شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۴۳
معصومه ابتکار، چهره اصلاح طلب و معاون سابق روحانی:

اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر افتاد، انباشت اعتراضات زنان بود!/ قشر بزرگی از مردم و جوانان به خاطر نظارت استصوابی و ردصلاحیت‌ها نماینده ندارند/ اوضاع منطقه حساس و بسیار خطرناک است

شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 830917
مردم شرایط سختی دارند و سال‌هاست که نجیبانه در این شرایط ادامه می‌دهند و پای کار و کشور هستند ولی آخر تا کجا؟
اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر افتاد، انباشت اعتراضات زنان بود!/ قشر بزرگی از مردم و جوانان به خاطر نظارت استصوابی و ردصلاحیت‌ها نماینده ندارند/ اوضاع منطقه حساس و بسیار خطرناک است
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان عادت دارند که بحث را از هرجایی شروع کنند آخر سر به برجام و نظارت استصوابی ختم کنند.

در تازه ترین مورد معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در دولت های اصلاحات و اعتدال به بهانه بحث زنان و جوانان بحث را به برجام و ردصلاحیت‌ها، حاکمیت یکدست و... رسانده است. البته فریبکارانه این را اشاره نمی کنند که نمایندگان اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر، مجلس و ریاست جمهوری حاضر بودند اما مردم به آنها اقبال نشان ندادند.

نکته دیگر که جهان نيوز در گزارش چند روز پیش خود به آن اشاره کرد دروغ های بزرگی است که اصلاح طلبان درباره پیگری حقوق زنان و جوانان می گویند تا جایی که حتی صدای جوانان حامی این جریان هم درآمده است. از میدان داری پیرپاتال ها اصلاح طلب در میدان سیاست و تشکیل دولت پیرمردها در دولت سابق تا سکوت درباره پرونده قتل نجفی که همسر خود را با پنچ گلوله عامدانه کُشت اما مدعیان دفاع از حقوق زنان نه تنها اصطلاحا جیک نزدند بلکه آرام آرام در پی سفیدسازی از چهره نجفی برای برگشت به عرصه سیاست هم هستند!

بیشتر بخوانید:
بازخوانی ۳ دروغ برجسته اصلاح طلبان به مردم


ابتکار بی‌شرمانه می گوید: «اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر افتاد، انباشت اعتراضات زنان بود»! این توهین ابتکار به زنان ملت فهمیده و عفیف ایرانی در حالی است که در اغتشاشات اخیر مطالبه‌ای جز تکرار کلمه آزادی با تاکید بر برهنگی و روابط بدون حد و مرز همراه با فحاشی و توحش خیابانی دیده نمی شد.

فی الواقع بحث حقوق زنان و جوانان جز مستمسکی برای فریب این دوقشر جهت رای آوری در قاموس تفکر اصلاحات نبوده و نیست.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات ابتکار را درادامه خواهید خواند:

*شما نگاه کنید ببینید در این سال‌ها خانم‌ها چه مشکلات و تبعیض‌هایی داشتند. چه بی‌عدالتی‌هایی در این سال‌ها به خانم‌ها روا داشته شده است؛ چقدر نسبت به این موضوعات و نسبت به اینکه جایگاه زن در جامعه حفظ شود، بی‌توجهی می‌شود.

*ما متوجه این نیستیم که آسیب‌هایی که زنان دارند، مانند مشکلات اقتصادی، فشارهای روانی که در خانواده‌ها وجود دارد و حتی مسائلی مثل طلاق یا زنان سرپرست خانوار؛ آیا به این موضوعات هرگز همپای مسئله حجاب توجه شد؟ یا بحث اینکه چرا یک دختر نمی‌تواند مثل یک پسر رشد کند، مسئولیت بپذیرد و در این کشور و این نظام جایگاه داشته باشد؟ چرا باید درصد نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی روی 6 درصد بماند؟! این درصد را چه کسی تعیین و تنظیم می‌کند؟ چرا باید اینقدر رد صلاحیت شود که به این درصد برسد؟ حالا من اصلاً به این جنبه سیاسی آن کاری ندارم که چرا کلاً باید یک جریانی حذف شود؟ جریانی که اتفاقاً مسئله حقوق زن و دغدغه زن برایش بیشتر مطرح است؛ چرا باید این جریان کلاً حذف شود که آن دیدگاه‌ها هم همراه آن حذف شود! چرا باید محدود باشند؟

*اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر افتاد، انباشت مطالبات و اعتراضات زنان بود. انباشت سال‌های طولانی که این مسائل دیده نمی‌شد و گوش شنوایی برای آن نبود و تبعیض‌هایی که در عرصه قانون و مقررات وجود داشت.

*شما می‌خواهید نسل جوان به این نقطه برسد که هیچ امیدی برای اصلاح وجود ندارد و برای بهبود و تغییر هیچ امیدی نیست؟! کشوری که هر سال یک انتخابات دارد برای این است که یک امیدی ایجاد کند؛ وگرنه انتخابات برای چیست؟ برای اینکه امید ایجاد کند. خاطرم هست که رهبری روی این موضوع خیلی تأکید داشتند که انتخابات را اجازه دهید شهرستانی باشد؛ یعنی یک شهر کوچک یا یک روستای کوچک، در حاکمیت نماینده دارد. اما حالا یک قشر بزرگی از مردم و جوانان فکر می‌کنند در حاکمیت نماینده ندارند! کجا باید این را بگوییم؟ چرا به اینجا رسیدیم؟ چرا دخالت‌های بی‌جا در مراحلی مانند نظارت‌های استصوابی یا رد صلاحیت‌ها باید به اینجا برسید که برای یک ان جی او هم یک فرد را رد صلاحیت می‌کنید؟ به کجا داریم می‌رسیم؟ حالا آزمون یک دست شدن حاکمیت را هم داریم مشاهده می‌کنیم. جوانان و مردم اینها را می‌خواهند ببینند و اینها شدنی است.

*ما باید به محیط پیرامونی خود نگاه کنیم و ببینیم چه خبر است؟ منطقه بسیار بسیار خطرناکی است و شرایط بسیار حساس است. چرا از فرصت‌های بین‌المللی استفاده نکنیم برای اینکه کشور را به یک ثباتی برسانیم؟ چرا از تمام ظرفیت‌هایی که بود برای اینکه کشور را به یک سمتی ببریم استفاده نکنیم؟ خب توانستیم در برجام به یک ثباتی برسیم؛ بعد اتفاقاتی که افتاد و برخوردهایی که شد و تهمت‌هایی که زدند تا مردم را ناامید کنند از همان اتفاق خوبی که متأسفانه یک رئیس جمهور بی‌خرد در آمریکا آمد و این کشور از برجام خارج شد. این اتفاقات و جریانات، تحریم‌ها و ظلم‌هایی که در حق مردم ایران شد و دوباره شرایط را برگرداند و فرصت‌هایی که بود و پیش آمد. به هرحال این فرصت‌ها یک شرایطی را فراهم می‌کند که کشور باید از آن حداکثر استفاده را برای رسیدن به ثبات مخصوصاً ثبات اقتصادی داشته باشد.

درباره «معصومه ابتکار» بیشتر بخوانید:
خاتمی رییس‌جمهور صادق بود/ روحانی؛ مقتدر و توانمند
خانم ابتکار! مسائل اجتماعی را سیاسی نکنید +تصاویر
شکی در محبوبیت جریان اصلاحات وجود ندارد
آزادی فرزند معصومه ابتکار به چه بهایی؟
برآیند تخریب‌ دولت روحانی ناامیدی مردم و مهاجرت است

انتخابات ریاست‌جمهوری با درایت روحانی برگزار شد
استدلال بامزه‌ای که روحانی هم به آن اعتقاد داشت

*مردم شرایط سختی دارند و سال‌هاست که نجیبانه در این شرایط ادامه می‌دهند و پای کار و کشور هستند ولی آخر تا کجا؟ باید بالاخره برای این مسائل یک تدبیر و فکری کرد. صاحب‌نظران و بسیاری از سیاستمداران با تجربه می‌گویند که ما باید در مراسمات بین‌المللی خود تدابیری را پیش ببریم که اصطکاک‌ها را به حداقل برسانیم و مناسبات اقتصادی خود را بهبود ببخشیم. نمی‌نوانیم صرفاً اتکا به ذخایر داخلی داشته باشیم. محیط زیست این را می‌گوید. می‌گوید که ذخایر ایران دیگر از مرزهای فروپاشی گذشت و ما به مرز فروپاشی تمدنی در موضوعی مثل آب رسیدیم و نمی‌توانیم از منابع داخلی آب به خصوص منابع زیرزمینی که منابع استراتژیک است، تأمین غذای عمومی را به تنهایی انجام دهیم. باید با دنیا تعامل داشته باشیم و روی کالاهای دیگری که داریم، تولیداتی که داریم و فناوری‌هایی که می‌توانیم به دست بیاوریم با دنیا مراوده داشته باشیم تا فشار را از روی طبیعت و محیط زیست برداریم.

*باید همه جوانان را فرزندان خودمان بدانیم؛ فرق نمی‌کند چه مدافع امنیت باشد، چه معترض باشد. باید آن جوانی را که آسیب دیده برایش غصه بخوریم و آن جوانی که جان خود را از دست داده، غمش غم ما است. آن جوانی که چشمش را از دست داده، آسیبش آسیب ما است. همه را از خودمان بدانیم. واقعاً راهش این است و آن همدلی، عاطفه، انسانیت و چیزی که ما از مکتب خود یاد گرفتیم، از پیامبر یاد گرفتیم که رحمت‌للعالمین بود و نه فقط برای مؤمنین یا گروه‌های خاص، بلکه برای همه. چون آن وسعت دیدی که داشت که همه را می‌دید و انسانیت را می‌دید، آن می‌تواند نجات بخش باشد و می‌تواند امید ایجاد کند.

*این رویکرد و نگاه را اول داشته باشیم و جدا نکنیم. مخصوصاً جوانان را به رسمیت بشناسیم. حتماً آینده روشن است و امید زیادی وجود دارد. تحولات زیادی را دیدیم؛ اینکه یک سری تلاش‌ها صورت گرفته و در مقاطعی زندانی‌ها آزاد شدند و تلاش‌هایی انجام شده که مشکلات حل شود و دانشجوها به سر کلاس‌هایشان برگردند.
https://jahannews.com/vdcfyxdcew6dm1a.igiw.html
jahannews.com/vdcfyxdcew6dm1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گزارشی از عملکردش بدید اگه خوب بود که تشویقش کنید اگه نبود و یا ترک فعل داشت برخورد کنید
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
دوران خاتمی بزرگترین گزارشه!!
نواب
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد ایشون در دوران خاتمی رو میشه الان مشاهده کرد در محیط زیست ایران. کمی واقع گرا باشیم.
صمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
. قانون در مورد شما اجرا نشده .
Iran, Islamic Republic of
آره دوران گورباچف(خاتمی باغی) در ۸ سال خیانتش به اسلام انقلاب و کشور و ملت و با کلی مذاکره و همکاری با آمریکا با نام گفتگوی تمدنها و در آخر محور شرارت شدن یادمان نرفته البته چند برابر شدن قیمتهای دلار و سکه و طلا و خودرو و خانه و.... به کنار
Iran, Islamic Republic of
در انتخابات مجلس 98 دو تا دوتا لیست دادند اما شکست خوردند حالا میگن ما چرا نماینده نداریم ؟!
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار شما توضیخ بده چرا با ساخت خودرو برقی در ایران موافقت نکردی؟.
Iran, Islamic Republic of
لیست بلند بالایی که تو انتخابات مجلس دادید و خاتمی هر روز از لیست دفاع و تبلیغ می کرد ولی شما کمترین رای در انتخابات را آوردید و الان حرف از نظارت استصوابی می زنید
United Arab Emirates
خانوم ابتکار، شما اصلاح طلبان باید تا آخر عمرتون با این وضعیتی که در کشور از خوذتون به یاد گار گذاشتین دیگه ساکت بشین
Iran, Islamic Republic of
مردم اینا رو از قدرت انداختت کنار
به هر ریسمونی میخوان چنگ بزنن
زنان جوانان برجام اقتصاد

خیالتون راحت دل امثال ابتکار برا مردم نسوخته
سینا
Iran, Islamic Republic of
امید جوانان را برای خرید خانه و ماشین ناامید کردند حالا از امید حرف می زنند !
Iran, Islamic Republic of
چرا این حرف ها را وقتی معاون رئیس جمهور بود نمی زد.
دم عید
Iran, Islamic Republic of
بازهم این خانم اومد چی میگی بابا شما ها چه گلی بسر ملت زدین آخه الان مدعی هسطتین
Iran, Islamic Republic of
این خانم وهم فکرانشون اگه در حاکمیت حضور داشته باشند وهر کاری که خواستند بکنند وکسی هم بهشون نگوید بالای چشمتون ابرو همه چیز گل وبلبل است وگرنه...
علی
Iran, Islamic Republic of
بهتره تو ساکت باشی
Iran, Islamic Republic of
مادری به فرزندنش گفت "قربان چشای بادامیت بشم". فرزند گفت" من بادام میخام" . تا قبل از این دعوای حصر علت بیقراری بود . الان دعوای حجاب عده ای
Iran, Islamic Republic of
همه دعواها در کشور سر این است که چرا اصلاح طلبان در قدرت نیستند؟
مسمومیت دانش آموزان بویژه دختران، در ادامه پروژه مهسا امینی اما در سطح ملی است. همانطور که اصلاحات در قضیه مهسا امینی در صف اول اتهام بود در این قضیه مسمومیت هم در صف اول اتهام است.
خواهش می کنیم تقاضا می کنیم از کنار حرف ها و توئیت های اصلاح طلبان به راحتی عبور نکنید.
Iran, Islamic Republic of
تو مناظره ها چیزی برای گفتن نداری، پس اینجا هم چیزی نگو
Iran, Islamic Republic of
حرف های خانم ابتکار را به مرغ پخته بگویند خنده اش میگیرد همین
Iran, Islamic Republic of
خانوم ابتکار چه خبر از گل پسرتون تو کانادا؟!
Iran, Islamic Republic of
پسر شون تو امریکا تفریح می کنند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خ ابتکار حدود ۲ سال تو قدرت نیستید انقدر بیتابی نکنید
Iran, Islamic Republic of
برای رسیدن به ثروت و قدرت بی تابی می کنند.
Iran, Islamic Republic of

وقتی شماها بودید چه کاری برای مردم کردید؟!
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی ۱۶سال مسئولیت مستقیم و این اواهر در مورد زنان داشتید چطور طلبکارانه حرف میزنی. شما باید جوابگو باشی.
Iran, Islamic Republic of
دلواپس مردمی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار شما به خانه ات برگردی تا ملت نفس راحتی از دست شما بکشند.
Iran, Islamic Republic of
از دیوار سفارت امریکا بالا رفتی و آخرش هم پسر خودت را فرستادی امریکا ....
Iran, Islamic Republic of
برای بالا رفتن از لانه جاسوسی آمریکا باید از شما اجازه میگرفتن؟
Iran, Islamic Republic of
تسخیر لانه جاسوسی افتخاری ابدی و پایان ناپذیر
ش.
United Arab Emirates
خانم ابتکار شما اول تکلیف آقازاده رو که در خارج هستندمشخص کن بقیه پیشکش
Iran, Islamic Republic of
جاسوس هایی که در زمان ریاست شما در سازمان محیط زیست دستگیر شدند را هرگز فراموش نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
.خدا وکیلی صبر و تحمل نظام جمهوری اسلامی خیلی زیاد است هر کجای دنیا بود این جماعت و هفت پشتشان باید پاسخگو می بودند اکنون طلبکارند..
Iran, Islamic Republic of
اگه حق با شماها بود تا حالا صد بار محاکمه کرده بودیین!
Iran, Islamic Republic of
.طیف شما به اصطلاح اصلاح طلبان و اعتدالیون نمایندگان بخشی از مردم و مطالبات آنان بودید که از فیلتر شورای نگهبان و انتخابات به. قدرت وارد شده اید ،چکار برای مردم کردید که الان مدعی هستید؟!
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی اگه شما حرفی نزنید و هر از چند گاه ابراز وجود نکنید این مملکت اروم می شه
براتعلی
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار افراد انگلی مثل مسیح علی‌نژاد وروح اله زم و....از تربیت شدگان دامان آلوده غرب هستند
Iran, Islamic Republic of
خانم این همه سال پست داشتی بس کن ، برو پیش پسرت کمی از پست فاصله بگیر .
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار شما سال 88 در انتخابات شکست خوردید
Iran, Islamic Republic of
خانم اصلاحات دنبال مقصر نگردید!
ناصری
Iran, Islamic Republic of
تو وهمفکرانتان نباید دراین موارد نظربدهند.