کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منتجب نیا، قائم مقام سابق حزب کروبی:

آقای کروبی به خانه ما آمد، نتایج خوبی گرفتیم/ صلاحیت من بی دلیل رد شد/ اگر اشخاص باسابقه ردصلاحیت بشوند انقلاب به دست نااهلان می‌افتد/ مردم و دولت‌های جهان قضاوت خوبی ندارند/ اعلام خطر می‌کنم

9 دی 1400 ساعت 12:04

یکی از مخاطرات این است که شخصیت‌های با سابقه و خدمتگذار را یکی پس از دیگری از گردونه خارج می‌کنند و به تعبیر امام(ره) میدان به دست تازه از راه رسیده‌ها و افراد متملق و چاپلوس می‌افتد که خطر بسیار بزرگی است


گروه سیاسی جهان نیوز: رسول منتجب‌نیا، سیاست‌مدار اصلاح‌طلب، قائم‌مقام سابق حزب کروبی و دبیرکل فعلی حزب جمهوریت در گفتگو با یکی از رسانه های جریان اصلاحات ردصلاحیت افرادی مثل هاشمی رفنسجانی و لاریجانی را موضوع تاسف آوری دانسته است؛ چون که این افراد سابقه ریاست جمهوری یا ریاست مجلس داشته اند! او همچنین ردصلاحیت خودش را هم نوعی ظلم(!) معرفی کرده و در نهایت به همین دلایل اعلام خطر کرده است!

اصلاح طلبان به یک شورای نگهبان بی خاصیت تمایل دارند و اگر این نهاد انقلابی وظایف خود را به درستی و طبق قانون انجام دهد و تسلیم هیاهوها نشود، باب میل این افراد نیست. جالب آنجاست که این چهره اصلاح طلب در این باره اعلام خطر کرده و بزرگان هشدار داده که کشور به دست نااهلان خواهد افتاد!

امروز نهم دی است، روزی که مردم در همه جای ایران به خیابان ها آمدند تا هتاکی امت خداجوی مدنظر میرحسین موسوی به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) را محکوم کنند و  هر پایانی بر هشت ماه فتنه گری بزند. جناب منتجب نیا پاسخ دهند که  در سال 88 و به وقت فتنه پیچیده آمریکایی - اسرائیلی آن سال با محوریت مدعیان اصلاحات آن روز ایشان کجا بودند و اساسا آیا احساس خطر کردند و یا اینکه در صف خود فتنه گران بودند؟

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از گفتگوی منتجب نیا را در ادامه خواهید خواند:

*در مدت حصر{کروبی} هیچ دیداری میان ما نبود و ملاقاتی نداشتیم البته چند مکالمه کوتاه تلفنی با آقای موسوی، خانم رهنورد و آقای کروبی داشتیم اما ملاقات حضوری برگزار نشد. متاسفانه فرصت دیدار با آقای کروبی به‌رغم اینکه دوستان چهل یا پنجاه ساله هستیم و بخش زیادی از عمرمان را با هم گذرانده‌ایم مقدور نمی‌شد. البته در سال‌های اخیر به من گفته شده بود که اگر مایل به ملاقات هستید، مقدمات را فراهم کنیم ولی من آمادگی نداشتم. تا اخیرا که همسر بنده کسالتی پیدا کرد، بستری شد و حاج آقا کروبی مطلع شد که چنین مشکلی پیش آمده است. ایشان در ابتدا تلفنی صحبت کردند و سپس زمانی را هماهنگ کردند که ایشان به اتفاق تعدادی از شخصیت‌ها و دوستان به عنوان عیادت از خانواده بنده و دیداری بعد از یازده سال به منزل ما تشریف آوردند. جلسه خوبی بود، نتایج خوبی گرفته شد و هیچ مشکلی ایجاد نشد. 
 
*رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت نسبت به افراد صالح موضوع مهم و تاسف آوری است. ردصلاحیت افرادی که مسئولیت‌های مهمی داشتند یعنی در گذشته رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، نماینده و وزیر بودند قابل توجیه نیست. ردصلاحیت این افراد موجب بی‌اعتمادی و بدبینی مردم می‌شود و مردم تصور می‌کنند کشور طی چهل وسه سال توسط افرادی اداره شده که صلاحیت لازم را نداشته‌اند. به عنوان نمونه مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی که نفر دوم نظام بود، رد صلاحیت می‌کنند. ایشان سه دوره رئیس مجلس بودند و مسئولیت‌های متعددی داشتند یا بسیاری از نمایندگان مجلس و وزرا رد صلاحیت می‌شوند و به‌اصطلاح صلاحیت آنها احراز نمی‌شود. نتیجه چه می‌شود؟! نتیجه این خواهد بود؟ باید پذیرفت و حق داد که مردم و دولت‌های جهان قضاوت خوبی نداشته باشند. من اعلام خطر می‌کنم، به مسئولان، به بزرگان کشور و مراجع عظیم الشأن و به مردم اعلام می‌کنم که ادامه این روند برای ملت و کشور خطر بزرگی است. 

درباره «منتجب نیا» بیشتر بخوانید:
اگر روحانی پیروز نمی‌شد معلوم نبود چه بلایی سر ایران می‌آمد
چرا از حزب رفیق کروبی خبری نیست؟
پیشنهاد منتجب‌نیا برای جبران کاهش اعتبار اصلاح طلبان
باید از روحانی قدردانی بشود/ انسان بسیار مجرب و ارزشمندی است
اصلاح طلبان انتقادات اساسی به روند اداره کشور دارند

 
*یکی از مخاطرات این است که شخصیت‌های با سابقه و خدمتگذار را یکی پس از دیگری از گردونه خارج می‌کنند و به تعبیر امام(ره) میدان به دست تازه از راه رسیده‌ها و افراد متملق و چاپلوس می‌افتد که خطر بسیار بزرگی است. همان خطری که امام(ره) می‌فرمودند که نگذارید نظام و انقلاب به دست نااهلان بیفتد.
 
*صلاحیت من بدون دلیل و بدون اینکه به من چیزی گفته شود، تایید نشد و من را با سوابق 60 و 70 ساله‌ای که در نظام و انقلاب دارم، نشناختند! رسما اعلام می‌کنم که من خودم را مظلوم می‌دانم و احساس می‌کنم بدون دلیل رد‌صلاحیت شدم.
 
*با توجه به برخوردهایی که با من شد، تصمیم دارم تا زنده هستم دیگر در هیچ مسئولیتی حضور نداشته باشم. با اینکه توان بالایی دارم ولی وقتی این برخوردها را مشاهده می‌کنم که میدان را واقعا تنگ کرده‌اند، دلیلی برای حضور نیست.


کد مطلب: 786931

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/786931/آقای-کروبی-خانه-آمد-نتایج-خوبی-گرفتیم-صلاحیت-بی-دلیل-رد-اگر-اشخاص-باسابقه-ردصلاحیت-بشوند-انقلاب-دست-نااهلان-می-افتد-مردم-دولت-های-جهان-قضاوت-ندارند-اعلام-خطر-می-کنم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com