کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس:

شرایط اقتصادی روز به روز در حال بدترشدن است/ مشکلمان را با دنیا حل نکردیم

28 تير 1401 ساعت 9:12

می‌توان و باید از آقای پزشکیان سؤال کرد که نبود نظارت بر بازار که از علت‌العلل اصلی بروز گرانی بیقاعده است دقیقا چه ربطی به برجام دارد؟!


گروه سیاسی جهان نیوز: مسعود پزشکیان، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه شرق پیرامون برجام گفته است: شرایط اقتصادی هم روز به روز در حال بدترشدن است چراکه با دنیا مشکلمان را حل نکرده‌ایم. این افراد یک روز می‌گفتند برجام را دور بیندازید و به فکر سفره مردم باشید؛ حالا که قدرت یکدست شده و جریان رقیب در کار نیست، بهتر است خودشان به این حرف‌ها جامه عمل بپوشانند و برجام را دور بیندازند و به سفره و معیشت مردم برسند. هرچند غیرممکن است بتوانند روابط بین‌المللی را حذف کنند و سفره مردم را سروسامان بدهند. اگر خودشان ادعا می‌کنند که می‌توانند بسم‌الله، پس چرا یک سال است همه اقلام و کالاها در حال گران‌شدن است؟ چرا دست روی دست گذاشته‌اند و کاری نمی‌کنند؟ چرا مشکل معیشت مردم را بدون وجود برجام حل نمی‌کنند تا آرامش را به سفره‌های مردم بازگردانند؟!

او سپس در پاسخ به این سؤال که "مذاکرات برجامی مدتی است که مسکوت مانده و برخی معتقدند برجام شکست خورده است. نظر شما چیست؟" می‌گوید: درست به همین دلیل است که قیمت کالاها در حال افزایش است و بازار بدون نظارتی خاص شاهد رشد قیمت‌هاست. هر لحظه امکانات کاهش می‌یابد و بر مشکلات افزوده می‌شود. به نظر می‌رسد این حرف‌ها درست است!

به گزارش مشرق، می‌توان و باید از آقای پزشکیان سؤال کرد که نبود نظارت بر بازار که از علت‌العلل اصلی بروز گرانی بیقاعده است دقیقا چه ربطی به برجام دارد؟!

چه بسا اگر معادله ذهنی دکتر پزشکیان در این زمینه صحیح بود امروز شاهد نطق‌های آتشین و اقدامات قانونی مجلس علیه نبود نظارت بر بازار بودیم و جلوی گرانی‌های بیقاعده هم گرفته می‌شد.

کارشناسان کشور معتقدند اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران کمتر از میانگین 30 درصد است. و البته این آمار برای چند سال قبل است که توانایی‌های اقتصاد کلان کمتر از امروز بود.

مسئله رسوخ عوامگرایی در نهادهای کلان می‌تواند به مثابه یک بیماری عمل کند و مانع تصمیم‌های درست شود! (همانند مثالی که در بحث گرانی بیقاعده و نقش نمایندگان مجلس در جلوگیری از آن ارائه شد)

پیش از این نیز یک نماینده زن مجلس در اشاره به حرف و حدیث‌های این روزها در بحث حجاب؛ سخنان عوامانه‌ای را در اشاره به آیه شریفه "لا اکراه فی‌الدین" مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید:
ممکن است وقایع دی ۹۶ و آبان ۹۸ تکرار شود
اول انقلاب تصمیماتی گرفته‌ایم که الان هزینه آنها را می‌دهیم!
اطلاعات اموال مدیران اطلاعات شخصی است

اگر مشکل اقتصادی نمی‌خواهیم باید جنگ با امریکا را رها کنیم
رئیسی دنبال خدمت، اصلاحات پی عقده گشایی +جزئیات


کد مطلب: 806495

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/806495/شرایط-اقتصادی-روز-حال-بدترشدن-مشکلمان-دنیا-حل-نکردیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com