کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمازی، عضو حزب کارگزاران:

حمایتی از لیست روحانی برای مجلس نخواهد شد/ مردم از افراد ناموفقی که امتحان پس دادند استقبال نخواهند کرد

4 ارديبهشت 1402 ساعت 12:00

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در دولت دوازدهم و چهره نزدیک به رئیس جمهور سابق در دی ماه سال گذشته صریحا اذعان کرد که در حال فراهم کردن مقدمات انتخابات مجلس هستند.


گروه سیاسی جهان نیوز: اسفند ماه امسال موعد برگزاری انتخابات مجلس برای تشکیل دوره دوازدهم است. تحرکات سیاسی دولتمردان سابق با هدف حضور در انتخابات و یا میدان داری صحنه انتخابات امر قابل انکاری نیست.

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در دولت دوازدهم و چهره نزدیک به رئیس جمهور سابق در دی ماه سال گذشته صریحا اذعان کرد که در حال فراهم کردن مقدمات انتخابات مجلس هستند و همچنین تاکید کرد که روحانی پس از پایان دولت به طور مرتب با وزرای خود جلسه دارد. برخی دیگر از سیاسیون جبهه اصلاحات هم تاکید کردند که مدیران دولت روحانی قصد حضور در انتخابات مجلس را دارند.

با این حال، علی محمد نمازی عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با مهر با اشاره به احتمال حضور لیستی منتسب به حسن روحانی رئیس جمهوری سابق در انتخابات مجلس اواخر امسال، گفت: بنده خبری رو شنیدم که حزب اعتدال و توسعه و احزاب نزدیک به آنها که مورد حمایت آقای روحانی است، قصد دارند برای انتخابات مجلس دوازدهم کاندیدا معرفی کنند.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری نیازمند رقابت است. رقابت هم محتاج حضور کاندیداهای متنوع و تأمین کننده خواست جناح‌های مختلف و اکثریت ملت است.



نمازی اظهار امیدواری کرد: انشاالله دستگاه‌های اجرایی بخش اجرا و نظارت دست به دست هم دهند و با عدم سخت‌گیری، افرادی که می‌خواهند کاندیدا شوند را امیدوار کنند تا به عنوان کاندیدا شرکت کنند.

عضو جبهه اصلاحات افزود: لازم است شرایطی فراهم شود تا با بهبود شیوه‌ها، شاهد حضور حداکثری مردم باشیم، در غیر این صورت و در شرایط فعلی فضا برای حضور در انتخابات سرد و مأیوس کننده به نظر می‌آید. لذا همان طور که مقام رهبری مهم‌ترین مشکل را در پیام نوروزی و در سخنرانی در حرم امام رضا (ع) اقتصاد دانستند، لازم است برای افزایش مشارکت به موضوع اقتصاد توجه جدی شود.

عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه به چند دلیل از لیست آقای روحانی حمایت نخواهد شد، ادامه داد: معمولاً مردم در انتخابات افراد و ائتلاف‌های جدیدتری را می‌خواهند. از سوی دیگر، مردم از کسانی که امتحان پس دادند و موفق نبودند، استقبال نخواهند کرد و این یک قانون کلی است.

درباره «نمازی» بیشتر بخوانید:
تاجزاده را آزاد کنید تا با جوانان حرف بزند!

دولت رئیسی سنخیت چندانی با فرهنگ ندارد!
لوکوموتیو نظام به لبه پرتگاه رسیده!
حاکمیت از مردم عذرخواهی کند تا مشارکت بالا برود
باید اشتباهات گذشته جبران شود وگرنه دیر می‌شود
دولت روحانی را باید شش ماه تمدید کرد!
اگر ترامپ دوباره رای بیاورد، باید با او کنار بياييم!


کد مطلب: 835318

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/835318/حمایتی-لیست-روحانی-مجلس-نخواهد-مردم-افراد-ناموفقی-امتحان-دادند-استقبال-نخواهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com