شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۵
۱
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۹۶

اگر رضا پهلوی در ایران بود، حتماً پیروز زنده می‌ماند!

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 830601
مرگ این توله یوز برای اپوزیسیون بهانه‌ای شد تا بار دیگر به خاطر آن به نظام حمله کنند. یکی از افرادی که همواره منتظر است تا در این مواقع از آب گل آلود ماهی بگیرد رضا پهلوی ولیعهد خودخوانده ایران است.
اگر رضا پهلوی در ایران بود، حتماً پیروز زنده می‌ماند!
گروه تاریخ جهان نيوز: «مرگ دردناک پیروز ناشی از بی‌کفایتی و خباثت رژیمی است که زیست‌بوم و حیات وحش ایران را به نابودی کشانده. پیروز برای من و میلیون‌ها ایرانی نماد امید بود. آنها که گمان بردند مرگ او امید را در قلب‌های ما می‌کشد، بدانند که مصمم‌تر از پیش همراه هم ایران را پس می‌گیریم و دوباره می‌سازیم».

این توئیت رضا پهلوی پس از مرگ «پیروز» در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست در این مدت به عنوان متولی این موضوع، تمام تلاش خود را برای حفظ این گربه سان به کار گرفت.
 
 
«پیروز» تنها توله یوزپلنگ باقی‌ مانده از سه توله یوزی‌ است که «ایران» نام مادر آنها بود.

اقدامات فروانی برای بارداری «ایران» مادر «پیروز» توسط متخصصین شد و پس از آن برای حفظ پیروز تنها فرزند باقی‌مانده از بارداری درحصار این یوزپلنگ آسیایی از هیچ تلاشی فروگذاری نشد.

سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم گرفت که پیروز را به تهران که شرایط و امکانات مناسب‌تری نسبت به توران دارد منتقل کند تا شاید بتوان از این طریق از تلف شدن توله یوز سوم جلوگیری کرد.
 

پیروز در این مدت با کمک و پرستاری تیمارگر و امدادگر حیات وحش (علیرضا شهرداری و علی عمارلویی) در پارک جنگلی پردیسان نگهداری می‌شد.

پیروز به این نحوه بزرگ شدن نیاز داشت. این توله‌یوز از روز اول توسط انسان بزرگ شده و نگهداری آن نیاز به کمک انسان داشت. اما علیرغم تلاش فروانی که برای نجات «پیروز» صورت گرفت وی در ۱۰ ماهگی، تلف شد.

به دلیل اینکه جمعیت این گونه در کشور بسیار کم است و یوزپلنگ آسیایی در خطر جدی انقراض قرار دارد. پس از خبر تلف شدن پیروز، شایعات زیادی مبنی بر انقراض نسل یوزپلنگ آسیایی در فضای مجازی دست به دست شد. در حالی که باید بدانیم پیروز یکی از یوزهای آسیایی بود که تلف شد، بنابراین زنده نماندن پیروز به معنای انقراض یوزپلنگ آسیایی نیست.

مرگ این توله یوز برای اپوزیسیون بهانه‌ای شد تا بار دیگر به خاطر آن به نظام حمله کنند. یکی از افرادی که همواره منتظر است تا در این مواقع از آب گل آلود ماهی بگیرد رضا پهلوی ولیعهد خودخوانده ایران است. فردی که در این حدود چهل و چهار سال با ثروت هنگفتی که پدرش از ایران غارت کرده است، زندگی مرفهی در بهترین مناطق دنیا دارد.

در ادامه تصاویری از خاندان پهلوی خواهد دید که در زمان حاکمیتشان بر ایران برای تفریح به شکار حیوانات می رفتند و الان نگران محیط زیست و گونه های در انقراض حیات وحش شده اند.

 

بیشتر بخوانید:
مفت خوری که فرح پهلوی را به یونان کشاند +عکس
ماجرای مهد کودک ویژه فرزندان نامشروع در تهران!
رضاخان چطور همسر وزیرش را دق داد
رضاخان با مردم معترض خیلی مهربان بود +جزئیات
۳ زن بدکاره که در خدمت دربار پهلوی بودند
آگهی استخدام زنان بدکاره در روزنامه‌های کثیرالانتشار پهلوی
عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
نقشه احتمالی دزد بزرگ نگرفت! +جزئیات
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا
https://jahannews.com/vdcfxxdcyw6dmva.igiw.html
jahannews.com/vdcfxxdcyw6dmva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شجاع
Iran, Islamic Republic of
این رب نمیتواند بدون سیم ظرفشویی و مادرش تنبانش را بالا بکشدحالا مثل باباش و رضا کچل برای اربابانش دم تکان میدهدو هم در امور دخالت میکند