را برجسته کنیم و آن را با اهمیت نشان دهیم؟!
 
برای مثال، وزیر ارشاد اخیراً طی مصاحبه ای گفته است: «آخرین نظر سنجی ما نشان می دهد که نزدیک به 80 درصد مردم موافق موضوع الزامات مربوط به رعایت عفاف و حجاب در جامعه هستند».

در هر صورت، نمی توان منکر شد که در مملکت ما اکثریت مردم حجاب را قبول دارند. حتی در ماه های گذشته که برخی چه بسا گمان می کردند که حکومت از حجاب کوتاه آمده است هم مشاهده می کردیم که اکثریت مردم و حتی آنهایی که به اصطلاح بد حجاب هستند، باز هم همان حجاب نصف و نیمه خود را داشتند.

از طرفی، کسانی که کشف حجاب می کنند نیز دارای سلیقه های مختلفی هستند. در میان آنها افرادی هستند که فقط به برداشتن روسری اکتفاء می کنند؛ کسانی هستند که علاوه بر آن، به پوشش آستین کوتاه اکتفاء می کنند؛ کسانی هم هستند که اهل برهنگی و نیمه برهنگی هستند. یعنی در میان آن اقلیت هنجارشکن نیز اتفاق نظری وجود ندارد و در میان آنها نیز شاهد هستیم که عده ای برای خود حریم خاصی تصور می کنند.

اما در کنار مواضع خاتمی، اخیراً عباس عبدی نیز طی یادداشتی که در اعتماد منتشر شده، گفته است: «شاید این پرسش در ذهن خیلی‌ها مطرح شود که عاقبت این تقابل درباره حجاب و نیز سایر رفتارهای مورد اختلاف میان بخش‌هایی از مردم و حکومت به کجا می‌انجامد؟»

او همچنین با اعتراض گفته است: «این چه سیاستی است که کل پلیس و دستگاه قضایی کشور را باید درگیر چنین مقابله‌ای کرد که بخش اعظم زنان کشور و خانواده‌ها را دربر می‌گیرد؟ »
 
نکته اول اینکه در همه جای دنیا و در همه زمینه ها ممکن است که برخی افراد قانون را رعایت نکنند. در اینجا اگر برای اجرای قانون اصرار وجود داشت، نمی توان گفت حکومت با بخش هایی از مردم در حال تقابل است.

ثانیاً، خواسته و یا رفتار اقلیت هنجارشکن که سمت و سوی آنها مشخص است را نمی توان در حد یک قطب بالا آورد و به آن ضریب داد. آیا پلیس و دستگاه قضا آنگونه که عبدی می گوید، با بخش اعظم زنان درگیر شده است؟!
 
 ثالثاً، کل پلیس و دستگاه قضایی کشور، درگیر این ماجرا نشده است! بلکه یکی از کارهای پلیس و دستگاه قضایی کشور در کنار سایر کارهایی که دارند، مقابله با هنجارشکنی هاست. البته این موضوع، سال هاست که در جمهوری اسلامی وجود داشته، وجود دارد و وجود خواهد داشت!

بیشتر بخوانید:
از سطل ماست تا قتل طلبه‌ها/ ماجرا را باید از ریشه خشکاند
هنجارشکنی رسمی یک اقلیت در انظار عمومی/ برنامه مسئولان چیست؟
تشکر از سردار رادان که مردانه به میدان آمده + ۶ نکته
https://jahannews.com/vdcfjvdcew6dmxa.igiw.html
jahannews.com/vdcfjvdcew6dmxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
United Kingdom
مردم اصلاحطلبان را دفن کردن آنها را مرده سیاسی میدانند، بیخودی از این مرده های سیاسی ننویسید
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند آیت الله خاتمی را... خوب پسرش را شناخته بود.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کارهای افساد طلبا و رسانه هاشون مصداق تشویش اذهان و برهم زننده آرامش روانی جامعه است .
Iran, Islamic Republic of
..اون موقع که توصیه میکرد برید کتابهای پاپر رو بخونید معلوم بود !!!
شاهین
Iran, Islamic Republic of
همه ی بی حجاب ها و بد حجاب ها دختران این ملت هستن نباید آنها را طرد کنیم.
Iran, Islamic Republic of
مگر برخورد با متخلفان رانندگی یا برخورد با مجرمین دیگه به معنی طرد کردن اونهاست؟!!
Iran, Islamic Republic of
انسان با ماشین فرق داره
Iran, Islamic Republic of
عزیز برادر،چند درصد مردم مخالف برخورد با متخلفان قوانین‌راهنمایی رانندگی هستند،و چند درصد مردم مخالف برخورد سلبی با بی حجابان هستند ،هر جواب دقیق به این دو پرسش دادی ،متوجه خواهی شد فرق قانون راهنمایی رانندگی و برخورد با بی حجابان در چیست
Iran, Islamic Republic of
خواهر عزیز لطفا هر چرت و پرتی را به عوض حرف حساب قالب نکن
!!
Iran, Islamic Republic of
این تردکردن نیست ، حفظ آرامش روانی و اخلاقی جامعه است !!
!!
Iran, Islamic Republic of
لیبرال اصلاح طلبان ؛ عمله های داخلی دشمن !!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
به نظر میاد غرب از براندازی نا امید شده
نباید فریب اصلاح طلبان را خورد.
Iran, Islamic Republic of
جهان دلت خوشه
عکس سردبیر و خبرنگارشون با اون فضاحت اومده بیون میخوای تو هرزنامه هاشون به نع حجاب و .. بنویسن
دوتا خبرنگار جاسوس
شهردارشون قاتل بود

هرچی ننگ و فساد تو اصلاح طلبا جمعه
Iran, Islamic Republic of
اصطلاح طلبان کارنامه درخشانی در حل مشکلات کشور ندارن. با این شعارها میخوان از انزوا بیرون بیان. این آخرین تز اتاق فکرشونه که روی نفی حجاب الزامی مانور بدن.
Iran, Islamic Republic of
200 تا از لیدرهای اصلاح طلبان تبعید بشند مملکت تا 50 سال بیمه خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
آقاییون اصلاح طلب ادعا میکنند سیاستمدار کارگشته هستند.من به عنوان یک شهروند عادی از ایشان یک سئوال دارم.مگه نه اینکه غربیها به خاطر اینکه دشمن ما هستند ،44 سال است بدترین تحریم ها رو بر ما تحمیل کردند.پس چرا در قضیه حجاب ، آنها مصرانه بدنبال کشف حجاب بانوان ما هستند.چرا آنها بدنبال حفظ حجاب بانوان نیستند.پس قضیه حجاب یک امر سیاسی است نه شخصی.لطفا در زمین دشمن خودمان بازی نکنید.
!!
Iran, Islamic Republic of
اگر احکام و دستورات دین ، اجرا نشود ، پوسته ای بی محتوا ، از آن میماند !!
Iran, Islamic Republic of
خجالت به سابیری های افساد طلب
Iran, Islamic Republic of
سوره يونس آیه 88 :

وَقَالَ مُوسَىٰ رَبَّنَا إِنَّكَ آتَيْتَ فِرْعَوْنَ وَمَلَأَهُ زِينَةً وَأَمْوَالًا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا رَبَّنَا لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِكَ ۖ رَبَّنَا اطْمِسْ عَلَىٰ أَمْوَالِهِمْ وَاشْدُدْ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُوا حَتَّىٰ يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ

ترجمه :

موسی گفت: «پروردگارا! تو فرعون و اطرافیانش را زینت و اموالی (سرشار) در زندگی دنیا داده‌ای، پروردگارا! در نتیجه (بندگانت را) از راه تو گمراه می‌سازند! پروردگارا! اموالشان را نابود کن! و (بجرم گناهانشان،) دلهایشان را سخت و سنگین ساز، به گونه‌ای که ایمان نیاورند تا عذاب دردناک را ببینند!».
دانا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه زمانی که در فضای مجازی دختران و زنان کشف حجاب می کردند و خانه های خانواده ها را ویران، کسی از راست گراها و چپ گراها براشون زنان و دختران ایرانی مهم نبود، حالا که این افراد وارد جامعه شدند برای هر دو گروه مهم شدند،.
Iran, Islamic Republic of
از اسم و نوشته ات پیداست خیلی آدم حسابی هستی
Iran, Islamic Republic of
چرا از ورود زنان بی حجاب به مترو ممانعت نمی شود؟!