کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جابجایی مرزهای وقاحت و بی‌شرمی؛

فاضل میبدی: سرکوب‌های آبان ۹۸ چهره انقلاب را بسیار خراب کرد/ سرکوب، عمر حکومت‌ها را کم می‌کند/ نیروهای امنیتی چادر کشاورزان اصفهانی را آتش زدند

8 آذر 1400 ساعت 22:20

هر چقدر حکومت‌ها بیشتر دست به سرکوب مردم بزنند، بقای آن‌ها کمتر و برعکس هر چقدر سرکوب کمتر باشد، بقایشان بیشتر است.


گروه سیاسی جهان نیوز: فاضل میبدی، روحانی کم سواد و شاذگوی اصلاح طلب که همین چند روز پیش در موج سواری بر روی اعتراضات مسالمت آمیز کشاورزان اصفهان گفته بود: «به خاطر بحران آب و زاینده رود باید در سیاست خارجی تجدیدنظر کنیم»، این بار مدعی شده است: «اگر امروز آقایان بتوانند مشکل آب را حل کنند، فردا به‌دلیل مشکل دیگری مردم دست به اعتراض می‌زنند».

وی در ادامه با جابجایی مرزهای وقاحت، اغتشاشگران اصفهانی را کشاورزان معترض نامیده و نظام جمهوری اسلامی و دولت آیت الله رئیسی را سرکوب گر نامیده است. این ادعای بی شرمانه در حالی است که نمایندگان دولت از جمله معاون اول به سرعت به مطالبات مردم اصفهان پاسخگو شدند و همچنین صداوسیما اعتراضات مردم اصفهان را جزو اخبار برجسته خود قرار داد. ظاهرا در دل برخی اصلاح طلبان نظیر فاضل میبدی از حضور 200 - 300 اغتشاش‌گر قند آب شده است. تنها گروه مشتاق از آشوب و ناامنی‌های اصفهان ضدانقلاب خارج نشین بود که ظاهرا امثال فاضل میبدی را به استناد همین اظهارات و کارنامه تاریک وی جزو شاخه داخلی همان جماعت خوشحال تعریف کرد.

گفتنی است طبق گفته مسئولان امنیتی در جریان اغتشاشات کوتاه اصفهان، یک نیسان کوکتل مولوتوف، چندین قبضه اسلحه و یک خانه تیمی کشف شده است.

در ماجرای آبان ۹۸ هم که در نتیجه بی کفایتی دولت روحانی فرصت برای اغتشاشگران فراهم شد، آشوبگران مدنظر فاضل میبدی که آنها را با دروغ بی شرمانه مردم می نامد، ۴۹۷ مرکز دولتی و خصوصی، ۴۲۲ خودرو مردم، ۲۳۰ خودرو دولتی و عمومی، ۵۶۹ خودرو و موتور نیروهای امنیتی و انتظامی، ۹۹۱ بانک و ۱۲۳ مرکز سوخت یا به طور  کامل تخریب شده و یا آسیب جدی دیدند. همچنین مقادیر قابل توجهی سلاح در جریان ناامنی‌های آبان کشف شد که در حین شلوغی‌ها به سوی مردم بی گناه به صورت کور تیراندازی می کردند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*متاسفانه دولت سیزدهم تاب و تحمل اعتراضات مردم که بسیار قانونی و مدنی است را ندارد! به‌جای این‌که بنشیدند و با مردم گفت‌وگو گفتند، از رویکرد «سرکوب» مردم استفاده می‌کنند. معمولا «سرکوب کردن» هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. اگر نیروهای انتظامی و امنیتی این چنین با مردم  برخورد نمی‌کردند و چادرها را آتش نمی‌زدند؛ به نظر بنده تا حدی مسائل رو به حل شدن می‌رفت.

*مشکلات و مسائل اقتصادی ما به گونه‌ای گره خورده است که هیچ مدبری نیست تا بیاید و این گره را باز کند. تا زمانی‌که این گره باز نشود این اعتراضات و تظاهرات‌ها ادامه‌دار خواهد بود. حتی اگر امروز آقایان بتوانند مشکل آب را حل کنند، فردا به‌دلیل مشکل دیگری مردم دست به اعتراض می‌زنند.

*اگر مذاکرات به جایی نرسد مطمئنا مشکلات ادامه‌دار و روز به روز اعتراضات گسترده‌تر خواهد شد. در چند سال اخیر چند مورد سرکوب اعتراضات مردمی را داشته‌ایم؟ آیا توانست چیزی را حل کند؟ قطعا جواب «نه» است؛ «سرکوب» هیچ چیزی را نه تنها حل نمی‌کند بلکه دامنه آن‌ها را گسترده‌تر خواهد کرد.

*هر چقدر حکومت‌ها بیشتر دست به سرکوب مردم بزنند، بقای آن‌ها کمتر و برعکس هر چقدر سرکوب کمتر باشد، بقایشان بیشتر است.

*سرکوب‌های آبان 98 تاریخ و چهره انقلاب را بسیار خراب کرد. از سویی دیگر ؛ در آبان 98 دامنه اعتراضات بسیار وسیع شد؛ بنابراین این امکان وجود دارد با این سرکوب‌ها دامنه اعتراضات در 1400 بسیار وسیع‌تر از قبل شود. راه‌حل اعتراضات مردم «سرکوب» نیست.

درباره «فاضل میبدی» بیشتر بخوانید:
طرح محاکمه روحانی برای پرت کردن حواس‌هاست!

روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!
امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم

فیلتر اینستاگرام ایران را منزوی می‌کند!
وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند

مشکل خوزستان با تغییر نوع تعامل با دنیا حل می‌شود
برگزاری مراسم‌های محرم اصلا واجب نیست 
رئیسی با دنیا مذاکره کند وگرنه مسائل معیشتی حل نمی‌شود
گرانی بنزین کار نظام بود ولی به دولت حمله می‌کنند
اهانت روزنامه اصلاح طلب با سرمقاله فاضل میبدی
ظریف با خردی که داشت ایران را از انزوا خارج کرد


کد مطلب: 783601

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/783601/فاضل-میبدی-سرکوب-های-آبان-۹۸-چهره-انقلاب-بسیار-خراب-سرکوب-عمر-حکومت-ها-کم-می-کند-نیروهای-امنیتی-چادر-کشاورزان-اصفهانی-آتش-زدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com