کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانیان وضع موجود تحمل دوری از قدرت ندارند

گزارش روزنامه اصلاح طلب: بازی شروع شده/ از اين به بعد دولتمردان سابق نقدهای جدی به دولت رئیسی وارد می‌کنند/ روحانی، نوبخت، جهانگیری، ربیعی و آخوندی فعال شده‌اند/ زنگنه به زودی شروع خواهد کرد/ ظریف هم باید وارد گود شود +جزئیات

5 بهمن 1401 ساعت 13:38

روزنامه اصلاح طلب آرمان در شماره امروز خود با مرور تحرکات اخیر روحانی، جهانگیری و نوبخت تلویحا خبر داده است که زنگنه هم در روزهای آینده شروع به نقد دولت رئیسی خوهد کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: انتخابات مجلس و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری؛ این دومینوی خیالی اصلاح طلبان و اعتدالیون و به طور کلی جریان دولت سابق است که در تصورات خود چیده‌اند که می توانند با این مسیر به قدرت برگردند و امیدهای باقیمانده ملت را هم تبدیل به ناامیدی بکنند. برای همین هم فعال شده اند، به نقد دولت می پردازند و سایت رونمایی می کنند.

در همین باره روزنامه اصلاح طلب آرمان در شماره امروز خود با مرور تحرکات اخیر جهانگیری، روحانی، آخوندی، ربیعی، نوبخت تلویحا خبر داده است که زنگنه هم در روزهای آینده شروع به نقد دولت رئیسی خوهد کرد.

آرمان با تاکید بر گزاره «بازي شروع شده» نوشته است: «به نظر کار بر روي نقد دولت آغاز شده است و از اين به بعد شاهد نقدهاي جدي از سوي دولتمردان سابق، اصلاح‌طلبان و اصولگرايان ميانه رو به دولت خواهيم بود. شايد وضعيت توام با تنش ماه‌هاي قبل توانست دولت را از نوک پيمان نقد منتقدان دور کند اما اين دوري موجب شده عملا نقدهاي منطقي و دقيقي به رفتار اقتصادي دولت و تصميمات سياسي اعضاي کابينه رئيسي وارد شود. ديروز جهانگيري اين مسير را آغاز کرد و علي ربيعي نيز در اين ارتباط فعال شده است. عباس آخوندي نيز ماه‌هاست در زمينه نقد به تصميمات اقتصادي دولت فعاليت خود را آغاز کرده است. احتمال اينکه در هفته‌هاي آينده شيخ الوزرا کابينه روحاني، زنگنه در نقد سياست‌هاي حوزه انرژي ورود کند، بعيد نيست. البته نوبخت نيز چندي پيش در مورد ادعاي خالي بودن خزانه سخن گفت و اعلام کرد که خزانه خالي نبوده و روحاني نيز با گوشه و کنايه اعلام کرد که صندوق توسعه ارزي با ميليون‌ها دلار ارز به دولت سيزدهم تحويل شده است».



در بخش پایانی گزارش آرمان هم پای محمد جواد ظریف که عنوان گزارش هم به نام اوست به میان آمده و نوشت هشده است: «واقعيت آن است که ريشه مشکلاتي که دولت با آن دست و پنجه نرم مي‌کند را بايد در گره کور روابط خارجي يعني عدم بازگشت به برجام خلاصه کرد... اروپايي‌هايي که در دولت روحاني اجازه ندادند ترامپ مکانيزم ماشه عليه ايران را فعال کند، امروز در برابر ايران و در جبهه صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها ايستاده‌اند. فرصت استفاده از ظرفيت اروپايي‌ها در اين دولت از دست رفته است. به نظر مي‌رسد اين مورد بايد به صورت قوي به گوش دولت برسد. تنها يک فرد مي‌تواند با ادبيات صلح‌طلبانه، دلسوزانه و با در نظر گرفتن منافع اين دولت و منافع ملي به کمک دولت برسد. اين فرد کسي جز محمد جواد ظريف نيست. او با تسلطي که در روابط بين‌المللي دارد مي‌تواند کمک بزرگي به دولت باشد، حال بايد ديد ظريف از خلوت به جلوت مي‌آيد و يا فعلا قصد دارد به نامه نگاري‌هاي روحاني به مقامات عالي کشور بسنده کند».

این خیال پردازی آنقدر مورد تردید است که روزنامه اعتماد بازگشت روحانی به سیاست را شبیه قمار دانسته است. ریشه این اعتماد به نفس کاذب به سال های 92 و 96 بر می گردد که روحانی با شبهه افکنی، تحریک قومیت ها و تعمیق شکاف های جامعه برای افزایش سبد رای خود اقدام کرد و البته که این حنا رنگ خود را از دست داده است. چرا که در انتخابات اخیر علی رغم استفاده از همه این موارد نماینده اصلاح طلبان 2.5 میلیون رای آورد که به قول صادق زیباکلام در حکم تیر خلاص به شقیقه اصلاح طلبان بود. حتی سرلیست آنها یعنی مجید انصاری که چهره شناخته شده جریان اصلاحات است، نتوانست در انتخابات مجلس بالای 100 هزار رأی کسب کند.

نکته مهم تر که باید یادآور شد آن است که عمده مصیبت هایی که امروز مردم ایران تحمل می کنند، از همین مدیریت ژنرال‌های خودخوانده ای نظیر آخوندی(مسکن)، زنگنه(نفت) و ظریف(برجام) است که هزینه نبود کفایت آنها را مردم دادند؛ البته که ژست قهرمانی گرفتند و سکه های طلا را بین خود توزیع کردند. دولتمردان سابق با ریاست رئیس جمهور یکجانشین و همراهی جهانگیری به عنوان کاندیدای پوششی که اتفاقا برادرهای هر دو پرونده های سنگین اقتصادی در قوه قضائیه داشته و دارند، عزم کرده اند تا دوباره به قدرت برگردند و می خواهند با نقدهایشان دولت سیزدهم را بترسانند!

دولتی که رئیس آن تا چند روز بعد از سیل های گسترده در سفر قشم بود، دولتی که قیمت بنزین را در یک شب، سه برابر کرد و بعد با خنده گفت من هم صبح جمعه فهمیدم یا دولتی که سلامت مردم با 700 کشته روزانه کرونایی را به تحریم و FATF گره زد.



بیشتر بخوانید:
دورخیز اصلاحات و اعتدال به سمت انتخابات مجلس
از اغتشاشات به فکر انتخابات مجلس
تیم رسانه‌ای روحانی می‌خواهد او را در صدر اخبار نگه دارد
احتمال دارد رئیسی تک دوره‌ای شود!


کد مطلب: 827061

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/827061/گزارش-روزنامه-اصلاح-طلب-بازی-شروع-شده-بعد-دولتمردان-سابق-نقدهای-جدی-دولت-رئیسی-وارد-می-کنند-روحانی-نوبخت-جهانگیری-ربیعی-آخوندی-فعال-شده-اند-زنگنه-زودی-خواهد-ظریف-هم-باید-گود-شود-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com