کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای بامزه یک اصلاح طلب: نشانه‌ای از وادادگی دولت روحانی در برابر غربی‌ها نداریم!

14 تير 1401 ساعت 13:15

تمام همت دولت قبل این بود که ارتباطی متوازن با شرق و غرب برقرار کند و این کار را هم به خوبی انجام داد.


گروه سیاسی جهان نیوز: اسماعیل گرامی مقدم، فعال اصلاح طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی در اظهاراتی بامزه مدعی شده است که از دولت غربگرای روحانی نشانه‌ای مبنی بر وادادگی در برابر غربی‌ها نداریم!

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات این فعال اصلاح طلب را خواهید خواند:

*ارتباطی که اکنون دولت سیزدهم با دولت روسیه برقرار کرده، خارج از عرف و قواعد بین‌المللی است. کشور ایران ریشه عمیق و طولانی استقلال‌طلبی دارد و نباید دولتمردانش اینگونه شتاب‌زده در ارتباط با کشور مانند روسیه عمل کنند.

*ما نشانه‌ای از وادادگی دولت قبل در برابر غربی‌ها نداریم. تمام همت دولت قبل این بود که ارتباطی متوازن با شرق و غرب برقرار کند و این کار را هم به خوبی انجام داد. در دولت آقای خاتمی هم همین منش دیده می‌شد و دولت آقای روحانی هم کوشید همان میزان روابطی که با غرب دارد، با شرق هم داشته باشد و به همین دلیل هم در انعقاد برجامِ اول موفق بود؛ در عین حال که همان زمان هم روسیه کارشکنی‌هایی انجام می‌داد اما با همه مشکلات دولت وقت توانست از آن گردنه سخت عبور کند و با امضای برجام میان طرف‌های مذاکره تحریم‌های سنگین و خطرناک شورای امنیت از سر ایران رفع شد. مخالفان برجام می‌گفتند که دولت با غربی‌ها بیشتر مراوده دارد؛ خب چه باید می‌کرد؟ در شرایطی که چهار کشور از میان شش کشور طرف مذاکره ایران، غربی بودند، باید بیشتر با چین و روسیه مذاکره می‌کرد؟ این که معقول نبود اما از آن زمان تا کنون مخالفان برجام و دولت قبل با تکیه بر همین دست حرف‌ها دولت قبل را غرب‌گرا معرفی می‌کنند که سخنی کاملا غلط است و حالا هم که دولت دست خودشان افتاده به جای آنکه سعی کنند منافع ملی را تأمین کنند، تصور می‌کنند راه درست، پیروی از روسیه است .

درباره «گرامی مقدم» بیشتر بخوانید:
اگر بایدن رای بیاورد اصلاح طلبان دوباره رئیس جمهور می‌شوند
روحانی باید استعفا دهد، مگر اینکه اختیارات ویژه بگیرد!
اگر حاکمیت هم نگذارد مردم باز ما را انتخاب می‌کنند
روحانی کشور را از تحریم نجات داد و به سمت رونق اقتصادی برد
اگر سید حسن خمینی کاندیدا شود، موج عظیمی راه می‌اندازد
آسیب شناسی یک اصلاح طلب از جنایت یک تکفیری در مشهد


کد مطلب: 805200

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/805200/ادعای-بامزه-یک-اصلاح-طلب-نشانه-ای-وادادگی-دولت-روحانی-برابر-غربی-ها-نداریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com