کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسل به هر دستاویز؛ از زاینده رود تا بانکداری بدون ربا

فاضل میبدی: تا در تعامل با دنیا به نتیجه روشن نرسیم وضع اقتصاد همین است/ باید رویکردهای سیاسی کشور را اصلاح کنیم/ نسخه بانکداری بدون ربا هم نمی‌توان پیچید

20 دی 1400 ساعت 13:39

امروز اقتصاد به سیاست گره خورده و تا وقتی رویکردهای سیاسی در کشور اصلاح نشود و در بحث سیاست خارجی و تعامل به جهان به نتیجه روشن نرسیم، وضع اقتصاد هم همین است.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدتقی فاضل میبدی، روحانی کم سواد و شاذگوی اصلاح طلب که سعی می کند از رهگذر هر موضوعی برای مذاکره با امریکا و تسلیم در مقابل خواسته های جریان استکبار استفاده کند، در تازه ترین مورد  با صغری کبری چینی پیرامون بحث بانکداری بدون ربا، در نهایت ماجرا را به اصلاح سیاست های جمهوری اسلامی و نوع تعامل با جهان ربط داده است.

پیش تر هم او در مقطع مشکلات آبی خوزستان گفته بود: «مشکل خوزستان با تغییر نوع تعامل با دنیا حل می‌شود». در مقطع یک ماه پیش و در زمان اعتراض مردم اصفهان پیرامون کم آبی هم این فعال اصلاح طلب گفته بود: «به خاطر بحران آب و زاینده رود باید در سیاست خارجی تجدیدنظر کنیم»!

هرچند که شواری فقهی بانک مرکزی باید پاسخ این فعال اصلاح طلب را بدهد اما جدای از میبدی و امثالهم، معلق نمودن هر موضوعی در کشور به پذیرش خواسته های کدخدا مسبوق به سابقه است؛ خصوصا آن زمان که حتی رئیس جمهور وقت، آب خوردن مردم را هم به خارج از کشور معلق می کرد.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*در کشوری که تورم دورقمی وجود دارد و ارزش پول ملی به‌طور روزانه کاهش می‌یابد، معنای اینکه ربا حرام است، روشن نیست!

*امروز در بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا، ربا به این شکل وجود ندارد. پس چرا در جمهوری اسلامی که می‌خواهیم آن را اسلامی اداره کنیم، سود و بهره بانکی از اغلب کشورهای غیراسلامی بالاتر است؟!

*امروز اقتصاد به سیاست گره خورده و تا وقتی رویکردهای سیاسی در کشور اصلاح نشود و در بحث سیاست خارجی و تعامل به جهان به نتیجه روشن نرسیم، وضع اقتصاد هم همین است و مشکلات اقتصاد هم مرتفع نمی‌شود و نمی‌توان نسخه بانک بدون ربا پیچید!

درباره «فاضل میبدی» بیشتر بخوانید:
سرکوب‌های آبان ۹۸ چهره انقلاب را بسیار خراب کرد
طرح محاکمه روحانی برای پرت کردن حواس‌هاست!

روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!
امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم

فیلتر اینستاگرام ایران را منزوی می‌کند!
وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند

مشکل خوزستان با تغییر نوع تعامل با دنیا حل می‌شود
برگزاری مراسم‌های محرم اصلا واجب نیست 
رئیسی با دنیا مذاکره کند وگرنه مسائل معیشتی حل نمی‌شود
گرانی بنزین کار نظام بود ولی به دولت روحانی حمله می‌کنند
اهانت روزنامه اصلاح طلب با سرمقاله فاضل میبدی
ظریف با خردی که داشت ایران را از انزوا خارج کرد
تراشیدن ریش برای مرد ‌نه گناه صغیره است نه کبیره


کد مطلب: 788088

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/788088/فاضل-میبدی-تعامل-دنیا-نتیجه-روشن-نرسیم-وضع-اقتصاد-همین-باید-رویکردهای-سیاسی-کشور-اصلاح-کنیم-نسخه-بانکداری-بدون-ربا-هم-نمی-توان-پیچید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com