کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید فاضل میبدی:

بدون مذاکره با آمريکا مشکل اقتصادی کشور حل نخواهد شد/ اگر مذاکرات به نتیجه نرسد دولت در جراحی اقتصادی به جایی نمی‌رسد

2 خرداد 1401 ساعت 10:13

چين، ويتنام و ژاپن که سال‌ها با آمريکا جنگ داشتند با آمريکا مذاکره کردند و رابطه ديپلماسی برقرار کردند تا اقتصادشان شکوفا شد. چين با آن قدرتش و کوبا فهميدند که بدون ارتباط با آمريکا اقتصادشان درست نخواهد شد.


گروه سیاسی جهان نیوز: اساسی ترین تفاوت رئیسی با روحانی دقیقا همان جایی است که روحانی اقتصاد کشور را معلق به مذاکرات و رفع تحریم ها کرد اما رئیسی از همان روز اول گفت که نگاهی به وین و نیویورک ندارد و نگاهش به داخل است هرچند که برای رفع تحریم ها هم تلاش خواهد کرد. 9 ماه سپری شده از دولت رئیسی و شواهد موجود در این باره به خوبی صحت گفتمان رئیسی را نشان می دهد. با این حال غربگرایان -بخوانید غرب گدایان- از اینکه مسئولان فعلی کشور می گویند اقتصاد را به مذاکرات و تغییر نگاه امریکایی ها گره نمی زنیم شاکی هستند.

به طور کلی اصلاح طلبان می گویند هیچ کاری نمیتوان کرد تا با امریکا(قبله این جریان سیاسی) ارتباط داشته باشیم. در همین باره فاضل میبدی که پیش تر گفته بود: «دوران مرگ بر آمریکا تمام شده» یا «به خاطر بحران آب و زاینده رود باید در سیاست خارجی تجدیدنظر کنیم» و یا «مشکل خوزستان با تغییر نوع تعامل با دنیا حل می‌شود»، این بار مدعی شده است که اصلاحات اقتصادی بدون برجام و ارتباط با آمریکا به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از یادداشت فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:

ظاهرا سیستم بدنی اصلاح طلبان بدین گونه است که صبح ها بعد از سلام و صبح بخیر می گویند: «بدون

روشن و طبيعي است که اقتصاد کشور با ديپلماسي و ارتباط اقتصادي با دنيا گره خورده است.

اگر دولت اول مساله برجام را حل مي‌کرد، مذاکره را انجام مي‌داد و بعد وارد مساله جراحي اقتصادي مي‌شد خيلي براي کشور بهتر بود.

اشکال کار دولت اين بود که قبل از آن که مساله مذاکره با دنيا را حل کند وارد جراحي اقتصادي شد.



بايستي مذاکرات هر چه سريعتر منتج به نتيجه شود به نظر مي‌رسد که اگر به جايي نرسد دولت در جراحي اقتصادي خود نيز به جايي نخواهد رسيد.

 دولت هرچه زودتر تمام توان خود را بگذارد و مذاکرات را به جايي برساند. چرا که بدون مذاکره با آمريکا مشکل اقتصادي کشور حل نخواهد شد.

چين، ويتنام و ژاپن که سال‌ها با آمريکا جنگ داشتند با آمريکا مذاکره کردند و رابطه ديپلماسي برقرار کردند اقتصادشان شکوفا شد. چين با قدرتش و کوبا فهميدندکه بدون ارتباط با آمريکا اقتصادشان درست نخواهد شد.

درباره «فاضل میبدی» بیشتر بخوانید:
روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!
امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم

فیلتر اینستاگرام ایران را منزوی می‌کند!
وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند

برگزاری مراسم‌های محرم اصلا واجب نیست 
گرانی بنزین کار نظام بود ولی به دولت حمله می‌کنند
اهانت روزنامه اصلاح طلب با سرمقاله فاضل میبدی
ظریف با خردی که داشت ایران را از انزوا خارج کرد


کد مطلب: 800847

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/800847/بدون-مذاکره-آمريکا-مشکل-اقتصادی-کشور-حل-نخواهد-اگر-مذاکرات-نتیجه-نرسد-دولت-جراحی-جایی-نمی-رسد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com