پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۲۵
نگاهی دیگر به بازی ایران و انگلیس

با تیم ملی فوتبال ایران مخالف هستند یا تیم فوتبال جمهوری اسلامی؟!

سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 819775
طراحان و رهبران اغتشاشات برای رساندن جامعه به اینکه به صورت خودخواسته و مسخ شده به سمت بی تفاوتی نسبت به افتخار آفرینی بین المللی ورزشکاران کشورش برود، فشار بی‌سابقه‌ای به تیم‌های ملی ورزشی در بزنگاه‌های اخیر بین المللی وارد کردند تا تحت فشارهای کاذب حتی برای شادی کردن معمولی نیز هزینه بپردازد!
با تیم ملی فوتبال ایران مخالف هستند یا تیم فوتبال جمهوری اسلامی؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: رهبر معظم انقلاب در اولین واکنش رسمی به اغتشاشات اخیر در ایران تاکید کردند که فراتر از جمهوری اسلامی با ایران قوی مخالف هست. هر چه از حوادث اخیر می‌گذرد این واقعیت بیشتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد. تولید هزاران محتوا توسط رسانه‌های خارج نشین که دقیقا شکاف و کاشت نفرت اجتماعی بزرگ را بین اقشار و سلیقه‌های مختلف جامعه ایرانی را دنبال می‌کند، یکی از نشانه‌هایی است که هدف قرار دادن اصل «ایران قوی» را نشان می‌دهد.

وارد کردن چرخه‌های خشونت آمیز هدفمند به اعتراضات نیز هدف‌گذاری‌های اجتماعی گفته شده را دنبال می‌کند. از یک طرف با اقدامات خشونت آمیز تلاش کردند پلیس و نیروهای امنیتی را به واکنش‌های متقابل و بالا بردن تلفات وادار کنند- که با صبر مظلومانه پلیس نتوانستند - و از سوی دیگر  تلاش شد با دروغ و عملیات فریب رسانه‌ای بخشی از خشونت‌ها و کشته‌سازی‌ها را به نیروهای امنیتی منتسب کنند و احساسات جامعه را علیه حافظان امنیت تحریک کنند. هر دو هدف گذاری برای فراگیر کردن خشونت‌های کور و بهم زدن تعادل اجتماعی جامعه صورت گرفت و تلاش کردند با مردمی‌سازی خشونت‌ها، تضعیف جامعه ایران به عنوان یک موجودیت قوی را هدف گرفتند.

تمرکز یکباره بر برجسته‌سازی دوره‌ای قتل یا وفات یک زن و یا کودک از یک قومیت مشخص نیز دقیقا با تحریک احساسات قومی و تضعیف وطن پرستی و هویت ایرانی صورت گرفت.

در این میان حضور گسترده و پیاپی سران گروه‌های تجزیه‌طلب تابلودار در رسانه‌های فارسی زبان مثل ایران اینترنشنال نیز از دیگر نشانه‌های بسیار آشکار برای تکه تکه کردن ایران قوی بود که همچنان نیز با وقاحت تمام ادامه دارد. تمرکز ویژه رسانه‌ای بر دو موضوع سیستان و بلوچستان و کردستان و شهرهای مثل زاهدان و مهاباد و دمیدن ویژه بر حواشی امنیتی و قومی این دو منطقه جداناپذیر از پیکره عظیم ایران قوی نیز در همین راستا است. کنار اینها باید به تلاش ویژه برای شکاف بین شیعه و سنی نیز در این مناطق با تکرار یکسری اقدامات ویژه نیز اشاره کرد.

در خارج از ایران اما موضوع آشکارتر دنبال می‌شود، برگزاری تجمعات برای ایرانیان خارج از کشور با هدایت‌ و رهبری لیدرهای متکثر از منحرفین جنسی تا تجزیه‌طلبان نشانه‌ای مهم از آینده‌ای است که برای ایران تدارک دیده‌اند.

در این میان آتش زدن برخی مساجد، مراکز دینی، اهانت به قرآن  و دیگر نمادهای دینی و مقدسات که اتفاقا اصلی‌ترین هویت فرهنگی و بزرگترین زنجیره پیوند اجتماعی و فرهنگی ایرانیان نیز در حال حاضر محسوب می‌شود، خارج از هدف گذاری که برای تضعیف ایران قوی کردند، نیست. آنها به خوبی دریافته‌اند که مبانی نظری و اعتقادات دینی و انگیزه‌های مذهبی و جامعه وسیع مذهبیون و مومنین امروزه از اصلی‌ترین موانع تضعیف و تجزیه ایران هست.

همینطور تمرکز بر اهانت، سبک شماری، ایجاد بی تفاوتی و تلاش برای خارج کردن پرچم ملی از دایره مقدسات ملت ایران از عملیات‌های ویژه‌ای بود که آشکارتر از هرچیزی عادی سازی عبور آگاهانه و خودخواسته از پرچم ملی ایران به عنوان نماد و اتحاد ملی ایرانیان را در میان افکار عمومی دنبال می‌کرد. برای هیچ جامعه شناس و یا محقق آگاه به مسایل تاریخی و حکمرانی پوشیده نیست که پروژه تضعیف ابراز احساسات به نماد مهمی همچون پرچم ملی زمینه ساز پذیرفتن چه بلایا و تحقیرهای خودخواسته یک جامعه خواهد شد.

طراحان و رهبران اغتشاشات برای رساندن جامعه به اینکه به صورت خودخواسته و مسخ شده به سمت بی تفاوتی نسبت به افتخار آفرینی بین المللی ورزشکاران کشورش برود، فشار بی‌سابقه‌ای به تیم‌های ملی ورزشی در بزنگاه‌های اخیر بین المللی وارد کردند تا تحت فشارهای کاذب حتی برای شادی کردن معمولی نیز هزینه بپردازد! و همچنین برای مبارزه در میدان مسابقه نیز نه تنها دچار حواشی شوند بلکه کم انگیزه شده و حتی در مراحل حادتر شکست خوردن-بخوانید تحقیر شدن- را هم به صورت داوطلبانه و خودخواسته بپذیرند.

ایجاد فشارها و عملیات‌های رسانه‌ای بی سابقه علیه تیم ملی فوتبال را باید در ادامه همین پروژه کلان دید و بر اساس مواردی که گفته شد، اساسا بحث بالاتر از تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی بلکه هدف خود تیم ملی فوتبال ایران است که نتواند در نمایندگی از طرف «ایران قوی» عملکرد مطلوبی داشته باشد. زمینه سازی گسترده روانی و رسانه ای همان طراحان پروژه تضعیف ایران قوی بر علیه تیم ملی فوتبال ایران و شادی شبانه پس از شکست ایران در مقابل انگلیس توسط برخی گروه‌ها که بسیاری از آنها همان افراد اغتشاشگر کف خیابان‌ها و پیاده نظام طرح مذکور هستند، از نشانه‌های درستی این ادعا و مخالف بودن با اصل قوی بودن تیم ملی فوتبال ایران است. گرچه این پروژه‌ها هم نتوانست اکثریت جامعه را با خود همراه کند ولی بزرگترین سندی شد که نشان داد حرف اصلی همان است که رهبر انقلاب فرمودند: «آنها فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، با ایران مخالفند؛ آمریکا با ایران قوی مخالف است»

*مدیر مسئول جهان نيوز
https://jahannews.com/vdcefo8vnjh8zfi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefo8vnjh8zfi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عاقبت غرور و گردن فرازی مقابل کشور و سرود ملی کشورت،
«خفت و خواری» جلو چشم دنیاست.
Iran, Islamic Republic of
موقع نواختن سرود ایران
گردن و چشم هاشون رو طوری سفت گرفته بودن که گویی می‌خوان قاره اروپا رو از وسط جر بدن.
۵ دقیقه بعد.. به دست و پا زدن افتادن!!
کوه موش زایید!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حضرت اقا فرمودند موضع گیری ورزشکار و هنرمند و بازیگر هیچ اهمیتی ندارد شما هم شلوغ نکنید مهم نیست و لطفا در زمین دشمن بازی نکنید و پشت بچه ها باشید دشمن میخواهد همین هایی هم که پشت تیم ملی هستند به بازیکنان بد بگویند
امیر
Iran, Islamic Republic of
گوش به فرمان ولی / بسوی ایران قوی
Iran, Islamic Republic of
نخواندن سرود ملی ایران در مقابل چشم دشمنان کار کمی نیست که با حرفای توییتری چندتا نخاله قیاس میکنی.
Iran, Islamic Republic of
فتنه گری همینه. بی احترامی به پرچم کشور آخرش میشود همین ذلت و بدبختی. خود این نشان داد که نباید به خون شهدا بی احترامی کرد. شرمنده شهدا نشویم
United Arab Emirates
نیمه اول را رها کنید
چون محصول ترکیب بد و نبود بیرانوند بود.
نیمه دوم ملاک است چون ترکیب اصلاح شد.
ما در واقع ۳ بر ۲ از انگلیس باختیم بدون بیرانوند.
پس باید خیلی امیدوار باشیم
Iran, Islamic Republic of
هماهنگ بودن که باهم سرود ملی کشورشون رو نخونند . یعنی از پشت خنجر بزنند .
Iran, Islamic Republic of
خدایا شکرت..... معلوم شد چه کسانی مخالف ایران هستند. .
Iran, Islamic Republic of
مانه باتیم های مختلف ملی ایران مخالفیم نه باجممهوری مقدس اسلامی.. مابابی غیرتهایی مخالفیم که میلیارد میلیاردپول می گیرندولی به عمدسرودملی رانمی خوانند
Iran, Islamic Republic of
بنظر من با نخواندن سرود جمهوری اسلامی اولین گل بخودی را خوردیم و سپس راه برای گل زدن ، انگلیس خبیث بازکردیم .
Iran, Islamic Republic of
سال ۱۴۰۱ سال پایان و شکست دورویی است. اگر واقعا سرود ملی ایران را قبول ندارن چرا از حضور در تیم ملی انصراف ندادن؟ با دست پس میزنن با پا پیش میکشن؟
Iran, Islamic Republic of
فوتبال و حضور یا حذف از جام جهانی اصلا برا مهم نبوده اما هرجا نام ایران بوده طرفدارش بودم. سلبرتی های انگلیسی در این اتفاق ذات خودشون را نشون دادن
Iran, Islamic Republic of
تنها بازیکنی که در حال خواندن سرود ملی ایران بود و با غیرتش گل هم زد طارمی بود.
Iran, Islamic Republic of
واقعا مرد با غیرتی بود کارش را در زمین بنحو احسن انجام دهد انشالله همیشه سربلند و موفق باشی طارمی عزیز
داریوش
Iran, Islamic Republic of
طارمی عزیز یک دونه است.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
من حس بدی به انگلیس دارم که احتمالا از روح اجداد ایرانی ام نشات میگیره. خدا کنه تیم امریکا تیم روباه مکارو سوراخ سوراخ کنه حداقل آلمان یا برزیل .. قهرمان بشه اما انگلیس نه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
زنده باد تیم ملی ایران.
عافیت
Mozambique
بنام خدا. مراقب باشید و این دو گانگی ایران/جمهوری اسلامی را دامن نزنید.
اصلا و ابدا جدا از هم نیستند.
United Arab Emirates
جواب مادر شهید که از زیر قرآن شما رو رد کرد جواب شهید را چگونه می دهید.
علی
Iran, Islamic Republic of
ما در این بازی همه چیز را باختیم ازدرون زمین تا روی سکو ما بازنده بودیم ما به غیر از نتیجه غیرت وتعصب اخلاق ورفتار وفرهنگ ملی خود را نیز باختیم هم بازیکنان وهم تماشاگران غیرت وفرهنگ ایران را لکه دار وننگین کردند
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
باخت واقعی برای اونیه که کشورشو فروخته..